Mitt Nya Liv

Alla inlägg under juli 2012

Av Anneli Gustavsson - 31 juli 2012 22:51


Den 33-åriga mamman tog med sig sin 3 månaders gamla bebis ut på bron o där väljer hon att ta honom i famnen o hoppa .. Detta rubriceras som mordförsök...


Hur tänker hon ? För man kan ju inte säga att hon inte tänker alls när hon gör en sån här sak ?!...


Att välja som mamman har gjort att ha ihjäl sin son är inte klokt. Vad har den här lilla stackars oskyldiga pojken gjort för ont ?  Om hon ville ta sitt egna liv så kan hon gärna göra de, men se till att barnet är i trygghet först. Ja de låter hårt när jag säger så, men  hon hade redan bestämt sig för att hoppa.. De är för jävligt att låta barnen få lida för att föräldrar inte klarar av sitt liv på olika sätt.


De finns inga som helst ursäkter för de hon har gjort mot sin son. Hoppas hon klarar sig så att hon får ett jädrans straff. 

Om barnet klarar sig så hoppas verkligen inte att han får några men efter detta. 


Skäms på dig.....


Av Anneli Gustavsson - 31 juli 2012 22:34


En kvinna kommer hem i sin gamla volvo.
Ut ur huset kommer hennes man och säger: 
- Men herre gud, varför är det blod på motorhuven? 
- Jag körde på min ex man på vägen hem, sa kvinnan lugnt. 
- Men varför är det en massa kvistar och blad då?
Lätt upprörd svarar kvinnan: 
- Den jäveln sprang in i skogen...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Två kompisar står och snackar: 
Du får jag fråga, 
-skriker din fru när hon kommer??? 
-Neej, hon har egen nyckel !!!!

 

 

Av Anneli Gustavsson - 31 juli 2012 19:05


"Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinksmörgås när man är hungrig."
Carl-Gustav Lindstedt
 
 

Av Anneli Gustavsson - 30 juli 2012 22:59


Vilken underbart bra film dom har visat på tv2 nu..  Filmen gav mig rysningar flera gånger pga hur föräldrarna behandlade Bobby när dom fick reda på att han va gay.. 


Bibeln säger si o så. De går att bota dom homosexuella så att dom ska bli "normala" .. 

Vad är normalt ? 

Vem säger vad normalt ska vara ?


Visst kan man lägga ihop att man + kvinna lättare kan skaffa barn än man + man & kvinna + kvinna.. 

Men kärleken då ?

Vem är de som bestämmer vem du ska älska ?


Är inte de viktigaste att få uppleva riktig kärlek ? Man kan inte påtvinga någon att "bota" sin läggning som man kan göra med influensa.  

Ta en alvedon o sov bort ett dygn så är du snart botad !!!


Jag kan förstå att man är rädd för de okända som jag så många gånger har sagt innan när de gäller tex sjukdomar osv...

Tänk om min son skulle berätta för mig att han älskade en annan man ?!.... Inte skulle jag slänga ut honom o säga att jag inte har nån son mer.. Herregud de är ju honom jag älskar inte hans läggning, hans läggning har han till sin partner o inget annat. Jag älskar allt med honom,, ja ok jag kanske inte tycker om honom alla dagar men jag älskar honom i alla fall  =)).

Han är ju en del av mig o sin pappa, han är mitt kött o blod. 


Hur kan föräldrar köra ut sina barn bara för att dom inte följer livets normala gång ? Hur kan man vara så egoistisk o elak ? 

Den här filmen sa så mycket om hur troende beter sig fruktansvärt illa bara för att de står i bibeln att de är en synd... Den enda synden är att de är så många som hatar de som avviker. 

Mamman i den här filmen tog reda på om hennes son har fått komma till himlen eller brinna i helvetet, 2 präster sa olika saker.. Man kan tyda bibeln o allt på flera sätt en ett.. Man får inte vara så inskränkta så man stänger av allt o inte vill lära sig eller vill se vad som händer.


Tänk vad många de är som inte blir accepterade av sin familj o sina vänner pga olika saker.  De skulle kunna vara Du som står utanför o vill in i tryggheten, in till familjen o vännerna istället.. Skulle inte Du vilja bli emottagen då ? Att få komma in o känna kärleken som vi alla behöver, att få en värmande kram bara för att.....

Inte vill Du stå utanför där de är kallt o tomt ?


Ta reda på om de är nåt som är okänt för dig eller andra. Upplys andra om deras okunnighet, de är inte farligt. Alla är vi människor av lika värde,,, glöm aldrig de.


Tycker DU att de är ok att tala om för andra hur dom ska leva sitt/sina liv ?

De spelar ingen roll om du är vit, brun, svart, gul ja vad som helst,, kort, lång, tjock, smal , blond, rödhårig, mörk eller gay ........... De finns bara en av Dig,, så låt alla får vara sina "Jag".......


Jag kan tillägga att jag har en kusin som är lesbisk o den människan är helt underbar. Jag älskar henne precis lika mycket som nån annan ♥


Såg ni inte filmen ikväll så försök att få tag på den,, den är underbar.. 


"Children Are Listening" by Mary Griffith, Prayers for Bobby



Lite ur filmen.

Av Anneli Gustavsson - 30 juli 2012 21:32


Nu börjar de nog en jättebra film på tvåan...  Har ni inget att göra så se den.


Amerikansk tv-drama från 2009. Ett drama baserat på den sanna historien om den amerikanska presbyterianen Mary Griffith, som drev sin homosexuelle son till självmord. Men därefter omvärderade hon sin tro och blev aktivist för HBT-rättigheter. Efter Leroy Aarons bok med samma namn.
Medverkande: Sigourney Weaver, Henry Czerny, Ryan Kelley, Austin Nichols
Produktionsår: 2009

Av Anneli Gustavsson - 30 juli 2012 20:03


"Det är en god vana att då och då ifrågasätta saker och ting som man i åratal har tagit för givna."
Tyskt ordspråk
 
 

Av Anneli Gustavsson - 29 juli 2012 19:12


  1. Anneli Gustavsson
  2. 29 juli 2012 - 19:10
  3. Träning - Gång
  4. 4,83 km
  5. 0:51:00
  6. 10:34 min/km

De gick väldigt trögt i början pga värken men de blev bättre mot slutet..

51 min
6034 steg
161,01 kcal

Av Anneli Gustavsson - 29 juli 2012 17:18


Igår kväll skadades en kvinna av att blixten slog ner vid Lovsjöns camping utanför Jönköping. Kvinnan fördes med lindriga skador till Länssjukhuset Ryhov. Blixten slog också ner i Bankeryd.  / Jnyt.se

 

Ja de är ju de jag säger... Jag är livrädd för åskan,, eller rättare sagt blixten. Den är livsfarlig. Inte undra på att jag springer om jag är ute o de börjar åska.. 

 

Folk säger att de inte är nån fara att vara ute o att man inte ska vara så löjlig men de mer än händer faktiskt att man blir träffad av blixten. 

 

Låt inte era barn vara ute o leka om de åskar,, allra helst inte att dom får åka o bada om åskan går. Hemska tanke...

 

Nu gick de bra för den här kvinnan, men de kunde slutat mycket illa..

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards