Mitt Nya Liv

Alla inlägg under juli 2013

Av Anneli Gustavsson - 24 juli 2013 22:40


Du gamle man, jag kommer ihåg när du kom till mig för 15 år sen. Ja du var ca 6 månader när grannen stod utanför altanen kl 7 en morgon. Hon hade hittat dig i ett bageri o du var jätterädd. Men du blev lugn så fort jag tog upp dig o la dig intill min hals. Du kände direkt att du kunde lita på mig o du lät mig bada dig för du var full av deg + att du hade avföring i pälsen. 

Du riktigt njöt av ditt lilla bad. Jag kommer ihåg när jag berättade om dig för mamma, hon sa direkt att ja då har du katt igen. Du tål ju dom inte, när ska du lära dig ? 

Jag förklarade att jag bara skulle behålla dig tills jag hade hittat ett bra hem till dig, men mamma kände mig o redan nästa vecka hade du namn o försäkring. 


När du var ca 4 år så flyttade du in till "momor" o där har du bott sen dess, fast du har sprungit mellan oss. Jag sörjde dig länge för att jag inte kunde ha dig inne hos mig. Jag hade ju Teddy men honom tålde jag så jag kände mig så orättvis. 

Men du har varit så bortskämd först av mig , sen av mormor, ja din nya mamma. 


För några dagar sen började du hosta o bli hängig. Du hade varit i slagsmål för ett tag sen o hade bitmärken under hakan. Men vi har ju en katt här på gården som älskar att slåss med dig o du blev mörbultad.. 


Idag var din hosta sämre. Så fort man klappade dig o du började spinna så kunde du knappt andas, ja o du började hosta ännu mer. 

Jag ringde till veterinären , dom sa att vi skulle åka in direkt. Det var mormor som åkte in med dig, Tilda följde med. 

Jag gick här #hemma o var #nervös o tiden stod still. Jag hade lovat att inte ringa o störa utan mamma skulle ringa till mig så fort hon visste något. Men jag ringde nog 2 ggr.. Du kom in snabbt till veterinären o dom var tvungen att ge dig #lugnande så dom skulle kunna undersöka dig ordentligt. Dom #röntgade dig oxo o tog prover. 


Du var så chockad så du rörde dig knappt.. Men du var dålig. Du var så dålig.. Mamma ringde till mig första gången o sa att dom väntade på #veterinären o svaren, mamma berättade att dom hade sett ett par som var så ledsna för dom var tvungen att avliva sin hund. Mamma tyckte synd om dom. 

#Mamma ringer igen o gråter......................................... Jag fick ingen luft,,, nej nej nej nej.. Jo säger mamma, det finns inget att göra. Vad ska jag göra ? Jag frågade vad det var o hon svarade att luftstrypen var trasig, antingen av ett slagsmål eller av cancer. Mamma hade fått se rtg-plåtarna o det så inte alls bra ut. Det fanns knappt nåt mellanrum i strupen på honom o han led.. Usch,,, han led.. Ja kanske inte just då för han hade fått lugnande.. 


Självklart skulle han så somna in så han slapp vakna o må dåligt igen. Mamma undrade vad vi skulle göra med honom o jag ville att han skulle komma med hem. 

Han fick följa med hem i en vit kartong, han var inte i sin bur nu. Det fanns inget kvar, bara en liten liten kropp, en ensam liten kropp som låg i kartongen. 


Jag gick bort till Rohde så hon tog Teddy medans jag , mamma o en granne åkte till skogen o begravde honom. Han ligger på samma ställe som Zimba o Dino, så han är ju egentligen inte ensam. 

Men jag tycker att han är ensam i mörkret o det gillar jag inte. Jag ville inte lämna honom där. Det var mamma o grannen som grävde graven, jag stod jämte o hade svårt att andas o jag hörde mamma gråta oxo. Ja även grannen grät.. 


Vi klappade om honom en sista gång o mamma pussade kist-kartongen så hon lämnade sitt egna lilla pussmärke som han tog med sig. 


Jo, Tilda plockade fina blommor o la med i kartongen. Stackars Tilda hade oxo blivit jätteledsen, det blir man. Snobben har levt med oss i 15 år, han är ju en i familjen, den gamle mannen.


Tänk att hans päls var precis lika blank o fin som den var första gången jag såg honom. Han har alltid haft en fin päls.. När jag satt med Snobben i baksätet på bilen så såg jag i hans öra o trampdynorna att han började blekna o det gjorde så ont i mig. 


Han fick en begravning med mycket kärlek, jag hoppas att han får ligga där ifred så inget djur "känner" av honom. 

När vi lämnade begravnings platsen så sken solen så fint mellan träden, då började mina tårar rinna igen o jag fick tungt att andas. 


Nu är han borta, Snobben är borta för evigt. Evigt är väldigt länge, alldeles för länge. 


Jag tänker på mamma som har haft honom i mer år än vad jag hade. Hon är så ledsen oxo, jag önskar att jag kunde ta bort smärtan från henne .. Men det gör inget att man gråter, det är skönt att släppa ut sina känslor. Det gör bara ont att ha dom inom sig. 


Tack Tilda för att du följde med mormor till veterinären o kramade om henne. 


När jag hämtade Teddy innan hos Rohde lyfte jag upp honom o sa att han får aldrig lämna mig ,, aldrig nånsin.


Först var dom 3, Snobben , Zimba o Teddy.. Sen var dom 2, Snobben o Teddy, nu är Teddy ensam.


Snälla Snobben, kom hem igen det är så tomt.. Kom hem o trösta mamma/mormor hon är så ledsen.


Sov gott du underbara gamle man. Jag älskar dig ♥


             


Sov gott ♥♥♥

Av Anneli Gustavsson - 19 juli 2013 23:20


Idag har jag o mamma varit på Tabergstoppen o ätit gottgottigottgott.. Varsin #räksallad , bröd o bubbelvatten till. 

Jag åt ungefär halva o tog med mig resten hem, så det är slut nu o kittlar gott i kistan =)


Mamma frågade om vi skulle sitta ute på altanen.. Aldrig i detta liv att jag går ut på en balkong/altan som hänger fritt i luften... Jag får ju en känsla av att vilja kasta mig rakt ut när det är högt. 


Nej, vi satte oss ute vid golfbanan.. Det var lite folk där uppe så det var trevligt, men det blåste rätt kallt.  Men det var mysigt, jättemysigt. Mamma frågade när jag var där sist o jag tror att det var när jag bodde ihop med mytomanen alias slemhögen 08........... 


Självklart tog jag med mig kameran, ja mamma ringde in till mig innan vi åkte iväg o påminde mig om #kameran så jag inte skulle glömma den. Hon vet att jag vill fota. Men jag fick inte till #bilderna som jag ville men det får duga.


 

En liten butik som ni kan besöka när ni ändå är på Toppen..


   

Jag ryser bara jag ser den här bilden. O där trodde mamma att jag skulle våga sitta o äta. No way !!!


 

Hmmm vad ska man ta ?? Jooo vi tog varsin räksallad.


 

Utsikt över golfbanan


 

Jag tycker att det är fint med små broar så, bara jag inte behöver gå på dom =) Ja dom små hade inte varit farligt att gå på =)


 

Jaha nu är det så här att jag har INTE frågat mamma om jag får lägga ut den här bilden men jag säger att den är jättefin på henne o därmed låtsades jag att jag fick ett godkännande =)  Ser ni högen med räksallad ?


 

Gottgottigottgott =)


       

Det är högt, o det är vääääldigt långt ner till marken. 343 m för att vara exakt.


 

Fin utsikt.


   

Jag gillar det här trädet som växer utanför staketet.


   

Den största gula byggnaden i mitten av bilden är fammoos Ica som Liam säger =)


   

Baaaah vad det knakade på bron .. Inget roligt alls.


 

Det var lite för mycket #träd i vägen för utsikten =)


Ja det var dagens bilder. Medans jag o mamma var på toppen så fick Teddy vara hos Rohde så dom hade det mysigt oxo. När jag kom hem åkte mamma o jobbade o jag gick o hämtade Teddy, eller jag stannade där ett par timmar o hjälpte henne med datorn så nu kommer hon ut på nätet. 


Nu är det snart läggdags, hoppas att ni har haft en bra dag. Var snälla mot varandra. 


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 19 juli 2013 00:31


Herregud det är redan fredag. Vad den här #veckan har gått fort. 

I morgon ska jag på en liten utflykt, ja vi ska inte så långt men det ska bli roligt.


Jag har ju Tildas små musar hos mig så jag har tagit några bilder. Dom är så söta o mysiga o Teddy skulle hemskt gärna äta upp dom om han fick. 


   

Så här ligger dom o sover på varandra.


               

Den här söta snigeln hittade mamma bland sina blommor..


 
O här är mammas #blommor.. 


Ja det var allt, nu ska jag lägga mig. Dröm söta drömmar.


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 17 juli 2013 18:14


Mamma lagade en god fläskfile gryta som hon ska bjuda #tanterna på nu ikväll o den var jättegod. Men jag vill ju inte bara berömma henne hela tiden o jag kände för att vara lite elak så jag ringde in till henne.


Jag - Mamma, har du smakat maten ?

Mamma - Nej.

Jag - Har du INTE gjort de ?

Mamma - Neeej, vad är det då ?

Jag - Jag brukar inte klaga eller gnälla men den var inte god.

Mamma - Ah, det säger du bara.

Jag - Nää den smakar unket.

Mamma - Nej då, det är den nya kryddan.

Jag - Nää det är det verkligen inte.

Mamma - Men vad är det då ?

Jag - Köttet är segt som bara den o det smakar verkligen unket.

Mamma - Näää vad säger du ?

Jag - Jaa..


Mamma tystnar.

 

Jag - Näää maten var jättegod, jag bara skojar.

Mamma - Du är väl fan inte klok....


Jag skrattar när jag hör hur lättad hon låter. Inte konstigt att hon blev nervös, tjejerna var ju där nu hahahaha.


Mamma - Varför håller du på så ?

Jag - Jag bara kände för det.


Ja, jag älskar att jävlas med henne. Jag tar alla chanser jag kan =)



Av Anneli Gustavsson - 15 juli 2013 23:01


Liam ringde till mig innan i dag o hade långtråkigt. Han hade visst sagt till Nina att hon skulle lämna honom o Jack hos mig igen.. Telefonsamtalet slutade med att vi bestämde att dom skulle komma så att Nina kunde få åka till huset o fixa det som behövdes fixas till,, ja målas =)


Det första Liam säger när han kommer hit är att det luktar gott. - Vad är det som luktar ? Jag förstod att han var sugen på nåt för han gick till frysen så fort han kunde o ville ha glass. Men jag sa till honom att han får vänta lite så vi gick ut en stund.. 


När vi kom in så var det dags för mat till Jack o när han hade ätit duktigt var det dags för mig o Liam att äta lite. Han åt som en häst så han fick en glass,, självklart ska killen ha glass när han är så duktig =)


Efter det gick vi ut igen o gungade lite. Jag puttar på både Liam o Jack o rätt var det är säger Liam en massa tokigheter men jag kommer bara ihåg en av sakerna.. 


"fammoo, jag har mer rotation i mitt huvud än i mina fötter"......... Jag började skratta, ja han har ett ordförråd som  ingen annan har =)


Nina kom o hämtade barnen o jag åkte o handlade.  Nu i kväll har jag inte gjort så mycket mer än att titta på tv o snart är det läggdags. 


Hoppas ni har haft en bra dag. Dröm söta drömmar, var rädda om er o varandra. 


Puss I Pannan ♥


Liam & Jack jag Älskar Er av hela mitt Hjärta ♥♥


 

Av Anneli Gustavsson - 14 juli 2013 23:19


Ja då var den här helgen oxo slut,,,, snart.. Den har gått fort o det har varit full rulle.. Trollet o Kotten har varit här från morgon till kväll medans Marcus o Nina har fixat med huset, det kommer att bli så fint. Jaaa jag vet att jag har sagt det innan, men dom ÄR duktiga.

Även barnen har varit duktiga o snälla . I går badade dom ute, men det fick dom inte göra idag för det blåste så kallt. Det har inte varit nåt #sommarväder alls. 


Jag har suttit lite o kollat igenom dom #bilderna jag har tagit o jag förstår inte varför fotona blir så gula när jag tar med min #sony cyber-shot ? 

Jag får sitta o ändra färgen o allt.. Jag får börja fota mer med min #system kamera men det är så smidigt att bara ha den lilla när jag vill filma.. 

Jag har inte kollat på filmerna för jag har inget ljud i min dator än. Jag måste försöka få till det. Jag fixade till två bilder på #bröderna bus så här kommer dom.


 
Liam är i en helt annan #värld.

 
Så är även Jackie boy..


Han lägger oftast #huvudet på sned o #flirtar


Herre gud så underbara #barnbarn jag har.............


Nu är det snart läggdags så jag önskar er en god natt med mysiga drömmar.


Puss I Pannan ♥

Av Anneli Gustavsson - 14 juli 2013 18:03


Jag behöver lite hjälp... Är det någon som kan se detta filmklippet ???




 

Av Anneli Gustavsson - 13 juli 2013 23:34


I morse kom mina barnbarn till mig o stannade till strax efter 19.. Det har gått jättebra trots att det har varit väldigt varmt idag, men vi har varit i skuggan o Liam har badat jättemycket. 

Jack har oxo en liten #balja som han #badar i, men han får inte vara i lika länge som Liam..


Dom kommer till mig i morgon oxo så då hoppas jag att vädret håller i sig o är lika fint som idag. Jag har tagit lite bilder o filmat dom, men jag har bara fixat till ett foto resten får jag göra den. Så nu är kameran under laddning i natt tills dom kommer i morgon igen. Det blir många foton på dom, ja det blir mest nu på Jack för jag har många på Liam... Oh pyttsan vad jag #snackar skit, jag tar många kort på Liam oxo =)


Nu ska jag strax #lägga mig o hoppas att jag kan #sova inatt, det var #dåligt med #sömn natten som var. 


Hoppas ni har haft en bra #dag. Var rädda om er o varandra. 


Sweet Dream ,,, Puss I Pannan ♥


 

Fammoos coola #killar ♥♥



Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards