Mitt Nya Liv

Alla inlägg under april 2009

Av Anneli Gustavsson - 22 april 2009 13:13


Sitter o väntar på besök. Börjar bli lite nervös faktiskt.

Fick kramp när jag duschade, ja jag försökte sopa golvet lite innan jag hoppade in i ducshen så de ska se lite fint ut.

Sen när jag skulle ta balsam så splaff åkte locket åt skogen o all balsam över mig men det gick att rädda det mesta.

Nä ha en härlig dag

Puss I Pannan


http://blogg.expressen.se/illena/

Av Anneli Gustavsson - 21 april 2009 20:38


Jag blir så trött på expressen att dom inte godkänner kommentarer till artiklarna.

Varför lägger dom ut så man ska kunna kommentera för ?

De är så dålig stil, jag har försökt att publicera 2 olika inlägg men inga av dom har kommit med.

Dom kan lika gärna plocka bort de för man får ändå inte svara som man vill.

Tacka fan för att man blir arg när man läser om Sofie som tog sitt liv pga vad Puke gjorde mot henne, o de va inte bara en gång utan flera gånger.

Nu tycker jag att de va en medlem där som rapade ur sig lite dynga så jag skulle svara tillbaka , men det fick jag visst inte. Kanske va jag för hårt med mina ord ?

Nä, de tycker jag inte.

Därför lägger jag ut de här, o hoppas att det får vara kvar.

Sätt dit den jäveln så de bara smäller om de.


 Här är mitt svar till den ( rapande ) Gentleman(en)

Gentleman
-----------------------------
En normal ungdom låter sig inte våldföras av en äldre man. Vad fick du luft ifrån då ? Vem fan har sagt att hon har tillåtit detta ? Nu är du ute o cyklar. Den som har gjort detta mot flickorna har ett brottsregister på många sidor. Han är ganska så känd där han bor. Att du bara rapar ur dig sån dynga är skamligt. Dom kommer att få fram bevis så han kommer att få sitta av sin (alltför korta) tid.  När det gäller droger så sträck på dig så kanske du ser lite utanför sveriges gränser att det förekommer droger mm.
Du verkar vara lite insnöad. De kan inte vara lätt.


http://www.expressen.se/Nyheter/1.1541804/valdtaktsfallet-tas-upp-igen


Av Anneli Gustavsson - 21 april 2009 20:19


Sitter o fixar lite med mina bilder på datorn, jag känner hur ögonen blir mindre o mindre.

Jag somnar snart, så de blir sängen nu.

Tittar väl inte senare om jag vaknar till nåt.

Puss I Pannan


http://blogg.expressen.se/illena/


Av Anneli Gustavsson - 21 april 2009 16:19


Jag har varit o handlat lite nu. Får passa på när pensionen har kommit den försvinner snart till alla "roliga" räkningar.

När jag står o plockar upp maten för att betala den så känner jag hur ont jag får i musklerna, mest i ryggen.

Det va bara en bakom mig så jag kunde ta de lugnt med att packa ner i kassen.

Men jag fick en liten kramp i ryggen o de gjorde så ont så jag ville bara gå därifrån.

Tjejen som va bakom mig i kön hade plockat ihop sina saker o frågade om hon kunde hjälpa mig.

Jag tackade nej bara för att det är så  P I N SA M T att inte ens klara av en sån enkel sak.

Hon sa att hon såg att jag hade ont o erbjöd sin hjälp en gång till.

JAAA tack vad du är snäll . Du får jätte gärna hjälpa mig, jag blev så glad det är inte ofta andra erbjuder sin hjälp.

Jag tackade henne så jätte mycket, jag blev faktiskt så glad så jag fick tårar i ögonen.

Jag förklarade för henne att de inte va nån fara, det är bara min fibromyalgi så jag är van vid att ha det så här.


Så nu ska jag försöka gå ut med lilleman så han får göra ifrån sig lite.


Puss I Pannan


http://blogg.expressen.se/illena/

Av Anneli Gustavsson - 21 april 2009 11:49


Morrn morrn. Idag blåste de nordan. De va så varje liten muskeldel krympte ihop.

Träffade på vaktmästaren ute, dom håller på att stänga igen våra sopnedkast nu.

Det va sista gången jag fick slänga min påse där. Jag tycker att dom kunde fortsatt med de, njae de spelar inte mig någon roll.

Nu ska vi få en lite plasthållare så vi kan slänga matrester mm i.

Det lär nog bli lite fel i början när man ska sortera allt tankspridd som jag är.

Jag kommer inte ihåg några drömmar från natten o jag vaknade inte upp med ett ryck så de va ganska skönt.

Nu börjar snart Hem till gården o de ska jag se. Ska krypa ner i sängen o se de.

Ha en bra dag.

Puss I Pannan

http://blogg.expressen.se/illena/

Av Anneli Gustavsson - 21 april 2009 02:06


Ja de är väl iofs inget ovanligt.

Härom kvällen satt jag o filosoferade på nätet. Jag får en känsla att jag ska byta lösenord till mailen o msn.

Sagt o gjort, jag bytte o de gick jättebra.


Det är ju tur att man har allt i huvet så man slipper skriva upp nåt. Nä de va ju inte så jag menade då utan att jag har inget i huvet så jag MÅSTE skriva upp de.

Men eftersom jag inte får in i min skalle att jag har teflon så rinner de av mig på en gång.


Lösenordet är puts väck !!!

Kommer jag ihåg de ?

NOPE !

Jag har försökt att få tag på msn-folket för att ta reda på hur jag ska göra, men än har jag inte hört nåt.


Jag kan ju inte skicka efter ett nytt lösenord, för jag kommer ju inte in i mailen. Ja,, nää , jag vet inte.

Får se vad som händer.


Jag har suttit o letat efter hur man lägger till vänner på den här bloggen, men kan inte hitta nåt alls.

Antagligen står det klart o tydligt hur man gör, de är bara de att ögonen är i vägen.


Men nu orkar jag inte mer för nu ska jag lägga mig. Hoppas att ni sover gott.

Don´t get lost in space.


Puss I Pannan


http://blogg.expressen.se/illena/


Av Anneli Gustavsson - 21 april 2009 00:46


Den här bilden ger uttryck i många olika känslor.

Min första känsla jag fick när jag såg den va att tårarna trillade o det snörpte till i hjärtat på mig.

Jag vet inte hur många olika känslor den visar ?

Lycka - glädje

Rädsla - ångest

trygghet - längtan

kärlek , ja jag kan inte komma på fler just nu.


 känslor


Tystnadens språk pratade jag o Inkan om nyss. Man kan prata med varandra utan att behöva säga något.

Vi pratade om vänner som har cancer. En mycket nära vän har jag förlorat till cancern.

Min sons kompis mamma som jag oxo tyckte jättemycket om.

Det är konstigt hur den som är sjuk oftast är den som är stark. Så har det varit för mig, det är jag som har blivit tröstad. Visst har det varit på båda hållen. Men jag har inte haft den styrkan att kunna trösta som jag har velat.

Men jag har alltid fått till svar att jag kommer att finnas där den dagen då min vän inte orkar att vara den som tröstar o det har faktiskt varit så.

Det är inte så hemskt som det låter, jag har visst funnits där för dom hela tiden. Men när det led mot slutet då visste Lena att jag skulle klara av det.

Det gjorde jag. Det enda jag inte klarade av va att gå på hennes begravning o det har jag dåligt samvete för än idag. Det kommer aldrig att släppa.

Men jag är rädd för döden, o har alltid varit de.

Lena o jag pratade mycket om döden o allt det som jag tyckte va så skrämmande.

Jag fick alltid gråta ut hos henne, ja de fick hon hos mig oxo. Men hon va starkare än starkast innan cancern slog till för hårt.

Sen va jag ett stöd för henne o det kändes bra.

Jag saknar Lena så mycket o jag tror att hon är o hälsar på mig ibland o lever rövare.

Ja nu har kärringa = jag fått fnatt ? Nää jag tror på allvar att hon tittar in ibland. O de känns skönt, jag är inte ens rädd.

Just detta med tystnadens språk så kan en bild säga så mycket. En blick kan oxo säga mycket.

Detta hade jag med Lena o sonens kompis mamma.

Jag kommer ihåg när jag träffade henne på Ica en gång, min blick frågade henne hur hon mådde ?

Hennes blick sa att hon hade fått tillbaka cancern igen.

Mina tårar föll o vi kramade om varandra.

En annan gång så träffade jag på henne utanför Ica. Hon va så fräsch så man kunde tro att hon gjorde reklam för allt som står för det friska o sunda i livet.

Jag blev alltid glad att se henne, hon skrattade o fnittrade jämt. Alltid ett leende o goa ord.

Jag frågade henne hur hon mår ?

O jag fick till svar att cancern hade kommit tillbaka.

Det svaret va jag inte alls beredd att få höra. Sen den gången så har jag ställt mig frågan om jag verkligen vill höra svaret ?

Ja, är det så jag ställer en fråga så är det klart att jag vill höra svaret, men det är inte alltid man är beredd på att få en chock.

Det är faktiskt något man borde tänka på.


http://blogg.expressen.se/illena/


Av Anneli Gustavsson - 20 april 2009 21:29

Fick precis sms av Tilda, hon skrev god natt. Jag skrev oxo god natt till henne o att jag älskar henne. Jag fick tillbaka att hon älskar mig oxo.

Hoppsan ett till, ja en puss oxo. Skickade tillbaka att hon skulle lägga sig o ett litet skratt. Men hon tyckte visst oxo att jag skulle göra de. Nån som fattar nåt ?

Nä inte jag heller.

Har varit hos Rohde ikväll o fixat med hennes foton. Hon har skickat efter. Hon tar riktigt fina bilder.

Det är kallt nu, jag förstår inte varför jag fryser så som jag gör på kvällarna ?

Härom dan så va de en liten Sally på gården. Ja en söt liten Bichon Frisé flicka på 13 månader.

Teddy blev allt lite förälskad i henne. Hon va som ett yrväder o skenade runt Teddy. Han brukar inte tycka om det men det gick jättebra.

Det är så roligt för Teddy såg precis likadan ut när han va valp/unghund. Fast han hade lite mer baileysfärgade öron än vad hon har. Sen va han inte frisyrklippt som hon är.


Sally spanar in Teddy


Här har vi Snobben som älskar att "hänga" i häcken.


Lite ensam "kel" går oxo bra.


Här blev de en riktig kyss, det va därför som jag förstorade upp bilden, jag missade precis


Här sprang hon så jag blev riktigt yr i huvet o Teddy visste inte vilket håll han skulle gå på.


Här hälsade dom på varandra.


Teddy försöker att inte visa sig allt för intresserad. Nä då de va inget sånt alls, dom tappade andan en stund.


Avskedskyssen. Oj oj oj som jag fick dra Teddy för att han skulle följa med mig. De va inte illa, det blev kärlek en liten stund mer kan man inte begära.


Får hoppas att dom kommer på besök snart igen.

Usch, jag är så hungrig. De knorrar rejält i magen på mig.

Är det nåt bra på teven ?

Kanske skulle ta o fixa till mina egna bilder o skicka in dom så jag inte missar erbjudandet.

Puss I Pannan

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards