Mitt Nya Liv

Alla inlägg under december 2011

Av Anneli Gustavsson - 28 december 2011 23:15



Ett stort GRATTIS till Dig Jessica på Din födelsedag ( torsdag )

Hoppas den blir toppen.. 

Vi hörs snart.

Puss ♥



 

Av Anneli Gustavsson - 28 december 2011 22:09



"Titta aldrig ner på någon om du inte håller på att hjälpa honom upp."
Jesse Jackson
 

Av Anneli Gustavsson - 28 december 2011 19:00


3 dagar kvar på de här året. De går fort, riktigt fort. 

För att summera året så har de varit ett underbart år, men med mycket kämpande. Jag ska erkänna att jag trodde nog att det skulle vara bra mycket lättare att gå ner i vikt efter en gastric bypass operation  (magsäcks operation). 


Jag har verkligen fått kämpa för varje kilon o de har jag gladeligen gjort.. De är nu sista månaderna som jag har lackat ur o tyckt att de har varit pest o pina för inget, INGET har hänt på vågen på väldigt länge.. De blir ungefär som innan operationen då jag kämpade, gick ner några kilon o gick upp de + några till. 

OM ni bara visste hur lätt de är att gå upp i vikt igen, oftast räcker de med att jag tittar på sånt som jag åt förr för att känna hur de börjar knaka i vågen. De är inte alls roligt. 


 

MEN nu är de så att jag inte får glömma alla dom 48 kilona o över 1 meter som jag har minskat i omfång.. Dom är dom viktigaste. Jag har inte mätt mig på väldigt länge så jag vet inte riktigt hur de ligger till nu. Jag ska komma igång igen snart med allt igen. 


Jag är glad o tacksam för all hjälp o allt stöd jag har fått av familj o vänner, utan min familj skulle jag inte klarat av min livsresa.. 

En resa som varar hela livet, visst låter de underbart ?...

De är de i alla fall. 


Tänk så mycket som jag har gjort detta året, ja nu kommer jag kanske inte ihåg allt.


Men jag har badat UTE, de är inte dåligt. De har inte hänt på över 10 år.


Jag har gett mig ut o handlat utan att få ångest som jag fick förr.


Jag har fått tillbaka viljan.


Jag har accepterat att jag har en Kropp, de har jag inte gjort på många år. Jag har bara  velat "se" överdelen o inget annat.


Jag har accepterat min vikt ,,, både den FETA o den mindre feta. Jag har t.o.m berättat för alla som har lyssnat hur mycket jag har vägt som mest..


Jag har vågat ta tag i olika saker.


Jag vågar SE människor i ögonen, de gör inget om andra ser mig i ögonen.


Jag går rakryggad , alltså jag finns.


Jag har åkt pulka.. Jag kom ner i pulkan o jag kunde även ta mig upp, trots att jag blev helt mörbultad. Men de va de värt o de ska åkas igen bara vi får snö o Liam kommer hit.


Jag har varit på Marcus, Nina o Liams BRÖLLOP, o de va helt fantastiskt att få se familjen gifta sig.


Det som har varit det bästa med mitt år är;


1 Vikten först o främst. Den har gjort så att jag klarar av så mycket mer. Den har hjälpt mig med mitt självförtroende o min självkänsla.


2 Liam,, självklart. Ja Marcus familj. Jag är så lycklig att jag har fått ha mitt älskade lilla troll så ofta o att jag o Liam har en sån underbar relation till varandra...

Detta ska egentligen ligga på första plats, men hade jag inte gjort operationen o gått ner i vikt så hade jag inte klarat av så mycket som jag gör idag, därför kommer de på andra plats.. Men i mitt hjärta betyder de allt.


 

De finns ju självklart andra som jag är så glad att ha i mitt liv o de är hela min familj / syskonbarn mm.  


Att jag fortfarande efter drygt 10 år har kvar min älskade lilla trasselsudd Teddy.. Jag hoppas o ber att jag får många friska år till med honom

Teddy har gjort så mycket för mig under åren. Han Är o har varit den allra bästa medicinen för både själ o hjärta. 


 


Man kan ju inte säga annat än att året har varit mer än lyckat för min del. 


De jag önskar nu dom sista dagarna o på det Nya året är att min familj o vänner får vara friska o må bra.


Till Er alla vill jag säga Tack för att Ni finns o jag hoppas på ännu ett år tillsammans med mycket glädje o bus.


Puss I Pannan ♥


   

Av Anneli Gustavsson - 27 december 2011 23:31


Ja inte har de ju blivit som jag sa att de skulle bli med besöken hos er. Har inte hunnit de än,,,, sorry men jag tar de i morgon.


Jag fick trevligt besök innan ikväll.. Hea, Kalle, Kewin o bus Alwin stannade till när dom åkte hem från Dalarna. De va så trevligt o tiden bara skenade iväg. Dom kom strax efter kl 20, o när klockan va 21;40 trodde jag inte Hea när hon sa de. Det kändes ju  som dom precis hade kommit. Dom åkte vid halv 11 tiden give or take.


De är så roligt att träffa henne, o ja nu hennes familj. De är bara Jonna som jag inte har träffat men de hoppas jag att jag gör snart.


Jag förstår inte vad jag tänker med ? Nä tänker ni nu,,, de har vi funderat länge på hahaha... Jag hade laddat kameran så jag skulle ta lite kort MEN tror ni jag kom ihåg de ?

NEJ,,, inte förrns dom skulle åka hem spelade jag in en liten snutt med Alwin..  Jag ska åka o hälsa på henne snart så då blir de många kort.


Jag fick en fin julblomma så den har jag fotat i alla fall . Den passar bra till mitt nya namn,,,, Lelli.. De är Alwin som har döpt om mig =)


Tack så mycket ♥




Alwin va ute o kissade Teddy så nu ligger Teddy o sover gott i min säng. De är tur att man har dom små pojkarna som kan hjälpa till när man själv inte orkar =))))


Här kommer en liten hälsning till Liam från Alwin


Nu är de snart dags att stänga ner o försöka sova lite.


Hoppas resan hem gick bra Helena o tack för ikväll.


Dröm sött, va rädda om er o varandra.



Puss I Pannan ♥



   

Av Anneli Gustavsson - 27 december 2011 23:17



"Var mot dina föräldrar så som du vill att dina barn ska vara mot dig."
Grekiskt ordspråk

Av Anneli Gustavsson - 27 december 2011 18:42




Min Webshop


BAKGRUNDER TILL DIN BLOGG ?

Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK  BLOGG RIKET   PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR   Gå Med I Blogstart



 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se


 BlogRankers.com   PersonligtPersonligt bloggar


 

Av Anneli Gustavsson - 27 december 2011 15:34


En slappardag, jag har legat i sängen o tittat på tv;n tills jag förflyttade mig till datorn o nu sitter jag här o pimplar kaffe. 

Teddy har väckt mig ganska många gånger inatt o velat bli klappad ..


Vad gör man ? 

JO, jag gjorde som kineserna..........

Jag klappade honom tills han blev nöjd ,,,, vad trodde ni att jag gjorde =)


De är snart dags för oss att gå ut en sväng o sen äta lite. Idag kommer min julskinka ta slut så jag ska köpa en till för jag älskar skinka... 

Jag kan äta de till frukost, lunch, middag o kvällsmat hur länge som helst bara jag har senap till. 


Igår när jag skulle plocka lite så såg jag mitt bord inne i vardagsrummet att de va nåt som fattades men jag kunde inte komma på vad det va för nåt ?




Jag har funderat o sen igår kväll när jag tittade på en av filmerna där Liam öppnar sin julklapp ser jag bordet i bakgrunden o självklart ser jag  vad det är som fattas......

Jag sa högt till mig själv att han va en liten rackarunge  =)


   


Jag tog en print från filmen ,, de är ett litet julhus med tomtar som inte står kvar på bordet. Jag kollade vart han hade gjort av de.. De är flera saker som han har ställt under min gran, där står dom så fint så o där får dom stå kvar tills de är dags att ställa undan julen =)


Sätt på kaffet o ta fram mjölken för sen kommer jag till er.


Ha en mysig kväll.


Puss I Pannan ♥




Den unga kvinna skulle dra ut en tand och tandläkaren sa att detta normalt inte skulle göra ont.
Han lutade sig över henne, men sedan sa han förskräckt: 
- Fröken du håller i mina testiklar. 
– Ja, jag vet, sade hon leende, och vi skall inte göra varandra illa, eller hur? !!


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards