Mitt Nya Liv

Alla inlägg under maj 2018

Av Anneli Gustavsson - 31 maj 2018 20:07


Visst har vi underbart väder nu.. Jag njuter verkligen i solen. Idag tror jag inte att vi har haft några moln, himlen har varit blå hela dan.


 

Sol sol o ännu mera sol =)


 


Detta är min underbara plats som jag sitter o njuter,, min lilla kuvös. Det blir riktigt varmt där kan jag lova. Jag hämtade min termometer från köket o la den på min solstol för att se hur varmt det är där jag sitter ... 


Här är resultatet. Det var 50* men det hann sjunka till 48,8 när jag tog in den i sovrummet.

Ja inte konstigt att jag svettas o dricker mycket vatten =)


     

Här i köket är termometern på sin rätta plats o i skuggan var det 32* samma tidpunkt som när jag mätte ute i solen. Härligt =)


      

Igår kväll var jag o hämtade mamma inne i stan ,, hon kom hem från sin Medelhavskryssning. Hon tyckte att det var skönt att få komma hem, men hon hade haft roligt.


          Den här fina ringen fick jag av henne. Tack mamma, den är så fin ♥

 

Ja , det har varit en härlig dag o jag fortsätter att njuta av solen o värmen. Jag vet att många inte mår bra nu när det är så varmt, dom som är sjuka o det kan jag förstå. Mår man inte bra så är det inte roligt när det är så här varmt. Men det är alldeles för många som gnäller som inte är sjuka om hur jobbigt det är med värmen. Men så fort solen försvinner så gnäller dom då oxo. Det finns människor som måste gnälla på allt, det är inte roligt. Njut av det som finns.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. 

 

Dröm Söta Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 30 maj 2018 21:14


Vaknade halv 5 av att jag hade en jobbig morgon, då hade jag inte sovit många timmar. Jag hade svårt att somna om för jag somnade till vid 23-23.30,, typiskt att det nästan alltid är 30 min som jag kan sova.

 

Klockan 5 kom Chikita så vi gick ut en liten runda strax efter hon hade kommit. Sen la vi oss men jag kunde inte somna, jag hade ont i magen. Men jag somnade o sov kanske 1½ timme innan vi skulle gå ut igen o jag skulle sätta igång tvättmaskinerna i tvättstugan.

 

Det har varit väldigt varmt i dag, jag tittade inte hur varmt det var mitt på dan utan på förkvällen o det var ;

 

 

32* i skuggan

 

 

42* i solen där jag sitter på altanen så ni kan ju gissa att det är varmt, det fläktar inte heller för jag har skydd från båda sidorna.. MEN jag älskar när det är varmt o soligt så jag klagar inte,, men många på fb gör det,, usch så trist...

 

Här sitter jag o gottar mig =)

 

   

Jag har även den här sängen som jag drar fram, men jag har så svårt att sola ryggen då jag får värk i nacken o axlarna när jag ligger på magen, men jag får ligga i omgångar.

 

Chikita hade bäddat gott i soffan.

 

 

Jasså,, kommer du o stör mig nu =)

 

   

Chikita tyckte att det var jobbigt med värmen idag så vi var inne, jag gick inte ut i solen förrns hon hade åkt hem..

 

Nu har jag varit o hämtat mamma inne i stan hon kom hem från sin medelhavskryssning, dom hade haft det bra.

 

I morgon måste jag åka ner till apoteket o hämta ut lite medicin, jag är ledig från hundar i morgon men på fredag kommer Laki =)

 

Nu ska jag titta på TLC - 90 days to wed, det är ganska bra..

 

Hoppas att ni har haft en bra dag därute ... Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥  

 

Av Anneli Gustavsson - 30 maj 2018 00:27


Det ringer på dörren o jag blir så rädd så jag flyger ur sängen o rätt in i väggen. Vet inte var jag är någonstans. Förstår att jag ska ta på mig något innan jag öppnar dörren.. Där ute står Laki med husse. Jag ber om ursäkt för att jag har försovit mig,, han skrattar lite o säger att det inte gör något. När jag stänger dörren efter honom så ringer mobilen, klockan att jag ska gå upp o då ser jag att han är för tidig så jag hade inte försovit mig =)

Ja jag vaknade snabbt i alla fall, men vi la oss en stund sen o sov gott.


Idag har det varit fantastiskt väder, solen har varit framme hela dan. Det har varit lite moln men aldrig så att den har skymt solen.

 

Jag har suttit i solen o Laki har gått fram o tillbaka mellan skuggan o solen. Han går runt o lallar lite men sen lägger han sig o sover gott..

 

Har inte hänt så mycket idag..

 

Har fortfarande fruktansvärt ont i mina fötter i sprickorna, det borde bli bättre snart. Jag ska smörja in dom i lite betnovat o det nya medlet som jag fick sist..

 

Var rädda om er o varandra. Dröm Vackert..

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Det är vackert när det blommar nu.

 

 

Undarbara sol.

 

   

Innan när vi var ute så satte sig Laki där o njöt, den han kan slappna av vart vi är är =)

 

Oh vad gott det är med en kall öl när det är varmt ..

 

 


  Lyssna på detta,, vilket oljud.. Sågar dom inte ner träden så skrapar dom alfalten eller så sågar dom ner lite av den här busken. Jag hoppas inte att dom tar ner allt för det är en lekplats där o jag vill inte att det ska vara nån insyn o det vill inte mamma heller.

Av Anneli Gustavsson - 28 maj 2018 18:43


Idag har det knappt varit nån sol, bara moln så långt ögat når. Jo då, jag har nog solat i ca 30 min sen försvann den o sen gav jag upp. 

 

Åkte ner o handlade lite på Ica o sen blev jag så sugen på en pizza så jag stannade till o köpte en.. På min pizza vill jag ha; Tomatsås, ost, svamp, lök, mycket vitlök, ananas, kebebsås o pepperroni,, gott gott.

 

När jag kom hem gick jag in till mamma o vattnade hennes blommor, pratade lite med Bailys, ja han kommer o går.. 

 

Jag vet inte vad det är som händer med mina fötter ? Visst jag har mina sprickor o dom är hemska, men sen har jag fått ont i fötterna. Det bränner o blir svullet, det gör ont att gå o detta har inte med sprickorna att göra.

 

En del nätter har jag inte kunnat ligga med hälarna på sängen utan jag har fått bulla upp med täcket o sen lägga dom där så att dom har hängt fritt i luften, ja jag kan inte förklara denna smärtan jag har.

 

Jag belastar ju helt fel oxo så min värk bli ännu värre o jag har ju fortfarande så ont i kroppen o har haft länge, det ger inte med sig. Allt detta gör att jag sover så fruktansvärt dåligt, jag har sovit dåligt länge nu. Men, i 2 nätter har jag ändå kunnat sova så gott, jag vet inte ens om jag har varit uppe o gått ?? Men jag är ändå jättetrött, jag vill lägga mig nu o sova men det kan jag inte..

 

Så här har det sett ut idag, trist som bara den.

 

 

Men,, det blev lite fritt för solen att titta fram =)

 

 

Min goa pizza.. Det är konstigt för bilden är uppladdad på rätt håll men när jag lägger ut den här kommer den upp o ner. 

 

Nu ska jag se om det är nåt bra på tv;n o bara njuta av kvällen.

 

I morgon bitti kommer Laki till mig.. Jag träffade Lakis matte på Ica o vi hejade, men jag kände först inte igen henne.. Jag är ju van att se henne här med hunden så det blev lite konstigt men det kopplade tillslut =)

 

Hoppas att ni har haft en bra dag. Var rädda om er o varandra. 

 

Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

    

Av Anneli Gustavsson - 28 maj 2018 00:30


Ja då var den här helgen snart över oxo. Tiden går så fruktansvärt fort, jag hinner inte med.

Igår kväll/natt var jag så trött så jag kände mig full i huvudet. Jag fick inte in Bailys hur mycket jag än ropade o visslade på honom. Halv 2 inatt gav jag upp o gick o la mig, jag kommer inte ihåg om jag tittade på tv;n en stund eller om jag stängde ner o somnade ?

Jag har ingen aning ?..

 

Jag var inte orolig för Bailys heller för det var så varmt o skönt ute o han har pläd o en handduk som han kan ligga på..

Jag såg honom först idag vid 15 tiden, så stängde jag in honom så han fick vara inne några timmar, men nu är han ute igen. Undra var han håller hus ?

 

Det har gått jättebra att ha lilla Moshi hos mig.. Hon är så sällskapssjuk o mysig o vill så gärna ha kärlek så vi har haft det så mysigt.. Ja, hon tar ju upp hela min säng, båda mina täcken har hon haft inatt men jag har inte brytt mig, jag såg detta när jag vaknade till frampå morgonen att jag hade varit utan .. 


 

Hon har legat o sovit lite så då är det skönt att sträcka på sig.


 

Jag kommer inte ihåg vad jag sa till henne här, men vi pratade en liten stund o hon lyssnade så snällt =)


Hon är ju så otroligt söt, liten o näpen ♥


     

Ja, jag hade lite godisbitar som hon fick, det gillade hon.


   

Det var smaskens =)


 

Hon håller koll på omgivningen, hon märker allt som händer, hon vill gärna jaga fåglarna som flyger förbi o kraxar =)


 

Men vad sa du nu då ?


 

Här har vi det riktigt mysigt 


 

Knoppar som brister - rhododendron blommar ut nu.


 

Det ringde på dörren o någon höll för mitt öga så jag såg inte vem det var, men jag öppnade ändå.. Där ute står min son o min svärdotter med en blomma till mig. Han sa grattis på mors dag o jag blev varm i hela kroppen, jag blev så glad. Jag kramade om honom o ville inte släppa taget, om han bara visste vad detta betydde mycket för mig.

Tack så mycket, jag älskar dig ♥


 Jag vattnat mammas blommor,, ja en del av dom. Tvättat upp mina sängkläder så nu har jag bäddat rent det tog mig 25 min, nu har jag riktigt ont i nacken o axlarna. 


 

Hoppas att det blir en varm o solig dag i morgon, vi har inte haft någon sol på hela helgen så det har varit lite trist.

 

Jag har även fått en ny spricka i min vänstra fot på hälen, satan i gatan så ont det gör.

Det är hopplöst. Ska se om jag ska sätta fötterna i fotbad i morgon igen så jag håller efter det..

 

Hoppas att ni har haft en fin helg därute.

 

Var rädda om er o varandra. Love You..

Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 27 maj 2018 17:45


I vår närhet har vi nog alla en person som alltid ska dra respektlösa kommentarer i tid och otid. Men om det är för att personen gör det för att imponera på sällskapet eller enbart håna en person är det ingen som vet riktigt.

 

Den här mannen hånar sin frus bröst inför hela deras familj, men får surt nog ångra sig när frugan ger ett perfekt svar på hans hån.

Visst finns det vissa fräckisar som man får höra som gör att man ibland inte kan hålla sig för skratt, speciellt om man kommer med ett genialiskt motsvar till personen.

I den här berättelsen ångrar nog mannen i efterhand att han ens öppnade munnen.

 

 

 

 

Allt började med en middag hos familjen Karlsson när den yngsta sonen ställer en fråga till sin pappa som får de flesta att rynka på näsan åt.

”Du pappa, hur många olika typer av bröst finns det egentligen i världen?”

 

Sonens fråga gjorde pappan väldigt överraskad, men kom snabbt på ett bra svar. Han tittade på sin fru och svarade sin son med:

”Ja du, min son.. Det finns egentligen tre typer av bröst.

När en kvinna är i 20-års åldern är hennes bröst som meloner – runda och fasta. När hon blir äldre mellan 30 och 40 år ser det mer ut som päron –  fortfarande fina men lite hängiga.

Efter 50 år är det dock som lökar..”

Sonen frågade förvånat: ”Som lökar?”

”Ja, så fort du ser dem så börjar du nästan gråta”, svarade pappan med ett stort leende.

Dottern frågar sin mamma

Både mamman och dottern blev såklart väldigt upprörda, varpå dottern frågar sin mamma:

”Men mamma, hur många olika typer av snoppar finns det i världen då?”

Mamman förstod såklart vart det var som dottern ville komma med frågan och log stort och svarade;

”Ja du, kära vän.. Man kan säga att en man går igenom tre faser i livet. När han är i 20-års åldern är penisen som ett ekträd – mäktig, robust och hård. När han är mellan 30 och 40 år så är den som en björk – böjlig, men pålitlig. Men när han passerat 50 år så är den mer som en julgran..”

”Som en julgran?” frågade dottern.

”Ja som en julgran. Död från roten och uppåt och kulorna fungerar bara som dekoration”, svarade mamman.

Efter det sa pappan inte ett ord till under middagen. Mamman och dottern tittade på varandra och log med stora leenden.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 27 maj 2018 10:49




   Idag är en alldeles speciell dag..


Det är Mors Dag o den ska verkligen Grattas.


Så till er alla underbara mammor där ute,, Stort Grattis På


♥ Mors Dag ♥


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards