Mitt Nya Liv

Alla inlägg under december 2017

Av Anneli Gustavsson - 31 december 2017 16:30



 


Ja vilket år det har varit. Som alltid går det upp o ner o det har verkligen varit höga berg o djupa dalar, både på gott o ont.

 

Tiden går så otroligt fort, men ändå känns den som den står stilla.  Det är 1 år o 8 månader sen Teddy fick somna in. Jag saknar honom precis lika mycket som den dagen när jag förlorade min bästa vän. Tårarna har inte tagit slut. Jag fortsätter att tända hans ljud kl 22 på kvällarna o önskar honom en god natt. Jag pratar ofta med honom o det händer att jag får svar,, på vårt lilla sätt. Jag har lite svårt att känna av honom som jag gjorde i början men det tar jag för att han vågar släppa taget om mig lite för han märker att jag kan hantera sorger lite bättre, ja så tänker jag o det gör att jag mår bra i mitt hjärta. Jag har sparat lite päls från honom men jag har inte klarat av att ta fram det än,, men jag vet att det finns där när jag känner mig redo ♥

 

Mina barnbarn växer så det knakar. Liam har hunnit fylla 9 år o är en redig kille, han är en tänkare o jag älskar att prata med honom. Han tänker så mycket på alla andra om hur dom har det. Det är ofta han säger att han önskar att jag inte hade min värk, han tycker inte om när fammoo har ont. Han tappar sina tänder så han ser ut som en hockeyspelare. Han är duktig i skolan o han har sina kompisar. 

Lille Jack är fortfarande lille apan o han växer så det knakar o sprakar. Han är en pajas o lockar till många skratt.. Ja det gör även Liam, det gör dom båda två. Jack är lite mer våglig av sig, Liam är mer i det skämsiga stadiet, men Liam har oxo varit våglig .

 

Jag älskar att ha mina små skattar, jag är så tacksam för att dom vill komma till mig. Snart är det bara kompisarna som gäller o det är då jag får börja muta dom . Jag sa till mig för ett tag sen - Fammoo, jag får komma hit o ta kort på dig så att jag inte glömmer bort dig.. Nu vet jag ju inte om han syftade på när jag ska dö eller var det var =) 

 

Sonen o svärdottern är helt underbara. Dom jobbar o sliter. Nina har precis gått klart tandsköterskeutbildningen så nu har hon bytt jobb. Hon har verkligen kämpat hårt, jag är så stolt över henne, min lilla dotter.  Sonen ,, ja jag kan inte bli stoltare än jag är. Jag älskar honom så otroligt mycket o jag är så glad att han har sin lilla familj. Dom älskar varandra så mycket o Marcus o Nina är så kärleksfulla mot varandra efter alla dessa år. Det ÄR dom två.

Jag är så glad att jag får vara med på ett hörn i deras familj. 

 

Mina syskonbarn är fantastiska o jag får ofta höra att jag är världens bästa moster, så den suger jag på länge, det värmer mitt hjärta. Ja även mina små skatter säger att jag är världens bästa fammoo..

Mitt äldsta syskonbarn har flyttat tillsammans med sin kärlek medans dom andra två bor i närheten, än så länge. Dom jobbar o sliter oxo o det har dom alltid gjort. Jag älskar dom så mycket o är oxo glad att dom tänker på mig ibland.

 

Min mamma, syster o man mår bra tack o lov. Jag ska in till mamma ikväll o skåla in det nya året, men först ska jag gå bort till Rohde en sväng. Även hon mår bra så det är skönt. Jag går fortfarande till Rohde nästan varje kväll o när jag inte gör det  hörs vi på telefonen, så vi hörs alltid på ett eller annat sätt varje dag, måste hålla lite koll på henne.

 

Det har även varit många undersökningar detta år. Röntgen hit o dit. Värken jävlas , ja den har varit väldigt jobbig, men det är ju nåt jag inte kommer ifrån. Det tar så fruktansvärt på krafterna o slår ner mig många gånger. Jag försöker vara stark, i alla fall utåt sett. När jag är i min ensamhet det är då jag kan släppa loss tårarna o få göra det som känns bäst för stunden. Det finns inte mycket mer att göra.

 

Jag  började hos sjukgymnasten i mitten av mars o tränade, sen i juni började jag tänka på min kost, var stenhård med vad jag åt o gick ut på många o långa promenader. Det var så skönt o jag mådde så bra i huvudet men värken var hemsk. Jag gick ner 23 kg på 3 månader o jag var så stolt över mig själv för att jag kunde kämpa så. Jag hade många som hejade på mig här hemma o på nätet så jag var så glad, tusen tack för allt stöd ♥

 

Även i år gjorde jag en resa till Spanien, Fuengirola. Det är så underbart där o jag vill inte åka hem. Jag kan tänka mig att flytta dit, men men drömmar kostar inget. Jag hade fantastiska dagar med mycket sol, utflykter o god mat o dryck. Det var lite tråkigt för jag klarade inte av att bada i havet då det sluttade så o jag hade inte den styrkan i benen att ta mig upp. Jag badade en gång o jag slet o  blev omkullkastad av vågorna som även dom var starka under hela resan. Jag som älskar att bada i havet, men jag fick solen o allt annat så jag var nöjd.

 

När jag kom hem så skulle jag ta tag i vikten o träningen igen men dom 2 första veckorna låg jag med en fruktansvärd värk så det gick inte. Sen tog jag nån promenad o sen blev jag liggande igen. Det blev tillslut inget av det som jag ville. Det regnade o blåste så gott som varje dag o det är inte bra för min värk. Men, jag fick tillbaka min latmask o den ska jag försöka bli av med nu. Jag ska försöka komma igång igen med både kost o träning. Det kanske inte blir några direkta promenader när det är sånt här väder men jag ska styrketräna. Jag hade inte gått upp mer än 1½ kg i Spanien o det var jättebra ,, jag hade räknat med mycket mer.

 

Jag har fortfarande min grupp med alla underbara vänner o min sida där jag lägger ut text o bild. Det är en avkoppling o där kan jag glömma mina tankar ibland. Tusen tack för att ni finns ♥

 

Skulle jag ändra på något detta året ? Ja jag skulle ändra på att jag faktiskt hade tagit tag i träningen o kosten, att fortsätta med det. Annars tror jag att jag är ganska nöjd med allt som har varit. Ja nu är ju inte sjukdomar o värk inräknad där men när det gäller mina barnbarn o allt det andra så har jag nog varit ganska snäll o hjälpsam, jag hoppas det i alla fall.

 

Det är alltid vemodigt med ett nytt år. Nu har jag två saker som gör mig så ledsen o det är att jag saknar min son o allt vi hade förr, han är inte längre "min" lille plutt.. Sen är det såklart Teddy som jag saknar otroligt mycket. Min bästa vän, det gör fortfarande så ont i mitt hjärta. Men jag vet att han har det bra nu, ja det hade han även hos mig .. 

 

Jag hoppas att ni alla där ute har haft ett bra år o att ni får ett fantastiskt nytt år med nya utmaningar. Var rädda om er o varandra. Love You.  Tack för att Ni har varit dom bästa vänner som finns ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

  

 

 

Ni missar väl inte min insamling till Barncancerfonden HÄR.

 

  

Av Anneli Gustavsson - 31 december 2017 00:30


 


Jag önskar er alla ett

 

Gott Slut & Ett GOTT NYTT ÅR 2018


 


 


♥ Tänk på alla rädda djur när ni smäller era smällare ♥

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 29 december 2017 21:37

  
 
Den här micron som jag köpte igår förstår jag mig inte på =)
Jag läser manualen o jag ser att i den här micron kan man använda folie, det kunde jag inte i min gamla, men det kan kanske bero på att det går att grilla med den här oxo .. Jag klarade i alla fall av att provvärma en kopp vatten, det var inte dåligt, klapp på axeln..
 
Om jag har förstått det rätt så kan jag använda micron som en timer,, utan att laga mat eller värma något i den. Men jag är inte säker.
 
Det finns även ett barnlås, men det bryr jag mig inte om för då kommer jag väl själv inte in i micron   
 
Jag kan välja om jag vill tillaga något från P100 P80 osv, ja det är effekten den går ända från P100 - P10 då kan man även ställa in önskad tid..
 
Sen har vi grillning, så jag får väl prova o grilla en korv nån dag   
 
Sen kommer vi till Kombinationstillagning............. Va fan är det ?
 
Jag har med förvärmning, o utan förvärmning.
 
Automatisk tillagning.. Det är inte så jävla lätt det heller..
 
Sen har jag tabeller jag kan gå efter,,, men jag vet ju för tusan inte vad dom betyder ?
 
Vi har upptining o snabbstartstillagning, jättebra, det kanske jag kan lära mig,,, vartefter.
 
En sak kan jag ,, det är hur man rengör micron, men om jag inte skulle klara det så står det på sidan 97.. Vilken lättnad.
 
 
 
 
Men jag måste ju säga att micron är ganska sexig =)
Det gäller att inte kladda på luckan för man ser varenda litet fingerpill på den o det är ju jättebra för mig som alltid smörjar in händerna ..
 
Jaja, jag har väl hela livet på mig att lära mig den här. Men jag skulle ju vilja lära mig att poppa lite popcorn snart..
 
I morgon ska jag fixa med en sak,, mer om det då.
 
Dröm Vackra Drömmar.
 
Puss I Pannan   
 
 

Av Anneli Gustavsson - 24 december 2017 00:05



♥ Jag önskar er mina vänner en riktigt

 

♥ GOD JUL ♥

 

med mycket Värme & Kärlek ♥  

 

 

Av Anneli Gustavsson - 23 december 2017 01:34



Den här videon är underbar. Titta så lugn o harmonisk hunden är. Han lyssnar verkligen på henne..

 

Jag brukade prata med Teddy, ja även sjunga för honom o han kunde somna på min axel när jag dansade med honom. Även jag slappnade av o mådde så bra i hans närhet. Jag saknar det så fruktansvärt mycket. 

 

Jag skulle vilja ta lite nya kort på honom, prata med honom, dansa med honom. Känna hans huvud som blir tyngre o tyngre mot min axel o hans andhämtning blir lugn.

 

Det går inte en dag utan att jag tänker på Teddy eller pratar med honom. Det är så tomt utan honom. Jag gråter fortfarande o det gör fortfarande ont i mitt hjärta.

 

Men jag är så otroligt glad o tacksam för alla 15 åren jag fick med honom, det betyder så mycket. 

 

Jag tänder fortfarande hans ljus på kvällen o önskar honom en god natt.

 

Nu önskar jag er en god natt, hoppas att ni sover gott.

 

Puss I Pannan   

 

 

 


 


Ni missar väl inte min insamling till Barncancerfonden HÄR.

 

Av Anneli Gustavsson - 23 december 2017 01:29



Ja det är ju mycket som är användbart..

 

 

 

Ni missar väl inte min insamling till Barncancerfonden HÄR.

 

 



Av Anneli Gustavsson - 22 december 2017 01:25




Ja det var ju massor med bra saker som man kan göra.



Av Anneli Gustavsson - 19 december 2017 23:08


 


Ja kan ni gissa vem som kommer snart =)

 

Ville bara titta in o önska er en god natt. I morgon berättar jag om den här dagen, vad jag har köpt till mig själv i julklapp..

 

Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan   




Ni glömmer väl inte min insamling till Barncancerfonden HÄR.

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards