Mitt Nya Liv

Alla inlägg under september 2017

Av Anneli Gustavsson - 28 september 2017 23:49

Vilken underbar semester jag har hos mamma. Just nu sitter vi på min favorit restaurang PeKin2. Har ätit samma mat 3 ggr.. Smörstekta räkor med vitlök.

Vill ABSOLUT INTE åka hem men jag har ju några dagar kvar tack o lov.

Hoppas att ni alla har det riktigt bra.

Dröm sött puss I Pannan...

Av Anneli Gustavsson - 23 september 2017 01:56

Kom hem till lgh för en stund sen. Har varit ute o ätit så gott. Jag fick äntligen mina smörstekta vitlöksräkor som jag även åt förra året o det var precis lika gott den här gången.

Jag har även handlat lite, ska försöka lägga ut något se, vi ska sätta oss på ett ställe där dom har Wi-Fi så jag kan rätta till bilderna för dom hamnar oftast på sniskan när man lägger ut dom med mobilen.

Vi mötte även ett par, Audry and John plus 2 av deras vänner så vi tog lite gott att dricka. Det var sista dagen för Audry and John, nu åker dom hem i morgon..

Jag tror att mamma redan har somnat, jag har inte hunnit bli trött än.

Hoppas att ni har haft en bra dag.. Var rädda om er o varandra. Dröm vackra drömmar.

Puss I Pannan ??

Vill bara säga att jag mår som en drottning ??

Av Anneli Gustavsson - 18 september 2017 05:31


Ja jädrans vilka dagar/veckor det har varit med oro inför det jag ska göra snart. Jag har inte sovit en blund,, jag bäddade sängen o sen har jag gått runt i lägenheten som ett nervöst vrak.

 

Den ena väger 6 kg o den andra väger 16 kg, ja nåt sånt där, hur ska detta gå ?

 

Äter lite kvarg så jag får lite i magen,, har ställt in den rena disken i skåpen så nu är det gjort. Har plockat lite hit o dit, skrivit lite på nätet o kollat runt.  Jag känner att jag är lite trött men det är ju inte så konstigt.. 

 

Hoppas bara att dom håller tiden, eller att dom avgår överhuvudtaget,,, ja ryanair menar jag ju då.. Dom drar in ca 50 avgångar / dag för att dom vill skärpa till sig för att kunna hålla tiderna.. Hmmm det går inte ihop för mig, då går dom ju inte alls..

 

Kl 7 går bussen från stan,, 11;10 ska flyget gå till Fuengirola.. Det ska bli så skönt att komma hemifrån ,, slippa detta skitväder.. 

 

Det är detta som har ställt till det med min oro, rädsla, ångest, jag avskyr att flyga, jag är så rädd o det har jag alltid varit.. Jag är lite orolig för hur det ska gå med min vikt nu när jag har gått ner -20 kg,, där kan jag ju inte väga maten o sen vill jag ju kunna ta en kall öl mm. Ja det får gå som det går.

 

Har kollat resväskan säkert 30 ggr nu,, packat, packat upp o om igen o om igen..

 

Ja det var det.. Nu drar jag....... Ni får ha det så bra, hoppas att det blir bra väder här hemma.. 

 

Puss I Pannan   

Av Anneli Gustavsson - 18 september 2017 03:43


Ja tiden går fort men även sakta.. Jag sitter o pular lite med bloggen.. Försöker skapa en ny blogg för att se om den funkar bättre än den här. Man får ju ingen hjälp när man skriver till bloggportalen.


Snart är det dags,, för mig,,, att ,,, ja det säger jag sen =)



"Kod för att importera min blogg till Nouw: 2244072585"

Av Anneli Gustavsson - 17 september 2017 17:19


Idag har jag varit hos Rohde o vattnat hennes blommor,, gick även in till min granne o pratade bort en stund.. Gosade lite med Buster oxo..

 

Tiden går sakta men ändå väldigt fort,, lite för fort,, men ändå sakta.. Ja jag kan inte bestämma mig riktigt..

 

Satt o tittade på lite bilder som jag hade i mobilen,, tömde den nu,, hade ganska många.. Det var ett par stycken som jag raderade som var suddiga eller dubbletter, eller inget att ha..

 

Har tänkt ganska mycket på Teddy idag, ja jag tänker på honom varje dag mer eller mindre men idag lite extra mycket.

 

Jag är nervös, frusen, skakar, har ont i magen men det är övergående o det blir nåt bra tillslut som tur är =)

 

 

 

Liam hade snygga jeans när vi var på Berget o åt glass o spelade golf.

 

Tur att ha Liam som hjälper mig när jag inte når sakerna själv. Det är inte första gången han får dyka ner i frysarna =)

 

   

Bröderna Bus ♥

 

 

Jack när vi har inne på Leos lekland ♥

 

 

Liam hemma hos mig ♥

 

Nä, jag kanske skulle få nåt gjort.. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra,, men det finns att göra ... 

 

Ha en mysig kväll.. Puss I Pannan   

 

Av Anneli Gustavsson - 17 september 2017 13:15



Ibland kan det vara svårt att komma på vad man ska köpa till någon som fyller år.. Ja eller om man bara vill köpa nåt ändå, det kan man ju göra o det är alltid uppskattat att få en liten

present.. Jag älskar presenter =)

 

Jag brukar titta runt lite på nätet o där kan man hitta hur mycket som helst.. Men jag hittade en sida där man kan göra personliga saker, tryck med text o bild på jumprar, kepsar, jackor, byxor mm. 

Ja de finns mycket att välja på inne på easytryck, kika in får ni se. Jag tittade lite på att göra en t-shirt o där jag vill ha en bild på Teddy.. Man kan ladda upp o fixa o trixa själv, man kan även bara ha text men det är bilden jag är ute efter när det gäller till mig själv,, ja på Teddy.

 

Sen tänkte jag att man kunde göra ett roligt tryck på en t-shirt till barnbarnen,, skriva tex; Liam är farmors going, Jack är farmors going.. Eller så kan man hitta på nåt annat roligt att skriva.. Ja det är ju bara fantasin som sätter stopp.. 

 

 

Men visst är det roligt att få presenter =)

 

 

Av Anneli Gustavsson - 17 september 2017 00:21



 

 

 

Jag har provat mig fram lite när det gäller olika proteinpuddingar, idag provade jag ProPud som jag hade köpt på Ica o den var Inte god.. Den var så vattnig o nästan smaklös.. Smakade lite vatten/plast av nåt slag.. NÄ den kommer jag inte köpa nåt mer.. Tvi vale..

 


 

 

Däremot har jag hittat en som är supersmarrig, jättegod, helt underbar, fantastisk, en fröjd för munnen, ja listan kan göras lång...

 

 

Det är Ehrmanns, jag har smakat vanlig choklad o mörk choklad med mintsmak.. Den mörka med minten är så supergod,, riktigt ,, ja jag hittar inte orden.. Den är krämig, mjuk, len, smakrik o helt underbar... Den smakar after eight.......... Sug på den =)

Men,, nu är det så att jag inte har Ehrmanns hemma så jag måste köpa hem ett par stycken så jag kan festa med den när helgen kommer.. Det är den o popcorn som gäller för mig.. Det är inte alls många kalorier i den här puddingen så man kan äta den med gott samvete,, o det gör jag.. 

 

Nä, nu är det dags för sängen så nu önskar jag en god natt med vackra drömmar.

 

Puss I Pannan   

 

Av Anneli Gustavsson - 16 september 2017 18:19


Igår var jag inne hos grannen en stund. Allt var bra där,, Buster är en väldigt glad o mysig hund,, stor som en  halv häst o väldigt snäll.....



Titta så fint jag sitter.

 

 


Idag har jag pratat med Rohde på telefonen, hon är fortfarande inte pigg o ligger kvar på sjukhuset. Dom tar väl hand om henne,, men jag är ändå orolig för hur hon mår. Hoppas hon blir bra snart så hon får komma hem.

 

 

   
 


Har fixat o trixat med mycket idag,, har även dammsugit så nu är det gjort. Bailys har hjälpt mig lite,, ja han är överallt där jag är.. Han är så kelig o ska buffa på mig hela tiden.. Börjar bli lite täppt i näsan, men jag har medicin så jag kan ta OM det skulle behövas, det har jag inte behövt än.


Inatt drömde jag om att mamma kom inspringandes med Snobben, hon höll honom runt halsen o skrek att han hade blivit skjuten så de var ett stort hål i sidan på honom. Jag vet inte hur det slutade för jag vaknade väl till,, tack o lov. Det har varit oroligt ett tag nu men det lugnar nog ner sig snart.


Snart händer det något, ja jag ska berätta det sen. Det är lite att tänka på i alla fall men det ska nog gå bra. 

 

Det har varit uppehåll idag men jag har inte haft tid att promenera, så som jag har längtat efter såna här dagar.. Saknar mina promenader..


Det är inget bra på tv;n ikväll,, får se om jag tittar på nån film på nätet ? Har ni några förslag ?


Ha en mysig kväll, var rädda om er o varandra. 


Puss I Pannan   
 


 

Idag vägde jag mig o vågen sa att jag har gått ner -20 kg sen den 12;e juni 2017, det är helt underbart   




Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards