Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 22 december 2011

Av Anneli Gustavsson - 22 december 2011 22:23


Dagen idag har varit ganska snäll mot mig trots värken från pulkaåkningen igår.. 

Har slagit in julklapparna, kokat skinkan.. Skinkan ser FET ut, o de ser ut som den kommer att dela sig när jag ska plocka bort den sexiga nätbyxan .. Den får vara tills i morgon då jag "grillar" till den lite ...


Javisst ja, jag måste ut i tvättstugan o hämta in maskinen jag körde innan. Tror ni inte att jag hade glömt att sätta upp en tid ? Jo, men grannen som tvättade tidigare idag va klar tidigare så jag fick köra 2 maskiner... 

Ja, jag vet inte vad jag tänker med ??....

När min första maskin va klar så hade grannen fortfarande torkskåpet till sin tvätt så jag hängde mina kläder över korgen. När jag kommer ut lite senare o ska hänga upp mina kläder så är dom borta.............

Jag tittar in i skåpet o där hänger dom snyggt o prydligt. Då hade dom hängt upp mina kläder. Gulligt av dom.


Visst är de väl underbart med goa grannar. 


Hoppas inte att jag har glömt nåt viktigt nu ?!. De lär märkas i såna fall. 


Min granntant kom ner innan med julklapp till mig. Hon är så snäll o mysig. Mamma kom in o frågade hur hon mådde o hon mådde inte så bra, men hon svarade att hon mådde bra när hon satt o pratade med mig. Jag blir så glad.. 

Jag har slagit in hennes klappar, ja de är inget speciellt de är bara en liten chokladask o ett ljus som jag har "smyckat" , får gå upp med det till henne i morgon nu blev de försent.


I morgon ska jag städa, "snöra" in paketen som jag inte hann idag o baka knäckebrödet... Jag kommer inte på om de är nåt mer jag ska göra  ?


       

Titta så fint Liam har         Tjusigt paket.                      Så här, de blir faktiskt      Dom flesta klapparna ska

hängt alla julkäppar på     Jag brukar inte krulla      fint....                                      få snören i morgon

samma ställe =)                    hela snöret utan bitvis

 

Den här fina julgruppen

fick jag av mamma.


Nä de är väl lika bra att gå ut o hämta tvätten så jag inte glömmer bort den, så den hänger ivägen för den som tvättar på förmiddagen.


Ska försöka hinna med en runda in till er oxo + svara på kommentarerna. Har tyvärr inte hunnit de än.


Ha en mysig kväll .........


Puss I Pannan  ♥

Av Anneli Gustavsson - 22 december 2011 14:00


En liten diskret gubbe kom smygande in i kyrkan efter gudstjänsten och ville bikta sig.
- Det är nämligen så att min hustru böjde sig fram över frysboxen, när hennes kjol gled upp då brast det för mig. Jag drog upp kjolen, ner med trosorna och satte på henne allt jag orkade.
- Det är ingen synd att ha det trevligt med frun, helt naturligt svarade prästen.
Gubben tackade och gick lättad därifrån.
Efter en stund kom en försynt gumma och ville även hon ha syndernas förlåtelse.
- Jo igår när jag böjde mig fram över frysboxen, kom min gubbe och satte på mig. Jag skäms så.
- Det är inget att skämmas för svarade prästen, din man har nyss varit här och jag sade att man måste ha trevligt inom äktenskapet.
- Så då är vi fortfarande välkomna till kyrkan?
- Javisst, svarade prästen.
- Det var skönt att höra, sa gumman för på Willys är vi inte välkomna längre


Av Anneli Gustavsson - 22 december 2011 11:37


Jag har fått en fråga , så jag lägger ut den här.


Ann-Sofie

Torsdag 22 dec 11:19

Hej, gjorde min op för ca två veckor sedan och håller på att testa äta lite försiktigt! Såg att du skrev "min dressing och vatten"! Dricker du till maten? Ä inte van att dricka förens jag ätit men att inte få dricka direkt efter maten är lite jobbigt!


SVAR;


Hej Ann-Sofie. Välkommen över till andra sidan. Hoppas allt gick bra.. 

Jag kan dricka till maten o de händer att jag gör de men inte varje gång jag äter.


Man ska inte dricka tillsammans med mat utan vänta i ca 20 min för att vi ska få behålla näringen från maten, de är viktigt.  Men om du skulle ta ett par klunkar medans du äter så är de ingen fara sålänge du inte sitter o häller i dig vätska. De är först o främst maten som vi ska äta, o av den måste vi få våran näring. 


Jag kan "svepa" nästan ett helt glas o de tycker jag är så skönt för jag får ibland "törstnoja" o måste klunka. Men man ska alltid ta de försiktigt med allt, både mat o dryck..


Jag tror att du vänjer dig med tiden, allt är så nytt för dig nu..

Är de nåt annat du undrar över så säg till. 

Lycka till o God Jul.   Kram ♥


Av Anneli Gustavsson - 22 december 2011 11:27


Oh fy 17 vilken hemsk natt o morgon jag har haft. De känns som mina inre organ har bytt plats med varandra, tarmen har slagit knut på sig själv o ryggslutet o nacken har bytt plats.......

Vilken hemsk värk jag har...............

Jovisst får jag skylla mig själv som åkte pulka igår,,, MEN jag hade roligt då o jag skulle göra om de med facit i hand, men jag kommer nog inte att kunna åka pulka på ett tag nu i alla fall... 


Värken resulterade i mardrömmar, någon har stuckit/skurit ut mina organ/armar,ben osv för att bevisa för mig att de är fruktansvärt dumt att hålla på som jag gör... Jag VET ju att jag får betala med värk, men jag måste ju nån gång få busa till de... 


Jag brydde mig inte om att gå upp vid 10 utan sitter o äter lite frukost nu.. Annars håller jag frukosttiden o de funkar bra.


De blir att jag får lägga mig en stund till så jag klarar av att slå inte lite klappar senare ikväll =)


Hoppas ni har sovit gott inatt.. Ha en bra dag o stressa inte ihjäl er.


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 22 december 2011 00:30


Vilken rolig dag jag har haft. Liam har varit helt underbar med sina goa pussar o kramar, samt gulliga ord. 

Vi har varit inne hos Neta , gamlemormor o fikat.. Min morbror va oxo där, han busade med Liam .. Efter fikat gick vi in en stund innan vi tog på oss o gick ut o åkte pulka.. 


Vi började i en mindre backe ....


 


Jag skrattade så de ekade bland husen.. Liam han va helt tokig. De va inget gnäll om att han fick gå uppför backen eller nåt annat. Han drog t o m sin egna pulka flera gånger.. För varje åk frågade han om han fick åka igen o de fick han ju.. 

Vi gick till en lite större backe o där började jag först i mitten med honom o de gick bra. Sen åkte han högre o högre upp o han skrattade. 

Vi traskade upp o ner i backen.. Till slut frågar jag Liam om han ville att jag skulle åka med honom o de ville ha. Ja, vad hade jag gett mig in på ?

Jag va mest orolig för hur de skulle bli med värken o de visste jag redan svaret på. Kan ju säga att jag har så ont nu MEN jag hade alltför roligt för att låta bli.


Jisses i min låda vad fort de gick. Jag åkte med några gånger men de gjorde alldeles för ont till slut så de funkade inte mer.. Vi va kalla o blöta så vi gick hem o åt mat.


Men jag va ju tvungen att filma ett av vårat åk. Så här kommer de.. Håll för öronen =)



 

Efter maten så visade jag Liam julhälsningen som jag hade gjort o de tyckte han om. Vi såg de nog 20 ggr, sen ville han visa mamma o pappa när dom kom.


Liam fick klä granen lite, jag hade köpt lite polkagris-käppar som han fick hänga upp. Nu har jag en sån tjusig gran.. Ja ni ska få se lite bilder oxo.. Jag klarar mig inte utan mina bilder o filmer på trollet.. 


Som vanligt blir de väldigt tyst o tomt när dom har åkt hem. Men vi kommer att träffas snart igen. 


Idag fick jag förresten brev från onkologen, de va godartad fettvävnad. En sak till som jag kan glömma, de är skönt att de inte va nåt. 


Har pratat några timmar med Hea oxo i telefonen. Jag fattar inte vad vi pratar om för tiden skenar iväg. Men de är alltid roligt att prata med dig vännen. 


Nu ska jag snart stänga ner. Hoppas ni har haft en bra dag/kväll. 

Dröm söta drömmar, va rädda om er o varandra. 


Puss I pannan ♥


( trodde ni att jag skulle glömma bilderna hahaha, klicka på bilderna så blir dom stora )


     


Titta fammoo så fint de blir.                                              Här skojade han till de

     

Klockan plingar så fint.                                                      Liam har hängt upp de så tjusigt


     


NU fammoo ska vi åka pulka,,, kommer du....


     

Nöjda o belåtna går vi hem o äter mat o busar,,,,,,,,,,,, igen...


 

Här sitter han o tittar på spöket laban


 


Yeeeah METAAAALLLL  Titta jag kan fammoo .........


 



Tjusiga örhängen han har,, han blev riktigt fin världens bästa Liam  ♥


     

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards