Mitt Nya Liv

Alla inlägg under februari 2017

Av Anneli Gustavsson - 20 februari 2017 20:36


Jag vaknade vid 9,20 i morse när mobilen ringde, jag hade ställt den så att jag skulle vara vaken när mitt besök skulle komma till mig.

 

Jag låg i går kväll o pratade lite med Teddy, jag förklarade för honom att det skulle komma en liten dam som han älskar.. Han skulle varit så glad åt det här besöket.. Jo, jag pratar fortfarande med honom, jag saknar honom än o det gör fortfarande ont i hjärtat.

 

Hur som helst så kom lilla Akila till mig, hon viftade på svansen o ville genast in o se sig omkring..  Sandra hade frukosten med sig till henne o den smaskade hon i sig på en gång, sen fortsatte hon att undersöka lägenheten.

 

Hon hoppade upp i soffan o tittade på Teddys urna, sen stod hon o nosade på den ganska länge. Undra om hon kände något ?

 

Akila är en väluppfostrad hund. Glad, trevlig, blyg, försiktig o kärleksfull. Hon var väl lite osäker i början, hon kunde inte riktigt koppla av men det tog inte lång stund förrns hon kände sig hemma här. Vi låg båda två i soffan o myste lite. Jag satte mig vid datorn en stund, då kommer hon o lägger sig jämte mig så hon är inte långt bort =)

 

Vi var även ute på en liten promenad på 30 minuter, även där är hon väluppfostrad så hon drar inte o följer med jättefint. Ofta tittar hon på mig precis som att hon vill se hur jag tänker .. 

 

När vi kom in igen så myste vi lite till o så har vi hållit på hela dagen. Jag gick hem med henne vid 18 tiden då jag gick till Rohde. Satt hos Rohde o pratade lite ,, tittade på tv;n sen gick jag hem.

 

Akila kommer till mig i morgon igen, ser faktiskt fram emot det =)  Det är väldigt viktigt att hon trivs med mig o mitt hem,, som sagt,, vi tar det i hennes takt.

 

Jag tog lite kort på henne,, såklart =)  Jag har även frågat Sandra om jag får lägga ut dom på nätet o det fick jag,, så här kommer lite bilder på henne.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag allesammans. Var rädda om er o varandra. Dröm Sött. 

 

Puss I Pannan ♥

 

Mattan var ganska skön att ligga på, mjuk o go =)

 

   

Men jag sitter ju hellre jämte dig =)

 

   

Hon gillade fällen =)

 

Här håller hon lite koll på vad som händer på gården + att hon sniffar lite på Teddy.

 

   

Hon är så fin ♥

 

     

 

Här sov hon så gott så hon snarkade lite lätt =)

 


Av Anneli Gustavsson - 20 februari 2017 00:47


Kan inte sova, värken är lite jobbig o har varit det i flera dagar. 

Har ett sår på mitt långfinger som bara spricker upp hela tiden så nu har jag tejpat det, får se om det blir lite bättre över natten annars får jag väl gå till läkaren. Jag vet inte varför det har blossat upp men det är andra gången.. 

 

I morgon ja rättare sagt idag får jag besök, det ska bli roligt med lite "sällskap".. Jag berättar mer i morgon.. 

 

Hoppas att ni sover gott nu.. Dröm Sött. Var rädda om er o varandra. Puss I Pannan   

Av Anneli Gustavsson - 19 februari 2017 19:33


 

(klicka på bilden så kommer du till min sida på fb)


Skickar iväg en puss till dig ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 18 februari 2017 21:06



Jag tittade runt lite på mina inställningar i bloggen.. När jag kollar på besöksstatistiken så fick jag en chock.. Sista 1½ året så har jag varit så dålig på att blogga för att inte tala om att besöka mina vänners bloggar.. Så när jag tittade på besöken så trodde jag att nåt var galet då jag fick se att bara idag har det varit 652 besökare.  


Jag har sista året inte haft mer än mellan 30-100 besökare. Jag vet inte vad det är som har gjort att det har blivit så många just idag, men glad blev jag =) Som ni själva ser så har det varit väldigt dåligt i februari =)

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 18 februari 2017 17:59


Redan 2013 skrev jag om honom i bloggen o han håller fortfarande på att lura kvinnorna.


 


Aurora, 30, har anmält bedragaren

Den kände nätbedragaren och ”sol och våraren” Carl ”Carlitto” Eriksson, 49, har hittat en ny arena – gymmen.

Aurora Clefberg, 30, betalade 2 600 kronor för åtta pass med ”PT-Kungen”.

– Det blev två pass, sedan dök han inte upp mer, säger Aurora som nu vill varna andra för Carl.


Aurora Clefberg är långt ifrån ensam om att ha blivit lurad av Carlitto. Mannen har sedan tidigare ett digert brottsregister och har dömts flera gånger, bland ­annat för upprepade bedrägerier.

– Det handlar om hundratals kunder som han har blåst på ­pengar. Han säljer PT-pass extremt billigt men så fort han fått betalt dyker han inte upp, säger en gym­ägare som vill vara anonym.

Träningsläger i Spanien

Tillvägagångssättet är detsamma. Först är han jättetrevlig och 
i bästa fall får kunderna några pass för pengarna de betalat in. Sedan kommer ursäkterna, vilket visat sig vara rena lögner, som att han har magcancer eller ska på begravning. Han har till och med ljugit och sagt att han suttit häktad och därför inte kunnat träna.


Med sin charm och övertygande personlighet har han också fått människor att betala in pengar för att träna i Spanien. Men så fort han fått betalningen till sitt konto visar det sig att varken resa eller träningsläger existerar.

 

Polisen har fått in ett flertal anmälningar mot storbedragaren.

”Vi spårar pengarna”

Evert Norberg, förundersökningsledare vid bedrägerisamordningen, bekräftar att det finns en misstänkt i ärendet men är i övrigt förtegen om utredningen med hänvisning till förundersökningssekretessen.

–  Just nu pågår kontospårningar för att se var pengarna som betalats in hamnat, ett arbete som tar sin tid, säger han.

Det handlar om allt från någon tusenlapp till tusentals kronor som folk blivit lurade på. De berättar alla samma historia om hur de fått kontakt med Carlitto via socia­la medier och att han inledningsvis gett ett både trevligt och proffsigt intryck.


–  I början var han väldigt peppande och jag kände mig nöjd. Men det ringde lite varnings­klockor när jag märkte att han var så ”på”. Han ville att man skulle swisha över pengarna bums, säger Aurora Clefberg.

Två gånger tränade hon tillsammans med Carlitto.

”Skyllde på magcancer”

–  Sedan var det den ena ursäkten efter den andra, bland annat att han var sjuk i magcancer och gick på cellgifter. I början tyckte jag synd om honom men när tiden gick och han inte hörde av sig ringde jag gymmet och det var då jag fick reda på att jag inte var ensam om att ha blivit lurad. Jag tror dessvärre inte att jag får tillbaka mina pengar vilket känns väldigt surt. För mig som är mammaledig är 2 600 kronor mycket pengar.

En person betalade in 4 500 kronor för 15 träningstillfällen med ”PT-kungen” samt ett kostschema men fick bara ett pass.

Marknadsför med stjärnor

På sin privata Facebooksida finns flera klipp där Carlitto tränar tillsammans med kända artister och skådespelare.

–  Det är så han lockar till sig ­kunder, säger ägaren på ett av de många gym i Stockholm där ­Carlitto har ”arbetat”.

Så fort hans bedrägerier avslöjats och han sparkats ut hoppar han till nästa gym.

I Stockholm handlar det om ­åtminstone fem gym där han lurat kunder, men även gymägare som inte fått betalt för att han fått ­använda deras lokaler.

I ett sms till Aftonbladet skriver Carlitto: ”har inte lurat nån och kommer betala tillbaka till alla”.

–  Så har det låtit hela tiden, men jag har inte sett röken av några pengar. Den här mannen är en ­mytoman och bedragare, säger en av de kvinnor som har polisanmält Carlitto.

 

FAKTA;

 

Carlitto dömdes redan 1991 – här är hans tidigare domar

 

*  8 november 2016. Brott: Dopningsbrott. Straff: Dags­böter.

*   20 maj 2013. Brott: Ringa misshandel. Straff: Dagsböter.

*  19 juni 2012. Brott: Bedrägerier, grov kvinnofrids­kränkning. Straff: Ett års fängelse.

* 20 februari 2007. Brott: 32 bedrägerier, stöld och snatteri. Straff: 1,5 års fängelse.

*  14 december 2000. Brott: Förskingring. Straff: Skyddstillsyn.

*  8 januari 1997. Brott: Stöld. Straff: Villkorlig dom och 50 dagsböter.

* 16 januari 1991. Brott: 4 bedrägerier. Straff: Villkorlig dom och 60 dagsböter.

 

Av Anneli Gustavsson - 17 februari 2017 23:12


Den här bilden gjorde jag innan. Det finns en liknande på nätet men jag ville göra min egna =)


Det har varit några jobbiga dagar nu med mycket värk o kramp i kroppen. Har haft så ont i benen o fötterna,, lederna, ja allt. Igår låg jag o kunde knappt ta mig till toan o medans jag ligger i min sköna säng tänker jag på alla dom som inte har tak över huvudet o en skön säng att ligga i.


Idag har det varit lite bättre. Jag hämtade ut ett paket på Ica, stannade till på Konsum i Norrahammar o köpte lite godis till alla.. Barnen fick varsin godispåse med lösgodis,, svärdottern fick en påse med lite choklad, jag kommer inte ihåg vad dom heter o snen fick kokosbollar,,,sen åkte jag till min lilla familj o var där i några timmar. Om ni bara visste hur mycket jag älskar dom allesammans. Min underbara son, min underbara svärDotter o mina älskade små vitaminpiller.. Dom bjöd på god mat o jag bara myste när jag satt o åt tillsammans med dom. Att sitta o höra när dom pratar med varandra om allt o inget..

 

När jag åkte hem så stannade jag till på Ica igen o handlade lite.. Hem o plocka in det jag hade handlat o sen har jag bara tagit det lugnt o tittat på tv;n..

Det har varit en bra dag trots mycket värk.

 

Tack min älskade familj, jag älskar er så mycket ♥ Tack för ikväll ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 14 februari 2017 17:45


 


Idag har jag fått 20 jättefina rosor,, 10 gammelrosa o 10 röda. Jag blev så glad, det är nåt speciellt att få blommor ♥

 

♥ Tack så mycket ♥

 

 


Av Anneli Gustavsson - 14 februari 2017 00:43


 


Jag önskar Dig en underbar

 

♥ Alla Hjärtans Dag ♥

 

♥♥♥

♥♥♥♥

♥♥♥♥♥

♥♥♥

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards