Mitt Nya Liv

Alla inlägg under november 2017

Av Anneli Gustavsson - 29 november 2017 19:50


Natten har inte varit rolig, vaknade om vartannat. Sen kunde jag inte sova o då var klockan vid 05-tiden.. Men jag kunde somna ett par timmar när jag hade tagit medicinen kl 10 så det var skönt. Det behövde jag.

 

Har varit på Ica o handlat lite mjölk mm.. Sen har jag varit hos Rohde ikväll en stund. Hjälpte henne att lägga över lite bilder o dokument från mobilen till datorn + att jag loggade in henne på en sida o sparade den. Sen satt vi o pratade lite men jag var tvungen att gå hem o ta lite värktabletter. 

 

Ska se lite på tv;n, vet inte om det är nåt bra. Joo det är på TLC kl 21 90 Days to Wed: Happily Ever After?  Det är rätt roligt att se hur dom har det,, om dom stannar kvar hos sin fru/man eller drar så fort dom  har fått sitt green card.  En kille var bara ute efter att få komma till USA för han drog så fort han hade fått sitt.. En tjej gifte sig med killen bara för att han sa att han var miljonär, vilket han inte är. Så nu ska vi se om hon stannar kvar.

 

För ett tag sen var jag ju inne i stan med mamma så jag handlade lite..

 

 

 

Det blev två par kängor, jag har bara haft dom svarta än men dom känns bra.

 

 

Hittade lite söta örhängen oxo =)

 

   

Köpte en ny musmatta med en kudde på, dom är så sköna.. Bilden som är suddig kan jag inte visa för det är en julklapp till Rohde =) Jag vet ju inte om hon ser detta inlägg..

 

Hoppas att ni har haft en bra dag. Var rädda om er o varandra. 

Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan   

 

 

Ni har väl inte missat min insamling till Barncancerfonden ?

 

Den finns HÄR

 

 

Av Anneli Gustavsson - 28 november 2017 20:00


Idag har jag fått hjälp av mamma att putsa fönsterna så nu är dom fina. Hon hjälpte mig även att sätta upp mina stakar, jag vet att det är lite tidigt men det spelar ingen roll, det får vara så.

 

Skulle städat lite idag men mina axlar är helt slut, har även fått så ont i min vä axel. Den krampar o har sig. Får se om jag kan gå till sjukgymnasten i morgon ?

Natten som var,, var inte så rolig. Jag vaknade vid 05 tiden i morse av att jag flaxade med mina armar. Jag drömde att jag skulle flyga iväg, men jag kom ingenstans för jag låg ju kvar i sängen ... Vet inte vart jag skulle heller,, jag längtade väl till Fuengirola..

 

 

Den här kristallskålen döptes jag i - 66. Den fick jag efter farmor.

 

               

 

Ja så här blev det nu. Ska städa lgh sen nån dag oxo. Har så mycket att göra, fixa min stora garderob, städa ur städskåpet, byrån i hallen, skåpet i köket där barnen har sina gamla leksaker, en annan byrå o sen mitt förråd. Det går inte att gå in vare sig i min garderob eller förrådet. Så nu måste jag köpa en massa svarta sopsäckar så jag kan slänga skiten.

 

Hoppas att dagen har varit bra.  Var rädda om er o varandra. Dröm Sött. Puss I Pannan   

 


 

Av Anneli Gustavsson - 28 november 2017 18:20


 

Klicka på bilden så kommer ni till min sida på fb.



Vill du hjälpa mig att stötta ett välgörande ändamål? Jag samlar in pengar till Barncancerfonden och ditt bidrag gör stor skillnad, oavsett hur mycket eller lite du skänker. All hjälp räknas. Tack för ditt stöd! Jag har inkluderat information om Barncancerfonden nedan. 

Barncancerfondens vision är att utrota barncancer.

 

Jag har satt att insamlingen kommer att fortsätta till den 31 maj 2018. Jag hoppas att ni vill hjälpa till o bidra med en liten slant. 

 

Fick precis in en vän, Eva som bidrog med 500 kr. Tusen tack vännen ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 28 november 2017 17:31



Foto: TT

 

 

Under helgen har ytterligare äldre personer utsatts för att två yngre kvinnor tagit sig in hos dem. De har sedan tagit kontanter och smycken.

Flera äldre personer har drabbats i länet. Under fredagen härjade två kvinnor på flera orter på höglandet. De ska bland annat ha knackat på hos flera personer på ett äldreboende.

Om det är samma kvinnor som under helgen ringt på hos två äldre personer i Värnamotrakten, vet polisen inte och man vill nu ha tips från allmänheten.

LÄS MER: Sex åldringsbrott på Höglandet

De båda kvinnorna sägs vara mellan 20 och 30 år och ha mörkt långt hår.

Bestulna på kontanter

På förmiddagen i dag måndag anmälde ytterligare en äldre kvinna att hon haft påhälsning av två kvinnor. Kvinnan som bor på Dalvik i Jönköping har blivit av med kontanter. Senare under eftermiddagen inkom ytterligare en anmälan från en äldre kvinna i Vaggeryd som uppges ha blivit bestulen på kontanter. Enligt polisen har stölden skett i samband med ett besök av en kvinna som sa sig komma från kommunen för att ge vård.

 


Av Anneli Gustavsson - 26 november 2017 01:00


Om man har kontakt med en kille, tjejen får hans nummer o han vill att hon ska ringa så känner man sig lite speciell kanske.

Han skriver fina saker till tjejen o hon svarar tillbaka. Han skriver att han tycker om henne o är jättegullig mot henne o hon känner en stor glädje..

 

Sen berättar han att han ska på en dejt nästa vecka. En dejt som han har bestämt medans han har pratat med den här tjejen. Han tycker att det är helt ok att dejta andra medans han lär känna den här tjejen. Han berättar att han känner andra som dejtar 5-6 stycken samtidigt.

 

Tjejen försöker förklara hur hon känner o att hon kände glädjen minska. Självklart blir hon ledsen för så gör man inte. 

 

Är det ok att dejta andra när det är så här ? Är det inte snudd på otrohet ?  Hon vet att dom inte har bestämt något för dom har inte träffats, men han har fått henne att känna sig speciell av alla fina ord han har sagt + numret som han ville att hon skulle ringa.

 

Killen säger även att tjejen är vacker o fin på alla sätt, ett ouppnåeligt väsen. Han säger att han lämnade ut sitt nummer för att tjejen är speciell o unik. 

 

Vad ska hon tro ?

 

Vad tycker ni ? Är det ok att dejta andra när man håller på att lära känna någon, när tjejen får hör att hon är speciell.

 

Jag tycker INTE att det är ok på något sätt. I mina ögon är det otrohet !!!

 

 

Av Anneli Gustavsson - 22 november 2017 17:26


 

 

 

Det som vid första anblick kan se ut som en personlig hälsning från en gammal vän är i själva verket ett nytt bluff-sms som cirkulerar.


– Jag tycker absolut inte att man ska ringa upp för att ta reda på vem det är, säger Jan Olsson på polisens bedrägericentrum till Aftonbladet.se.



Nu cirkulerar nya bluff-sms som är personligt riktade till mottagaren. Aftonbladet.se skriver att sms:et exempelvis kan lyda ”Hej Peter, har du möjlighet att ringa mig omgående på 0722869581, väldigt viktigt! //Din gamle vän Johan”.

 

Meddelandet ska ha skickats ut till flera svenskar under helgen och det är ännu oklart vad som händer om man ringer numret. Enligt Jan Olsson på Nationellt bedrägericentrum rör det sig antingen om bedragare eller ett sätt att locka in kunder till en verksamhet.

 

– Jag tycker absolut inte att man ska ringa upp för att ta reda på vem det är, säger Jan Olsson till Aftonbladet.se

 

Han påpekar att man aldrig ska ringa upp okända nummer eller klicka vidare på länkar som man får skickade till sig via e-mail eller sms från främmande nummer eller e-postadresser.

 

– Är det ett betalsamtal så är chansen väldigt, väldigt stor att du inte får tillbaka dina pengar och dessutom är chansen att polisen ska kunna utreda det väldigt, väldigt liten, säger Jan Olsson, till tidningen.

 

Det är okänt hur många abonnenter runt om i Sverige som nåtts av bluff-sms:et.

 

Av Anneli Gustavsson - 21 november 2017 12:13


Klär av sig medan han sitter på sängen, och kastar kläderna överallt på golvet. Går naken till badrummet.
Möter frugan/flickvännen på vägen dit, visar stolt sin penis och skriker som en elefant.
Ställer sig framför spegeln och drar in magen. Granskar storleken på sin penis, kliar sig på pungen och luktar sen på sina fingrar.
Ställer sig i duschen. Letar inte efter tvättlappen eftersom han ju aldrig använder en sådan.
Tvättar ansiktet med sin giftgröna tvål. Pruttar och klappar ihop av skratt, därför det ekade så häftigt i badrummet.
Lugnar ner sig igen, men klappar snart ihop av skratt igen när pruttlukten nått näsan.
Tvättar sina ädlare delar samt området däromkring.
Tvättar ändan med tvålen och lämnar kvar lite hår på den.
Tvättar håret med nåt schampo och använder inte balsam.
Gör en punkarfrilla. Beundrar sin nya frilla i spegeln.
Urinerar förnöjt i avloppet i duschen.
Sköljer bort schampo och tvål och kliver genast ut ur duschen, men märker inte att han glömde att dra för duschdraperiet när han klev in, så nu är hela badrummet - inklusive toapapper - vattendränkt.
Torkar av sig snabbt och lätt.
Tittar i spegeln igen och spänner sina muskler och granskar storleken på sin penis.
Glömmer att släcka lampan efter sig.
Går tillbaka till sovrummet med en liten handduk runt höfterna. Möter flickvännen/frugan på vägen dit, sliter genast av sig handduken och visar stolt upp sin penis och skriker som en elefant.
Kastar den blöta handduken på sängen och låter den gärna ligga kvar där, och är påklädd inom 2 minuter...
 
 

Av Anneli Gustavsson - 21 november 2017 12:02



I carry your heart with me (I carry it in
my heart) I am never without it (anywhere
I go you go, my dear; and whatever is done
by only me is your doing, my darling)

I fear no fate (for you are my fate, my sweet) I want
no world (for beautiful you are my world, my true)
and it's you are whatever a moon has always meant
and whatever a sun will always sing is you

Here is the deepest secret nobody knows
(here is the root of the root and the bud of the bud
and the sky of the sky of a tree called life; which grows
higher than soul can hope or mind can hide)
and this is the wonder that's keeping the stars apart

I carry your heart (I carry it in my heart)

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards