Mitt Nya Liv

Alla inlägg under november 2016

Av Anneli Gustavsson - 30 november 2016 20:49


Ja allt det söta o goda kan verkligen ställa till det för oss. O vi vet ju oxo hur vi ska göra för att låta bli godis o fika mm. 

 

Här kommer en liten film som ni kan se.. 


Så tar du kontroll över sötsuget.

Av Anneli Gustavsson - 30 november 2016 17:41


Ja då har jag stått o gjort en Anneli´s köttfärsgryta, så det blev köttfärsgryta á la onsdag =)

Jag är inte så förtjust i köttfärs o så har det varit i några år nu, men om jag riktigt mosar färsen när jag bryner den,, alltså jag har ihjäl den så det bara är strimlor då går det an. Så nu har jag gjort en gryta o här kommer receptet.

 

 

 

Blandfärs, 2 pkt krossade tomater med basilika, 2 brk majs, 2 brk vattenkastanjer, 2 brk champinjoner, ketchup, 2 lökar, 4 vitlöksklyftor. 

 

 

Salt, citronpeppar, chili, vitpeppar.

 

   

Först bryner jag färsen så den bara är i smulor, sen kryddar jag ganska rejält så att jag blir av med färssmaken. 

Tillsätter, kastanjerna, majsen, svampen o tomaterna. Låter detta puttra i ca 30 min sen har jag i löken o vitlöken. 

 

Tillsätter lite vatten om det blir för torrt, låter det koka ihop lite.

 

   

Tillsätter grädden o låter det simma ihop lite. Det har nog fått puttra i ca 1 timme allt som allt.

 

Nu ska det smaka gott med lite mat,,,, hoppas jag . Ska gå in till mamma med en tallrik oxo =)

 

 


Av Anneli Gustavsson - 28 november 2016 17:51


Om ditt namn finns med på listan så kommer du bli utmärkt fru.

 

 

Kan ditt namn avgöra om du kommer att bli en bra fru eller inte? Ja, iallafall enligt den här undersökningen.

Webbplaten Siteopia har frågat 2 000 personer och menar att de har tagit ut tio namn på de som är de bästa fruarna.

Men vilka egenskaper som avgör om du är en bra hustru är inte redovisat i studien, rapporterar Netmums.

 

Så här får du helt enkelt gissa.

– När vi hör ett namn så associerar vi det med intryck från tidigare erfarenheter, säger en talesperson från Siteopia till Netmums.

Viktigt att komma ihåg är att dessa namn är framtagna på en sajt främst för engelskspråkiga (det kan alltså vara därför ditt namn inte är med!).



Här är de tio namnen:

1. Katie

2. Sophie

3. Louise

4. Sarah

5. Emily

6. Charlotte

7. Elizabeth

8. Amy

9. Jessica

10. Lucy

 

 

Ja hur dom nu har kommit fram till detta har jag ingen aning om .. Jag tror heller inte på att detta ska stämma.. Eller vad tror du ?

Av Anneli Gustavsson - 27 november 2016 22:26



   


Som ni vet har jag världens bästa barnbarn. Nu sist när Liam var hemma hos mig tog jag dessa bilder. Han har blivit så stor, så vuxen sen sist jag såg honom. Han är så ödmjuk, empatisk, kärleksfull, omtänksam o en glädjespridare. Han o Jack gör mitt hjärta helt. Självklart har min son den allra största platsen i mitt hjärta, that goes without saying.

 

Älskar Er Så Otroligt Mycket ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 27 november 2016 20:30


 


Tittar in o önskar er en Trevlig Första Advent ♥


        

Av Anneli Gustavsson - 25 november 2016 17:22


 


Jag har i några år satt in pengar 100 kr + att jag har köpt nötkräm 90 kr till barnen. Jag har sen några år tillbaka skapat den här sidan så andra oxo kan klicka in sig på länken för att köpa en gåva eller sätta in en slant.

 

Våra barn o vi har så mycket saker o ännu mer blir det till jul. Mycket kommer inte ens till användning utan får ligga i ett skåp o bli bortglömt i några år tills det är dags att kasta det.

 

Jag älskar att köpa julklappar till mina små skatter för jag vet att dom blir så glada. Dessa barns kroppar blir glada när dom får lite näring så köp något till dom eller sätt in en liten slant. 



Av Anneli Gustavsson - 19 november 2016 00:46



 


Det är ett riktigt skitväder. Det regnar o är röset,, inget roligt alls.

 

Men jag vill önska Dig en Trevlig Helg.

 


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 15 november 2016 16:30


 


Jag mådde inte bra så jag gick till läkaren. Han tog prover o undersökte mig o jag såg på honom att det var nåt fel. Jag visste inte om jag skulle våga fråga honom eller inte ? Men han fortsatte att vara tyst så jag blev rädd.

 

Han hämtade en annan läkare så det slutade med att dom båda var tysta o bara tittade på varandra länge länge. 


Jag fick inte veta något när jag var där utan skulle få ett meddelande med posten o det kunde ju ta hur lång tid som helst o här är det inte alltid att posten hittar rätt.


Jag gick hemma o väntade länge men inget brev kom. Jag var så orolig att jag åkte ner till läkaren igen. Han sa rakt ut att jag inte hade lång tid kvar att leva utan kommer att dö snart.

 

Jag kände hur allt blev vitt i rummet o jag höll på att svimma. Jag fick ingen mer information för han sa att jag kommer att märka när det är dags. 


Jag skulle bli flyttad till ett sjukställe o där skulle jag bo min sista tid för jag fick inte bo hemma eftersom det inte var nån som ville vårda mig. Jag slängdes in på det där stället o började känna av hur döden kröp närmare , fort gick det.

 

Jag försökte få tag i alla för att berätta för dom att jag älskade dom men ingen hade tid att prata. Nu hade jag blivit så dålig så jag inte orkade vara uppe. Jag ville ringa till Birgitta Svensson för att säga hejdå men precis när jag skulle göra detta så börjar det ringa hos mig o det var Dödens klocka.

 

Hela tiden kände jag hur jag flöt iväg o jag var livrädd o inte alls beredd på att dö, jag hade ju min familj som jag inte ville lämna.

 

Den där klockan som ringde var mobilen som sa att det var dags för medicinen. Gissa om jag var glad att få vakna upp o se att jag inte skulle dö.
jag var skakig när jag vaknade o så rädd men lugnade ner mig sen.. Fy fasen för såna drömmar, dom sitter i länge o jag har tänkt på döden hela dagen.

 

Jag är glad att det är sällan som jag drömmer så jag kommer ihåg allt, det går i perioder som tur är. Jag har en drömfångare men det kanske är dags att vädra den lite..

 

Tror ni på att en drömfångare kan hjälpa dig med mardrömmar ?

 

Ha en mysig kväll o regna inte bort. Puss I Pannan ♥

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards