Mitt Nya Liv

Alla inlägg under november 2015

Av Anneli Gustavsson - 30 november 2015 20:40


Det har nog vänt nu med Teddy.. Ja jag ropar inte Hej än, men när vi var ute innan så gick han mycket bättre, fortare o han hade en annan hållning än vad han har haft i helgen. Vi gick tom runt hela området, ja det är inte stort men han ville gå den vägen själv som vi brukar göra, annars har han bara gått runt A-huset...


När vi kom in så skulle jag ge honom mat o han brukar skälla när han inte får det tillräckligt fort o det gjorde han nu oxo.. Han försökte busa till det lite o han ser gladare ut. Men jag behåller tiden tills i morgon kväll så får jag se om jag ska avboka den eller åka in. Nu är jag inte orolig som jag var innan.


Tänk att det tar så på krafterna att oroa sig för någon man älskar. 


Nu ska jag snart stänga ner datoriet o krypa till sängs o sova.. Hoppas att ni har haft en bra dag, var rädda om er o varandra. Dröm Sött..


Puss I Pannan ♥ 

Av Anneli Gustavsson - 30 november 2015 14:30


Efter det att vi hade varit ute i morse så somnade jag o Teddy o det var så skönt. Jag går som på nålar o kollar honom hela tiden... 

Det var dags att köra en av mina grannar in till sjukhuset o när jag har kört en bit så skriker jag rätt ut Satan i gatan, så grannen undrar om det hade hänt nåt =)


Jag sa att jag hade glömt min plånbok o mitt körkort så nu kommer jag säkert att bli stoppad. Det slår aldrig fel säger jag o det är dyra o tråkiga pengar.. Men jag ville inte vända om o hämta det utan fortsatte in till stan.. Jag kan lova att jag höll hastigheten o körde exemplariskt =)


Nu är grannen där han ska vara o jag o Teddy är hemma. Han har ätit lite nu så nu tror jag att han kommer att sova lite till. 

Det är så skönt att han kan slappna av o sova, han sover så lugnt.


Ha en bra dag ...  Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 30 november 2015 10:12


God morgon, nu har Teddy varit ute o han har bajsat idag så jag blev så glad. Han är bättre i sina bakben oxo. Men han är inte lika glad så jag ringde till veterinären som inte tyckte att det var akut med honom så jag fick en tid till honom på onsdag kl tio. Skulle det bli sämre så åker jag självklart in. Jag skulle aldrig låta honom plågas, då skulle jag inte kunna leva med mig själv.
Nu la han sig i sin egna säng så nu ska jag passa på att vila lite med ett öga.
Ha en bra dag där ute.

Puss I Pannan ♥

Av Anneli Gustavsson - 29 november 2015 21:51


Undra om det kommer att storma inatt =)  Det blåste lite innan o började regna så vi får se. Jag tycker att det är mysigt när man kan ligga o lyssna på regnet. Tack o lov att jag har tak över huvudet. 


Teddy har ätit i kväll o han sover gott. Får se hur han mår när jag ska kissa honom, det hinner jag göra två ggr till innan vi somnar för natten. Hoppas han får sova gott..


Ska lägga mig o titta klart på Ryktet går på femman. Den filmen är jättebra... 

 

Hoppas ni har haft en bra dag allesammans där ute. O att ni har haft en fin första advent.

 

Var rädda om er o varandra. Dröm Sött. 

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 29 november 2015 16:26


Teddy har sovit gott inatt, jag har tittat till honom ett par gånger. Han är stel o lite konstig så blir det inte bättre tills i morgon så får jag ringa in till dom så han får komma dit.

Jag vet inte vad det kan vara ? Det verkar som det är bakbenen som inte hänger med riktigt som dom ska o det är värre när han går på ojämn mark, då ser man att tassarna kommer lite efter. Det verkar inte som reflexerna är som dom ska vara.

Han verkar inte lida, men han har lite svårare att gå. Han har kissat o bajsat så det är ingen fara ,,,, än.

Jag får alltid bära upp honom i min säng eftersom han nästan är blind, men han kan hoppa ner o det kan han nu oxo så det är han inte rädd för, så det känns skönt för mig.

Jag skulle ALDRIG låta honom lida om jag såg att han gjorde det, ni kanske tycker att jag ska åka in med honom men jag har varit inne med honom så ofta så jag vet vad dom säger där inne. Sen ser jag på Teddy oxo att det funkar som det är nu. Han får bestämma vart han vill gå o hur länge han ska vara ute nu, allt är på hans villkor.

Jag hoppas att han bara har sträckt till sig så att han är bättre i morgon, jag ska gå upp tidigt o se hur han är , funkar det inte som vanligt så ringer jag o ber om en tid till honom. 

Snälla håll tummarna att han är pigg i morgon. Han är så rädd för veterinären, jag försöker allt så han ska vara lugn.

Nu har jag bäddat ihop honom med mitt täcke så han ligger skönt o sover, jag får väl ligga utan täcke inatt så han kan ligga skönt =)


Ha en fin kväll .. Puss I Pannan ♥



 

Av Anneli Gustavsson - 28 november 2015 21:05


Önskar Er alla där ute i cybern en riktigt TREVLIG FÖRSTA ADVENT ♥


Glöm inte att släcka ljusen om ni lämnar dom !



Av Anneli Gustavsson - 28 november 2015 19:39


Nu har Teddy vilat i ganska många timmar innan jag väckte honom för en liten promenad. Han har både bajsat o kissat igen o han var inte alls vinglig men däremot så skakar bakbenen o det är inget nytt för det har dom gjort ganska länge. 

Vi gick även in till Rohde så han åt en liten godis men vi stannade inte, han orkade nog inte det så vi gick hem.. Jag fick slänga middagen för den tog han bara en tugga av innan så nu har han fått ny mat som han har ätit upp, nu jag är glad =)

Tänk att det där lilla kan glädja så mycket, det känns mycket bättre nu o han gick tom o nosade lite ute innan så det fick han gärna göra.. 


Han sov så gott innan o han andades lugnt, jag älskar att titta på honom när han sover..

 

Han sover ofta med ögonen öppna, det ser lite läskigt ut o särskilt när han drömmer så åker dom fram o tillbaka..


Nu ligger han gott i min säng igen efter ett kvällsmål så nu ska jag slappna av oxo. 


Trevlig helg allesammans. Var rädda om er o varandra. 


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 28 november 2015 16:22


I morse var Teddy som han skulle. Vi gick ut o sen åt vi frukost när vi kom in o sen la vi oss i sängen o jag tittade lite på tv o slumrade om vartannat.


När det var dags att gå ut med honom vid halv fyra så var han lite seg, han nosade inte som han brukar överallt o sen såg jag att bakbenen inte bar honom som dom ska göra. Han vinglade o skakade i hela kroppen. Han uträttade det han skulle men jag bar honom in sista biten. Jag blev ledsen för jag tror alltid det värsta från första början. 

Vi gick in till mamma o hon såg oxo att han var ostadig, han vinglade, andades tungt o skakade i kroppen så jag lyfte upp honom. 

Han klamrade sig fast runt halsen på mig o jag sa att jag inte skulle släppa taget om honom =( Jag gick in till mig, fixade med lite mat till honom , han tog en tugga gick ut i köket o drack lite vatten sen ville han lägga sig i min säng o nu ligger han där o sover tack o lov. 

Han andas som vanligt nu o är helt avslappnad så han skakar inte längre. Jag tror att han blir rädd oxo när han känner att det inte är som det ska vara. 


Jag vet att han är gammal o jag vet att den dagen kommer då vi inte får vara tillsammans längre men fy fan vad den tanken gör ont. Det gör ont i hela mig o tårarna kommer o jag gör allt för att inte visa detta för Teddy .. Han får inte dö ifrån mig =(


Nu ska jag lägga mig jämte honom o mysa resten av kvällen o hålla tummarna att det inte var nåt farligare än att han var lite stel. 

Han har ju sen ett par år tillbaka stela leder i bakbenen, men han har INTE ont. 


Ha en fin kväll o sänd gärna några positiva tankar till Teddy. 


Var rädda om er o varandra. 


Puss I Pannan ♥



Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards