Mitt Nya Liv

Alla inlägg under januari 2021

Av Anneli Gustavsson - 31 januari 2021 21:33


Ja, jag börjar nog smälta detta nu att jag har blivit mamma igen till en underbar liten trasselsudd Neo 9 veckor. Han älskar att busa o mysa o vill gärna vara nära o det är så mysigt.

 

I går gjorde han nåt riktigt äckligt,, han åt lite av sitt bajs o jag vet att valpar kan göra det.. Ja det finns även stora hunda som gör det o det ÄR vidrigt så jag hoppas att han inte fortsätter med det.. 

 

Första natten sov han så gott o var bara vaken 2 ggr men natten som va nu var inte så rolig för honom. Han gnydde lite o ville inte ligga själv i sin säng, men jag vill inte ta upp honom i min än för min är så hög o jag är rädd att jag somnar o han trillar ner. Han ska få en trappa sen men han får inte gå i trappor nu när han är så liten. 

 

Men han somnade till en stund o sen vaknade han o gnydde. Han gick på skyddet o kissade så han är duktig men sen gnydde han lite när han skulle sova igen så jag fick ligga halvt utanför med överkroppen för annars når jag inte ner o sen la jag mitt huvud på sängbordet så jag har haft så ont i nacken o axlarna idag.. Hoppas att han kan sova gott inatt..

 

Jag vägde honom idag, först vägde jag mig själv o sen när jag höll honom så han vägde 1,4 kg så han är inte stor,,, han är mer som ett lite större marsvin =)

 

 

Efter lite bus så är det mysigt att ligga på mitt bröst o sova en stund, det tar på krafterna när man är så liten.. Men han är en riktig tuffing ♥

 

   

Han har fått in 2 råttor av mormor som han leker med, jag har klippt bort svansen o morrhåren på dom så han inte ska få i sig nåt.

 

 

Lilla tungan sticker ut,, måste vila lite i sin egna goa säng en stund.

 

 

Sätter jag mig i soffan så kommer han o lägger sig vid mina fötter =)

 

 

Idag blev det en liten promenad med Rohde. Det var så skönt väder o solen sken hela dan tror jag. Hoppas att snön o halkan är på väg bort nu så jag kan gå lite längre sträckor.

 

     

Det blev inte jättelångt men vi tar det försiktigt. Det blev 5.475 steg.

 

 

Medans jag var ute så var Neo inne hos mormor o det hade gått bra. Han ska ju vänja sig o vara där inne oxo.. 

 

Det har varit en bra dag. Vi har lekt o myst o jag älskar när han vill gosa upp sig o vara nära.

 

Jag ska försöka att skriva lite varje dag om honom nu när han växer upp. Jag fick ett litet block där uppfödaren hade skrivit lite så det var roligt att ha så den har jag fortsatt på. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

BE SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 30 januari 2021 19:24


I går fick jag världens chock. Det ringer på dörren o utanför står mamma, syrran o hennes 2 döttrar o är lite "lustiga" =)

Jag frågar vad dom gör,, ja det var ju trevligt att träffa dom men efter en liten stund tar någon fram en söt liten valp ur jackan. Vem som höll i valpen hade jag inget minne av. Jag frågade om vems valpen var o om dom hade köpt den nu ... Ja jag vet inte vad jag sa eller vad dom sa för nåt.. 

 

Mamma sa att det är min hund o jag sa till henne att man inte skojar om sånt. Men när jag förstod att mamma faktiskt hade köpt den till mig gick jag in i hallen o började gråta. Tanken på att bli mamma igen, ja det hade jag aldrig trott o sen kom det tankar på Teddy, vad han skulle säga o sen den sista hemska som jag tänkte var när dom måste avliva Teddy,, att jag måste gå igenom det en gång till. Men dom tankarna försvann ganska fort o mamma sa att Teddy hade önskat mig detta.

 

 

Så jag säger Välkommen hem lille Neo o jag ska presentera honom för Teddy, ja Teddys tavla såklart.. Jag har tagit några bilder men dom blir inte bra. Det ser ut som Neo är tecknad på nåt sätt.Han har ett blått o ett brunt öga.. 

Neo är en shih tzu. Han har 5 syskon o han var nr 3. Han föddes den 3 december 2020 kl 15.04. 

Min son föddes den 3;e december 1985 kl 15;38 så nu har jag båda mina killar som fyller på samma dag. 

 

 

Han älskar sin lilla säng. Han sov i den i natt. Jag stängde in oss i sovrummet där hade han en skål med vatten ett draglakan för han kissar där ,, det är för kallt att gå ut med honom nu han fryser så men jag går ut korta stunder med honom på altanen. 

Han har varit så duktig i natt. Jag var helt slut efter allt detta som hände. Jag hade INGEN aning om att hon planerade att köpa en hund till mig. Ja jag har 80 % o mamma har 20 % =)

Han vaknade 02;40, gick o kissade, la sig i sin säng, gnydde lite så jag tände lampan då gick han upp o bajsade så det tog jag hand om innan vi somnade . Sen vaknade han 05;40 o kissade o sen somnade om efter lite mys. Men han har hela tiden legat i sin säng,, han är för lite för att komma upp i min höga säng,, men sen kanske =)  Jag vaknade 9;15 o försökte smygtitta på honom men han såg mig o tittade upp, men jag tänkte att jag ska ligga kvar tills han gnäller lite så märker han att han kan "prata" med mig så svarar jag genom att gå upp så lär han sig det.

 

 

Han äter o dricker duktigt. 

 

 

Han älskar att ligga så här o sova på mig.

 

   

Måste ju ta ett fint kort på honom o mammas fina gran.

 

 

Nä han ska absolut inte få vara på bordet sen,, vi skulle se hur Bailys mammas katt reagerade men han är lite mer rädd o inte alls intresserad.

 

 

Tänk att sängen är så skön.. 

 

 

När Rohde kom o hälsade på innan så ställde jag hans säng vid oss o när han skulle dricka vatten så "orkade" han inte kliva ur sängen helt utan stod kvar med bakbenen i sängen o drack =)

 

 

Jag har ju inte så mycket till honom eftersom jag inte visste om vad som skulle hända. Men han har fått lite av mammas katts leksaker o en liten boll av Rohde. 

Jag var nere innan o köpte lite mat, bajspåsar mm men jag måste åka in till stan o köpa lite mer till honom, så det ska bli roligt.

 



 
 
 
 
 
Lille söte Neo,, så underbart söt ,, mysig o lekfull. Jag hoppas att du ska trivas hos mig ♥

 

TACK ÄLSKADE MAMMA FÖR EN SÅN FIN PRESENT. Ja, jag vet inte vad jag ska säga ? Jag har fortfarande inte förstått vad som har hänt.. Ajjj,, jo nu förstår jag för nu bet han mig i tån =)

 

Nu ska jag fortsätta med att mysa lite.. Önskar er en fin kväll. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

BE SAFE STAY SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

  

Av Anneli Gustavsson - 30 januari 2021 12:24


För många år sen hade jag en underbar bil,, lilla röda faran =) Det var en Nissan Sunny 89;a o jag var så glad i den. Den var riktigt läcker o kändes som en liten sportbild där jag tuffade på.. Tyvärr så efter många år började "hon" bli lite skraltig o rostig o mer o mer behövde lagas. Det kändes inte alls roligt när jag måste sälja "henne". Jag såg bilen i stan ganska ofta o det gjorde ont i mig att någon annan ägde min lilla pärla, men jag ville passa på medans jag fick några kronor..

 

Men jag har alltid velat ha en stor,, stooor bil.. 

 

    

 

Ja titta på den här läckerbiten. Man kan importera bil ifrån USA. Det är så många som köper bilar från USA o det ska visst vara billigare,, jag vet inte men det är vad jag har hört.

 

Riktigt hur det funkar vet jag inte, men man kan kolla upp det på Nordtrafik så finns allt där.

 

Det finns ju även riktigt läckra Amerikanare oxo, ja det blir väl snart dags för dom att komma fram efter vintern, lagom till Påsken.. Det är då våren börjar sakta titta fram. Oh vad jag längtar till våren. Hoppas att det blir en lång vår o ännu längre underbar varm sommar.

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 30 januari 2021 11:30


Jag kan inget annat än att skratta åt den här karln .. Har sett klippet så många gånger o det är lika roligt ändå.. 

 

Dom borde visa mer sånt här när det "tabbar" sig =)

 

 

Titta på klippet HÄR om det inte går att se klippet ovan.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 29 januari 2021 23:33


Ja jisses, det har verkligen hänt något idag.. Jag kan inte skriva om det nu utan tar det i morgon.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

BE SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 29 januari 2021 11:15


16 mars 1986 döptes min son, det glömmer jag aldrig. Synd bara att man inte hade mobilen så man kunde filma som man kan göra i dag. Vi hade fått låna en filmkamera men det blir lite så där men jag har ett band som jag skulle vilja göra om till en dvd-skiva,, nån gång.

 

Hur som helst så har jag sparat min skjorta som jag bar då.. På den tiden var sen riktigt snygg o jag har för mig att jag även hade orange byxor,, ja det hade jag. Hans pappa hade en mintgrön kavaj ,, ja va fasen som vi såg ut =)

 

Det tänker jag inte lägga ut nåt kort på,, det finns här i alla fall. Men jag har ju sparat skjortan så jag provade den innan o jag kunde ha den..

 

 

 

Detta är storlek 46 o jag har haft 6 XL när jag var som störst.. 

 

Det är så roligt att kunna prova kläder som jag inte har haft på många år. Jag har ganska mycket kläder nu att välja bland. 

 

Det finns jättebra sidor på nätet där man kan köpa så billigt så det är farligt att gå in på dom sidorna,, jag får smyga in där o titta lite =)

 

 

Av Anneli Gustavsson - 28 januari 2021 16:45


Även att jag inte vill ha vinter, snö o halka så är det riktigt vackert med snön så länge den får vara vit vill säga.

 

I går kväll så tog jag kort o filmade på gården. 

 

 

Ja visst är det vacker o det kom riktigt mycket snö.. 

 

Tog kort även i morse när jag hade vaknat då hade det kommit ännu mer.

 

   

 

Jag har inte tagit nån promenad idag för det var fruktansvärt att gå i går. Jag spände mig så mycket så jag har extra värk i dag så jag håller mig inne. Det går inte att se isen nu under snön så det är inte värt att gå ut o bryta något.

 

Har dammsugit idag, kollat lite kläder igen om det finns mer som jag kan ha o det kan jag,, lite roligt när man känner att man kommer i kläderna som man hade för många år sen. Det är bara några plagg som jag inte kommer att använda men det gör inget.. Jag har ett par nya jeans som lappen fortfarande sitter kvar på men dom måste mamma hjälpa mig med att lägga upp för dom är lite långa,,, men,,, dom passar. Ja,, det är roligt men sen kommer tankarna igen om att tänk OM jag går upp i vikt igen ? Det är så lätt att falla tillbaka men det vill jag inte,, självklart vill ingen det men har man ett matmissbruk så är det svårt hela tiden för äta måste vi göra.

 

Hur som helst så är jag glad att jag har lite kläder att ta på mig =)

 

Önskar er en mysig kväll där ute. Var rädda om er o varandra. 

 

BE SAFE STAY SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 


 

Av Anneli Gustavsson - 27 januari 2021 16:32


Idag vaknade jag kl 8 med värsta migränen, det är ju skit oxo det var inte så längesen jag hade det så det var bara att gå upp o ta en migräntablett o sen lägga mig en stund till för att se till så att den skulle försvinna. Men jag låg kvar till 9, gick upp o fixade till mig för sen halv 10 kom lille Rufuz till mig så idag har jag haft mysigt besök.. 

 

Migränen är fortfarande kvar o jag har gjort allt så det är väl bara att vänta ut den.

 

Hur som helst så gick vi på en promenad med Rohde. Jag föreslog att vi kunde gå ner till Åsasjön o upp o förbi Änganäs för jag trodde att vägen där skulle vara bra.. Här hemma var det bara IS,,, vägarna är livsfarliga o jag kämpade som bara den för att inte halka omkull. 

 

Rufuz slog i backen 4 gånger men han slog sig nog inte för han traskade vidare, det fanns så mycket att nosa på.. Men jag hade såna problem att gå även att jag hade mina broddar. Det hjälpte inte för jag halkade hela tiden. O när vi kom så vi rundade upp till Änganäs var det ny snö så man såg inte att vägen bestod av enbart is.. Den lilla backen upp till hästarna tog 5 minuter att gå upp,, det är inte klokt. Jag hade migrän, hemsk värk, blev sur för att det var så förbenat halt, men det var ändå roligt att ha Rufuz med mig.

 

   

Jag har ju alltid min runkeeper på o i dag hade jag satt den på autopaus o det funkade inte. När jag gick så kunde den pausa o när jag stod still så satte den igång. När jag hade pausat en stund o skulle gå så tog det tid innan den hoppade igång så den har jag bockat ur, det får bli som det blir.. Även att det var så förbenat halt så var det ändå ganska skönt ute.

 

 

Ja här halkade vi runt =)

 

 

Titta bara så söt jag är ♥

 

 

3.85 km säger jogg.se men 3.39 säger runkeeper. Ja det skiljer väl inte så mycket men ändå. 

 

 

Det blev i alla fall lite längre idag än dom andra dagarna o det blev 9.220 steg. 

 

 

Han tycker om att ligga så här på armstödet =)

 

   

Sen vill han vara så nära o det är mysigt. Det var precis vad jag behövde ♥

 

   

Snarkepelle =)


 


 
Ja han får ju sina ryck då får man ta skydd =) Lika fort som han busar kan han lugna ner sig. Det var ganska längesen jag hade honom så det var roligt med lite sällskap. Det känns så tomt o dagarna är så långa.

 

 

Önskar er en fin kväll. Var rädda om er o varandra.

 

BE SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards