Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 3 december 2011

Av Anneli Gustavsson - 3 december 2011 23:15


Liam har sovit i ca 2 timmar nu o han har varit tyst hela tiden,,,,,,, hittills är väldigt viktigt att säga oxo.

Jag ljuger inte när jag säger att han pratar eller låter på något sätt varje sekund.. Är de så att vi fikar o han har fika i munnen så är de lite svårt att prata ,,, ja då hummar han på någon låt istället. De roliga är att mamma sa detta innan o hon sa att jag är precis likadan. Jag är inte heller tyst när jag är med Liam, så där fick jag =)

Men Liam är sån här jämt.. Jag bara väntar på att han ska börja prata i sömnen eller skratta o ha sig. Ja de får han, jag tycker att de är mysigt att lyssna på honom.


Vi har bakat pepparkakor idag, hälften blev ganska bra medans andra hälften ser ut som sotiga saker,,,, men dom smakar i alla fall gott. Liam har ätit o de har även kommit ut 2 ggr =))

Jag har oxo smällt i mig pepparkakor, men jag har knappt ätit några sen operationen så de tillät jag mig att göra. 

Ska skicka med dom fina pepparkakorna med trollet så han kan äta om han vill. 

Jag har ju mina knäcke som är mumma. 

Ska lägga in en bild på peppisarna i morgon ,, nu orkar jag inte de.


De har varit full rulle från de han kom till de han somnade, men de gillar jag. Jo visst ja, vi hade en lugn stund i soffan när han fikade o jag va tvungen att klia honom i huvet med min huvudkliare.. Den gillar han, filmade lite så jag får se om de går att lägga in den filmsnutten i morgon oxo. 


De vart full rulle i gamla mormor Netas badkar oxo, de är skoj att bada o blåsa såpbubblor. Sen efter de blev de kvällsmat o han skulle minsann INTE ha nån macka.. Oh nej du.... 

Gissa vad han åt ?

En macka =)

Visste jag väl. 

Efter den här dagen blev han gosigt trött o nu som sagt sover han gott.


Jag får nog sätta på Teddy kragen inatt så han inte kliar sig i örat. Han har varit jätteduktig o låtit bli att klia, men jag är rädd att han ska vara på de nu inatt när jag inte ser eller hör honom.

Så de får bli lite salva, kragen o nattakissen , sen ska han oxo sova.


Ja ok,, jag ska oxo skutta i säng, jag ville bara skriva ett par rader innan. Jag hade tänkt försöka hinna runt till er men jag orkar inte nu. Jag "tar" er i morgon + kommentarerna jag har fått. Tack snälla goa ni.. 


OM ni har haft hälften så roligt som jag har haft idag så har ni haft en underbar dag o de hoppas jag verkligen att ni har haft. 

Nu får ni vara rädda om er o varandra. Dröm sött ....


Puss I Pannan  ♥


Av Anneli Gustavsson - 3 december 2011 13:33


Teddy väckte mig i morse av att han kliade sig som 17 i sitt vä öra igen. Han är svullen o röd + att de vätskar sig lite så jag ringde in till veterinären o fick komma dit. 

Hade suttit i lite drygt 2 timmar när jag började tröttna o gick o fråga om dom kunde säga på ett ungefär hur lång tid de kunde ta till...........


Ja de skulle dröja för dom hade fått in en liten valp som hade svalt en vante, jag hörde nåt om titthål o att dom hade försökt få hunden att kräkas men de hade inte lyckats.

Jag pratade med henne o bestämde mig för att åka hem för de hade lugnat ner sig i örat på honom.. Jag köpte med örontvätt o jag har tratt hemma om de behövs. 

Dom har öppet i morgon oxo om de skulle behövas. Ja dom har öppet ända till halv 11 ikväll.


Nu som först sitter jag o äter frukost o har tagit mina mediciner. Strax kommer trollet o då blir de bus bara så ni vet.


Jag ligger lite efter med mina kommentarer men jag lovar att jag ska ta dom sen.


Yeeeees de börjar snöa nu... Snöblandat regn inte illa....


Nu måste jag äta upp innan dom kommer.


Ha en trevlig dag/kväll 


Puss I Pannan ♥


Min Webshop

Av Anneli Gustavsson - 3 december 2011 00:00


    



Just nu för 26 år sen vid den här tiden har jag värkar. De är 9 ½ timme kvar tills jag åker ner på förlossningen. 

Jag glömmer aldrig hur nervös jag va. Jag blev inlagd 1 vecka innan förlossningen då jag hade gått över 3 veckor, jag fick högt blodtryck o havandeskapsförgiftning (lätt)


Jag har aldrig längtat så efter något som jag gjorde efter min lilla bebis. Ja, jag ville ju även behålla min

bebismage. Jag hade ju gått i 9 mån o pratat, smekt o sjungit för min lille bebis som låg o gottade sig

i magen.


Halv 10 på morgonen fick jag komma ner till förlossningen o där gjordes jag i ordning. 

Nu hade värkarna hållit på i flera dagar, men dom va inte tillräckligt starka så dom satte dropp på mig o

precis när kryst värkarna kom igång så stannade de upp.


Hur som helst så ploppade de ut en liten skit. 10 fingrar, 10 tår. O mina tårar rann av glädje.


Jag sa hela tiden att de skulle bli en kille o jag fick rätt.. 

De blev en liten Marcus. 


Grattis Marcus på Din födelsedag. 

Jag älskar dig av hela mitt hjärta.



 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards