Mitt Nya Liv

Alla inlägg under juli 2016

Av Anneli Gustavsson - 30 juli 2016 21:12



I tisdags hade jag en tid till läkaren. Jag har ju haft ont i högersida på magen nästan ett par veckor nu så jag ville kolla upp det. Mamma sa till mig att jag hade klagat på detta tidigare, men inte som jag kunde komma på. Men när jag ligger på britsen hos läkaren o han klämmer mig på magen så kommer jag ihåg att jag faktisk har sökt för detta en gång tidigare. När den läkaren klämde på magen så gjorde det så satans ont så jag höll på att klappa till honom o det märkte han för han sa - Den smockan hängde i luften. Ja det gjorde fruktansvärt ont.

 

När den här läkaren känner på mig så tar han i så, så att han kände säkert ryggraden på mig jag tappade andan flera gånger men han var noggrann.

 

Han sa att där jag hade ont går tunntarmen o tjocktarmen ihop, levern o gallan ligger där oxo så det kan vara nåt med dom. Dom tog lite prover på mig för jag hade ju en inflammation i tarmen för ett tag sen så dom ville kolla upp det, hoppas jag. Han skulle höra av sig om lite drygt en vecka så det hoppas jag att han gör.

Jag har inte haft så ont dom sista dagarna,, peppar peppar ta i trä.

 

Vi har skitväder, grått o ännu mera grått o lite regn på det.

 


 

Jag älskar ju moln men jag vill ha solen istället. Det är vackert med molnen o dess färger.

 

 

Kände för att fota en liten chokladbit. 

 

   

Mina rosor har vissnat, jag tycker att det finns något vackert över detta oxo.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra.

Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 26 juli 2016 20:23


Ja vi hade en toppendag i söndags, jag mamma o min granne Lasse.

På förkvällen åkte vi till Gränna berget, det var ganska mycket folk men det var inte svårt att få bra sittplats =)

 

Vi beställde räkmackor o kaffe. Räkmackorna var så goda så dit vill jag åka igen någon gång.

 

När vi hade ätit upp så gick jag runt o fotade lite, mamma o Lasse satt kvar o pratade.

 

Jag har ju redan lagt in den här bilden, men den är värd att läggas ut igen =)

 

 

Klocktornet.

 

     

Det var underbar utsikt över Vättern.

 

 

Här satt vi o fikade.

 

         

Visst är det vackert..

 

   

Trappan upp till klocktornet, men det var låst. 

 

               

Jag älskar gamla hus. Ser ni den lilla råttan =) Den var inte riktig.

 

     

Jag fotade den här från bilen, det blev rätt bra ändå =)

 

Nu är vi på väg till Brunstorps gård. Det ligger på hemvägen så vi svängde in dit. Det var inte öppet men man kan ju åka dit en annan gång o fika eller ta en glass.

 

 

Solen strålar värmde gott. Det var så vackert. Nu är vi på Brunstorps gård.

 

   

Vättern igen, helt underbart.

 

   

Så vackert o lummigt.

 

 

Det är bara att välja vilken stig du ska strosa på.

 

Blommande blommor överallt.

 

   

Underbara färger.

 

           

Den gula färgen var så fin.

 

       

Hmm dom var "lite" sticksiga =)

 

Sista fotot från Brunstorps gård.

 

   

Måste ju fota jätten Vist oxo. Ni kan läsa om honom här

 

Ja det var "lite" bilder från min senaste utflykt.

 

Idag har det varit molnigt hela dan, nja det har varit lite sol oxo men jag har inte solat.

 

Jag har varit hos läkaren för min mage. Jag har så ont i högra sidan på magen ibland o han klämde jädrans i min låda så jag tror att han kände ryggraden. Det gjorde inte ondare när han klämde på det stället, konstigt. Jag fick ta lite prover o han ska höra av sig om drygt 1 vecka, hoppas att proverna inte visar något. Jag hade ju för lite drygt 1 år sen inflammation i tarmen så jag hoppas inte att det har kommit tillbaka.

 

Ha en fin kväll. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 


Av Anneli Gustavsson - 25 juli 2016 21:47



 


Jag måste bara visa den underbart goda räkmackan vi åt igår på Gränna berget.

Jag har inte fixat med några andra bilder från gårdagen så jag gör det i morgon. Ville bara läska er lite med den här godbiten =)

När vi hade satt oss på verandan o blickade ut övet vackra Vättern så kom det fram en kille till oss o sa att dom hade ett sällskap på 10 personer o undrade om vi ville byta med dom ?

Nej sa jag, jag vill sitta här så jag kan se den fina utsikten. Jag tycker att det var lite fräckt av honom att bara komma o fråga en sån sak. Det gör man inte för det fanns plats till dom oxo men där uppe.

 

Idag har vi haft fint väder igen. Jag kunde inte ligga ute på förmiddagen pga värk , ja jag mådde inte riktigt bra men jag gick ut o låg en timme på eftermiddagen, det var skönt. Det är bara tråkigt att jag ska få så ont i nacken o axlarna när jag solar ryggen. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. 

 

Dröm Vackra Drömmar. Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 24 juli 2016 21:22


Idag sken solen på morgonen men sen övergick det som vanligt i en massa moln o till slut kom regnet. Det har varit varmt o ganska kvavt. 

 

Vid 17 tiden åkte jag, mamma o min granne Lasse till Gränna, vi skulle upp på berget o äta räkmackor. Himmel så goda dom var, jag hade sparat mig så jag var så hungrig när vi kom dit. Jag åt o njöt för fullt. Jag har aldrig varit där så jag gick o fotade lite, hoppas att några av bilderna blev bra. Vi åkte sen ner till Gränna hamn , ja vi körde bara runt för att sen åka vidare till Brunstorps Gård. Det var stängt men jag tog min kamera i högsta hugg o fotade. 

 

Jag har varit där en gång tidigare med min vän Susanne, det var hon som visade mig detta underbara ställe. Det växer massor med blommor o frukt. 

Utsikten över Vättern är magisk o jag hoppas att jag fick till några bra foton för det var så otroligt vackert. Jag skulle kunna vänja mig vid den utsikten på heltid =)

 

Nu har jag lite ont, men det visste jag ju att jag skulle få så det var inget nytt. Ska snart krypa ner i sängen o se om det är något bra på tv;n. 

I morgon ska jag kolla bilderna lite o lägga upp några.

 

Nu är helgen slut, det går med en rasande fart. Idag är det 5 månader kvar till julafton,, suck.. Ja det lär gå fort, snart kommer jag sitta o längta till våren.

 

Hoppas att ni har haft en bra helg. Vi har haft två mycket soliga dagar, hela dagar fulla med sol, kan ni tänka er det. Det har inte hänt sen midsommar, ja vi har haft skitväder hela tiden. Hoppas att vi får några fler soldagar.

 

Var rädda om er o varandra. Dröm vackra drömmar. 

 

Puss I Pannan ♥

 

Tack mamma o Lasse för idag ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 23 juli 2016 19:48



Efter vi hade varit på Rosariet så åkte jag o Pernilla vidare till Stadsparken för att fota lite.

Jag trodde först inte att vi skulle få nån parkering men det var inga problem, det var inte så mycket folk där när vi kom. Jag köpte en dricka för jag glömde mitt vatten hemma, jag hade planerat att ta med två små flaskor men tji, dom låg kvar i kylen.

 

När vi kommer o ska gå till fåglarna så ser vi en familj som är där med 7 underbara söta valpar på 6 veckor. Jag kunde inte låta bli o fråga om jag fick ta lite kort på dom o det var helt ok. Jädrans i min låda så söta dom var, deras bebismagar var underbara. Jag blev lite ledsen för jag kom att tänka på Teddy, saknaden smög på mig o jag fick kämpa med tårarna.



   

Titta så söt jag är. Jag blev lite ledsen att korten på den här lillen blev suddiga, men jag försökte få till det med mitt program.


 

Vi gick vidare till alla fåglar... VAR är alla fåglar ? Det var några änder, några måsar o duva sen var det inte mycket mer. Det har ju varit fullt med fåglar, vackra svanar mm. Dammen var grön o saggig.. 


 

Fick till ett bra kort på den här modellen, han stod o tittade på mig en stund sen flög den iväg.


       

Jag försökte få till några bra foton på måsen när den flög omkring men det var svårt. Jag tog många bilder som blev suddiga. Jaja, det är ju som det är. Jag får lära mig kameran lite bättre o vilka inställningar jag ska ha. Men jag är nog lite nöjd ändå, lite..


   

Vi gick vidare o letade efter djur, men såg inga. Vi gick i dom hemska backarna o jag fick så ont i ryggen ,, ja hela kroppen. Vi hittade en soffa som vi satte oss på, o där satt vi en stund innan vi gick vidare.


   

Wohoo, en häst... Ja han var jättesöt, men han ville inte bli fotad, han frustade o vi gick vidare.


 

Det var dåligt med djur, det har varit så mycket mer innan. Jag såg några höns o tuppar men nåt mer såg jag inte förrns jag såg den här söta lilla saken =) Han började posera för mig o jag tog självklart ett kort. Jag frågade om jag fick lägga ut det o det var helt ok. Tur att det finns något att fota =)


 

Jag älskar dom här husen. Jag letade efter dom, jag hade för mig att dom var längst upp men dom var precis i början, men vi fick oss en bra promenad. Jag blev lite sur för när tjejerna såg att vi skulle ta kort där så flyttade dom sig inte, jag ville be dom flytta på sig en liten stund men jag brydde mig inte. Det fick bli som det blev.


   

Visst är det vackert ?


       

Nu har vi kommit till slutet av våran fotorunda. Det var en toppendag, jag o Pernilla kom bra överens. Det var första gången som vi hittade på något. Jag träffade henne via bloggarna för några år sen o har henne även på fb nu. Hoppas att det blir fler fotorundor.

 

Ja som ni märker blev det några kort. Jag kan ju säga att jag har raderat lika många som jag har lagt ut. Tur att det inte är som förr när man var tvungen att skicka in för att framkalla, det hade blivit dyrt för min del. Nu är det bara att radera dom man inte vill ha. Framkalla brukar jag göra via nätet, då har dom 100 bilder för 39 kr,,, billigt o bra.

 

Ha en bra kväll. 

 

I morgon blir det en ny utflykt, så jag hoppas att det blir några bra foton då oxo =) 

 

Om du vill se bilderna som jag tog på  Rosariet hittar du dom HÄR

Av Anneli Gustavsson - 23 juli 2016 19:30


I tisdags var jag o Pernilla på en fotorunda. Jag var ju tvungen att prova min nya kamera, jag har haft den i ca en vecka.. Jag har försökt att prova dom olika inställningarna men inte så det märks kanske.. Jag ville ha så bra bilder som möjligt =)

Jag har ju en fotosida HÄR om ni vill se fler bilder, än så länge är det nästan dom samma som jag lägger ut här men dom är större där o man kanske ser bättre.

 

Bilderna ser kanske lite bättre ut om man klickar upp dom.

 

   

Närjag stod o väntade på Pernilla så såg jag dessa blommor o självklart fick dom modella för mig innan jag åkte vidare. Jag tycker att det är väldigt svårt att fota röda blommor / saker för själva färgen flyter ihop så man inte ser konturerna. Men dom blev ganska ok.


   

Vi åkte till Rosariet i Jönköping. Det är så många olika sorters rosor o andra blommor. Men det var mycket som hade vissnat. Jag tycker att det var lite dåligt att dom inte kunde ta in lite sommarjobbare som kunde gå o plocka bort det för det såg inte roligt ut, annars är det jättefint där.


   

Jag stötte på en gammal kompis,, Harrysson. Det är ganska många år sen jag såg honom så det var riktigt roligt att träffas. Han verkade må jättebra, han såg så stilig ut.


 

Jag vet inte hur många kort jag tog. Jag tar alltid ett par extra o väljer sen ut den som blir bäst. Den här var så tjusiga färger på.


 

Jag vet inte vad den här blomman heter ? Den såg ganska ledsen ut så det gällde att hitta dom som var lite gladare.


     

Så många rosor, o så många färger. Undra hur många sorter dom har där ? Jag läste inte på skyltarna för det hade jag inte tid med, jag ville fota så mycket som möjligt.


 

Så vacker


 

Den här busken var ganska stor men det var mycket visset på den, synd.


 

Titta på knoppen vilka underbara färger.


   

Vi hade strålande väder hela dagen, o det var så skönt dock lite varmt att gå runt så. Men det var inte mycket folk där.


Den här var så vacker, så underbara färger.


     

Lilla jag fick vara med på ett hörn =)


         

Den här var vacker, men svår att få till med färgen.


Jag gillar när den "fnasar" så i kanterna =)


                   

Den här var så stor o fin , särskilt med den lilla knoppen.


   

Jag har inte lärt mig att få till vinklarna när jag fotar. Jag behöver få lite tips om hur jag bäst kan ta en sån här bild.


 

Så vacker.


     

Vi satte oss o vilade en stund i skuggan.


   

En liten fontän i "bassängen".


Lilla turtle, det fanns två stycken + att de fanns några fiskar. Men det var mossigt o det var alger, inte riktigt fräscht..


 

Fikat är serverat till dom små pippisarna ..


 

Det här kunde ju varit jag , men det var det inte =)


 

Den här goa mannen väntade ut mig så jag kunde ta mitt kort. Jag hade inte mage att säga till honom att han syns i alla fall, mig gjorde det inget.


 

Jag har ingen aning om vad detta är för nåt ?


     

Den här var vacker, den skulle man ha hemma.


       

Ja ,, de var det sista från Rosariet.. Nu drar vi vidare till ett annat ställe. Hoppas att ni hänger med o tittar på det oxo. Många kort är det, vissa är dåliga o andra är mindre dåliga.

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 22 juli 2016 15:45


Ibland kan det vara svårt att veta vad man ska ge bort när någon fyller
år, till jul eller bara som ett tack. Jag har hittat en jättebra sida
där man kan välja på ganska mycket olika saker.

Nu kan det blir lite svårt att bestämma sig för vad man vill ha på
sidan. Jag har kollat in flera saker och jag vet inte alls vad jag skulle
välja ?

Det finns ett par fina muggar, Mon Amie som ligger under Delicard Sommar.
Fiskars knivset, Jamie Olivers mortel, ja det finns som sagt va mycket att
välja på.

Jag vet inte om ni kanske är som jag o har knivarna som ni skaffade när
man flyttade hemifrån för första gången. Jo jag har mina gamla kvar o dom
är inte roliga nu kan jag lova. Jag har visserligen så jag kan slipa dom men
det blir ju inte alls samma resutlat som med nya knivar. Fiskars är ju ett
jättebra märke och jag är i behov av nya knivar så jag kanske ska slå till ?

Du kan även välja Lax, Chokladpraliner, oster mm och priserna

är inte fy skam.
Så kommer du inte på något du kan ge din vän, din käresta eller bara
för att du känner för det så hittar du säkert något att välja på,
på den här sidan.

Av Anneli Gustavsson - 22 juli 2016 15:15


 


Idag skulle du fyllt 92 år. Jag var inte gammal när du lämnade oss pga din sjukdom.

Jag är så ledsen över att jag inte fick lära känna dig som många andra fick. 

När någon har pratat om dig så har det bara varit goda saker, du var en fin människa.

Varför är livet så hårt ? Du var så ung, bara 46 år.

Jag vet att du har det bra nu o att du är frisk. Vi kommer att ses en dag. Jag känner även att du finns runt omkring oss här hemma.

 

Grattis På Din Födelsedag ♥

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards