Mitt Nya Liv

Alla inlägg under augusti 2012

Av Anneli Gustavsson - 31 augusti 2012 23:56


Med risk för att vara TJATIG så kör jag TÄVLINGEN tills i morgon när jag kommer hem från Bergets Dag, då tar jag hand om dom. Så lite senare på kvällen kommer vinnaren att ligga ute,,, här alltså =)

Hoppas att de är ok Hasse på Sjökanten =)

 

De är ju bara några extra timmar som de rör sig om =)


Så den fortsätter tills någon gång i morgon eftermiddag ,, du hittar den HÄR..



Av Anneli Gustavsson - 31 augusti 2012 17:53


Nu är de sista chansen att vara med & vinna nåt gott hos HASSE på SJÖKANTEN. Klicka på bilden så kommer du till TÄVLINGEN 


 

Av Anneli Gustavsson - 31 augusti 2012 14:42


Detta skrev jag i feb i år.. JAG vill skiljas men de är inte lätt. Jag vill bara visa att de är fruktansvärt jobbigt med vilket missbruk som helst. De är inget att rycka på axlarna åt o säga till någon att skärpa till sig. 


De är inte lätt att förstå, men man kan alltid vara lyhörd o försöka förstå. Är de något man undrar över så fråga, du kan faktiskt få svar på dina frågor.


LÄS HÄR



Av Anneli Gustavsson - 31 augusti 2012 14:02


Vilken hemsk natt de har varit somnade inte förrns 7 i morse. Jag har snurrat runt i sängen, hoppat upp o ner, tänkt o åter tänkt på mitt liv o mitt svek mot mig själv. 

Har försökt komma på hur jag ska göra för att de ska passa mig idag, ja för att komma vidare. 


De kommer bli lite träning hos sjukgymnasten, promenader OM vädret inte är alltför hemskt så jag får ont i musklerna o då funkar de Inte, lite zumba i vardagsrummet o även lite motionscykling... Jag Har så jag kan men när värken säger ifrån så funkar de inte o när de inte funkar så blir man efter ett tag lat, latare o latast. Latmasken blir superstor o jobbigt att få bort. Den är o maten är mina värsta fiende !!!

Tänk om man kunde be dom dra åt skogen.......


Oj jäklar, jag glömde mitt kaffe.. Hold on.


Sådär ja.. Nu är de gott med kaffe igen, har knappt druckit de på ett par veckor..  Oh de va gott.. 


Idag, vad ska jag göra idag ? 

Jo, jag ska städa lite, mina blommor ska få en skvätt vatten så slipper dom skrika av törst.. Nä så illa är de faktiskt inte..  Hade hoppats på lite bättre väder så jag kunde ta mig en promenad, men de kanske blir bättre sen.  Blir de inte de så får jag väl zumba en stund.. 

Fundera o åter fundera lite på mitt liv. Göra mig av med alla tankar. Ni ska veta att jag mår verkligen skit över detta o jag skäms,, inte för andra utan mest för mig själv.


Ni som tycker att de är fusk att få en gastric bypass operation är fel ute. De är absolut inget fusk. De är som vilket verktyg som helst.  Jag får kämpa jädrans i min låda varje dag med maten o mitt godissug.  Nä nu ska jag försöka lägga detta bakom mig o se framåt. En dag i taget, ja de får jag påminna mig själv om. Jag kan inte se ända fram till nästa sommar då jag hoppas att jag har gått ner ganska mycket i vikt så jag kan visa mig ute o kanske bada en gång till. Nä , som sagt, en dag i taget. 


Nu ska jag fylla på muggen igen o njuta en stund. 


Önskar er alla en trevlig helg.. Ja jäsingens de är helg redan. Veckorna går alldeles för fort, o helgerna ännu fortare. 


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 31 augusti 2012 13:44


"Hemligheten med att skaffa sig beskymmer är att bara tänka på sig själv."
Frank Crane
 
 
 

Av Anneli Gustavsson - 30 augusti 2012 23:41


 

Taget tidigare idag.. När de är kvavt ute så krullar håret upp sig ännu mer =))

Men jag trivs med mina älskade krullor, de är de enda jag trivs med när de gäller mig själv ,, just nu.


 

Avslutar med härliga bilder på molnen o månen.. 


     



Dröm sött


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 30 augusti 2012 21:28


 

I morgon är de sista TÄVLINGSDAGEN...



 

 

HÄR hittar du TÄVLINGEN

 

 

 

Kom igen nu,du kan vara den som Vinner=)

 



Av Anneli Gustavsson - 30 augusti 2012 17:55


Som ni vet har jag gjort en gastric bypass ( magsäcksoperation ) ,, den 8;e mars 2010 o allt gick jättebra.. Jag har mått toppen hela tiden. Ja då räknar jag inte in min muskelvärk för den har blivit hemsk, men den glömmer vi.

I 1½ år skötte jag mig utmärkt med maten o allt. De jag åt valde jag noga ut så att jag inte skulle falla tillbaka till mitt gamla liv igen. 


Vad var då mitt gamla liv ? Jo jag va matmissbrukare till 100 %.. Att ha ett missbruk av något slag är verkligen inte lätt, särskilt inte när de har med mat att göra. Maten måste vi ha för att klara oss. 


Jag visste ju innan operationen att jag va tvungen att ändra mitt beteende o de vet jag fortfarande, men de är inte lätt. I 1½ år åt jag inga sötsaker alls, men sen va de precis om om jävulen hade flugit i mig o jag är så godissugen.. 


Jag trillade dit igen........... Rejält o nu har jag gått upp ganska mycket i vikt. Jag vill inte säga nu hur mycket jag har gått upp för jag skäms verkligen, men en dag ska jag berätta de. 


Nu tror ni att jag som har gjort den här operationen Inte kan äta sötsaker, vissa saker eller större mängder . Men de är fel. 

Många som har gjort operationen klarar inte de, men sen finns de dom som klarar av de o självklart tillhör jag den kategorin... 


Jag kan äta allt o jag kan äta större mängder mat. Men äter jag fort mår jag illa, o jag har väl aldrig ätit särskilt fort tror jag. Jag gör de inte nu i alla fall. 


Jag äter varannan var tredje timme så egentligen borde jag inte hinna med att äta nåt mellan målen, o de gör jag väl inte direkt heller på dan, utan på kvällen.. 


Jag är inte heller hungrig, jag blir mätt o mår bra när jag äter mina mål de är inte de.. De sitter i huvet... Jag måste helt enkelt ändra mina vanor igen, tänka på samma sätt som jag gjorde efter operationen. Jag måste helt enkelt börja om från början. 

Ni ser,, de är inte så enkelt som de låter med en operation. Man går inte automatiskt ner i vikt, man blir inte automatiskt smal o läcker.. Vissa,,, dom har lätt att gå ner i vikt, men sen finns de tyvärr även dom som rasar i vikt o inte får stopp på vikten utan måste jobba med den på det sättet. 


Operationen är endast ett verktyg o inget annat ifall du skulle tro de.. Du måste ändå ändra din vardag o ditt sätt att tänka. De finns inga genvägar på något sätt,, jag vet för då hade jag tagit den för länge sen. 


Jag försöker komma ut på promenader för att hålla igång lite så jag blir hjälpt med vikten den vägen. Sen ska jag ändra så jag tänker äta mindre,, de är bara de att jag har inte ätit så fasligt fel eller mycket ändå men jag vet att jag måste ändra där oxo.. 


Jag har kontaktat en sjukgymnast idag för att jag måste träna upp mina muskler igen för dom sitter verkligen inte där som ska efter all vikt jag har gått ner, jag måste bygga om dom på nytt.. Jag fick en tid nu den 4 sept, men då är de först o främst för att jag har så fruktansvärt av min ischias , men även muskel"bygget"..

De ska bli skönt, tro de eller ej för jag hatar verkligen att vara låst vid en sjukgymnast. Har gått dit så många gånger innan. 


De kommer att få bli min träning, promenader, sjukgymnastik o sen ska jag komma igång med min zumba här hemma.. Detta går inte annars.. 


Jag vet med mig själv vad jag har gjort för fel, men ni måste komma ihåg att de är precis lika svårt för mig som de är för nån annan att ta sig i kragen trots min operation. De är inte de att jag är otacksam o skiter i de, absolut inte. Jag är så tacksam för den här chansen o därför vill jag inte låta den gå till spillo. 


Jag behöver hjälp på rätt sätt helt enkelt. Ja enkelt o enkelt vet jag inte om de är =)


Nu har jag sagt de i alla fall o de känns så skönt.. Jag har trillat dit igen.......... Jag är inte stolt ska ni veta .. 

Jag förstår inte varför suget känns så mycket värre nu än innan operationen ? De är så illa så jag har blivit röksugen oxo (slutade röka 03 ), men de kanske är att jag tror att jag ska lura mig själv från ett missbruk till ett annat. Men jag ska inte byta ut mitt missbruk o jag tänker göra mig av med de jag har idag oxo. 


Jag är så besviken, att jag sviker mig själv på de här sättet så de behöver ingen annan tala om för mig. 


Ni får hemskt gärna hjälpa/peppa mig.


Ha en mysig kväll allesammans.


Puss I Pannan ♥



Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards