Mitt Nya Liv

Alla inlägg under mars 2013

Av Anneli Gustavsson - 31 mars 2013 17:15



Här kan ni se dom som är dömda till livstid.. 


AFTONBLADET



Av Anneli Gustavsson - 31 mars 2013 17:04


Kristna i USA ha fått säga sitt om huruvida Jesus återvänder inom 40 år eller inte. 




USA. Inom kristendomen firas påsken till minne av Jesu lidande, död och uppståndelse.

Men frågan är när Jesus de facto kommer att återvända och där har meningarna gått isär i flera århundraden. 

Enligt undersökningar gjorda av opinionsinstitutet Pews tror hälften av USA:s kristna befolkning att Jesus antingen "definitivt" eller "troligtvis" kommer att återvända inom de 40 närmsta åren.

"Var på er vakt!"

27 procent tror att Jesus "definitivt" kommer att återvända inom 40 år, medan 20 procent säger att han "troligtvis" gör det. Blott 10 procent tror att Jesus inte alls kommer att återvända.

Och vad säger då bibeln?

Ja, enligt bibeln är det bara Gud som vet när Jesus kommer att återvända – och att återkomsten kommer att vara oväntad.

"Var på er vakt! Ni vet inte när tiden är kommen", går det att läsa..


De olika påskdagarna




Långfredag var dagen då Jesus korsfästes. Det var den så kallade sorgedagen. En lång, utdragen och smärtsam dag för Jesus.

Påskafton var dagen då Jesus plockades ner från korset, tvättades ren och lades i grottan. 

Påskdagen var den dagen då tre kvinnor kom till grottan och upptäckte att Jesus kropp var borta. Och nu väntar man på hans återkomst.


NYHETER24


Vad tror du ??



Av Anneli Gustavsson - 30 mars 2013 16:41


Det har varit ett intressant dygn med Liam, som vanligt. Han är sig själv, men det menar jag att han vågar säga ifrån om något inte passar herrn o så ska det vara. Han ska inte komma hit o vara rädd för att öppna munnen. Det har han aldrig varit =)


Det var svärdottern , Nina som hämtade honom nu efter jobbet. Hon kom in en liten stund men dom längtade hem. Nina frågade Liam ;


Nina - Saknar du inte pappa o Jack nu ?

Liam - Jo det gör jag.

Nina - Ska vi åka hem nu då ?

Liam - Men då kommer jag att sakna fammoo..


Nåt sånt var det som sas, o när han sa så steg tårarna i ögonen på mig o hjärtat snörptes åt.. 

Det värmer ett fammoos hjärta ♥


Men nu är han hemma igen hos sin familj, o här är det tyst.. Hahaha nu hör jag t o m fåglarna som kvittrar ute, jag har altandörren lite öppen.. 


Ja nu hinner jag längta ihjäl mig tills han kommer till mig nästa gång.. Men han har lovat att jag får komma o sova i hans säng när som helst o Teddy får oxo plats =)


Ha en mysig kväll.


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 30 mars 2013 11:10


Idag var vi nästan uppe med tuppen.. Ja våran tupp, den är lite slöare än den normala tuppen, så vi vaknade vid 9 o sen har det flytit på med frukost, ut med Teddy o nu lite film o påskgodis för Liam. Själv sitter jag med mitt goa kaffe o tittar på Liam o hans ansiktsuttryck när han ser filmen.. 

Jag trodde att han skulle vräka i sig sitt påskgodis men han har ätit med måtta o det är inte dåligt.


Sole skiner men det är ganska kallt ute, det blåser lite så det blir en bitande kyla. 


Ska snart plocka ihop Liams säng för han ska åka hem till sitt idag. Nina kommer o hämtar honom när hon har jobbat klart. 

Jag pratade precis med Marcus o han skulle passa på att vila lite medans lilltrollet sov, sen skulle dom ut på en runda med Daphne (hunden)...


Det blev mat över från igår när vi har inne hos mamma så det ska vi äta idag igen. En god o smaskig stek med färskpotatis o grönsaker.


Jag vaknade inatt förresten av att Liam skrattade som en galning, jag vet inte vad klockan var men jisses som han skrattade. Undra vad han drömde ?  Det skulle vara roligt att få veta vad dom tänker o vad dom drömmer, det är nog full rulle där.. 


Idag är det näst sista dagen sen går vi in i April o då ska banne mig våren komma på riktigt. All snö ska försvinna, vi har ganska mycket snö kvar här i byhålan. 


Ha en bra lördag allesammans. Var rädda om er o varandra. 


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 29 mars 2013 23:01


Liam är så hjälpsam, ibland lite väl hjälpsam.. Men jag låter honom hålla på,, jaja inte med vad som helst..

Här ville han hjälpa mig att diska o torka av lite.. Sen spolade han upp lite tvålvatten till tjuvarna så dom skulle dö om dom drack det..

En stund efter så får Liam en matkniv på foten o det kändes väl en stund, men jag kunde inte låta bli att skratta. Han gjorde sig Inte illa..



 
 

Av Anneli Gustavsson - 29 mars 2013 22:20


Ja nu har ju trollfammoo inte några 11 barnbarn utan 2 ,, men det är bara 1 som är här hos mig nu.. Vi har kollat på Let´s dance o dom var otroligt duktiga.. Tror nog att det var den bästa omgången  hittills.


Liam har varit så duktig idag, han har ätit som en  häst o fiser som en elefant.. Han är så underbar den killen.. 

Liam o Linus tävlade när vi åt mat inne hos mamma innan för han ville komma etta,, den som vann skulle få diska o Liam älskar att diska, men mamma tog som vanligt hand om allt.


Vi la oss innan i min säng, han vill alltid somna i min o sen rullar jag över honom till sin. Dom första 5 minutrarna ligger han o tjatar, sen börjar muskelryckningarna o han blir trött,,, stentrött som han själv säger.. Han ligger på rygg o jag lägger mig på vänstersida ,, min vänstra hand smeker hans pappa o ögonbryn o min högra håller hans högra hand o den masserar jag med lätta små rörelser.. Det tar ca 5 min sen sover han som en stock.... 


Det är så underbart att ligga o titta på honom när han sover. Han är inte ens 5 år men ändå så stor o duktig i allt han gör. Han är förståndig, ja listan kan göras lång. 


Oj, nu kände jag att jag fortfarande sitter med en plåsterlapp i pannan hahahaha.. Liam älskar att leka med plåster o han ville sätta en i pannan på mig för några timmar sen o den har jag glömt att ta bort =)

Han är knasig den lille mannen.. 


Nu ska jag se om det är nåt bra på tv;n sen blir det sängen. 


Har inte ens hunnit göra några bilder till fb-sidan, men det får nog vara tills i morgon. 


Hoppas ni har haft en bra dag. Ha nu en Glad Påsk o var rädda om er o varandra. 


Dröm sött. 


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 29 mars 2013 21:45


Dans: Paso Doble

 

Oh jag gillar Tobias, han är så duktig. 

 

Hade ingen aning om vem hon var heller, men det vet jag nu.... Men har glömt det om 5 min igen =)

 

Vilket fint leende hon har. Hon har ju lärt in vartenda steg, hon går igenom det i skallen medans hon dansar =) 

Lite hoppigt är det, men jag tycker att hon är duktig..  Nä det sista blev lite sådär,, annars var hon duktig. 

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards