Mitt Nya Liv

Alla inlägg under juni 2022

Av Anneli Gustavsson - 27 juni 2022 14:20


Det fina vädret är så välkommet på alla sätt o vis. Vi behöver verkligen  detta för att orka med hösten o vintern som kommer. 

 

Jag har börjat ta mina promenader sakta men säkert, jag har nu fått en riktigt stor blåsa under stortån men den börjar ge med sig, det är så typiskt. 

 

Jag älskar att vara ute med Neo, min lille hund o både han o jag har dålig kondition så det vill till att jobba upp den nu så jag kan gå milen sen, jag tar med mig Neos vagn så han kan åka i den Om han behöver för det är kanske lite jobbigt för honom att gå milen än, vi får se men skoj ska det bli i alla fall.  

 

När jag är ute så är det så roligt att se alla som håller på i sina trädgårdar, dom klipper gräset,, jo då det finns dom som klipper själv utan nån robot.. Dom grillar för fullt o barnen springer runt o leker medans dom vuxna sätter upp den jättestora poolen som alla ska hoppa i samtidigt när den äntligen är fylld med vatten. 

 

Många ska till att måla sina hus men då är det viktigt med färgborttagning fasad innan du låter den nya färgen komma på. Det håller mycket bättre o längre sen är det ju kanske inte så att man ska eller måste måla ett helt hus, det kan ju vara staket eller något annat. Det är så viktigt att underhålla det man har för halkar man efter blir det svårare att komma i fatt o sen blir det kanske dyrare om man måste byta ut nåt.

 

Sen när allt är gjort så får vi inte glömma bort att njuta av det som är kvar av sommaren o hoppas på att det blir en lång o var sommar. 

 

TREVLIG SOMMAR =) 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 24 juni 2022 14:11


 


Kan ni tänka er att vi har strålande sol o riktigt varmt i dag. Det är vi minsann inte vana vid en Midsommar.

 

Hoppas att ni får en underbar dag där ute. 

 

TREVLIG MIDSOMMAR   

 

 

Av Anneli Gustavsson - 14 juni 2022 17:22


Tänk att det är så roligt att gå o handla i Ullared. Det vill till att ha pengar,, mycket pengar för det finns så mycket jag vill köpa.. Men, jag hade ju sparat för en ev resa till Fuengirola men jag kommer inte åka i år så jag shoppade i stället. Visst saknar jag mitt älskade Fuengirola, Göran o Grus,, maten, havet, solen, allt,, precis allt. 

 

Men,, förra veckan åkte jag o mamma o shoppade,, Neo var hos mammas väninna Kerstin o det hade gått så bra o jag var inte ett dugg nervös eller orolig för honom så jag kunde slappna av. 

 

Vi stannar alltid till innan vi kommer in till Ullared  o köper räkmacka på Göstas tror jag det heter.. Brödet var ganska torrt men räkorna var så goda. 

 

 

Det blev visst hemskt suddiga bilder men man ser lite i alla fall =) 

 

 

Snackpoten som är längst till höger älskar Jack så jag köpte till honom =) 

 

 

Neo fick nya fina skålar. 

 

   

Dessa fina tallrikar köpte jag oxo,, ja det är plast men det gör inget för man kan servera kakor mm på dom.

 

 

Den här BH;n var så skön. Jag kan inte ha med bygel, jag ångrar att jag inte köpte en till.

 

 

Men jag köpte ju dessa 2 som oxo är sköna som jag har haft sen innan.

 

 

Sköna linnen.

 

 

Det var fin grön färg på tunikan.

 

 

Gillade även dessa t-shirts.

 

 

Ni kanske har sett att dom gör reklam för dessa tofflor. Det är som att gå på moln, dom är böjbara mm. Dom kostar 300 kr plus frakten om du skickar efter dom. Men dom hade dessa i Ullared o jag gav 69 kr.. Så sköna. Ångrar att jag inte köpte 1 par till.

 

 

Ja det är alltid roligt att shoppa loss lite.. Nu är det bara att spara lite till så man kan åka snart igen =) Jag köpte 2 saker till men dom kan jag inte lägga ut här för det är till barnen när dom fyller år,, i fall dom på nåt sätt skulle få se det =)

 

Det var roligt att ha en dag med mamma o jag måste säga trots en himlans värk så gick det ganska bra ändå. Eller vad tycker du mamma ? 

 

Ha en fin kväll där ute   

 

 

Av Anneli Gustavsson - 9 juni 2022 20:25


Jag har bråkat med postnord o är så trött på dom. Det mer än händer att posten kommer till fel person. Men,, i tisdags den 7;e skulle Neo fått sin mat hem till dörren men den kom inte. Detta skickades den 3 juni.
 
Tisdagen den 7;e juni fick jag ett sms. Tyvärr kan vi inte leverera ditt paket från zooplus bla bla.. Du får ett sms när leveransen går att boka. Mvh Postnord.
 
Onsdagen den 8;e kl 14.05 ett nytt sms. Hej vi har en leverans från zooplus till dig. Välj dag, tid o leveranssätt samt ange portkod (här uppgav jag mitt mobilnummer) o annan viktig information.. Detta gjorde jag igen.
 
Samma dag kl 14.19. Hej tack för ditt val. Vi kommer att leverera ditt paket från zooplus hem till dig torsdagen den 9;e juni kl 09-14 ...
 
Samma dag kl 14.44. Hej, nu kan du hämta ditt paket xx från zooplus på postnord Jönköping utlämning bordsgatan 2. bla blabla.
Här ringde jag till dom o var förbannad. Samtalet tog 1 timme o 45 minuter.
 
Torsdagen den 9;e juni kl 09:50
Hej leverans från zooplus är på väg. Planerad leveranstid mellan 9-14. Leverans utanför din dörr eller på vald leveransplats. bla bla bla.
 
Samma dag kl 12.19 Hej din leverans från zooplus är nu levererad mvh Postnord.
 
 
Jag blir så satans trött på dom. Detta händer så många o det är tyvärr inte alla som kanske stå på sig o säger till att dom ska komma hem med paketet. Det spelar ingen roll om det är fri leverans eller om man har betalat för det.
 
Det har hänt att min dyra medicin har kommit till en granne. Den kostar 13.000 kr för 30 tabletter.. Nä jag får inte betala det för det går på högkostnadsskyddet men ändå. Vi har nummer på dörrarna så att dom SKA veta vart o vem posten ska till. Jag har fått ringa många gånger om att posten kommer fel, min post har kommit till andra o det har hänt att jag har fått nån annans. Detta är inte ok. Ska det var så förbannat svårt att sköta en leverans eller att posten kommer rätt ??
 
Nu har Neo fått sin mat o han fick även en liten gosis som han älskar. Han älskar alla gosedjur o framför allt sin pippis. 
 

 
 
Han blev så glad för sin lilla Anka =) 
 
   
Ankan fick vara med ute i trädgården. Jag undrade var Neo o Ankan hade tagit vägen =) 
 
Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Nu är det dags för Neos kvällsmat o sen gå ut innan vi lägger oss. Dröm Vackra Drömmar. Puss I Pannan   
 
 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards