Mitt Nya Liv

Alla inlägg under april 2018

Av Anneli Gustavsson - 30 april 2018 20:06


Idag fick jag det jag hade beställt på Cellbes,, min bikinikjol o min bikini-bh.. Jag tog en storlek mindre än den jag har här hemma för jag har ju trots allt gått ner i vikt även att jag har gått upp lite sista tiden.

 

   

 

Jag var glad o spänd på hur det skulle sitta så jag tog på mig kjolen o det gick inte. Den var för liten,, på tok för liten o likadant med bh;n... Hur tusan går det ihop ? Det är EN storlek mindre så det borde jag kunna ha. Nä nu får jag skicka tillbaka det ,, det kommer att kosta mig pengar. Sen ska jag ringa till dom för dom har gjort nåt som jag måste kolla upp, får ringa på onsdag när det är vardag igen. 

 

Jaja, det bidde inget den här gången ,, är besviken.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 30 april 2018 15:38


Vaknade i morse igen med ont i halsen o har nyst så många gånger, jag har gjort Tildanysningar,,tjotjotjotjo såna där gulliga små nysningar.. Ja efter det kom det AATTTTJJJOOOOO, dom är rikigt förlösande sköna =)

 

Ont i skallen ,, fryser när ska det ta slut ? På onsdag ska jag till tandläkaren så då får det vara bra med detta drattlande.. Jag orkar inte ,, det tar så på krafterna o jag är glad att jag får mina små sovstunder o ändå kan sova ganska ok på natten.

 

Mamma har varit inne i stan idag så hon hämtade ut mina nya glasögon. Ja inte dom "riktiga" utan dom som jag ska ha när jag sitter vid datorn. Tack mamma för hjälpen, det är så smidigt nu när man har swish, det går på några sekunder så hade jag skickat över pengarna till henne för glasögonen ,,, 2500 kr. Tja, det drabbar ju ingen fattig,, eller hur ?

 

Har dom på mig nu, men jag måste åka upp så dom får böja till skalmarna lite bakom öronen annars känns dom bra. Jag ser mycket bättre, men jag ser nog inte riktigt bra än för jag har fortfarande feberögon, trötta o "fuktiga"..

 

 

 

Jag valde den här bågen för dom har inga "sadlar" över näsan. Där alla förbenade sadlar har suttit genom åren har näsan kraschat ,, jag har ingen näsrygg där längre på just det stället o dom här glasögonen sitter inte åt på det stället.. Min näsa är helt förstörd både utanpå o inuti.  Jag kände på mammas näsa o hon har en normal näsa, så jag vet inte om dom kan rätta till detta ? Jag har inte tagit upp det med min läkare för jag upptäckte det innan jag skulle skaffa dessa nya sakerna. 

 

Det är alltid något som ska strula eller jävlas, men nu har jag fått hem glasögonen o det känns bra. Jag tror t.o.m att jag kommer att kunna läsa en bok,, ja kanske inte för man har ju inte samma avstånd med en dator som man har till en bok o dom här är utmätta till datorns avstånd. Det blir nog säkert bra.

 

 

 

Detta är mina gamla så det var roligt med lite färg nu, det är ändå ingen som ser mig i dom =)

 

Ni får ha en mysig kväll där ute. Puss I Pannan ♥

 

 

 

 

Önskar ER En Trevlig Valborg ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 29 april 2018 21:26


Igår mådde jag bättre o det kändes så skönt, men inatt kände jag att jag började få lite ont i halsen ... O när jag vaknade i morse mådde jag sämre igen, ont i halsen, huvudet o resten av kroppen plus att jag känner mig lite febrig men jag har inte tagit den nu.

 

Har legat ända sen i fredags o inte orkat göra något. Fredag o lördag fick jag mat av mamma o i dag kokade jag mig lite nudlar, ja det är bra att ha hemma ibland.. Jag tycker att det är riktigt gott o jag hade i mycket chili så det rensade upp lite så jag kunde andas lite bättre =)

 

Satte mig nu vid datorn medans jag tittar på Robinson för jag ville kolla igenom mina mail o min grupp men det var lugnt..

 

Ska strax lägga mig o titta klart på Robinson o se om det är nåt annat att titta på,, som jag kanske kan somna till. Har slumrat lite till o från i dag oxo,, det känns skönt,, kroppen behöver det,, känner mig ganska matt.

 

Nu får det vända för jag vill åka o hämta mina nya glasögon,, ja det är bara mina glasögon som jag ska ha när jag sitter vid datorn..  Får se om inte mamma kan hämta ut dom för hon ska till samma optiker i morgon,, jaja vi får se.

 

Jag orkar inte vara sjuk, det räcker nu   

 

Hoppas att ni har haft en bra helg där ute. Var rädda om er o varandra. Love You.

Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 29 april 2018 01:54


 

 

 

De senaste dagarna kanske du har fått ett mejl eller ett meddelande från Facebook om att du måste gå igenom dina kontoinställningar. Bakgrunden: Facebook försöker anpassa sig till nya datalagen GDPR som börjar gälla i EU den 25 maj i år.

 

 

Högst upp i flödet, ett meddelande när du öppnar appen eller ett mejl från Facebook. På flera olika sätt pumpar det sociala nätverket nu ut information om att du måste gå igenom dina kontoinställningar och villkor senast den 25 maj. Annars kommer du inte att kunna logga in.

 

Den 25 maj träder nämligen GDPR (General Data Protection Regulation) i kraft i EU och i Sverige ersätter lagen PUL (Personuppgiftslagen). Den nya lagen gäller alla verksamheter som lagrar personuppgifter av något slag.

Genom att flytta uppgifter om 1,5 miljarder användare utanför EU-länderna från Irland till Nordamerika har Facebook lyckats få dessa att inte omfattas av GDPR, skriver Ars Technica. För invånarna inom EU gäller dock fortfarande lagstiftningen.

Så, vad finns då i de nya kontoinställningarna som du måste gå igenom?


 



En del uppgifter är särskilt känsliga enligt den nya lagen. Av dessa inkluderas tre uppgifter som användare på Facebook kan registrera om de vill: politisk åskådning, religion och om de är intresserade av män eller kvinnor. Därför får du nu granska dessa uppgifter för att se om de ska finnas kvar.

 

 

 

Facebook samlar in uppgifter om hur du använder nätverket – och hur du surfar i övrigt så länge du är inloggad på Facebook. Dessa uppgifter används för att skräddarsy annonser. I de nya inställningarna kan du välja om företaget ska få rikta annonser eller inte till dig.

 

 

 


Välj hantera datainställning för att
behålla den Avstängd.


 

 

Ett nytt avsnitt i inställningarna handlar om ansiktsigenkänning. I framtiden väntas Facebook experimentera med inloggning via denna funktion men i nuläget handlar det om att nätverket kan identifiera dig utifrån bilder för att till exempel underlätta vid taggning. Denna funktion kan man välja att ha på eller av.


Utöver detta har Facebook också skickat ut senaste versionen av sina användarvillkor, som alla användare helt enkelt måste acceptera om de vill finnas på det sociala nätverket.

 

 

Du kan även läsa om det HÄR.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 28 april 2018 22:15



Vilka dagar det har varit. Jag blev så sjuk o skakade o hade sån frossa så jag trodde att plomperna skulle hoppa ur munnen på mig. Det var rejäla skakningar som gjorde att jag mer eller mindre krampade i hela kroppen.. Jag hade inga mediciner som jag kunde ta mer än ipren för jag hade tagit min dos så jag fick snällt vänta tills kl 10 på morgonen o jag började må dåligt redan vid 3-3;30 sen höll det på i flera timmar.

 

Jag slutade inte frysa så jag fick ta på mig mina tights, t-shirt, kofta o strumpor o sen la jag mig under täcket men det räckte inte så jag tog det andra täcket oxo men frossan fortsatte o höll i, i några timmar. Jag försökte flåsa under täcket så det skulle bli varmt men det blev det inte. Jag kunde inte göra nåt mer utan bara vänta ut tiden..


Jag blev så ledsen att jag fick ringa o säga att jag inte kunde ha Laki, dels för jag tycker om att ha honom sen ville jag inte ställa till det för dom, men dom löste det ändå o matte var så trevlig så jag kunde slappna av lite.

 

Jag hade 38,5 o det är ganska hög feber för mig då jag har ganska lågt i vanliga fall, mellan 35-36. Men det går åt rätt håll. Idag är jag piggare men jag känner mig fortfarande lite matt o lite febrig men jag har betalat in mina räkningar nu för dom hade jag totalt glömt bort men nu är det gjort så nu får jag bo kvar i en månad till, tack o lov.

 

Värken har ju fått mer smällar nu iom febern men vad gör väl de ? Jag är ju så van med värk ändå kan ni ju tycka men det tar mer på krafterna.

Det känns att jag börjar bli äldre eftersom det är mycket jobbigare o hårdare när man blir sjuk.. Mitt immunförsvar är ju inte som det ska vara utan ganska krasst så läkarna har ju sagt att jag inte ska utsätta mig för något, men vad gör man inte för sina barnbarn..

 

Nä nu ska jag lägga mig igen o försöka sova lite. Ska se om jag får in Bailys för det verkar inte som mamma har kommit hem än.

 

Önskar er en Trevlig Helg. Var rädda om er o varandra. Love You. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 27 april 2018 01:38


Snälla tänk er för när ni skickar såna här meddelanden på fb.. Ta reda på OM det verkligen stämmer .. Det är bara att söka på GOOGLE eller BLUFFAKUTEN FB eller BLUFFAKUTEN.NU ... Det är så tråkigt att få en massa massmail hela tiden o det är just detta dom vill att man ska göra,, skicka vidare så gör inte det. Ta reda på vad som är sant o inte sant !!!

 

Detta är INTE sant ... Någon har skapat denna hemska varning  utan att det stämmer.... 

 

Jag menar att man INTE ska skicka saker vidare när man inte vet om det stämmer eller inte .... Är man osäker så tar man reda på det.. Om man inte kan ta reda på hur det ligger till så skickar man det INTE vidare. 

 

Detta stämmer inte, den här varningen är FALSK ...

 

 


Tack alla som delat och varnat, polisen har nu gått ut med information att de arresterat den livsfarlige hackaren från skåne. Han greps mitt på Öresundsbron av både dansk och svensk polis när han var i färd att fly rättvisan.



Skämt åsido, detta är en svensk variant av Fabrizio Brambilla kedjebrevet. Kom ihåg: 2018 var året då vi skulle ifrågasätta kedjebrev, inte skicka dom vidare.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 27 april 2018 01:31



 


Vips har du ingått ett juridiskt bindande avtal som innebär att leverantören får rätt till samtliga uppgifter om dig och dina vänner.

 

 

Hur skulle du se ut i motsatt kön? Vem är du i den här tv-serien? Facebook-testerna i nyhetsflödet kan verka harmlösa – men företagen bakom testerna är intresserade av mer än att hjälpa dig besvara frågorna.

 

Du godkänner företagens villkor för att få veta hur du kommer att se ut som pensionär. Därmed har du också ingått ett juridiskt bindande avtal som innebär att leverantören får rätt till omfattande uppgifter om dig och dina vänner.

 

– Vad det verkar ger man helt besinningslöst bara bort alla sina personuppgifter. Det finns en viss överdriven godtrogenhet kring vad det här med sociala medier faktiskt innebär, det står inte klart för alla, säger IT-säkerhetsexperten Fredrik Ljunggren

 

– Man bör fundera över vad den här leverantören får i utbyte – om folk gjorde det skulle kanske lite av det här exploaterandet försvinna.

 

LÄS MER: Har du gjort tester på Facebook? Så stoppar du företagen från att ta din information

 

Vad han önskar är att det fanns en större medvetenhet hos allmänheten, för i viss mån säljer man i samma veva även ut information om sina vänner.

 

När Metro går igenom ett av företagenvillkor står där uttryckligen att användaren därmed ger sitt medgivande att lämna ifrån sig alla former av ”innehåll”–  inte bara detaljer om dig som person utan också ”information som användaren själv genererat så som inlägg, meddelanden, foton, videos och personlig lokalisering”. Företaget får också rätt att använda detta för egen ”publicering”, det vill säga i ”reklam, program, bloggar och i andra av företagets applikationer”.

 

LÄS MER: Därför ska du inte göra tester på Facebook

 

– Personuppgiftslagen säger att man måste hämta medgivande hos personen det gäller för att att få lagra dennes uppgifter. Och det gör de ju, jag tror faktiskt att de följer lagen till punkt och pricka. Men folk är så glada att få utföra det där testet ändå så det spelar egentligen ingen roll, säger Ljunggren.

 

Företaget, vars hemsida går under namneNametests.com, heter Social sweethearts och är baserat i Tyskland. De har över 100 medarbetare som aktivt arbetar med att konstruera testen – så du kan räkna med att dina uppgifter utgör en lönsam affär. Nametests.com finns på 44 olika språk och har över tre miljarder besökare per månad, enligt företaget själv.

– Vad de gör är att dra nytta av dina likes och dina uppgifter och agerande på Facebook för att kunna rikta reklam. Det är egentligen inte mer allvarligt än Facebook som kartlägger dig på samma sätt – men man kan fascineras över hur mycket arbete de lägger ner på att samla den informationen och hur mycket det faktiskt verkar vara värt, säger Fredrik Ljunggren.

 

Av Anneli Gustavsson - 26 april 2018 20:39


Idag har det inte varit nåt speciellt väder. Visst solen har försökt titta fram lite men det har även regnat o haglat o nånstans sken väl en vacker regnbåge.. 

 

Laki var pigg o glad när han kom i morse, vi myste lite o sen somnade vi en stund. Han har varit så busig o pigg i dag.. Han har hoppat upp på mig, pussat mig o nafsat på mina händer.. Han är väldigt försiktig så det är inga hårda tag.

 

Vi har även varit hos Rohde o där fick han oxo ett spel o hoppade på mig flera gånger. Han satte sig på mig o han är ju ganska tung o har vassa armbågar =)

 

Det är en väldigt snäll o glad hund o jag är så glad att jag har fått tag i 2 otroligt mysiga hundar i både Laki o Chikita...

 

Idag kom matte o hämtade honom så det var roligt att träffa henne. Även hon verkar vara en fin människa o man såg direkt att det fanns en otrolig kärlek mellan henne o Laki.

Hon sa även att hon var glad att det gick så bra för mig att ha honom. 

 

   

Ska vi busa lite =)

 

         

Här var vi hemma hos Rohde.

 

 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute.. Oj jädrans jag har fått kramp i både kroppen o magen, måste sluta.......

 

Puss I Pannan ♥

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards