Mitt Nya Liv

Alla inlägg under januari 2019

Av Anneli Gustavsson - 30 januari 2019 21:57


Jag är så glad att jag hade glömt bort att jag har en tid i morgon för ett minidemens test men jag har ju tänkt på det innan men jag hade glömt att ställa en påminnelse i mobilen.

 

Så det kommer 2 stycken hit i morgon från VC o ska kolla upp detta, mamma ska oxo vara med o säga sitt om hur hon upplever mig..

 

Jag är så orolig över detta att det visar sig vara nåt galet eller om det bara beror på att jag har svårt att koncentrera mig som min läkare Axel tror.. Men vi får se..

 

Jag vet att även fibromyalgin kan ställa till det för det har det gjort länge men det blir mer o mer tycker jag.

 

Detta är vad jag ska ta upp. Jag hade skrivit upp mer innan man den listan försvann på nåt sätt.


Glömmer lätt

Tappar orden

Svårt att prata ibland, att få ihop meningarna

Koncentrationen

Tappar saker, mest på kvällarna.

Det känns som hjärnan stänger av när jag "tappar" mina händer o när jag ska prata

Kastar om bokstäverna , läser fel.

Om det finns så man kan ta blodprov för att se om det är nån demens eller nåt annat ?

 

 

Håll tummarna att det går bra i morgon, jag har så det räcker o blir över ändå.

 

Önskar er en god natt med vackra drömmar. Var rädda om er o varandra.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 29 januari 2019 17:05

 
       
 
Blå måsen med guldkant servisen i fint skick . 1500 kr
12 koppar
12 fat
13 assietter
1 mjölkkanna
1 fat
 
 
 

Av Anneli Gustavsson - 29 januari 2019 15:29


Vad mycket man får plats med i skåpen det märker man inte förrns man plockar ut skiten. Ja nu hade jag 3 flaskor med tändvätska som var onödigt annars kommer dom andra flaskorna o allt gå åt.. Kanske inte hade behövt alla dessa blompinnar utan bara några stycken, jaja dom får stanna kvar.


Det var tack o lov inte så smutisigt i skåpet så jag behövde inte skura så mycket men det skulle ju in igen o jag har ju så svårt att sitta på knä eller på huk så nu har jag så ont i kroppen men nu är det gjort. Mamma erbjöd sig men jag vill göra det själv,, så gott jag kan. Torka golvet tar jag sen, jag har sopat upp skräpet som var bakom diskmaskingen.


 

Det är inte alla dagar man ser karlar som ligger på knä o jobbar, men dom slet på rätt bra. Jag behövde inte vänta alls länge för jag ringde till Nkbo igår o sa att den var sönder. Thomas kom redan igår o öppnade upp luckan så jag kunde ta ut min disk o redan idag kom dom med den nya sexiga diskmaskinen..


   

Visst är den sexig =) Nu ska jag bara lära mig hur jag ska "köra" den så det  blir rätt inställningar men det ska väl inte vara så svårt.


Man ser ju t.o.m hur lång tid det tar o hur länge som är kvar ,, toppen.


   


Jag fick en söt liten påse med några disktabletter i men just nu körs maskinen utan disk, det var bara för att kolla så att den inte läcker men det gör den inte.

 

Nån av vaktmästarna glömde sin lilla "sättepå" till skruvmejseln så när jag ringde till Thomas nu så skojade jag lite med honom o sa att den läcker för fullt men jag kunde inte hålla mig utan började skratta så han blev väl ganska lättad antar jag hahaha.. Men dom hämtar väl upp den förlorade saken nån dag.

 

Fasen oxo vilken värk jag fick, tur att det är dags att ta lite medicin nu så det ska jag göra.

 

Jag är så glad i min nya diskmaskin o killarna var så trevliga o vi skämtade en hel del.

 

Ni får ha en  bra dag där ute. 

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 28 januari 2019 20:35


Jag sliter som ett djur med mina fötter så att dom ska hålla sig fina, mjuka "fuktiga".. Men det är inte det lättaste. Jag måste sätta på mig mina plåster ganska ofta för fötterna torkar ut även att jag smörjer dom dygnet runt. Det är mina hydro coll plåster så jag plåstrar in hela fötterna på undersidan, ja det kommer ju även upp lite på sidorna o där blir det en sån satans klåda så jag river sönder mig,, även i sömnden o det kan jag ju inte göra nåt åt. Har jag strumpor på mig så har jag slitit av mig dom på natten o dom ligger långt åt skogen från sängen.

 

Jag vill ju att fötterna ska vara tunna o mjuka men huden försvarar sig med att bygga på ny hud  hela tiden o jag får inte fila, jag har inte filat sen förra sommaren o det är bra för att vara mig.. Men den medicinen som jag äter, neotigason kan man höja dosen på så jag funderar på om jag ska ringa till hudmottagningen o få prata med min läkare o se om man kan öka dosen med 1 tablett ? Jag har ju även salvor som peelar huden men jag får bara ta den som är med 2% i o inte den med 10 % för det blir nog lite för mycket.. 

 

Sen skulle jag fått en tid skickat till mig för ett par veckor sen men inget händer, detta gäller som vanligt VC där jag går. Jag ville ha min läkare men honom kommer jag inte att få för han har mest bara akuttider o jag känner inte nåt större förtroende till dom andra läkarna som jag har haft, men jag får väl ge det en chans OM jag skulle få nån tid nån gång.. Det är hopplöst att det ska behöva vara på detta sättet. Sköterskan sa att dom antingen skulle ringa mig eller skicka ett brev men inget har hänt. Det är första gången som jag Inte får nån tid medans jag pratar med dom utan att dom ska skicka en till mig. Jaja, det ska väl vara första gången med detta oxo..

 

 

 

Här har det snöat väldigt mycket så jag har sån värk, det är riktigt jobbigt men jag hoppas att vädret ska bli bättre snart.

 

Jag ska lägga mig o se serigen Hemma igen o Farmen, den missade jag för jag duschde innan. Får se vem som har blivit storbonde ? Spännande. Men jag måste säga att det var bra att Maria fick åka hem för hon bar sig så hemskt åt o särskilt när hon la hönen vid dörren på storbondestugan, så gör man bara inte. O hon fattade inte heller att hon fick åka hem för en sån sak.  Men jag hoppas att det blir Mahsas tur att åka hem sen hon platsar inte där heller.

 

Javisst ja,, igår gick min diskmaskin sönder så jag kunde inte plocka ut min rena disk. När jag skulle öppna med handtaget så small det till men jag försökte så länge men det gick inte så idag fick jag ringa till NkBo så vaktmästaren, Thomas kom hit.. Han var så glad o uppåt o jag tänkte att han skulle vara stressad för att dom har fått extra jobb nu iom snön men han fick ta sönder handtaget för att kunna öppna luckan så nu har jag plockat ut disken. Maskinen var visst 16 år gammal o den hade väl ändå kanske snart gjort sitt. Jag kommer inte ihåg om jag satte in den när jag flyttade in eller om den fanns i lgh ? Men jag har för mig att jag satte in den,, eller att jag ville ha den.. Den jag har nu kostar 85 kr/mån o den nya kommer visst kosta 135kr/mån så det blir lite dyrare. Men jag måste ha en för jag klarar inte av att stå o diska , jag har jättesvårt att stå vid diskbänken o laga mat oxo för jag får sån värk mest i ryggen. Jag kommer nog att få den nån dag den här veckan så det blir roligt med lite nytt.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 28 januari 2019 15:30



Världens sötaste Tilda ♥


Tilda är min systerdotter o bor nu i Baltimore o jobbar som au pair hos en underbar familj. Hon var med från första början när den lilla söta W föddes. Jag kommer inte ihåg hur länge hon har varit där men jag tror att det kan vara 5-6 månader.. Hon trivs jättebra o lever livet.

 

Hon har haft tur att träffa på andra au pair tjejer o dom brukar hitta på lite resor tillsammans när dom är lediga.

 

Undra om hon kommer hem eller om hon stannar där ?

Jo, jag tror att hon kommer hem men att Taberg är lite för litet för henne sen..

 

Jaja, vi får se vad hon hittar på när hon kommer hem ?

 

Ni får gärna läsa hennes blogg, ni klickar bara på hennes bild så ska ni komma dit.

 

Love You Tilda ♥

 

 

  

Av Anneli Gustavsson - 26 januari 2019 20:23


Härom dagen kom min granne Anita ner till mig o frågade om jag ville komma på fika nån dag så det tackade jag ja till.


 

Så idag har jag varit hos henne o ätit nybakta frallor o goda kakor. Jag fick även med mig några fallor hem så dom ska jag äta upp så dom inte springer i från mig =)

Maggan var oxo där så vi pratade lite om förr i tiden när hennes söner o jag hängde ihop i samma "gäng" .. Vi hade så roligt o det fanns så mycket att prata om.

Ja vi pratade om allt o Anita är en jättefin människa, väldigt omtänksam så det var riktigt trevligt hos henne. Jag gick hem efter ca 3½ timme, då var jag tvungen att ta lite medicin för jag hade så ont.


Kakorna var så goda o fatet var så gulligt..

Vi sa att vi skulle träffas snart igen så det får vi se till att göra. Sen till våren/sommaren kan man ju sitta ute. Vi kan tom grilla här hos mig, jag har ju en grill som bara står o samlar björkpollen =) Den rostar ihop snart, jag har bara använt den ett par gånger för några år sen.

 

Ska se en superbra film sen på kanal 11, första filmen gick för några dagar sen o nu kommer andra filmen ; Stalked by my doctor , the return.. Om ni inte har nåt att göra eller nåt att se så kolla på den. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 25 januari 2019 21:55


Jag har skrivit ett par gånger här innan om min insamling till Barncancerfonden.. 

 

Vi har fått in 585 kr o den håller på till den 21 februari. Jag ville att den skulle hålla på längre men det funkade visst inte. 

 

Jag skulle bli så glad om ni ville skänka en liten slant till Barncancerfonden så att dom kan fortsätta att forska o rädda fler barn. Cancer är en fruktansvärd sjukdom o den måste vi besegra på något sätt.

 

Snälla,, en liten slant. Ni bestämmer själva hur mycket ni vill skänka ♥

 

 

Klicka på bilden så kommer du till min insamling på fb ♥

 

  

Av Anneli Gustavsson - 24 januari 2019 23:45



Förr så städade jag 2 gånger i veckan, ja jag dammsög en dag o sen gjorde jag en riktig städning varje torsdag. Jag kommer så väl ihåg när sonens kompisar alltid sa att det går ju inte vara hemma hos er för du bara städar =)

 

Idag är det tyvärr inte så lätt för mig att städa pga min hemska värk, jag har ju fibromyalgi o  har haft i många år. Jag dammar, damsuger o torkar golven men det blir ju inte lika ofta som förr o jag måste ju vila mellan varven.

 

Jag såg innan att mitt kakel i badrummet ser hemskt ut så det skulle jag verkligen behöva hjälp med. Jag älskar ju att sitta o leta på nätet vad man kan hitta för nåt, nåt som man faktiskt behöver o jag hittade den här sidan, Hemmiljö . När du kommer in på deras hemsida så kan du direkt räkna ut hur mycket det kommer att kosta dig. Dom har ju allt från att städa trappor till kontor. Visst skulle det vara så skönt att få hela lägenheten städad ordentligt, då är det mycket lättare att hålla efter den oxo. 

 

Det är så tråkigt att jag inte kan hålla på som jag gjorde förr när jag hade väldigt många bollar i luften samtidigt. Så är ni sugna på att leja bort er hemstädning så gör det, det kan det verkligen vara värt.

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards