Mitt Nya Liv

Alla inlägg under april 2014

Av Anneli Gustavsson - 18 april 2014 22:30


Jag brukar följa Let´s Dance men det har jag inte gjort så mycket den här omgången .. Jag vet inte varför jag inte tittar nu för jag tycker dom är så duktiga. 


Dom tävlande har så fina o vackra kläder så jag förstår inte VEM det är som klär Jessica Almenäs ??? Hon ser anskrämlig ut i sina tantkläder.. När hon kommer hem ikväll så behöver hon inte byta om för hon hade ju redan morgonrocken på sig. 

 

Nä fy för tusan, klä henne lite mer snitsigt o läckert, det ser för jävligt ut !!!

 

 

Av Anneli Gustavsson - 17 april 2014 00:16


Hipp Hipp

 

Hurra Hurra Hurra

 

Ett stort GRATTIS på

 

Din Födelsedag.

 

Längtar jättemycket efter dig/er.

 

Love You

 

Pussar ♥ ♥ ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 15 april 2014 19:04


Vem ska kunna hålla koll på var glasögonen används ? Dom går att smuggla in var som helst. 

Glasögonen har hittills förbjudits i USA i samband med bilkörning, på biografer, strippklubbar, restauranger och sjukhus.

 

Kravet på köparen är att han eller hon är över 18 år och från USA o att du har 1 500 dollar (cirka 10 000 svenska kronor) 

 

Skulle du köpa dom ???

 

För mer information AF 

Av Anneli Gustavsson - 13 april 2014 19:10


I förrgår natt sov jag väldigt dåligt. Jag somnade inte förrns halv 6 på morgonen.. Jag vaknade strax efter 10 av att sonen ringde o frågade vad jag gjorde. Det tog en ganska bra stund innan jag vaknade till o förstod vad han sa =)

Ja om det är nån som ringer o väcker mig så kan jag lova vad som helst o jag har ingen aning om det sen.. Jag har t o m tagit emot tider till tandläkaren o min läkare o självklart har jag fått betala för utebliven tid. 


Hur som helst så frågade han om jag kunde ha Kotten,, ja ,, lille Jack några timmar medans han o Liam åkte upp till A6 o shoppade. Dom hade en jätterea på Lindex tack vare branden. 


När Jack kom hit så gick vi en runda runt huset o han ska hålla Teddy i kopplet, det är tur att Teddy är så liten för rätt som det är så flyger Jack efter ...


När vi kom in så skulle han äta o sen sova.. Vi satt o pratade medans han åt o jag sa till honom att pappa var på A6 o shoppade, självklart så ska han härma efter o sa asäs håpa,, pappa asäs håpa.. 

Dags att hoppa i säng, in med tutten o fram med snutten.. Jag la ner honom som jag brukar men efter en stund så ropade han - Fammoo, fammoo ,, fammooooo hej fammooo..

Ja det var bara att gå in o försöka få honom att somna. Jag la mig i min säng jämte honom o vi somnade alla 3,, Jack, jag o Teddy =)

Vi sov gott en bra stund.


Marcus o Liam kom in sen på lite kaffe så vi satt o pratade en stund. Han berättade att han hade shoppat mycket som dom behövde både till barnen men även till hemmet. Det är roligt när man kan komma över saker o ting till ett ganska rimligt pris. 


Det är så mysigt att ha barnen hos mig. O det är lite roligt att ha dom en o en oxo för då kan jag ägna mig bara åt dom.. 


Vissa gånger när jag tar kort med mobilen så blir dom så suddiga o hemska medans andra gånger blir dom jättebra..

   

Det var inte kaffe han fick utan lite vatten =)


   
Måste hjälpa fammoo med disken =)

                   

Liam är en riktig tuffing ♥


Ja då har helgen snart gått o det är dags för en ny vecka med nya utmaningar.. Ha en mysig kväll.


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 13 april 2014 00:02


Nej, inget elbolag debiterar din mobil när du svarar

Etiskt tveksamma metoder är inte helt ovanliga bland telesäljare, men det här slår nog det mesta: I ett Facebook-inlägg som spridits på nätet varnas abonnenter för ett elbolag – som debiterar din telefon bara du svarar när de ringer. Men i själva verket är det tekniskt omöjligt.

I flera veckors tid har det förekommit uppgifter på nätet om att företaget Konsument El fakturerar de som svarar när deras säljare ringer. Det här Facebook-inlägget publicerades den 2 april i år: 

 


FÖR MER INFORMATION LÄS HÄR



Av Anneli Gustavsson - 11 april 2014 16:48


Hej

Såg din sida på nätet, och att du gjort en gasrick bypass funderar själv på att göra en sådan.

Men är vääldigt rädd, undrar lite om du kan berätta lite för mig


Med vänlig hälsning  XX




Hej Eva-Lotta.. Tack för ditt mail.
 
Ja jag har gjort en gastric bypass, det gjorde jag 2010 o den gick jättebra.
Jag hade provat allt för att gå ner i vikt men inget funkade. Visst kunde jag gå ner några kilon men jag gick upp det o lite till o så höll det på, som du kanske känner igen.
 
Läkaren på min VC insåg till slut att operationen var sista utvägen så han skrev en remiss till Värnamo.
Jag hade då funderat länge o tagit reda på allt Innan jag ville gå vidare med en operation.
Det var säkert 3 år som jag funderade på detta..
 
Jag fick komma dit för en konsultation i september 2009. Det är inte säkert att man är lämplig, men jag var det så jag fick ett godkännande. Så det var bara att åka hem o vänta på att dom skulle skicka en tid till mig. Dom trodde att jag skulle få vänta ca 1 år..
 
Väntan var hemsk, jag hade världens ångest. Jag planerade för min begravning, jag visste
precis hur jag ville ha det med tex en låt. Mama med Il Divo. Jag pratade med min son om hur fel allt kunde
gå, men det kunde det även om jag fortsatte att vara sjukligt fet. Jag sa till honom om begravningen, jag hade
skrivit ett brev till honom ifall något händer mig. Hmm undra var jag har det idag ? Jag var livrädd för operationen.
Jag hade redan bestämt mig för jag ville fortsätta att leva för min egna skull men även för min son o mitt barnbarn.
 
Jag ringde flera gånger till sköterskan o frågade hur jag låg till i kön o det var ganska många gånger jag fick ringa
tills hon en morgon ringde till mig. Jag glömmer det aldrig. Klockan var 10;40 den 16 feb o när jag hörde hennes röst få frågade jag NÄR det skulle bli ?? Äntligen säger hon till mig, så som du har väntat nu har du en tid. När jag var hos läkaren sa han att jag måste gå ner ca 5 kg, men när sköterskan ringde till mig hade dom precis ändrat det så man var tvungen att gå ner 10 % av sin vikt..
Alltså hade jag 20 dagar på mig att gå ner 14 kg. Som tur var hade jag redan köpt nutrilett så det var bara att sätta igång med fastandet.
Jag hade faktiskt tänkt köpa en pizza innan jag skulle börja mitt nya liv, men jag ville inte slösa bort den dagen med en massa kalorier så det blev ingen.
 
Den 8 mars 2010 skulle jag opereras .. Jag hade ångest innan o var rädd, det var inget mot vad jag blev nu när jag hade fått en tid.
Så mycket som jag grät o oroade mig under hela väntan har jag nog aldrig gjort. Jag kunde inte sova o nu när jag hade fått tiden blev det ännu värre..
 
Flytandet, ja dom dagarna jag fastade gick ganska bra, jag åt Inget, inte ens en gurk bit för det är ju kalorier o dom oxo o jag ville verkligen gå ner allt jag kunde.
 
När jag på torsdagen innan operationen skulle skrivas in hade jag inte gått ner så mycket som dom ville trots att jag hade gjort allt.
Jag sa direkt till läkaren att jag får nog inte opereras för jag hade bara gått ner 9 kilo o jag var riktigt orolig att jag skulle gå miste om detta.
Men läkaren sa att han såg att jag hade gjort allt jag kunde + att jag hade några dagar till innan jag skulle opereras. Jag åkte hem, jag fortsatte med mina nutrilett o kämpade allt vad jag kunde. När jag sen på söndagen skulle läggas in var jag livrädd.
 
När jag stod vid entré dörren o skulle gå in kunde jag inte det. Jag fick ingen luft o jag började stortjuta o skaka. Jag VILLE o jag SKULLE operera mig det var jag redan säker på.. Jag kommer ihåg att mamma sa att jag inte behövde göra operationen om jag var osäker.
Jag var inte osäker, jag var bara livrädd o SÄKER på att jag skulle DÖ under operationen. Försök nr 2 att gå in på sjukhuset gick inte heller så jag stod kvar där ute, men jag klarade av att gå in till slut. Den gången har nog aldrig varit så kort, jag hann knappt blinka förrns jag var på avdelningen. Usch vad hemskt det var. Jag fick ett ensam rum o det är jag glad för, jag hade inte orkat prata med andra människor.
 
Jag satte mig på sängen o mamma satte sig i fåtöljen. Jag kommer inte ihåg vad vi pratade om, jag vet bara att hon sa att jag fortfarande kunde ändra mig om jag var osäker för det är trots allt ett stort ingrepp.. Men som sagt, jag hade bestämt mig.
 
Mamma åkte hem o där satt jag. Jag plockade upp lite foton som jag hade tagit med mig, på Marcus min son, Liam mitt barnbarn o på Teddy min hund.
 
Sköterskorna kom o pratade lite med mig o dom frågade om jag ville ha nåt att äta ??? NÄ , äta ? Jag hade ju inte fått äta nåt på 20 dagar så
jag ville inte förstöra det nu. Men dom sa att jag behövde få den orken så jag njöt av två goda smörgåsar..
 
Jag träffade en kille på avd som oxo hade gjort den här operationen, vi satt o pratade hela natten, men sen var jag tvungen att duscha av mig o det skulle jag även göra på morgonen.. Jag lyckades sova några timmar men fick hjärtklappning när dom kom in på morgonen o tog tempen osv.
 
Jag tror att klockan var ungefär 7 när jag fick åka ner. Jag fick inget lugnande på avdelningen som jag vart lovad, men jag fick det nere vid op.
Jag tyckte då att det inte hjälpte mig men det måste det ha gjort för jag kommer inte ihåg så mycket innan dom satte masken på mig , då fick jag panik men sen somnade jag gråtandes i alla fall.
 
När jag vaknade första gången vet jag inte men jag hade fruktansvärt ont. Dom ville att jag skulle sätta mig på sängkanten men det gick inte just då. Jag var törstig så jag fick en liten sprayflaska så jag kunde få lite vatten i munnen.. Jag hade visst pratat med min mamma o med min yngsta systerdotter Tilda o till henne hade jag sagt att glöm aldrig att jag älskar dig =)
 
Jag kom upp på rummet vid 22 tiden ungefär o jag fick smärtstillande så ofta jag behövde.. Ett par timmar senare så fick jag kramper i magen o det tryckte upp mot halsen, vad jag inte visste då var att det var luften som dom blåser upp när dom opererar går ut kroppen så jag trodde att nåt var fel. Men det var det inte.. Allt var precis som det skulle..
 
Det var jättesvårt att resa sig upp nästa dag dels för operationen o dels för min muskelvärk ( fibromyalgi ) så jag fick lite hjälp. Men jag var tvungen att klara mig själv för det måste jag ju göra hemma.  Det gick bra det oxo till slut o jag fick åka hem efter 4 dagar. Jag var jätterädd nu när jag var hemma ifall det skulle hända något.
 
När jag kommer hem möts jag av mitt älskade barnbarn , svärdotter o mamma o självklart min hund. Jag blev så glad..
 
Operationen gick jättebra o allt efteråt har varit bra oxo.. Inga komplikationer , bra värden. Jag lyckades gå ner 40 kg första året o 8 kilo nästa år sen tog det stopp. För ett år sen började jag öka i vikt igen o det är INTE bra. Jag har länge nu kunnat äta allt o väldigt mycket. Jag såg inte när portionerna blev större o större. Idag kämpar jag som jag gjorde Innan operationen. Jag har alltså ätit upp mig igen.
 
Nu kör jag med 5;2 dieten o den funkar hittills bra för mig. Jag har sen den 6;e januari gått ner 7 kilo..
 
Eftersom du funderar på att göra den här operationen så måste du tänka att det är Bara ett verktyg, du måste hela tiden vara noga med vad du äter o hur mycket du äter. Dom flesta operationerna går som dom ska, men det finns dom som inte blir lyckade.
 
Ta reda på så mycket du kan. Gå in på olika sidor på nätet, prata med dom som har gjort det. Inga frågor är dumma frågor..
 
Kom ihåg att du ska göra operationen för Din egna skull. Låt ingen påverka dig med ditt beslut. Även om du rådfrågar andra o väger in deras åsikter så är det Ditt beslut o dina egna mål.
 
Jag är ledsen idag för att jag inte stoppade min vikt i tid nu när jag började gå upp igen, men man blir blind o vill inte inse vad som håller på att hända. Det kallas matmissbruk, o missbruk blundar man för.
 
Har du fler frågor eller bara vill höra av dig så gör det. Jag önskar dig lycka till i vad du än beslutar dig för.
 
Kramar Anneli ♥
 
Oj det blev visst ett långt svar. Jag behövde skriva av mig..
 

Av Anneli Gustavsson - 10 april 2014 23:09


En kvinna i 35-årsåldern lurades i lördags av en fräck bedragare utmed E4:an i Jönköping. Nu varnar polisen för vägpirater som lurar trafikanter på kontanter genom att försöka sälja falskt guld.

 

Jag förstår inte hur man kan bli blåst på pengar som den här kvinnan blev .. Låna aldrig ut pengar även om ni får ett löfte om att få ännu mer tillbaka eller som i detta fallet mer pengar o lite guld. 

 

Det är helt sanslöst. Ni kan läsa mer om det HÄR

 

 

Av Anneli Gustavsson - 9 april 2014 17:58



Jag blev uppringd av en kvinna från Nix spärrservice där hon ville sälja en tjänst så att telefonförsäljare inte kunde ringa upp mig. Alla telefonförsäljare skulle bli spärrade o det är första gången jag Nix ringer upp sina kunder. 

Jag frågade hur mycket det skulle kosta, det har aldrig kostat något innan men jag tänkte att det kanske var nåt nytt nu. 

299 kr som en engångssumma - tillsvidare skulle det kosta ?


Jag sa att jag inte betalar för den tjänsten o hon var nog den första som inte envisades med att fortsätta tjata så vi la på. 


AKTA ER FÖR NIX SPÄRRSERVICE det är INTE Nix för NIX ÄR Gratis. 


Telefon numret som ringde upp mig är ; 08-55004081


Ni ser även på Nix hemsida att dom VARNAR för den här spärrservicen. NIX - TELEFON / SPÄRREGISTER




 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards