Mitt Nya Liv

Alla inlägg under december 2012

Av Anneli Gustavsson - 31 december 2012 23:45


Ett sista inlägg det här året. 

Hoppas nu att det nya året får vara bra, i alla fall något bättre än 2012.


Puss I Pannan ♥



 









     


 

Av Anneli Gustavsson - 31 december 2012 20:32


Ja nu hoppas jag att alla har hunnit att rasta sina hundar innan de blir allt för jävligt med smällandet.

Så fort vi kom utanför började dom smälla så in i norden så Teddy kunde inte göra nr2 nu heller fast han försökte. Han är inte jätterädd som han var för några år sen, men han skulle gärna vilja springa ifatt raketerna o säkert döda dom oxo.. 

Nu går de inte att gå ut förrns efter 02 när alla har fyllnat till rejält , gått o lagt sig eller raketerna har tagit slut. 


Jag gick in o hämtade mammas katt som egentligen är min , men mamma har haft honom i ganska många år nu. Han är jätterädd stackarn. Han har gömt sig nu o kommer väl inte fram förrns de är tyst. Han har inte fått vara ute nu sen i förmiddags för han sticker o kommer inte tillbaka förrns efter många timmar.


Nu ska jag ta mig lite gröt, o se om djuren vill ha nåt gott oxo..  I morgon ska jag koka skinka nr 2 yummiiii.


Gott Slut & Gott Nytt År


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 31 december 2012 17:26


Har varit på Ica o handlat lite, utanför Ica sitter en ensam liten hund som är lite rädd för dom smäller sina raketer o smällare så jag stannar o klappar hunden tills ägaren kom ut. Jag såg på hunden att de skulle vara ok, men jag visste inte om de var ok för ägaren, men de brydde jag mig inte om.


När jag kommer hem så går jag ut med Teddy. Jag måste hela tiden gå o titta där jag ska sätta ner mina fötter, men jag måste även ligga steget före när de gäller Teddy.. De finns hur mycket hundskit som helst liggande... 


Vad händer ?


JO han råkar kliva en en  S T O R   jävla uppblött hundskit............. 


Ska de verkligen behöva vara så svårt att plocka upp skiten efter sin hund ? Det gäller hundägare som bor i TABERG, vid åsastigen.  Jag säger inget om de ligger skit i skogar, bara de inte ligger på stigarna osv. Där folk går ska INTE finnas hundskit eller någon skit överhuvudtaget !!!


De är bara att sätta Teddy i duschen o schamponera honom. Han är en liten hund, men han hatar att duscha så han är jättejobbig. Förr fick jag sätta mig i duschen med honom o saxa benen om honom för att han inte skulle gå ur duschen.. Idag kan han lyssna lite mer men jag får ändå mota in honom hela tiden. 


Ja nu är han bajsfri o lycklig. Synd bara att han själv inte har tid att göra nr 2 ute, han ska bara nosa efter sina tikar.


Året slutade ju sas med s k i t ...... Hoppas de börjar bättre =)


TILL ER HUNDÄGARE SOM ÄR SÅ JÄDRANS LATA ATT NI INTE ORKAR BÖJA ER HELA LÅNGA VÄGEN NER TILL MARKEN O PLOCKA UPP EFTER ER......... SKÄMS......


Jag slår vad om att om just DU hade vänner hemma hos dig o någon satte sig o sket i DIN toalett o inte spolade efter sig så skulle DU tycka att de var så äckligt.... De är inget för DU slipper stiga i den skiten........


SKÄRPNING PLOCKA UPP EFTER ER.


Skulle jag se nån som låter sin hund skita o inte plocka upp de skulle jag kunna tänka mig att plocka upp efter dom ,, följa efter dom tills dom kom hem till sitt o sen fråga om dom ville ha hundskiten i sin brevlåda ........


Av Anneli Gustavsson - 31 december 2012 14:36


Idag är det den alla sista dagen på det här året. Det känns konstigt. Det brukar alltid bli jobbigt framåt kvällen då jag tänker tillbaka på det som har varit men främst på tiden jag har haft med sonen sen han kom till världen. 

 

Jag saknar den tiden extra mycket när det är nyårsafton , jag skulle ge vad som helst för att få tillbaka den en liten stund, att få känna hans knubbiga händer/armar runt mig när han kramar mig o är sådär busigt o mysigt.

 

TACK för det här året, hoppas att vi följs åt även 2013 & att de blir ett underbart år med nya utmaningar.

 

OM ni ska använda fyrverkerier så tänk på alla som är rädda för dom, djuren o en del människor. Djuren förstår inte varför det smälls o varför dom blir skrämda. 

 

Det säg att man ska äta o dricka in det nya året med äpple o vatten för bättre hälsa. Hoppas

kan man ju göra, så ikväll blir de ett äpple o lite vatten.

 

Jag önskar er alla ett nytt underbart år med många roliga saker o nya utmaningar. 

 

Va rädda om er, o varandra.

 

Puss I Pannan ♥




  



   

Av Anneli Gustavsson - 30 december 2012 22:51


Ja nu är det inte många timmar kvar innan de blir ett nytt år med nya utmaningar. Undra om det nya året kommer att bli som det som har varit nu eller om de kanske kunde få bli lite bättre... Då menar jag med min värk o vikt, allt annat är jag nöjd o glad att jag har som tex ; 


Hela min familj är frisk ( peppar peppar )

Jag har fått ännu ett litet barnbarn, Jack som föddes den 3 juli. Nu har jag två helt bedårande barnbarn. Liam 4 år & lille Jack. 


 


Ja de blev ju faktiskt ytterligare en nykomling o de är lilla valpen Daphne, ett litet busfrö. En fransk bulldog.


     


Jag är glad att jag får vara så delaktig i mina barnbarns liv, att jag har fått ha Liam så mycket. Nu hoppas jag bara att lille Jack får vara hos mig snart, när han inte ammar längre =)


Detta året har varit upp o ner kan man säga,

    


både med träningen o vikten. 


 


Vikten är jättejobbig, eller jag har det jobbigt med mig själv rättare sagt. Att jag inte klarar av att säga NEJ, nu är det bra !!!

Jag längtar till våren, ja jag vet att jag tjatar om våren o sommaren MEN jag längtar faktiskt jättemycket så jag kan gå ut på mina promenader. Sen ska jag komma igång igen hos sjukgymnasten, den här veckan har dom inte varit där o nästa ska jag se om dom är där både för träning o ev lite nålar..

Det ska bli skönt att komma igång med träningen igen. 


 


Jag har väl hållit mig ganska bra i skinnet o inte hittat på några dumheter.. Eller , jooo de har jag väl men vissa behåller jag för mig själv =)

De kan vara rätt skönt att skylla på Djävulen ibland =)


Tack alla ni som har följt mig detta året. Jag hoppas verkligen att ni vill fortsätta det nya året tillsammans med mig o min familj. 

Det finns säkert mycket mer jag kan skriva om, men det enda jag kommer på nu är


TEDDY

Jag är så glad att jag har fått detta året med honom, i mars fyller han 12 år o jag hoppas på ett friskt o glatt år tillsammans med min lilleman. 

Han är mitt allt, han är mitt ♥


 


Han får mig att må bra, han är min allra bästa vän, en vän som ställer upp i vått o torrt.

 

Jag startade ju en fb-sida där jag lägger ut bilder & texter. Jag är mycket förvånad men glad över att de är så många som gillar den sidan. O inte nog med det, dom delar de jag gör oxo.. 

Jag ville bara ha en liten sida för mig själv, där jag kunde sitta o pilla med lite bilder när jag mådde dåligt, när min värk tränger på så jag behöver få tänka på annat. 

Idag är det över 5300 som gillar sidan. 

Helt Otroligt. 

Dom är så gulliga o peppar en när man mår dåligt, önskar bra dagar, o säger till när jag slarvar med texten =)

Den sidan har kommit att betyda mycket för mig, o de är tack vare alla goa människor.

Ett stort Tack till ER ♥


Tack 2012 Tack ♥



Av Anneli Gustavsson - 30 december 2012 21:34


 

Klicka på bilden för att komma till fb-sidan.



Av Anneli Gustavsson - 30 december 2012 18:08



Nu har vi varit inne hos mamma o ätit gott. De blev stek, potatis, grönsaker mm. Till efterrätt blev de fruktsallad med hackad choklad, glass o grädde. Till fikat blev de blåbärs/hallon (tror jag de va) paj o vaniljsås med små mini maränger,, ja kaffe oxo.  Magen är mätt o go, jag blev mätt fort idag när jag åt köttet o grönsakerna. 


Liam va så tuff när dom kom, han fick en täckjacksväst i julklapp,, en rööööd. Han va coola killen. Lilltrollet var oxo en riktig cooling. Dom är så mysiga o de är så roligt nu när Jack börjar följa med blicken, ta på saker. Ett stort o ett litet charmtroll.. Tänk vilken tur jag har. 


Jag tog inte med mig kameran in, varför vet jag inte. De ångrar jag nu för jag tog bara dessa bilder med mobilen.. De är en riktig skitkamera i min mob.. Ja de är ju inte därför jag har den, de är ju så jag kan ringa. De är de som är viktigast.  





Liam & Linus spelar spel. Liam älskar Liam , Tilda o Sanna.. Han tycker att de är roligt när han får vara med dom stora barnen =)


   

Hej då fammoo, nu är de dags att åka hem. Fammoo Älskar Dig ♥


  

Titta här fammoo.. Han letade efter ett finger =)  Fammoo Älskar Dig ♥


Ja de va min eftermiddag. Nu har vi varit ute i slasket, snart är all snö borta. De är fortfarande halt på vissa ställen, men idag gick de att gå ganska normalt utan att halka runt som ett fyllo ...


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 30 december 2012 13:39


Inatt har jag inte sovit något. Jag somnade först efter kl 7 i morse. Jag hade ju självklart ont i skallen, dock ingen migrän. Men jag har så ont i mina axlar,nacke o rygg..  

Jag klarade inte av att ligga på sidorna, jag somnar alltid på höger sidan men de gick inte. Magen kan jag inte sova på då får jag ont i nacken o ryggen , ja jag vet inte varför jag inte kan sova på ryggen ? Men de är de att jag vill kura ihop mig o krama kudden.


Jag fick ta en extra omgång med medicin o sen kunde jag efter mycket om o men somna o sov ca 3 timmar, så jag är ganska trött. 


Teddy är extra gnällig, de har han varit nu i ett par dagar. Han känner av att jag mår dåligt + att de fortfarande doftar löptik...


Snart kommer Marcus, Nina, Liam & Jack. Vi ska in till mamma o äta mat o ha de mysigt. Ja syrran o hennes familj kommer oxo. Hoppas att min värk inte blir värre.. 


Jag drömde inatt om att jag jobbade på ett boende. De var någon som betedde sig illa o jag tog tag i de. Men jag fick lida för de sen. De var ett gäng killar som band mig o börjde sticka in nålar i kroppen på mig. Under naglarna, i nacken, örat, rätt ner i huvet o en kille stack in en stor nål i mitt högra öga. Jag klarade ju inte att ta bort nån av nålarna eftersom jag var bunden. Dom fortsatte att sticka mig, nu stoppade dom in nålar i munnen o ner i halsen så jag klarade knappt att andas. 


De kom en läkare till slut o försökte dra ut dessa nålar o de gjorde så ont. När han skulle dra ut nålen som satt i ögat följde de med. Han puttade in de igen men han sa att de inte gick att rädda.


TACK o lov att de bara va en dröm. Antagligen drömde jag om nålarna bara för att jag ska ringa till sjukgymnasten o be om akupunktur för min värk... Jag tycker verkligen inte om nålar, men just nu känns de som att de skulle vara skönt som omväxling. 


Nä nu får ni ha en underbar dag. Va rädda om er o varandra.


Puss I Pannan ♥


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards