Mitt Nya Liv

Alla inlägg under mars 2018

Av Anneli Gustavsson - 31 mars 2018 21:00



 

 

Det har varit några jobbiga dagar med mycket värk. Jag vet att jag har gjort lite extra o då får jag "betala" för det oxo men så är det så det är bara att gilla läget för det går inte att göra något åt det.

Jag vill kunna göra saker som alla andra kan. Det är svårt att acceptera att jag inte kan det o då är jag bara 52 år.. Så här har det varit i många många år o man känner sig så dum.

 

Det går inte att förklara för någon som inte ens har haft ont i huvudet hur det känns när man har varit iväg o handlat lite, att man är slut i hela kroppen.

 

Jag pratade med Rohde innan på telefonen o sa det att när hon bjöd ut mig på min födelsedag så gjorde vi inget jobbigt mer än att sitta o äta gott, vara på stan o det var lite hålligång i flera timmar.. Sånt tar på krafterna, man blir helt slut. Nu är ju Rohde något äldre än mig så det är ännu jobbigare för henne.. 

 

Men det skulle vara så roligt att kunna hitta på något nån dag utan att man ska få en massa värk. Kunna ha heldagar med barnen, kunna hänga på när dom gungar o springer runt men det går inte. Nu har jag två väldigt förståndiga o förstående barn som oxo tar hand om mig när dom ser att jag har ont o det gör mitt hjärta varmt.

 

Jag har även andra i min närhet som förstår mig. Men jag vill kunna "dundra" på oxo utan att behöva tänka mig för. Nåja, det är som det är.

 

Idag har jag dammsugit lite, skurat av en serveringsvagn, tagit hand om mina blommor. Dom är inte alls fina nu.. Dom har väl inte fått tillräckligt med kärlek kanske =)

 

Jag har även "bränt" ut ugnen. Jag fick ju en ny spis för ett tag sen o jag har inte behövt använda ugnen så jag "brände" ut den ikväll o satfläsk vad det luktade starkt, jag fick öppna fönstret i köket o altandörren..

 

Jag ringde o pratade med sonen, han ska komma hit i morgon vid 12 tiden o lämna lillknas så nu blir det high life , det ska bli roligt jag har inte haft dom på länge. Storknas kommer en annan dag, Jack ville vara ensam med mig nu..

 

På tisdag ska jag hitta på något, ja jag tror att det blir den dagen. Vi får se =)

 

Nu har jag duschat så nu ska jag se om det finns något bra att se på tv;n. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag allesammans. Var rädda om er o varandra. Love Yaaa.

 

Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 30 mars 2018 20:23


Ja nu har det varit lite hålligång några dagar men det har bara varit trevligt. I onsdags så åkte jag o Rohde in till stan för att shoppa lite. Hon skulle byta sin sodamaskin för den funkade inte så hon fick en ny patron till oxo, så nu hoppas jag att det ska hålla..

 

 

 

Hon ringer o pratar med sin bror om han kan hjälpa till att hämta den i morgon.  

 

Sen åkte vi till Jysk för att titta på en bäddsoffa till henne.. Hon hittade en direkt så hon ville inte ens gå in till Mio o titta på den som fanns där. Den hon köpte var jättefin o billigare än vad vi såg när vi tittade på nätet. Den var hårdare oxo så hon får inga problem när hon ska resa sig upp.. Hon köpte även nya jättebilliga kuddar till sängen, dom verkade så sköna.. Hade jag inte haft mina så hade jag köpt oxo.

 

Efter Jysk åkte vi till Ikea o tittade på lite saker. Kuddar till hennes soffa, ljus, jag köpte nytt lakan o nåt mer som jag inte kommer ihåg nu =) Minnet är bra men mycket kort.

 

Vi åkte sen till Ica Maxi o handlade så nu köpte jag på mig lite kycklingfilé o annat smått o gott. 

 

Hem o ställa in Rohdes saker o sen hem o pyssla med mitt, ställa in allt det jag handlade sen var det dags för medicin o lite vila. Det är hemskt att man ska behöva bli så jädrans dålig med värken så fort man gör något, det spelar ingen roll vad jag gör så blir det en  hemsk värk.

 

Igår så hämtade dom hem soffan så jag gick bort o hjälpte till att sätta ihop den tillsammans med Rohdes bror o det gick jättebra att jobba tillsammans. Man vet ju inte hur det funkar då jag är van att sköta allt sånt på mitt sätt för jag gör det alltid själv. Som ni vet,,, "kan själv".

 

Hon blev nöjd med soffan o det blev helt annat i vardagsrummet nu..

 

 

Här ser ni dom nya soffkuddarna oxo. Jag var hos Rohde i många timmar, jag stannade o tittade på Robinson sen gick jag hem o la mig..

 

Har varit liggande idag o jag är så tacksam för att jag har mina värktabletter.. Jag ska ev ha Jack på söndag, han ville komma till mig ensam utan Liam, så jag får se när jag kan ha Liam ...

 

Nu ska jag titta klart på Let´s Dance o sen blir det sängen för mig..

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Love Yaaa. 

 

Dröm Vackra Drömmar. Puss I Pannan   

 

 

 

 

Missa inte min insamling till Barncancerfonden HÄR.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 30 mars 2018 20:20



Gillar & Delar / Like & Share  


♥ Jag önskar er alla en Glad Påsk ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 29 mars 2018 20:58


Jag skrev ju i tisdags att jag skulle iväg på en liten utflykt.. Den blev så lyckad, det var så trevligt. 

 

Jag o mamma blev utbjudna på Twin City av Anna.. Det var ett mysigt ställe, jag har aldrig varit där men kan tänka mig att gå tillbaka dit flera gånger. Det utstrålade värme o lugn, men mycket berodde på sällskapet oxo.

 


     

Vi tittade på menyn för att se vad vi skulle beställa. Så till förrätt blev det nachos med olika dipper.. Gott så in i norden, jag skulle kunna sitta o småäta den hela kvällen...

 


 

Sen beställde vi in fisk,, röding med friterade potatischips o grönsöker. Dom hade lagt grönsakerna under fisken, det hade inte jag gjort om jag hade fått lägga på det, men,,, huvudsaken var att det smakade gott o det gjorde det. Det var så otroligt gott även den här rätten o jag fick inte ett enda ben i,, jag får alltid ben i fisk vare sig den är rensad eller inte..

Så vi njöt alla av kvällen, men vi saknade Lasse. Men han var med oss i våra hjärtan, jag saknar honom.


Vi satt vid elden så det var riktigt mysigt o skönt, inte för varmt heller.


 


När vi gick till bilen så sken månen upp , så det var vackert. Lite kallt men ändå rätt skönt.


När jag kom hem så fixade jag till mig o hoppade upp i sängen o sen tittade jag lite på tv;n..

 

Ja det var en mycket lyckad tisdag med god mat.

 

Idag har jag hållit på o muckla hos Rohde men det skriver jag om i morgon för nu ska jag titta klart på tv;n..

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Love Yaaa. 

 

Dröm Vackra Drömmar. Puss I Pannan   

 

 

 

Ni missar väl inte min insamling till Barncancerfonden HÄR.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 27 mars 2018 21:16

 


Jag vill Hurra för en god kär bloggvän som jag har följt i ganska många år.

 

Hon o hennes Mysing firar 8 årig bröllopsdag. 


Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra ♥


Av Anneli Gustavsson - 27 mars 2018 16:38


Vaknade med huvudvärk igen, har nog haft det snart i 2 veckor så det börjar bli lite jobbigt. Det tar så på krafterna.. Får inte glömma köpa hem treo, det är det enda som hjälper min skallevärk.. 

 

Nu är jag redo =)  Ska snart iväg på en liten "utflykt", har sett fram emot den här dagen..

 

Ni får ha en mysig kväll. Puss I Pannan   

 

 

Av Anneli Gustavsson - 25 mars 2018 19:48


Ja då har den här helgen oxo gått, dock inte smärtfritt. Har haft ganska mycket värk men det har funkat ändå.

 

Jag hade ju lilla Moshi hos mig onsdag, torsdag o fredag.. Sen kom hon i går igen för att sova hos mig tills idag.. Så nu har hon även sovit hos mig o det kunde inte gå bättre..

 

Det är så lätt att älska den lilla tjejen, man faller pladask.. Hon vill ha mycket närhet hela tiden o det passar mig jättebra.

 

Jag skrattade gott när vi skulle lägga oss igår kväll.. Jag hann inte lägga mig ner förrns hon hoppade upp i sängen o la sig PÅ mig, så jag halvsatt där en bra stund för hon låg ju så gott, jag ville inte störa henne. Men sen var jag tvungen att lägga mig tillrätta o hon flyttade efter mig..

Jag är van att ligga ensam i en stor säng på 180x200 ,, ja om jag inte har barnen hos mig då är det oxo trångt.. Jag har ju bäddat på båda sidorna så jag var tvungen att gå över till andra sidan för hon hade tagit  upp hela högersidan där jag låg,, men jag hann inte lägga mig förrns hon var på mig igen så jag gav upp o vi fann oss tillrätta tillslut så vi somnade gott nån gång mitt i natten.

 

Jag ställde klockan idag för jag visste ju inte när hon ville gå ut, men hon tittade upp med ena ögat o sen slängde hon ner huvudet igen o somnade om så jag ställde om klockan på 30 min,, sen gick jag upp o vi gick ut efter en stund.

 

In o äta frukost o bara slappa,, vi har haft det så mysigt idag o det har varit skönt väder.. Hon fick sina spel i snön ett par gånger ,,  hon älskar att muffla omkring o hoppa upp o ner, nästan som en ko på grönbete hahaha..

 

Nu är jag "ledig" den här veckan som kommer, ska inte ha henne förrns veckan efter igen så det blir ju lite tomt nu när jag har vant mig vid henne.

 

Nu har jag i alla fall duschat så nu ska jag bara vänta på att Robinson ska börja..

 

Hoppas att ni har haft en härlig helg.. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan   

 

 

Jaha, var ska jag ligga ? =)

 

   

Här "brottade" hon ner mig o la sig på min arm o somnade =) Det är ju faktiskt riktigt mysigt. Jag saknar det när jag hade Teddy ♥

 

     

Lillsnuttan var så trött i morse så hon somnade mitt i "tvättningen" =)

 

Moshi tycker att det är så roligt med snö, men jag tycker att det räcker nu.

 

 

Kvällens solnedgång..

  

Av Anneli Gustavsson - 23 mars 2018 20:23


I ca 1 vecka har jag haft så fina fötter, utan några sprickor .. Det har varit sprickor som har läkt så jag har kunnat gå ordentligt på fötterna.

 

Men häromdagen så kände jag i min vänstra fot att det började spricka upp igen, först på hälen sen dagen efter på fotsulan,, små små satans sprickor som känns som rakblad. 

 

I går kände jag på höger foten hur det hade blivit en spricka på fotsulan o idag hade jag fått en liten spricka på hälen så nu har jag två sprickor på vardera fot............ Jag är så fruktansvärt trött på detta, att inte kunna gå ordentligt.

 

Hoppas att jag få en tid till hudmottagningen snart, hör jag inget nästa vecka så kommer jag att ringa till dom för att höra hur jag ligger till i kön.

 

Jag har massor med salvor som jag smörjer med men ändå blir det så här. Jag blir så ledsen , jag vet inte vad jag ska göra ?

 

Nåja,, idag gick jag upp 04;40 igen o tog emot Moshi vid 05.. Gick ut en liten stund o sen la vi oss o sov lite. Jag la mig i sängen o vaknade av att jag hade fått besök,,, under täcket.. Då hade hon  hoppat upp o lagt sig jämte mig utan att jag märkte det. Det var så mysigt, skönare att ligga i sängen än i soffan där hon puttar ut mig =)

 

Har haft några jobbiga dagar med en stor saknad av Teddy.. Jag vill så gärna kunna få pussa på honom lite, få lite kärlek från honom men det går ju inte.. 

 

Mammas lilla hjärta ♥

 

   

Tittut,, här ligger jag oxo =)

 

       

Moshi är en go liten tjej..

 

Nu ska jag ha henne i helgen så hon ska sova över, det ska bli så spännande.

 

Ska titta klart på Let´s Dance. Ha en mysig kväll där ute.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards