Mitt Nya Liv

Alla inlägg under oktober 2019

Av Anneli Gustavsson - 21 oktober 2019 22:39


Idag låg vi på balkongen o solade i några timmar.

Vi åt lite soppa med bröd o efter det tog vi lite siesta. Jag kunde inte somna men det var bara skönt att ligga o vila.

På kvällen vart vi bjudna till Göran o Grus. Det är 2 underbara människor som jag lärde känna här i Fuengirola för några år sen.
Mamma hyrde lgh av dom så på så sätt känner vi varandra.

Dom hade en underbar lgh i Los Boliches, mycket finare än jag hade föreställt mig.

Dom bjöd på en fantastisk middag med lax o på den var det massor med kryddor o till det var det ris o lite grönsaker.

Till efterrätt fick vi äppelkaka med vaniljglass, jag blev så mätt.

Vi tog taxi dit o hem, det är inte så långt att gå men jag har så ont i mina fötter.

Nu när vi kom hem kom det massor med regn, det rensade luften lite.

Hoppas att ni har haft en en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. Puss I Pannan.

Underbar utsikt från balkongen.

Fåglarna undrar var maten är .

Mina Goa killar Grus o Göran.

Underbara goingar.

Grus är en fantastisk konstnär.

Maten var så god. Det var lax med massor av goda kryddor..

Till efterrätt blev det äppelkaka med vaniljglass.

Dom har så fina utsikter från deras balkonger. Titta bara på bergen i bakgrunden. Fantastiskt.

Av Anneli Gustavsson - 20 oktober 2019 22:59



Idag kom vi ner till stranden halv 11 o stannade till kl 17. Det var lite moln men det var skönt. Badade inte idag heller. Har bara badat 1 gång o det var ganska kallt men så skönt.

Har tagit det lugnt idag. Mamma gick till apoteket åt mig o köpte en gasbinda för jag har så ont i foten. Men vi har inte gått så mycket idag.

Köpte en tygväska idag för 200 kr, det är text på den. Espana o nåt mer står det.

Åt pizza på Papa Luigi, den var god men inte lika god som i Los Boliches, dit ska vi gå en gång till.

La oss tidig, har kollat på insta o fb o ska sova nu.

Det har varit en bra dag trots att jag har hostat ganska mycket. Hoppas inte att jag blir förkyld för i morgon ska vi till Göran o Grus på kvällen.

Sol hela dan men det var lite molnigt. 26 °

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute.
Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

Det är inte många på stranden. Dom flesta börjar åka hem nu.

Husse är ute o rastar sina hundar.

Då här såg det ut i morse.

Sen kom solen så vi kunde gotta oss på playan.

Av Anneli Gustavsson - 20 oktober 2019 01:15


Idag har det varit en bra dag på stranden. Var där i nästan 7 timmar.

Det var lite moln men det gjorde inget för det var så skönt ändå.

Jag är så förbannat myggbiten så det svullnar upp. Jag äter allergitabl, har köpt sprit på apoteket o en salva som jag ska smörja på. Har även bränt läpparna så underläppen är lite svullen så nu fick jag köpa solfaktor o nån repair salva, den svider ganska bra.

Vi var o handlade på Mercadona o där köpte jag på mig lite handkräm igen, det går åt med mina hemska händer men peppar peppar dom har blivit något bättre.

Ikväll var vi o åt på restaurang Oscar. Det var 3-rätters. Avokado med räkor sen blev det lax med dillsås o pommes , jag avslutade med citron fromage o mamma tog glass med grädde o chokladsås.

När vi kom hem fixade vi fruktsallad som vi ska ha på stranden i morgon.

Nu har jag smort in myggbetten så nu hoppas jag att det ska stilla klådan lite.

Jag har så svårt att gå på vä fot, den är så svullen , nåt har hänt o det hände när jag halkade i duschen. Blir det inte bättre så får jag fixa en tid till läkaren när jag har kommit hem.

Dröm sött . Puss I Pannan.

Avokado med dressing, räkor o lite geönsaker. Det var så gott.

Lax med pommes o lite grönt, öven dettq var gott.

Mamma tog glass o jag tog citron fromage , gott gott men nu var jag så mätt.

Restaurangen heter Oscar o där måste man boka bord om man vill äta för det är jämt mycket folk.

Han var väldigt duktig så han fick en slant.
Det var även en kille som spelade gitarr o sjöng, jag filmade honom men det går visst inte att lägga in filmer via mobilen.

Av Anneli Gustavsson - 19 oktober 2019 00:07


Vaknade upp till en strålande dag med mycket sol. Inte ett moln på himlen på hela dan.

Gick ner till stranden kl 10 o fick upp strax efter kl 16.

Åt lite mat som mamma fixade till o sen duschade jag. Fick lägga mig lite för jag har så ont i kroppen o mina fötter värker med alla sprickor o där jag slog i när jag halkade i duschen.

Har även ont av mina myggbett men jag smörjer dom så det ska nog bli bra snart.

Det känns så dumt att ligga o inget göra när mamma städar golven. Men jag ska städa av min toa sen .

Det blir ingen utgång idag för mina fötter måste vila. Vi hade tänt att gå till Mercadona men mamma gå ner hör jämte o köper lite vatten.

Satt på balkongen o tittade på den blodröda månen som sakta steg upp från havet.
Det är underbart vackert. Sånt ser man inte hemma.

Hoppas att ni har haft en bra dag. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.
Puss I Pannan.

Det är mycket finare i verkligheten.

Bing. Restaurangen ligger precis vid oss.

Lite grejer till mina hemska myggbett.

Av Anneli Gustavsson - 18 oktober 2019 01:16



Det är underbara soluppgångar här. Det ser man inte hemma, så jag får passa på att njuta nu.
Vi gick iväg ganska tidigt till marknaden. Dom hade inte plockat upp så mycket när vi kom men dom är ganska snabba ändå så det finns ju allt. Det går lite pengar när man ska köpa till sig själv o andra men det är så roligt att ge bort lite presenter.

När vi var på stranden så såg vi att det började ryka mycket så det brann nånstans. Åt det hållet ligger flygplatsen men vi har inte hört nåt. Jag badade idag för första gången, det har varit såna kraftiga vågor o det är väldigt brant när man ska gå ner . Ner kommer jag ju men jag ska ju upp oxo. Men om jag går liten bit längre bort så är det bättre så där kommer jag gå upp.
Vi hade 1 timmes sol på stranden, den var framme hela morgonen men då hade vi ingen nytta av den på marknaden.

Var även o hälsade på Göran o Grus, vilka underbara människor. Jag älskar dom.

Idag gick vi i lite butiker o sen gick vi o åt på min favorit restaurang Pekin2. Deras räkor i vitlök är så otroligt gott.
Jag köpte läppstift, lipgloss, mascara, bodyspray.

Fick gå till apoteket för att köpa en salva för jag har fått såna hemska myggbett, jag tål dom inte så nu har jag smort in dom men det svider o är hetta så jag hoppas att det får över snart.

När vi kom hem satte vi oss en stund på balkongen o nu har vi lagt oss.

Jag undrar om jag inte har fått en spricka i min vänstra fot som jag slog i när jag halkade i duschen för det för så ont o gå på den o den är svullen o har blåmärken. Det är alltid nåt. Sprickor har jag oxo fått så jag hoppas att dom ska läka snart o att mina plåster ska räcka tills jag åker hem.

Men vet ni vad ? Jag har inte haft det så här bra på länge, jag njuter verkligen av att ha det så här nu. Komma bort f3ån allt det hemska som jag har varit med om detta året. Allt har tagit på krafterna. Jag hoppas kunna lägga allt bakom mig.

Hoppas att ni har haft det bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. Puss I Pannan.

Det rök som tusan men jag tror inte att någon kom till skada.

Underbart vackert.

Jag tog inga speciella bilder men ska se om jag inte kan göra det nästa tisdag. Jag älskar den blåvita servisen men det är ju svårt att fraktabhemnallt o det ska ju vara helt oxo.

Dom säljer allt möjligt på stranden. Men dom är inte så många nu, det börjat tunna av med allt.

Var tidigt på stranden .

Av Anneli Gustavsson - 16 oktober 2019 19:14


Idag sken solen när vi satt på balkongen o åt frukost. Gick ner till stranden va 10.30 men solen försvann men vi låg kvar ändå, det var skönt även att inte solen var där. Men hon tittade fram strax efter kl 13 , vi låg där o tittade oss till kl 17 sen gick vi upp . Mamma gjorde potatismos med stekt bacon , det var så gott.
På kvällen var vi hemma, jag har fått ett par sprickor under foten så vi gick inget den här dagen.
Det var skönt att vara hemma o ta det lugnt för det har tagit så på kroppen med värken.
Natten som var va hemsk, jag hade såna kramper i ryggen så jag sov knappt.
Men under dagen blev det bättre. Hoppas att jag kan sova i natt nu utan kramper.

Det har varit varit ca 25 °

Jag älskar det här berget. Om ni tittar noga så ser det ut som en kvinna ligger ner med utkammat hår. Hon är så vacker.

Paco, killen som vi hyr sängar hos. Han är underbar, han håller rent o snyggt o rättar hela tiden till det så att allt är som det ska

Av Anneli Gustavsson - 16 oktober 2019 00:31


Fick sovmorgon. Åt frukost på balkongen o sen la jag mig en stund för det var ingen sol. Det var skönt att ligga för jag hade tagit medicinen.
Gick ner till stranden o hade det så gott. Det är roligt att ligga o titta på alla människor. Idag var det en sån söt liten pojk som påminde om min son när han var liten. Gud vad jag saknar den tiden.

Har duschat o fixat till mig . Har suttit på balkongen o druckit ett gott vin.

Gick runt i några butiker dom flesta var stängda för det är söndag o inte högsäsong.

Åt sedan tapas på Taberna Chinorros , det var gott. Strosade hem på strandpromenaden o tittade på fullmånen.

Satte oss en liten stund på balkongen innan vi skulle lägga oss. Har haft en bra dag. Får se vad morgondagen har i sitt sköte.

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Dröm Vackra Drömmar. Puss I Pannan.

Mitt utanför vår lägenhet. Kan det bli bättre?

Av Anneli Gustavsson - 14 oktober 2019 20:18


Idag kom solen lite senare så vid halv 12 gick vi ner till stranden o låg där till 17.
Gick upp o duschade sen åt vi lite melon, nachoschips, guacamole, kex o ost det är ju så förjordat gott.

Senare gick vi till restaurang Bing som ligger precis nedanför oss. Dom har så god mat. Vi tar alltid nr 25, det är med kyckling o grönsaker med god kryddning. Det är alltid fullsatt sär så vi hade tur som fick ett bord.

När vi hade ätit upp så gick vi bort till fiestan igen för det skulle vara fyrverkerier ikväll men vi väntade så tillslut gick jag p frågade polisen som var där o dom så att det hade varit tidigare i veckan. Man tycker ju att dom kunde haft det idag då det är Spaniens nationaldag. Det var mycket mer folk där idag , alla passade väl på att få innan det var slut.
Nu kommer det ta lång tid innan dom har fått ner alla karuseller så det blir nog ingen marknad på tisdag, men jag hoppas att som är klara då.
Vi gick tillbaka till Bing o åt friterad banan med vaniljglass o grädde, det var så gott.

Har tagit bort plåsterna på fötterna nu, det blir sprickor men jag är så försiktig.
Mamma masserade dom lite innan , jag njöt.

Hoppas att ni har det bra där hemma. Var rädda om er o varandra. Puss I Pannan.

Friterad banan med vaniljglass o grädde. Så gott.

Dom springer på stranden hela dagarna o säljer allt möjligt.

Jag kan inte ha det bättre.

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards