Mitt Nya Liv

Alla inlägg under oktober 2012

Av Anneli Gustavsson - 31 oktober 2012 23:00


Idag har jag varit inne o hälsat på min lilla familj.. Jag säger alltid hur underbart de är att träffa dom, men jag menar de varenda gång jag säger de. 

Jag blir så glad i hjärtat o själen, de är bättre än vilken medicin som helst.


Nina o Liam satt o pysslade lite till Halloween.. Dom gjorde en fin ljuslykta,, hmmm nu glömde jag ta kort på den. Hur som helst så gick jag o Liam till Konsum o Ica för att se om dom hade några pumpor, men de va slut så vi fick gå hem igen. 

När vi kom hem så blev de fika.. Go-Fika kan jag lova.. Jag åt oxo en morotsmuffins med ,, jahaa nu hittar jag inte ordet.. Med gott smetande över =) Ja ni vet vad jag menar. Jag kommer snart på de. 


Jag gullade med alla 3.... Liam, Jack o Daphne..  Jack sov nästan hela tiden, så  jag passade på lite innan jag åkte hem. Ja Marcus kom hem precis innan jag skulle åka. Han hade jobbat över.. 


 
Så här ser de ut när jag ska lägga mig. De va sist när Liam sov över här =)


 
Ser ni vilka coola tattisar Liam har gjort på sig själv =)


 
Han hade även tuggummi tattisar som han ville ha på sig. Läckert =)


 

Även fammoo fick några tattisar.. De ser ut som en röv men de är de inte hahahaha.. 

Tyvärr så gick dom bort i första duschen =)


 

Här är fammoos coola kille.. Finns bara en cooling o de är mitt hjärta.


 

Kolla jag kan fammoo =)


 

När vi fikade innan idag så håller Liam sig för ögonen o säger att han är låtsas blind.. Oj oj de kan inte vara lätt =)


 

Men här ser han igen.. Vilken tur =)))


 

Här ser ni den goda muffinsen,, jag åt bara den o ½ banan.. 


De va pusskalas oxo.. Dom va så mysiga.. Synd bara att bilderna inte blir bra, jag vet inte vad jag gör. Jag kan inte fota längre =(


   

Liam o Daphne bus..


 

 

Hej på er... Min lilla going ,, han är så pussig o mysig.


 

Gulle gulle gulle gull fammoos gull ♥


 

Bruuuuuum


 

Hmmm ville du nåt eller ?


Liam skrattar för pappa Marcus fick Daphnes rumpa i ansiktet ....


     

Liam tycker om att fota oxo.. De blev som sagt va mycket fransk pussar =))


           

De kliar gott i tandköttet,, jisses så hon tuggade. Mina naglar vek sig men dom sitter fortfarande kvar =)


Tack för idag, jag har haft de jättebra. 


Nu är de snart dags att hoppa i säng o försöka sova lite. Sov dåligt inatt igen pga värken i nacken. De känns lite bättre nu så jag hoppas att de är bra i morgon för då ska jag träna =)

Jag längtar faktiskt.. Inte illa för att vara mig =)


Dröm sött, va rädda om er o varandra.


Puss I Pannan ♥





Av Anneli Gustavsson - 31 oktober 2012 12:58


Frihet är något gott som växer om det brukas och krymper om det icke brukas.
Carl Friedrich von Weizäcker
 
 

Av Anneli Gustavsson - 30 oktober 2012 15:45


Jag satt o läste en blogg som handlade om mobbing. De är Dilba som har skrivit på pokerlistings.se, hon har även lagt in en liten filmsnutt som ni kan kolla på här inne...

Jag såg faktiskt när dom visade den på tv;n, men jag såg tyvärr inte från början. Jag kan säga att tårarna trillade på mig, de fick mig att tänka tillbaka på när jag o sonen flyttade till Taberg.. 

Han började i slutet av 4;an o vi va inte speciellt nervösa för han kom från en stor skola med 9 årskurser . De va en stor blandning på barnen, många olika kulturer.. Men de hände aldrig något utan allt flöt på jättebra. Dom hade en regel på rasterna o de va de att om ett barn kände sig ensamt så skulle barnet ställa sig vid flaggstången, man skulle alltid hålla koll så att ingen stod där ensam. Om de nu gjorde de, så skulle andra barn gå fram o ta med sig de här ensamma barnet o de funkade jättebra. Visst gnabbades dom som på alla andra ställen, men de blev inget större i alla fall inte när sonen gick där.

De började jättebra för Marcus, han fick kompisar som han hade både i o utanför skolan. Men sen så en dag kommer han hem , då hade hans lärare skällt på honom inför 2 klasser vilket man inte uppskattar .. De va lite känsligare för Marcus oxo eftersom han va ny i klassen. Han kom hem o va så lessen o sa att han aldrig mer skulle gå till skolan. Jag visste inte om jag skulle skrika eller gråta. Nu kommer de även fram att han o en kompis hade blivit mobbade av dom i klassen ett tag. Dom hade kastat sten på dom, den enda platsen som va säker för dom var där dom parkerade cyklarna. Där vågade dom inte kasta sten ifall dom skulle träffa nån av cyklarna.

Vad skulle jag göra för att inte göra saken värre för honom ? Jag skulle ju kunna göra de ännu värre om jag la mig i. 

Jag tog med mig sonen o körde ner till skolan, gick fram till läraren o presenterade mig.. Jag sa till honom att om de skulle hända en gång till så skulle han få med mig att göra o att jag skulle anmäla detta. Jag sa även till honom att jag skulle prata med Marcus klassföreståndare, men att jag var beredd att gå hur långt som helst om de fortsatte. 

Läraren sa att han inte hade uppfört sig illa o höll fast vid de.

Jag gick in till Marcus klassföreståndare o va så arg, jag va så arg så jag höll på att börja gråta men de tänkte jag inte bjuda på. Jag förklarade vad som har hänt för henne o om hon inte tog hand om detta NU skulle jag gå vidare utan att tveka. Jag förklarade att här kommer vi från en bra mycket större skola o där va de inga problem, men här när lärarna går ute på rasterna så ser dom inte ett skit. Dom står bara med varandra o ser inte vad som händer.

Klassföreståndaren sa att de absolut inte har gått till på detta viset osv osv, de har aldrig varit några problem. Men jag sa de att jag tar med mig sonen hem idag. Han får inte stanna kvar i skolan o i morgon när han kommer hit ska du ha pratat med barnen o föräldrarna för så här får de inte gå till. 

Marcus va så nervös när han skulle lägga sig kvällen innan o jag kunde inte sova nåt den natten. Inombords så grät jag när jag skickade iväg honom till skolan för han ville verkligen inte gå dit. Han va rädd, o jag va livrädd ,, tänk om jag har förvärrat saken ?

Den dagen tog aldrig slut. Jag vet att jag tänkte att han har ju inte kommit hem än så de kanske är lugnt ? Ja de va ju vad jag hoppades på. 

Jag väntade, jag smög i fönstret för jag ville se när han kom hem om jag kunde se på honom eller vad som helst. Så äntligen kom han hem o skrek mamma mamma vet du vad ?

Barnen o läraren har sagt förlåt till mig idag... Han va så glad så han kunde inte stå still o mina tårar rann. Jag började stortjuta, jag va så glad. Han sa till mig att de va inte alls farligt att gå till skolan för vi är vänner nu.. 

Gissa om de kändes gott i en mammas hjärta, underbart är bara förnamnet.

De är så viktigt att behandla alla med respekt. De finns dom som är mobbade som Dilba oxo skrev om som inte vågar säga till sina föräldrar. Tack o lov så vågade Marcus göra de. 

Vi vuxna måste tänka på hur vi beter oss för våra barn tar efter.. Dom gör som vi gör. O de är hur lätt som helst att de blir fel så att de går för långt. 

Något att tänka på..



Av Anneli Gustavsson - 30 oktober 2012 14:42


Solen skiner nu, de är härligt väder .. Men jag ska inte gå ut o gå för jag måste dammsuga lite o sen ska jag ner o klippa mig. 

Kanske hinner med en liten promenad sen.  Glömde köpa leverpastej till Teddy så nu äter han inte maten som han brukar, så de måste jag komma ihåg att köpa sen. Han får alltid rökt skinka o leverpastej i sin mat varje dag.. Han är inte alls bortskämd =)

Asch han är snart 12 år då ska han ha de han vill så är de. 


Jag har lite träningsvärk idag, nacken har varit hemsk inatt men jag har lyckats sova några timmar. 


Dricker kaffe o har ätit lite mellanmål .. Är sugen på lax men jag har ingen hemma , måste köpa de oxo. 


Nu blir de en svängom med dammsugaren.. Ha en bra dag.


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 29 oktober 2012 22:12


Dröm söta drömmar. Nu tar jag natt innan huvet ramlar av.


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 29 oktober 2012 18:00


Ja jisses.. Undra om man kan få komma med ett "slutet sällskap" o se lite mer av strippandet ? Eller varför inte söka jobb där hahahaha... 

Vad gör de om dom strippar lite ? Bara dom inte gör någon illa o att dom har strikta åldersgränser.. 

Nä de är väl inte lönt att jag tycker till om de men de finns ju strippklubbar lite här o där. O de va inte så längesen jag fick reda på att de överhuvudtaget fanns en i Barnarp =)

Ja så mycket hänger jag med =)


Har varit ute med Teddy, sitter nu o har ätit lite hallon, keso o yoghurt + att jag dricker kaffe. Ska strax skutta in i duschen o stå där en lång stund. Jag har så ont i min nacke, de känns som huvet ska trilla av o rulla ner på ryggen. 


Nä nu klarar jag inte sitta här mer. 


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 29 oktober 2012 17:15



Attans vad jobbigt de va idag. Jag fick hoppa över en övning för axlarna den gick bara inte. Nu är de dags att gå ut med Teddyplutten o sen blir de en skön dusch.

  1. Anneli Gustavsson
  2. 29 oktober 2012 - 17:15
  3. Styrketräning - Allmänt
  4. 0 km
  5. 1:50:00
  6. 0:00 min/km
  7. 0 / 0
  8. GÅ BANDET 40 MIN 3,66 KM
    STEG 3813
    KCAL 101,74

    Ont som bara den. 110 min

Av Anneli Gustavsson - 29 oktober 2012 14:20


Har ätit ett par dl yoghurt + att jag dricker lite kaffe nu.. Ska snart iväg till sjukgymnasten för lite träning.

Fick ont i högra sidan av magen inatt igen, har inte haft ont på ett par dagar nu. Får se om jag fixar en tid tilll läkaren eller inte ? 


De är trist väder , blåser o regnar om jag får välja så vill jag hellre ha snö o kallt än de här gråa. Men allra helst vill jag ha sommar o promenader.. 


Nä nu är de lika bra att göra mig i ordning . Ha en bra dag allesammans. 


Puss I Pannan ♥



Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards