Mitt Nya Liv

Alla inlägg under december 2011

Av Anneli Gustavsson - 26 december 2011 20:45


Som Kaisa sa - Varför önskar man alla en god fortsättning ? Varför inte önska ett fint slut på julhelgen ?

Ja, de kan man undra =)


Julen har varit jättebra, MEN jag saknade min lilla familj jättemycket. Ja jag saknade Sanna oxo.. 

Vi åt gott hos syrran o hade de trevligt, alla fick många klappar. Jag är jättenöjd, jag ska ta lite kort sen o lägga ut på de jag har fått. Jag har inte hunnit de än. 


Igår så kom ju Marcus, Nina o Liam hit så vi o mamma åt middag o delade ut klappar med dom.. Liam blev nöjd, ja de blev vi alla hoppas jag =)


Liam fick bla en läkarväska så vi har lekt doktor idag o jag hade väldigt hög feber.. Jag frågade Liam om jag va jättesjuk ?

Liam - Ja fammoo du har 150 kg feber......

Oj oj tänkte jag hur ska detta sluta ? Men det slutade bra tack o lov.

Han lyssnade på mitt hjärta o jag levde.. Han böjde sig fram o blåste o pussade mitt bröst ( inte mina bröst ) o sa att jag inte längre hade ont.


Tänk om min snygge läkare kunde göra de oxo hahahaha..


Innan i dag när Liam va här så sa jag till honom att han skulle ta på sig sina strumpor, men de ville han inte för då kunde man få fotsvamp =))))

Undra vart han får allt ifrån ?   =)


Ja han har sagt så mycket tok-roligt idag o jag tror ju alltid att jag ska komma ihåg de MEN de gör jag inte OM jag inte skriver upp de o de har jag Inte gjort.


Jag är så trött så för några timmar sen lutade jag mig mot mitt skrivbord, la huvet på armarna o somnade ... Jag sov inte länge men jag kommer knappt ihåg att jag la ner huvet =)


Usch vad det blåser ute. De är inte klokt. Att inte strömmen har gått än.. Nu gör den väl de bara för att jag sa så. Ja de är strunt samma, de finns ljus man kan tända sen är de bara att krypa ner under täcket o lägga huvet på kudden o sova gott. 


Jag måste bara berätta nåt,,,,,,,,,,,, roligt.  Jag är så stolt över mitt lilla troll.  Han har ju slutat med blöja, ja han har natt blöja.. De går så bra.. Han säger till när de trycker på o han är själv så både glad o stolt över sig själv. 

De är lite "läskigt" när en sån liten liten kille är så förståndig som han är.. Han säger själv att han är en vuxen pojk för han får tugga på ett HELT tuggummi, han behöver inte dela de längre.. 


Nu är de dags för Teddy o sen blir de va de blir =)

En liten film på Liam där jag älskar att göra det jag gör i slutet av filmen.. Han tar sig ton i höga C.......


Ha en mysig kväll o en underbar vecka. 


Puss I Pannan  ♥



 

Av Anneli Gustavsson - 26 december 2011 16:45



"Så om du står vid målet för din färd, låt inte resan sluta där."
Adolfsson & Falk

Min Webshop


BAKGRUNDER TILL DIN BLOGG ?

Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK  BLOGG RIKET   PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR   Gå Med I Blogstart



 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se


 BlogRankers.com   PersonligtPersonligt bloggar

Av Anneli Gustavsson - 26 december 2011 11:32


God morgon.. Ja vi har varit vakna ett tag nu.. Vi gick upp kl 9... 

Jag vaknade av att de "stormade" inne i sovrummet.. Jag frös o jag kunde inte begripa varför de blåste så ?

Men de märkte jag ganska snart,,,, de va Liam som hade satt på takfläkten.. Han tänder o släcker mina lampor,,

Han är en riktig pillepelle... De gör inget sålänge han inte gör sig illa på nåt.


Vi la oss i min säng igår kväll o myste innan Liam somnade. Sen bär jag alltid över honom till hans säng,, han kan inte ligga stilla så de funkar inte att ha en elvisp jämte sig. 


När jag hade lyft över honom till hans säng så va jag så trött.. När jag väl gick o la mig så somnade jag på 2 röda.. Ja jag hörde mig själv snarka innan jag hann somna helt. 

De va längesen jag somnade så gott...  De är väl ingen ide att önska att jag kan somna så gott ikväll =)


Jag fick för mig att de va lördag igår o söndag idag , men de va de ju inte. Måndag alla redan, jag fattar inte att tiden går så fort. Snart är de nytt år. Usch usch usch o dubbelusch...... Skriver mer om varför jag inte gillar nyår senare. 


NU är de frukt-dags för trollet o kaffe för mig.


Ikväll börjar Ramsay's best restaurant,,, de får ni inte missa.. 


Nu får ni ha en mysig dag/kväll. 


Puss I Pannan  ♥





Av Anneli Gustavsson - 25 december 2011 23:43


Idag har jag haft Marcus, Nina , Liam o mamma på middag. Jag bjöd på potatisgratäng , (Marcus o Nina äter inte Jansson) köttbullar, vaggeryds prinskorv, ägghalvor med stenbitsrom o räkor på, skinka, rödbetssallad o rödkål. Självklart va de ju senap till skinkan för de är ett måste, sen hade vi även julmust o de har jag druckit ett glas.. 


Mamma hade gjort risalamalta,,, jisses så gott de va. De har jag inte ätit på länge, o de lär inte bli mycket mer av de sen heller för de sätter sig gott i alla valkar..  

Igår åt jag även godis hos syrran,, lite onödigt kanske men jag tillät mig de. 


Det blåser storm här, ja de låter nästan som de åskar.. Lite spöklikt faktiskt.. 


Nu ska jag lägga mig o lyssna på Liams andetag,, ok snarkande då =)


Kommentarerna ligger kvar så ni inte tror att dom har försvunnit. Är bara så trött så jag orkar inte ta dom nu, o tiden har inte räckt till.. 


Önskar er en god fortsättning. Va rädda om er o varandra. 

Dröm sött


Puss I Pannan ♥



 



Min Webshop


BAKGRUNDER TILL DIN BLOGG ?

Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK  BLOGG RIKET   PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR   Gå Med I Blogstart



 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se


 BlogRankers.com   PersonligtPersonligt bloggar

Av Anneli Gustavsson - 25 december 2011 11:10


God morgon,,, hoppas ni har sovit gott. 

Jag vet inte vad jag har hållit på med för jag kommer ihåg att jag har varit uppe o traskat inatt o sen har jag lagt mig,, upp o ner i sängen... Inte konstigt att jag är trött. 


Idag kommer sonen m familj så jag ska inte sitta här nu, men jag ville bara önska er en härlig dag/kväll. 


Jag har Inte hunnit svara på kommentarer på flera dagar MEN de kommer vartefter.. Alla finns där de är bara jag som ligger lite efter..... Sorry... 


Tack för att ni tittar in o kommenterar trots att jag inte har hunnit med att titta in hos er. Jag kommer så fort jag bara hinner..


Ha nu en bra dag, va rädda om er o varandra.


Puss I Pannan  ♥


Av Anneli Gustavsson - 24 december 2011 11:45


♥ God Jul allesammans



♥ ♥ ♥


Hoppas ni har sovit gott inatt. 

Min natt ska vi inte prata om så de gör vi inte heller.

Jag började inte morgonen med en skinkmacka som jag har gjort i alla år ,,, nä de fick bli

musli o yoghurt som vanligt. 


De kommer bli julmat senare idag så jag kommer att bli så nöjd ändå. 


Jag tycker att de är lite tråkigt att jag inte kan fira med Marcus, Nina o Liam idag. Men dom kommer ju

i morgon.

Jag ska fira med mamma, syrran, svåger o mina syskonbarn,, ja alla utom Sanna som är i Boston. 

Hoppas hon får en underbar jul


Vid 2-tiden inatt kom jag på att jag hade några sms att svara på , men de kunde jag ju inte vid

den tiden. De får jag försöka göra ikväll. Ja jag får även ta mina kommentarer så ni inte tror att jag

har glömt bort er. De har varit mycket nu men på ett bra sätt. 


Solen skiner o snön är puts väck, men det regnar inte idag. De är alltid nåt.

Nä vi får hålla tummarna på att vi får mycket snö, jag hade velat åka lite pulka med

Liam i morgon men de får bli en annan gång.


Glöm nu inte att öppna Din julklapp. 

(önskar att de va en riktig)


Njut o ha de underbart tillsammans med familj o vänner. Njut av den goda maten o klapparna.


Massvis med kärlek till er.


Puss I Pannan  ♥



 

Av Anneli Gustavsson - 24 december 2011 11:25


Flera av er har gissat rätt på Gissa bilden. 


   Detta är en närbild av en hyacint   Här är hela bilden


Tack för att ni är så gulliga o gissar på mina "Gissa bilden"

Av Anneli Gustavsson - 24 december 2011 01:33


Nu har jag suttit o sprungit runt till er alla.. Ja även alla på min vänlista inne på facebook. Hoppas inte att jag har missat någon. 

Kan ju säga att de tog några timmar men de va de värt. 

OM jag har missat någon så ber jag om ursäkt o önskar Dig en God Jul ♥


Jag ska strax hoppa in i duschen för de har jag inte hunnit med än. 

Har suttit alldeles för länge nu så jag har fruktansvärt ont, så de kommer att bli skönt att lägga sig snart.


Måste bara visa nåt jätteroligt. De är helt otroligt.

För ett tag sen hade jag väldigt många besökare,,, 410 för att vara exakt.....

Igår så slog jag de... Jag har ingen aning om varför ? För jag hade inte skrivit något förrns senare. Skit samma.. Så här såg de ut vid midnatt.



525 besökare ........... Jag är så otroligt glad för detta..

Jag kan ju säga att jag är mindre glad åt att jag Inte har hunnit med era kommentarer o jag orkar tyvärr inte de nu heller.. Ja värken gör så att jag inte klarar av de.


Jag önskar er alla en underbar jul.. Njut o ha de gott.


Dröm sött.


Puss I Pannan ♥



Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards