Mitt Nya Liv

Alla inlägg under mars 2015

Av Anneli Gustavsson - 29 mars 2015 20:33


Nu är jag äntligen hemma från röntgen.
Dom var försenade o när dom kom o sa det så blev jag ledsen för jag hade sån värk. Jag skulle få sitta ytterligare en timme innan det blev min tur. Kvinnan som var i smytten jämte mig hörde detta o sa att jag klär på mig o går o ta en fika så tar du min tid ,,, vi byter helt enkelt.. Men jag sa att jag absolut inte kunde gå med på detta. 
Sagt o gjort hon gav sig inte så jag fick komma in på hennes tid. Tack du underbara människa ♥ ♥ ♥.Ja jag vet inte hur många gånger jag tackade henne.


Det var nåt av det värsta jag har gjort i hela mitt liv. Jag visste att jag skulle in i en tunnel o att britsen är hård. Men jag visste ändå inte riktigt hur det skulle gå till o det är jag glad för, annars hade jag inte åkt utan avbokat.


Att försöka lägga mig ner på den hårda britsen gjorde satans ont, ja det går inte att beskriva. Jag kan inte ens ligga på ryggen i min egna mjuka säng för värken o om min kudde kommer emot nacken så skriker jag högt. 
Jag försökte köra med avslappning som jag brukar göra, men armen började krampa o jag började gråta, tur att hon inte såg de för jag var redan "inkörd" i tunneln.


Jag har aldrig upplevt obehag av trånga utrymmen men nu fick jag panik. Jag hade inte många centimetrar tillgodo. Jag vågade inte titta för då såg jag hur trångt det faktiskt var. Jag fick ligga o hålla i min vänster arm så den inte skulle rycka, jag var ju tvungen att slappna av. Fan jag trodde att det var nåt skämt först med allt detta.


Drygt 30 min låg jag där i detta knackande o bankande, samt att jag fick ha musik i hörlurarna. 
Jag var på väg 3 ggr att ge upp, jag ville ringa i klockan o skrika rakt ut att släppa ut mig men jag är så stolt o glad över att jag inte gjorde de.
Ja de kan låta barnsligt men fy satan vad hemskt det var. 


Jag var i alla fall genomsvett o skakade som bara den när jag var klar. Sköterskan led med mig.

 

När jag kom hem så skulle de bli middag inne hos mamma med syster o hennes familj men jag tog maten med mig o gick in. Jag klarade inte att äta så mycket utan tog medicin o la mig. Tack o lov så somnade jag o Teddy var jätteduktig o sov han oxo. 

 

Den här dagen har inte varit rolig , men jag är glad att den är över o jag hoppas verkligen inte att jag behöver ta om några bilder. Nu hoppas jag att det inte visar på något diskbråck i nacken utan att det bara är vanlig värk o en nerv som ligger i kläm.

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 17 mars 2015 18:22


Ja i måndags var jag o fick nålar. Från nacken ner över vänstra skuldran o över vänstra armen ut till tumgreppet. 


 


Jag kände först inget när hon satte dom flesta nålarna för det är så domnat av nerven som ligger i kläm. Men hon fick köra ner dom lite längre o snurrade till på dom då ilade det ganska illa o gjorde ont på vissa av dom.

Efteråt kändes det som ett gympapass i armen i nacken så det tog ju som det skulle. 


Jag ska tillbaka dit på fredag igen då hoppas jag att hon sätter lika många nålar som i måndags, det var 9 stycken, hon hade gärna fått sätta fler om det hade hjälpt ännu bättre.


Nu längtar jag till på torsdag av en helt annan anledning, det är nåt jag ser fram emot o har längtat efter länge =)

Mer om det sen. Ha en fin kväll allesammans , nu klarar jag inte sitta vid datorn mer. 


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 13 mars 2015 18:38


I dag fick jag en tid till röntgen. Det är söndagen den 29;e mars... Röntga dom på helgerna eller har dom skrivit fel ? 

Jag får nog ringa på måndag o kolla upp detta så jag inte missar min tid.. 


Inatt var det väldigt jobbigt igen, annars har det lättat lite mer dom sista dagarna men jag har svårt att sitta vid datorn så jag ska bara skriva detta o sen stänga ner igen.


Jag saknar att sitta o göra mina bilder till min fb sida o jag saknar min grupp på fb oxo.. Men det är som det är o det gör ont när jag sitter här.


Det känns som hela min vänstra arm är blåslagen inifrån o den krampar fortfarande men inte lika mycket tack o lov. Nacken är oxo lite bättre o jag får upp mitt huvud ganska rakt nu men jag får kämpa..


Nu önskar jag er en trevlig helg, var rädda om er o varandra.. Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 10 mars 2015 17:46


Jag har inte varit uppkopplad på nätet alls mycket sista tiden, jag klarar inte av att sitta en längre tid. Men jag vill bara skriva att jag var hos läkaren igår o det gick bra. Han såg oxo hur ont jag har o nu kommer jag att få en magnetröntgen snart. 

Han tror att det är ett diskbråck i nacken så det är därför som det gör så satans ont. Vi får avvakta o se vad rtg säger o utgå från det sen.


Mamma har hjälpt mig lite med att gå ut med Teddy o sonen har oxo ställt upp o det är jag så tacksam för. Han frågade om han skulle handla lite åt mig idag men jag ska inte ha mycket mer än skinka o lite mjölk så det klarar jag.


Nä nu kan jag inte sitta här mer. Ni får ha en fin kväll allesammans. Var rädda om er o varandra. Puss I Pannan ♥

Av Anneli Gustavsson - 6 mars 2015 19:48


I morse ringde min läkare som det var sagt. Jag förklarade för honom att jag hade varit hos en annan sjukgymnast inne i stan o att den sjukgymnasten skulle skicka min journal till honom i dagarna. Förutom att jag fick en tid till honom på måndag kl 13,15 så fick jag ändrat lite på mina mediciner TACK O LOV !!!


Jag ska äta dubbelt upp av mina citodon, jag ska äta profen  ( vad heter dom ? ) 1x3 tills vidare, sen fick jag en muskelavslappnande tablett som jag får äta 1x3 tills vidare. Ja till måndag då. Sen ska jag öka min kvällsmedicin saroten till två tabl istället för en.Blir det inte bättre med två får jag utöka den med en till om några kvällar.


Vi får se vad som händer på måndag. Blir det inte bättre så skulle jag läggas in för jag kan inte gå med dom här smärtorna längre. Jag kan inte ens sitta nån längre tid vid datorn. Jag ringde till sonen på jobbet o frågade om han kunde hämta ut mina nya mediciner så det gjordehan. Han kom hit o fixade lite åt mig, tack Marcus ♥


Jag har inte varit uppkopplad på några dagar nu, men nu ville jag skriva lite här så nu är det gjort så nu stänger jag ner igen. 


Jag kan säga att den är värken är inte att leka med   


Trevlig helg allesammans ♥

Av Anneli Gustavsson - 4 mars 2015 20:32


Idag var det dags att åka in till den nya sjukgymnasten. Jag kunde inte köra så mamma fick köra in mig. Medans jag var hos sjukgymnasten åkte mamma o Teddy till stadsparken o promenerade där. 


Väl inne hos sjukgymnasten fick jag berätta vad mitt problem är. Jag förklarade för honom att jag har en nerv som sitter i kläm o att det gör fruktansvärt ont. Jag förklarade för honom att jag inte har den styrkan som jag brukar ha + att det sticker i min arm osv..


Han undersökte mig, kollade reflexen o min styrka .. Vänstra armen var nedsatt till hälften i styrkan o känseln var sämre oxo. 


Medans han undersökte mig fick jag såna kramper o armen började rycka, det gjorde fruktansvärt ont så jag började gråta. Han såg hur jag led, ja det såg jag på hans ansiktsuttryck.  Men han kunde inte göra nåt åt detta heller. Jag fick åka därifrån med min värk , ja den var nu värre än när jag kom dit men det hade jag räknat med..


Han skulle skriva till min läkare o jag skulle se till att få en tid till läkaren så fort som möjligt. Han sa att jag hade gått alldeles för länge med smärtan.. Jag har ju varit hos min sjukgymnast men hon sa att jag skulle äta ipren i 10 dagar  så det skulle dämpa inflammationen OM det nu var nån. 


Jag ringde till vc när jag åkte hem så dom ringde upp mig o min läkare har ingen tid utan jag får en tel-tid på fredag.. Hoppas dom kan hjälpa mig för nu orkar jag inte längre !!!


Kan inte sitta o skriva mer heller =(

Av Anneli Gustavsson - 1 mars 2015 21:43


Polisen: Ni körde för fort!
Kvinnan: Oh, jag förstår.
Polisen: Kan jag få se körkortet.
Kvinnan: Jag skulle gärna ge er det, men jag har inget.
Polisen: Har ni inget?
Kvinnan: Jag har förlorat det fyra gånger för att ha kört onykter.
Polisen: Kan jag istället få se registreringsbeviset.
Kvinnan: Tyvärr inte.
Polisen: Varför inte?
Kvinnan: Jag har stulit bilen.
Polisen: Stulit den?
Kvinnan: Jaa, och jag har dödat ägaren och styckat honom i bitar.
Polisen: Vad har ni gjort?
Kvinnan: Delarna av honom ligger i plastpåsar i bagageutrymmet ifall ni vill kolla.
Polisen tittar på kvinnan, backar långsamt därifrån, och ringer efter förstärkning. Inom några minuter kommer ytterligare fem polisbilar och ett polisbefäl närmar sig med dragen pistol.
Polis 2: Kan ni gå ur bilen?
Kvinnan: Är det något problem?
Polis 2: Min kollega har sagt att ni har stulit den här bilen, och mördat ägaren.
Kvinnan: Mördat ägaren?
Polis 2: Ja, kan ni vara snäll och öppna bagageluckan?
Kvinnan öppnar luckan, men där finns inget.
Polis 2: Är det här er bil?
Kvinnan: Naturligtvis, här är registreringsbeviset.
Polisen är alldeles tyst.
Polis 2: Min kollega säger också att ni inte har något körkort.
Kvinnan gräver i handväskan, tar upp sin plånbok, och räcker sedan över körkortet.
Polis 2: Jag måste medge att jag är konfunderad. Min kollega har berättat att ni inte har något körkort, inget registreringsbevis, att ni har stulit bilen och mördat ägaren!
Kvinnan: Jaha och snart påstår han väl att jag körde för fort också???

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards