Mitt Nya Liv

Alla inlägg under juni 2018

Av Anneli Gustavsson - 30 juni 2018 14:54


För ett tag sen blev det ju massa avgifter när man handlade från Wish, många slutade att handla o jag väntade bara på att den nya avgiften skulle försvinna, o det gjorde den tillslut.

 

Det jag hade skickat efter innan den nya avgiften tog jag inte emot så dom fick skicka tillbaka allt. 

 

När den nya avgiften försvann så beställde jag två saker, ett par badskor o en läppstifthållare.. Dom tar ut extra avgifter men det är inte lika mycket som det var innan utan det skiljer sig lite beroende på vad du beställer. 

 

Tex;

 

 

Här har du en avgift på bara 196 kr, det är inte mycket för den här byrån.

 

 

Den här är gratis o här får man betala 30 kr för frakten + momsen, ja den ingår. Det tycker jag är dyrt för en sån liten sak, samt att den är gratis.

 

 

Här betalar du bara 16 kr för armbandet, det tycker jag är helt ok.

 

 

51 kr för frakten på den här väskan tycker jag är för mycket..

 

Så nu när det hade blivit billigare att handla gjorde jag så o igår fick jag ett sms där det stod att jag måste betala nåt på 80 kr innan dom skickade varan vidare till mig. NÄ tack, det var inte alls sagt så för nu stod det t.o.m när man kom in på deras hemsida att det var billigare att handla så jag ringde till Postnord.. Det är ju en sablans lång kö man måste sitta i innan man får prata med någon. Jag sa till honom att jag inte skulle betala den avgiften när hemsidan hade gått ut med att den stora avgiften hade försvunnit. Han kollade upp vad det var för beställning o det var smycken som jag beställde i februari....................

 

Herregud, det är juni nu, jag sa att han får skicka tillbaka det för jag tänker inte betala nåt extra.. Jag väntar på dom varorna jag hade beställt nu.. Han sa att jag förmodligen skulle få betala extra men jag sa emot honom. Jag frågade när det nya trädde i kraft ?...

 

Så from den 14 juni kl 18;00 ska man Inte betala 79 kr / försändelse... Han kunde inte säga hur mycket man får betala idag för det beror lite på vad man beställer. 

 

Därför visade jag här nu med några saker (jag har inte beställt dom) vad frakten blir.. Ja det ser ni direkt så kolla upp det noga så det inte blir för dyrt..

 

Så får ni sms där det står att ni måste betala, ring till dom om ni har beställt efter den 14 juni.. Jag beställde den 16;e juni o  han sa att det kan strula till det men då får jag ringa in så får dom försöka lösa det. 

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 29 juni 2018 18:48


Våldta barnet, våldta barnet ,, skaka barnet.. Klä av det tills det är helt naket. Lift the baby, shake it, shake it. 

 

Vill du dansa med en gravid kvinna ? Nej, jag vill vänta så jag kan våldta barnet.

Våldta det nyfödda barnet, våldta det nyfödda barnet.


Och om barnet överlever kommer det att bli traumatiserat. Det kommer aldrig att leva ett normalt liv,, osv... 

 


Vad i helvete är detta för något ?? Får detta verkligen ligga kvar på nätet ? Detta är ju fruktansvärt o borde stängas ner direkt. 

 

Jag brukar inte dela sånt här vidare men det gör jag bara för att så många som möjligt kan gå in på youtube o anmäla skiten.. Jag blir mörkrädd när jag hör/ser sånt här !!!

 

4.2TN gillar låten 3.1TN gillar inte.

 

 

Vad tycker ni ? Ska skiten få ligga kvar på youtube eller finnas på andra ställen ?

 

 

 

Man beter sig inte på detta sättet.. Att "sätta" på en docka..

 

 




 

Att slicka en docka på det sättet är vulgärt o vidrigt !!!

 

VAR FINNS HUMORN I DETTA ???



https://www.youtube.com/watch?v=JC9xrsAmeeE&app=desktop

 

 

Jag läste ett inlägg på fb som Jonatan Alfvén har gjort;

 


Jag har varit i kontakt med Simon och Anton angående detta. Här är svaret jag fick:



"Vi gjorde låten för att vi vill att fler ska våga utsätta barn för sexuella övergrepp. Skulle vi lyckas få en enda person att utnyttja ett barn sexuellt som inte annars hade vågat så är det värt all tid och arbete vi lagt ner. Pengarna och berömmelsen är en bonus."

 

 

 

Nu har youtube tagit bort låten,,, äntligen!!!

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 29 juni 2018 14:06


Jag har inte kunnat vara ute i solen på ett tag nu men idag njuer jag för fullt.

Vinden svalkar gott o det är inte för varmt, det hade gärna fått vara ännu varmare för min del för jag älskar när det bränner gott på mina muskler.


 

Titta vilken underbar blå himmel. Inte ett moln så långt ögat når.



 

Den här bilden tog jag igår när jag var ute med Laki.. Det ser ut som en pussmun,, en fluffig pussmun..


Nu ska jag ut i solen igen. Ha en fin dag där ute.


Puss I Pannan ♥


  

Av Anneli Gustavsson - 27 juni 2018 16:41


Jag har inte orkat skriva något om vad som hände i måndags när jag var med mamma. Jag gick upp halv 7 o sen höll jag igång ända tills kl 23 på kvällen. Några timmars bilresa fram o tillbaka o 8 timmar inne i Ullared............ Japp, vi åkte till Ullared, så det var våran lilla utflykt. Min fibromyalgi är hemsk, min nacke krampar o jag har träningsvärk i hela kroppen + att mina fötter är hemska o gör så fruktansvärt ont, dom är så svullna oxo.

 

 

Först stannade vi till på Göstas o fikade, jag tog en räkmacka, det är bara ett måste..

 

 

Det var ingen kö så det var bara att gå rakt in. Mamma släppte av mig o sen åkte hon o parkerde bilen, hon ville inte att jag skulle behöva gå långt. Hon är så omtänksam.

 

När vi hade shoppat några timmar så gick vi till Sportbaren o tog varsin öl, jag tog en starköl, det var så gott, det gjorde gott i hela kroppen. Sen shoppade vi vidare.

 

 

Efter ytterligare några timmar så blev det tillslut lite mat. Ugnsbakad lax o det var så gott, men jag lämnade en potatis, t.o.m deras ärtor var supergoda, annars är jag ganska kräsen när det gäller mat.

 

   

Här har jag kommit en  bit på väg, fyllde vagnen både i o under plus att jag fick ha saker i mammas vagn. Det var både trångt men ändå inte, det berodde lite på hur vissa körde sina vagnar. Det var ingen kö till maten eller svårt att få ett bord o det var 2 före mig i kön så allt rullade på.. 

 

 

Efter 8 timmar var vi klara o jag var gråtfärdig så ont hade jag. Men jag hade så trevligt o det var så roligt att umgås med mamma så det kompenserade smärtan lite. Men sen är det ju så att när man sätter sig o ska komma igång igen känns det 10 resor värre.. 

 

Jag har aldrig nånsin shoppat loss som jag gjorde ,, det var så roligt,, superroligt men jag måste säga att jag har lite dåligt samvete för hur mycket det blev. Jag menar bara resväskan kostade 550 kr, den är supersexig =)

 

Jag har inte plockat upp allt för jag har legat däckad o jag känner av nu oxo när jag fixade lite innan så jag kan inte fortsätta. Så jag har inte tagit några kort på det jag har köpt, ska göra det sen o lägga upp.. Men jag fick mycket för pengarna.

 

Idag har jag varit hos tandläkaren för att laga ett hål o jag har varit så nervös. Men Sören är så duktig med bedövningssprutan så jag var nöjd o det gick jättebra men visst kostade det oxo 1300 kr så nu är jag fattig.......... Tanden är lagad o nu ska jag fylla i ett papper om frisktandvård,, dom har räknat ut att jag får betala 105 kr / månaden o det är rätt bra så det kommer jag att ta.. Det täcker ju ganska mycket.. 

 

Har ni frisktandvård ? Om inte, kolla upp det med er tandläkare, det kan ju löna sig.

 

 

 

 

Nä nu är min öl uppdrucken så nu ska jag gå bort till Rohde o vattna hennes blommor på balkongen, hon är på en lillsemester, det är skönt för henne.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. 

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 26 juni 2018 21:59


Solen har varit framme hela dagen. Det har varit underbart väder ute, men trots det så har det inte varit nån bra dag alls. 

Men det visste jag ju att det skulle bli så här med tanke på gårdagen o den var så bra..

 

Skriver mer om det i morgon eller när jag får ordning på mig själv =)

 

Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 25 juni 2018 07:30


Ja då har jag gjort mig i ordning o snart är det dags.

Natten har varit har inte varit den bästa, sovit dåligt igen. 


Nu ska jag snart på en liten utflykt, vart den bär iväg får ni reda på lite senare ... Det ska bli så roligt o jag hoppas att det blir en toppendag ..


En liten påminnelse om min insamling till Barncancerfonden. Du hittar den HÄR. Skänk gärna en liten slant till forskningen.. Alla bäckar små.

Jag önskar att jag kunde skänka mycket mer, men jag ger lite då o då.

 

Ha en fin dag där ute. Puss I Pannan ♥

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 24 juni 2018 20:56


Det har varit en bra dag, Laki är för go. Han är så busig den lille skiten men han är även mysig.

 

Han har varit här från 08 - 20 men dagen har gått så fort. Han har hälsat på mamma, o mammas katt Bailys o sen har vi varit hos Rohde 2 ggr. Första gången bjöd hon på glass, jag inte till Laki men hon o jag åt. Sen var jag bjuden till henne på eftermiddagen på lite god mat. Hon hade gjort paj o sallad, det var riktigt gott. Jag fick med mig en bit hem så den ska jag strax äta upp.

 


   Laki är lite osäker på Bailys =)

 

Efter det gick vi hem o sen kom husse o hämtade lillskiten ♥

 

     

Det har varit stora moln idag både svarta o vita fluffiga. Nån sol har det inte varit så det har inte varit lönt att sätta sig i solen.

 

 

Laki är blå på nosen, han hejar på Sverige i fotbollen =)

 

 

Satt o åt lite glass på Rohdes balkong.

 

   

Senare på dagen var jag bjuden på mat, det var gott.

 

 

Mumma =)

 

Nu ska jag förbereda mig inför morgondagen. Det kommer att bli en jättejobbig dag men jag längtar till den. Det blir en liten utflykt nånstans med mamma, mer om det i morgon.

 

Men nu har jag packat min väska med mediciner o salvor o annat smått o gott. Ska strax duscha så jag slipper det i morgon.. Hoppas att jag kan spola bort lite av värken i värmen. Ska snart lägga mig oxo för jag ska upp 6;30, tjosan vad tidigt.

 

Hoppas att vi får en toppendag, ja det ska bli spännande. O jag VET att jag kommer att få betala dyrt med min värk men det får det allt vara värt vid såna här tillfällen.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 24 juni 2018 14:59


Jag förstår inte vad som händer med min kropp ? Jag blir bara mer o mer orkeslös o trött. Värken ska vi inte tala om,, så ont jag har. Jag kan inte göra något utan att bli liggande.

 

När jag o Rohde var i stan i torsdags så gick vi lite fram o tillbaka, men gjorde inget tungt o jag var helt slut när jag kom hem. Jag var gråtfärdig pga värken o att jag knappt orkade hålla mig uppe. Jag fick lägga mig o jag hade så ont så då kom tårarna.

 

Mitt liv består av smärta, medicin o klockan. Jag lever efter klockan då jag får ta mina värktabletter så att jag ska må lite  bättre i några timmar.. Jag är så tacksam o glad för att min kropp klarar av att äta medicin. Många tror inte att jag mår så dåligt för att det inte syns utanpå. Men jag försöker hålla humöret uppe när jag är ute bland folk så får jag bryta ihop när jag kommer hem igen där ingen ser eller hör mig.

 

Passet säger att jag är 52 år, min hjärna säger att jag är 25 o min kropp säger att jag är 95 år. Detta går inte ihop. Det är så frustrerande när jag vill så mycket men inte klarar av det.

T.o.m att sova är en utmaning, du kan inte ligga still hur länge som helst utan måste vända på dig, gå upp o gå lite, ja det blir flera ggr / natt o då blir sömnen bruten o det är inte bra det heller.

Får man inte sova så orkar inte kroppen att hålla igång under dagen o har man då redan som jag min kroniska värk så har man ännu mer att fightas med.

Det räcker ju inte bara med värken när man har fibromyalgi utan du får en massa saker på köpet som tex;

 


Minnet är hemskt, svårt att koncentrera mig, svårt att hitta ord, kastar om bokstäverna när jag skriver.
Är yr o har dålig balans, fruktansvärd dålig balans.
Huvudvärk så gott som varje dag.
Stresskänslighet inom mig, inte utåt. Känns bara i kroppen.
Svullnadskänsla, det känns som att du inte får plats i din egna kropp.
Ibland har jag svårt för ljus o dofter.
Feberkänsla i hela kroppen, men det har blivit lite bättre. Idag kan jag ha parfym på mig, det kunde jag inte innan.
Svettningarna kan vara hemska.
Hjärtklappning, ibland känns det som hjärtat ska hoppa ur kroppen på mig o skena iväg.
Klåda i händer o fötter plus att jag har fått sprickor o eksem.
Kramper i vaderna o axlar, nacke o armar. Har även börjat få kramper i magen o det är hemskt.
Nedstämdhet kopplad till värkintensiteten, ja man orkar inte hålla skenet uppe alla gånger.
Dimsyn, svårt att fixera blicken, det är fruktansvärt jobbigt. Särskilt om man ska till optikern o prova ut nya glasögon. Det tar lång tid eftersom man inte kan se ordentligt.
Får ont i lederna om jag blir kall, det känns som tandvärk i kroppen.
Infektionskänslighet, nedsatt immunfunktion. Om jag blir sjuk så blir jag rejält sjuk.
Diffusa hudreaktioner.

Orkeslös, kroppen klarar inte av mycket. Hjärnan vill mer än vad kroppen klarar av.

Är trött men har svårt att sova. Jag somnar gott men vaknar ganska snart igen.

 

 

Det är mer än detta men jag kommer inte på det just nu. Jag har skrivit om det tidigare i bloggen så det finns ju där.

 

Men det känns o det har jag sagt länge att det är nåt galet med min kropp, det är något som inte stämmer.. Men alla prover visar ju bra o det gör det ju när man har fibro. Kan jag ha fått nån mer följdsjukdom som jag inte vet om, eller som läkarna inte tänker på ?

 

Fortsätter det så här så kommer jag gå till läkaren så dom få ta nya prover..

 

En del pratar om att dom kan ha fått ME/CFS men jag har ingen aning om ifall det kan vara nåt sånt oxo ?

 

Det räcker med det jag har, jag orkar inte få mer nu..

 

Jag har något att se framemot i morgon, det ska bli kul.. Mer om det då =)

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards