Mitt Nya Liv

Alla inlägg under september 2013

Av Anneli Gustavsson - 30 september 2013 18:02


Tidigare idag ringde jag o skulle anmäla mig till Tobias registret, jag fick prata med en jättetrevlig tjej vars namn jag har glömt. 

Jag fick några frågor o när jag berättade att jag har muskelvärk ( fibromyalgi ) så fick jag inte bli en donator. Det var inte pga att någon kunde få värken via mig utan pga att jag inte skulle bli sämre, det var bara pga mitt hälsotillstånd inte skulle försämras. 


Jag frågade henne vad jag kunde göra o hon sa att jag gärna få gå in på deras facebook sida o gilla den o det har jag redan gjort. Jag sa till henne att jag även har gjort ett blogg inlägg om deras Register så det blev hon glad för. Vad jag kunde göra nu var att sprida information om att bli donator o länka till deras olika sidor. 


Ni får gärna gå in på deras facbook sida o gilla den. Bjud in era vänner o säg till att även dom ska gilla o dela vidare. 


TOBIAS REGISTRET FACEBOOK


Man kan bidra med en gåva, o kan man inte det så dela vidare av deras information.


TOBIAS REGISTRETS HEMSIDA


Jag visste som sagt va inget förrns jag pratade med min vän Susanne som har myelom o som behöver en donator så det är på den vägen jag har fått min information. 

Jag hade hoppast på att kunna bli en donator, bara tanken på att jag kanske kunde hjälpa någon till ett bättre liv. Men det gick ju inte, jag blev lite ledsen för det. Men jag får försöka på nåt annat sätt. Jag ska ringa till blodcentralen o se om jag får lämna blod, men det är inte troligt då jag äter medicin dagligen. 


SNÄLLA snälla snälla, dela den här informationen vidare. 


Har du en blogg , hemsida, twitter eller facebook gör ett inlägg lite då o då för att påminna om att cancer är en hemsk sjukdom som faktiskt tar liv. 



Av Anneli Gustavsson - 27 september 2013 21:18


Jag såg på min vän Susannes fb att dom pratade om Tobias registret så jag ringde upp henne o vi pratade länge länge.. Det var ett bra tag sen jag träffade henne o även pratade i telefonen, så vi hade lite att prata om.  Det jag var mest nykfiken på var ju självklart hur hon mår men även hur man anmäler sig till Tobias registret ... 

Det är nämnligen så att Susanne i många år har kämpat med sin cancer, myelom. Hon har fått många behandlingar , ja jag vet inte allt. 

Det jag vet är att hon är alltid glad o posetiv. Även att hon själv mår dåligt så frågar hon alltid hur man mår, hon tar sig tid att lyssna.. 

Jag beundrar henne o hennes styrka trots att cancern "bryter" ner henne så hon mår skit. Hon är en envis människa o det betalar sig i slutänden.. 


Hur som helst så ska jag ta reda på lite mer om Tobias registret så jag ska ringa till sjukhuset på måndag o se om jag kan anmäla mig trots att jag äter medicin dagligen. Det kanske inte har med det att göra, eller att jag har fibromyalgi.. 


Tänk vad mycket man kan göra om man anmäler sig ,, det kan ju faktiskt hända att någon blir hjälp av just det jag har donerat... Tänk vilken känsla att kunna hjälpa nån. 

Japp, på måndag ska jag ringa.. Jisses bara jag inte glömmer bort det, men jag har skrivit en lapp som ligger här vid datorn. 


Gå gärna in på deras hemsida  TOBIAS REGISTRET för mer information.

 

Tänk om jag kunde matcha Susanne, tänk om jag kunde hjälpa henne eller någon annan att bli frisk. 

 

Anmäl er,,, anmäl ER.....................

 

 



Av Anneli Gustavsson - 26 september 2013 22:52


Jisses vilka små ligister jag har till barnbarn.. Ja bara för att jag säger ligister behöver det inte betyda att dom är värsta ungarna som finns,, näää men busiga =)


Har varit hos dom ikväll medans sonen o svärdotter har varit o handlat... Så vi har busat, lekt, kastat boll, ballong, jagat varandra.. Jack har pratat i min mobil, han är så söt när han håller den bak o fram bakom sitt öra o säger - Hej hej... 

Tiden gick o Jack blev lite trött så jag fixade lite välling till honom. Vi satte oss gott i soffan o han la sig på min vänstra arm o höll i flaskan.. Ögonen blev lite trött glansiga. Han tog sin hand mot min kind o jag satt nästan lutad mot honom.. Jag såg hur nappen på flaskan omslöts av hans lilla tunga som suttlade gott.. Det är så mysigt den stunden när han ligger o är helt avslappnad o bara myser. Han åt duktigt, han åt upp precis allt. Sen satt han lite i soffan o tittade på Liam när han spelade ett spel. Ögonen började gå ihop på honom så jag gick upp o la honom, jag sa god natt, satte på sagan o sen gick jag ner till Liam.. 

Jack måste ha somnat direkt för jag hörde inget från honom.


Liam o jag satt o spelade lite på hans ipad eller vad det heter... Han lärde mig att hoppa med en gubbe, eller gumma rättare sagt.. Vi satt o myste tillsammans, jag kelade lite med hans nacke så han satt o rös till ibland.. 


Tänk att jag har två så underbara barnbarn.. Dom betyder allt för mig. Jag är så glad för min lilla famil, Marcus, Nina, Liam o Jack... O jag är så glad att jag får vara delaktig o ha mina små barnbarn. Det är inte alla som får det eller som vill ha dom. 


Så ikväll har jag haft en mysig kväll med bus o skratt o självklart lite mys.. Teddy är ganska trött nu så han sover gott i min säng. 


Hoppas att ni har haft en bra dag. Var rädda om er o varandra. Dröm sött..


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 26 september 2013 15:30


Ja så här ser det ut hos mig i köket o vardagsrummet.


   

Av Anneli Gustavsson - 26 september 2013 15:17


Jag hittade detta fina löv ute.. Härliga färger.


 

Av Anneli Gustavsson - 26 september 2013 15:05


Så här ser min sallad ut när jag köper den på Pizzeria Alcamo

Den innehåller ;

Sallad

Tomat

Gurka

Sen får man välja 5 ingredienser mina är;

Räkor

Kräftstjärtar

Keso

Pasta

Den sista väljer jag att dela på kräftstjärtar/pasta

Mangodressing.

Man får även bröd till..


 

Jag har fått tillåtelse att lägga upp bilden.



Av Anneli Gustavsson - 24 september 2013 00:16


Hipp Hipp

 

Hurra Hurra Hurra

  

 

Ett stort Grattis på Din 5års dag.


Att fylla 5 år är stort, då är man en ingen liten kille längre utan en stoooor kille o det är viktigt.

Vi var ju o grattade både Liam & Jack i lördags så dom bilerna kommer snart.. 


Fammoo Älskar Dig Trollet ♥


         

Av Anneli Gustavsson - 23 september 2013 18:33


Ja nu har jag varit uppe på A6 o hämtat min skit mobil. Japp jag fick tillbaka min gamla för nån reklamation gick inte igenom.. 


Inköpsdatum 2012-08-17 Den har knappt funkat sen dess

Inlämningsdatum 2013-09-10

Utlämningsdatum 2013-09-23


Arbetsbeskrivning

REKLAMERAD till zte blablablablabla, reklamation avslagen

Byte av skaldelar - Tack för det,, det var dom som hade tagit sönder skalet. 

Byte av kablage

Fabriksåterställning samt uppdatering av mjukvara

Enheten fungerar utan anmärkning vid slutkontroll

Funktionstest ok


Jaha så var det med det... 


Jag gick bort till Clas Ohlssons o köpte mig en klockradio, jag har inte haft nån på många år. Jag har kört med min mobil om jag behöver väckas .. Men så sista tiden har jag saknat att kunna lyssna lite på radion, ja somna till den istället för att kanske se på tv;n... Får vi hoppas att den funkar i alla fall.


Jag gick även till Ur & Penn o frågade om det halsbandet jag köpte igår om det var äkta silver o det var det.. Jag får tvätta det igen o se om jag kan ha det, jag vill så gärna ha ett kors... 


Sen köpte jag en sak till som Liam ska få i morgon. Måste ringa o se om dom är hemma på kvällen för först ska jag o en granne åka o hälsa på min andra granne R som har blivit sjuk... Jag hatar när folk blir sjuka o när det är riktigt illa  =(

Jo jag fick tillbaka att mina småflickor mådde bra.. Ja mina tuttar gick igenom besiktningen den här gången oxo, wohooo =)


Nu är vill Teddy ut så det är lika bra att göra som han vill min gamle pensionär.. 


Puss I Pannan ♥


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards