Mitt Nya Liv

Alla inlägg under oktober 2020

Av Anneli Gustavsson - 31 oktober 2020 23:15


Ja då har den här dagen oxo gått,,, kanske inte så smärtfri men ganska ok ändå..

 

Mamma o jag har varit på kyrkogården på kvällen för att se alla fina gravar.. Vi parkerade en bit i från för vi trodde inte att vi skulle få någon plats där inne, men det var ganska gott om plats så det hade funkat bra att parkera där.. Men det var ganska skönt att gå ändå,, gjorde ganska ont i min spricka som jag har under hälen.. 

 

När vi gick där inne så hade jag så svårt att se för det var så mörkt,, jag måste ha "riktlinjer" som jag kan följa annars blir jag nästan lite yr.. 

 

       

 

Gick först till pappas grav o tände ett ljus ..

 

 


   

När jag stannade här o skulle ta kort så blev jag så förbaskat rädd för det satt en karl på huk i mörket o jag såg honon inte så när han började prata så trodde jag först att dom hade uppstått från dom döda.. Jag kan inte ens beskriva hur satans rädd jag blev. Jag som inte tycker om att gå där mitt på dagen när det är ljust.. Men hur som helst så överlevde jag =)

 

   

Gick vidare till kyrkan.. Vi skulle kolla om man kunde gå in i den o tända ett ljus.

 

   

Det är en liten fin kyrka. Det var inte så många där.

 

   

Jag tände 2 ljus.. Ett till mig o min familj o ett till mina vänner..

 

 

Det är så rofyllt o jag blir alltid så lugn när jag tänder ljus..

 

     

Vi gick vidare bort till mormors grav.. Det var inte så många ljus där som jag trodde att det skulle vara.. Men dom hade ju gått ut o varnat att man inte skulle besöka kyrkogården pga coronan så det var ju lite trist nu när jag äntligen vågade mig dit på kvällen.

 

 

Jo men det var väl ganska många ljus,, synd bara att det är så svårt att få till det bra på korten när det är mörkt. 

 

   

Det var upptänt överallt så det var fint.

 

 

Det ser så varmt o skönt ut.

 

  

Ja det var det de.. Då har jag varit duktig o varit på gravarna när det har varit mörkt. Det var ganska jobbigt men det gick ganska bra ändå. Om jag ska göra om det ?? Njae,, jag vet inte, jag får se. 

 

Jag har i alla fall tvättat idag o sen efter kyrkogården åkte vi o handlade lite så det var min dag.. 

 

Jag hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

BE SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 


Av Anneli Gustavsson - 30 oktober 2020 10:15

 
Sverige har senaste dygnet drabbats av det högsta antalet nya registrerade smittade hittills, 2 820, och följer därmed en negativ trend i Europa.
 
– Andelen positiva tester har gått upp, säger Anders Tegnell som därmed konstaterar att det inte enbart beror på ökad testning. Sverige har drabbats av ökad smittspridning i samhället enligt Folkhälsomyndigheten.
 
Särskilt allvarligt är läget i Stockholm, Västra Götaland och Östergötland som fr.o.m idag och tre veckor framåt inför nya skärpningar.
 
– Vi ber, bönar och vädjar till alla personer i samhället att nu verkligen tänka till i varje stund för att hålla det här fysiska avståndet och hålla kurvorna nere, säger Östergötlands smittskyddsläkare Britt Åkerlind.
 
I Västra Götaland ökar antalet sjukhusvårdade kraftigt enligt SVT.
– Det är en oroande utveckling. Inneliggande patienter i Västra Götaland har fått en ökning, nästan en dubblering jämfört med föregående vecka, säger smittskyddsläkare Thomas Wahlberg till SVT.
 
 
 
SKÄRPNINGAR I STOCKHOLM, VÄSTRA GÖTALAND OCH ÖSTERGÖTLAND:
 
  Undvik fysisk kontakt med andra personer än de du bor med.
 
  Avstå butiker, köpcentrum, museer, bibliotek, badhus, gym och andra inomhusmiljöer där folk samlas med undantag för nödvändigheter som livsmedelsbutiker och apotek.
 
  Avstå möten, konserter, fester, after work, föreställningar, idrottsträningar, matcher och tävlingar, med undantag för idrottsträningar för unga födda 2005 eller senare.
 
   Jobba hemifrån.
 
  Maxtal för folksamlingar är 50 st i de tre regionerna.
 
    Hjälp till att rädda liv. Tänk på att hålla den fysiska distansen, stanna hemma vid minsta symtom, tvätta händerna ofta och följ alla andra riktlinjer. Det handlar om din och andras hälsa och om Sveriges sjukvård.

 
 
 

Av Anneli Gustavsson - 28 oktober 2020 23:45


Ja jag har ju skapat andra bloggar när det strular som det gör o det har det gjort i många år så därför är dom oxo ganska gamla men jag har inte skrivit direkt i dom. En har jag fört över mina inlägg från den här bloggen,, ja jag vet inte hur dom funkar. Jag provade o göra ett inlägg i wordpressbloggen o det gick visst =)

 

 

https://nouw.com/mittnyaliv66

 

http://mittnyaliv66.blogspot.com/

 

https://mittnyaliv66.wordpress.com/

 

Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. 

 

BE SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 28 oktober 2020 13:26



Vi är flera här på bloggplatsen som har problem med bloggen på mer än ett sätt.. Många av oss har mejlat till bloggadmin men man får inget svar. Ok, jo jag har fått svar nån gång,,, 1 gång på 100 kanske o det är inte ok.

Flera av er har kontaktat mig o frågat om saker o vissa saker har jag kunnat förklara så det har funkat sen..    

 

Nu när jag laddar upp bilder så blir jag oftast utloggad o måste logga in igen. Många kommer inte in på sidan, den är helvit eller så finns den oftast inte. Det går inte att kommentera o jag kan inte kommentera andras bloggar heller..Statistiken funkar inte,, men den har blivit bättre nu. Flashen funkar inte, men den ska visst försvinna så jag hoppas att det blir bättre när man ska ladda upp bilder o filmer. Url-adressen är inte säker så därför kan vi inte länka den till fb för fb varnar att den är "farlig"...

 

Jag ser direkt när man inte kan komma in på min blogg för statistiken sjunker riktigt mycket o när jag har påpekat detta så går den upp ett tag men sen blir det samma igen.

 

Jag skulle kolla statistiken innan men det gick inte,, det såg ut så här. Jag fick inte med där det stod om statistiken,, men den får du igång om du gör detta;

 

   

 

  

 

När du tillåter detta så får du samtidigt igång så du kan ladda upp dina bilder o filmer.

 

 

 

 

  

Men som jag skrev innan så när jag har laddat upp bilden/bilderna så loggas man ut o man får hålla på att logga in hela tiden..

 

  

Jag förstår inte varför man loggas ut ?? Vad det har med bilderna att göra men det är ju nåt mer som strular. Nån mer som har upplevt detta ??

 

En sak till som strular är när man ska länka den manuelt på fb så kan man inte ta själva bloggen utan man måste länka till just det inlägget..

 

Den här länken funkar inte;

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/

 

 

 

 

Den här länken funkar..

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/2020/10/28/11693792-nar-bloggen-inte-funkar/

 

Håll på att skriv till bloggadmin om det strular !!!

 

 

Av Anneli Gustavsson - 27 oktober 2020 14:17


Jag har inte jobbat sen 93 pga min fibromyalgi.. När man går hemma som jag gör o inte har mer än några tider till läkaren att passa så kan det bli hur galet som helst. Tur att jag har så jag kan sätta på en påminnelse i mobilen,, ja jag bara 8 stycken nu o dom flesta är till hudmottagningen när jag ska ta pricktesten o provet för att kolla triglycerider / blodfetterna . Det måste jag göra pga den medicinen som jag äter då är det lätt att dom kan bli något förhöjda,, det har det varit ett par gånger men när jag har tagit om provet igen så har det varit ok.. 

 

Det här med att man blandar ihop alla veckans dagar hur som helst är väldigt lätt.. Alla dagar flyter in i varandra,, jo jag vet att dom gör det men det är liksom ännu svårare för mig..

 

Med fibron så får man sämre koncentration o blir lite glömsk.. Jag har t.o.m gjort ett minidemenstest,, men det var inga större fel på mig ,, vilken tur jag hade där =)

 

Jag försöker hålla igång huvudet lite med lite olika spel på mobilen. Ett som jag har spelat i många år är wordfeud o där möter man andra,, det är som ett korsord där man spelar varannan gång o är så roligt.

Ett annat som jag oxo spelar är ,, herregud nu är jag tvungen att se efter i mobilen =)

 

Ok.... Wordzee ... Word Find... Wow - Word of wonders o det är roligt. Där spelar man mot sig själv bara o där får man upp så man ska sätta ihop ord o ibland är det så lätt men ändå så svårt men när man prickar rätt så tänkte man att javisst ja,, så var det ju =)

 

Wordalot. Detta spelar jag knappt nu.

Woody. Det var längesen jag spelade det.

Wordfeud. Spelar varje dag o det är så roligt. Vill du möta mig så heter jag fammooanneli

Wordzee. Spelar jag varje dag, men bara med Rohde,, kanske nån annan oxo.

Word Find. Spelar ibland

Word Of Wonders. Spelar varje dag.

 

Så det finns lite för att hålla igång kontoret.. Är det nån annan som har andra bra spel så säg gärna till.

 

Ha en fin dag ..

 

BE SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 26 oktober 2020 11:30


Ja har du hållit tal någon gång ?? Skulle du vilja göra det men inte vågar ?? Jag skulle nog bara stå o staka mig o stamma hela tiden,, kanske springa o gömma mig =) Nä det är klart att man inte kan göra..

Men man kanske vill boka föreläsare . Då blir det ju nåt helt annat så slipper man själv stå där o känna sig dum. 

 

Det kan ju vara spännande att lyssna på andra som håller tal.. Sen är det ju rätt så roligt o intressant att lyssna på podcasts. Spännand att höra på deras berättelser, att sitta o lyssna o varva ner lite.

 

 

 

 

Men det skulle nog kännas riktigt mäktigt att få stå o prata inför många människor där man ser hur dom verkligen lyssnar,, man ser det på dom..

 

Man måste ju ha en behaglig röst annars funkar det inte. Tänk på dom som kör avslappning på människorna,, en del går bara inte lyssna på, det har jag råkat ut för.. Så man får nog tänka sig för lite på vad man säger o hur man säger det..

 

Så ta o håll ett tal nu eller boka någon som gör det åt dig =)

 

 

Av Anneli Gustavsson - 25 oktober 2020 21:30


Förra veckan så låg jag före med 1 dag både onsdagen o torsdagen. Får tänka till lite på vilken dag det är.. Dagarna går i ett hela tiden så jag tänker inte på hur det är.. 

 

Det är bara om jag har några tider att passa,, då måste jag hålla koll på det o det gör jag genom att sätta en påminnelse på mobilen.. Vet inte hur många jag har satt nu =)

 

Idag när jag skulle ta medicinen,, jag har en medicin box så ser jag att jag ska ta söndagens medicin o får nästan lite hjärtklappning,, jag blev rädd att jag hade ätit upp 1 dags medicin för tidigt,, alltså att jag hade ätit både fredagen o lördagens medicin samma dag.... 

 

Fan oxo,, jag fick kolla i mobilen var det var för dag o då ser jag att det ÄR söndag men jag kan inte påminna mig om att lördagen har gått... 

 

Vad gjorde jag av lördagen ?? Har inget minne av den alls,, alltså att jag tänkte på att det var lördag. Jag vet ju vad jag gjorde men inte vad det var för dag.

 

Inte förrns för en liten stund sen så kom jag på mig med att fundera igen på vad jag gjorde igår o om jag reflekterade över att det var lördag ... Men nu så kom jag på att jag var på apoteket o jag hade tagit reda på om det skulle vara öppet på lördag... Ja där har vi dagen som försvann spökligt.. 

 

Det är flera saker som händer som jag inte kan komma på eller förstå, eller veta hur jag ska göra ?? Just nu kommer jag inte på vad det är =)

 

Så i går kväll när jag skrev god natt inne i min fb-grupp så skrev jag att det snart är lördag o den dagen gick fort.. MEN,, det var ju för tusan lördag när jag skrev o den skulle gå över till söndag.. 

 

Tur att det inte är mer än 7 dagar på en vecka,, hur tusan skulle jag kunna hålla reda på det =)

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

BE SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 24 oktober 2020 20:45


Har köpt på mig lite fisk nu när det har varit billigare så idag blev det lite fisk till middagen.. Det blev torsk i ugn.. Jag gör ju en liten "gegga" som jag sen har på fisken i bakplåtspappret o sen in i ugngen det blir så otroligt gott.

 

Mitt Recept; 200* i mitten av ugnen i ca 40 min. 3 portioner.

 

3 torskbitar

1 pkt färska champinjoner

1 liten/mellan Zucchini 

1 pkt Bacon

1 paprika

1 gul lök

3 vitlöksklyftor

1 strut med rädisor

Sweet chilisås

Salt

Citronpeppar

Citron

 

Jag sköljer av torsken o låter den ligga vid sidan medans jag gör det andra. 

Hackar ner allt i önksad storlek o sen steker på. Jag steker baconet först o det steker jag på ganska hårt så det inte ska kännas fladdrigt.

Smakar av med kryddorna samt sweet chilisåsen, jag tar inte så mycket.

Tar sen i knappt en halv citron i det gottiga. Jag skär ut 2 citronskivor till vardera fisk sen använder jag resten till det jag har stekt på. 

 

 

 

Sen lägger jag fisken på ett bakplåts papper,, kryddar det innan jag har på allt det goda.

 

 

Detta blir så otroligt gott.

 

Lägg på mycket på fisken, ja det trillar gärna av men det är bara att kämpa på =)

 

     

Glöm inte citronen den är så viktig.. O den smakar otroligt gott när den har varit i ugnen.

 

 

 

 

Det blir ju bara 3 middagar, jag har för mig att dom har haft 4 fiskar / paket innan . Jag vet att laxen har det men jag hade för mig att torsken oxo hade det.

 

Såsen;

 

1 stor brk creme fraiche

2 st köttbuljongtärningar

3-4 vitlöksklyftor

4 kokta ägg

Salt

Citronpeppar

 

Jag tar i lite av det jag har stekt i såsen tillsammans med äggen som jag har hackat ner. Smaka av med lite kryddor.



     

 


 

 När jag kokade potatisen så kokade jag även lite morötter, det är rätt gott.. Så nu är jag mätt o go o det smakade riktigt gott. Fisken var saftig o fin, den delade på sig o smälte i munnen... 

 

Ha en fin kväll där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

BE SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards