Mitt Nya Liv

Alla inlägg under december 2011

Av Anneli Gustavsson - 17 december 2011 21:15


Jag har varit ute i mitt förråd o letat fram mina julsaker.. Granen stod där som den har gjort i många år, tomtarna hittade jag oxo ganska snabbt men pyntet till granen fick jag leta efter.

Jag hittade de till slut o bar in allt...  Ljusslingan som jag har,, har jag haft i hur många år som helst.. Ja ända sen Marcus va liten. Jag provar den alltid innan jag börjar klä granen för att se så alla lampor funkar. En lampa va trasig men dom andra lös så fint..


Jag gick in till mamma o frågade om hon hade nån extra över, samtidigt frågar jag henne hur längesen de är som jag hade min gran uppe ? Ja mitt julpynt överhuvudtaget. Men de kommer hon heller inte ihåg. De är många år sen i alla fall.


Jag har inte velat fira jul, ja de har inte funnits något att fira överhuvudtaget. Allt har bara varit så jobbigt. Inget är desamma sen Marcus växte upp o man började räkna ner julen nästan innan sommaren hade tagit slut.

De blev inte bättre av att jag mådde dåligt både med värken, men framför allt med vikten. Jag hatade mig själv o jag hatade allt vad umgänge hette. Jag ville Inte inte vara bland människor även min familj. Jag orkade inte med mig själv. 

Jag hade min trygghet i min lägenhet o min stora trygghet va oxo Teddy,, min älskade hund. Han älskade mig villkorslöst. 


Jag ville inte vara med längre, så illa va de. Allt vände när jag fick min magsäcksoperation o jag började gå ner i vikt.. Jag tänker inte tjata om de igen, men de är därför som jag inte har orkat med något.


Jag har en plastgran som jag har haft i många herrans år. Den ska vikas ut gren för gren så de är lite pilljobbg men den blir fin när den är klar.


Jag har inte kartongen kvar så jag har fått snöra om den för att inte grenarna ska fällas ut o ta en massa plats. När jag såg granen stå på mitt golv kände jag hur tårarna trillade...

De va så längesen jag brydde mig. Jag började gråta av en hopsnurrad plastgran..

 

Ljusslingan lägger jag alltid ut så här, de är lättare innan grenarna är utfällda.


 

Virkgarnet som va snörad om granen.. När jag klippte av de så började jag gråta på riktigt. Jag fick så starka känslor som bara vällde över mig.. Tankar från förr hur de va mm. O tankar från NU att jag har kommit så långt som jag har gjort.


 

Jag skulle ju ta ett glas vin, men de glömde jag bort. Jag hade klätt nästan hela granen innan jag kom på de. 


 

Mitt guldglitter är visst lite slappt på några ställen, men de fixar jag till sen.

MIN gran,,, o den är klädd o står inne i min lägenhet.

 

De är mysigt. De tog tid att klä den, men jag lyssnade på härlig musik o gick här med mina tankar.

Teddy låg i soffan o tittade på mig. 

 

Den här ängeln tror jag mamma har gjort. Jag kommer inte ihåg vem jag har fått den ifrån.. Sorry.


     

Jag älskar mina guldklockor. Jag har ganska många,, dom köpte jag på Jysk för många år sen. 



Här har vi ändå det bästa av allt. Teddy är så snäll o gör precis de jag ber om. Jag ville ha ett kort på honom med tomteluvan o de fick jag.

Den är lite stor så den åkte ner över ögonen lite. Men han önskar ER alla en God Jul.


Detta har jag roat mig med i kväll,, o de va mysigt... Nu känner jag mig så nöjd, nu blir de inga fler tårar =)


Ha en mysig kväll..


Puss I Pannan  ♥



Av Anneli Gustavsson - 17 december 2011 18:12



Nu mina vänner blir de julmusik med Il Divo & ett glas vitt .. Nu ska jag fixa med julen





 

Av Anneli Gustavsson - 17 december 2011 17:00


 Smålandsbonden ringer sin son några dagar före julafton.


- Jag vill inte förstöra helgen för dig, men jag måste tala om att din mamma och jag ska skiljas. 45 års olycka får räcka !


- Va pratar du om pappa? skriker sonen i luren. 


- Vi står inte ut med varandra längre och jag orkar inte ...prata ...om det. Ring din syster i Kiruna och tala om det för henne.


Panikslagen ringer sonen till systern, som exploderar i telefonen.


-Aldrig i livet att de skall skiljas, säger hon.


- Jag tar hand om detta !


Hon ringer omgående pappan och säger bestämt:


- Ni skall inte skiljas! Gör ingenting innan vi kommer!


Pappan lägger på luren och vänder sej till frun med orden:


- Det är okej. De kommer hem till jul och de betalar resan själva !!

Av Anneli Gustavsson - 17 december 2011 15:15


Visst är de väl en underbar värld vi lever i.... Man sätter sig o dricker lite gott kaffe o läser nyheterna på nätet om all kärlek, respekt ,  omtanke mm som vi alla har till varandra. 


Mannen som hade varit på julfest o blev skjuten i bröstet,,, tänk om han istället fick några vänliga ord o en kram o sen kom hem som han skulle !!!


Alla döda o skadade i Egypten .. Soldater som skjuter i luften o misshandlar demonstranter. Visst skjut i luften men misshandla inte. KÄRLEK......


Kungen som får sig en rejäl skrapa för nåt som hänt för länge sen. LÅT honom VARA. Alla har vi varit unga o dumma.


Wiehes  spritkupp mot E-type. E-type dricker inte sprit men ändå häller Wiehe sprit på tårtan, kunde du inte hällt på lite saft istället. Tårtan blir lika "saftig".. Dålig stil Wiehe !!


Jakob Lindén som blev piskad av sina skolkamrater för att han skrattade för högt i matsalen. Dom drog ner byxorna på honom o piskade.. Han anmälde detta o de blev ännu värre.. Han gjorde helt rätt som anmälde detta, tyvärr blev de mobbing istället.


Minst 180 människor har dödats efter att en tropisk storm dragit fram över södra Filippinerna. Tragiskt, vädrets makter kan vi inte rå på.


Sångerskan Etta James är döende i cancer.. Medans hon kämpar mot cancern bråkar maken o sonen om VEM som ska få kontroll över hennes hus.... SKÄMS PÅ ER.


  Lilla Isabella 2 år blev så glad när hon fick Barbamamma, men de kunde slutat riktigt illa. Inuti dockan fanns en kniv som hon skar sig på.  Hon vill inte ha tillbaka sin docka ,, dockan som gjorde henne illa.. 

expressen.se


17 åringen som sökte vård, fick ingen hjälp. Dog av parasit i dricksvattnet..


Cancersjuka Inga-Britta Nilsson, 77, i Lomma fick själv krypa till sin säng efter att ha ramlat och brutit lårbenshalsen. Tre dygn senare avled hon. Ingen kom till hennes hjälp då hon larmade. Personalen visste fortfarande Inte vilket ben som va brutet när hon dog. DÅLIG STIL.


Sen har vi nog det viktigaste av allt i dag när de gäller nyhterna.........

Årets första snöoväder når stockholm... SMHI har gått ut med en klass 1-varning. Hur ska detta sluta ?

Ta fram badlakan, släng på er era bikinis o ge er ut i de härliga vädret, men glöm för gud skull inte att smörja in er med solskyddsfaktor. I värsta fall så hoppas jag att ni har bunkrat upp med en massa mat ifall ni inte kommer ut på ett tag.. expressen.se


Ja de va lite av nyhterna.. Något nytt ? Ja lite.

Visst finns de nyheter som är något gladare men dom är så få så dom "orkade" jag inte skriva om =))


Idag snöar de lite här ,, jag hoppas att de kommer mycket mycket mer än detta så att de får ligga kvar. Jag vill att de ska vara vackert nu till julen. De ska vara vitt o kallt ute, varmt o skönt inne.


Ha en bra dag, va rädda om er o bli inte chockade om de börjar blåsa o snöa lite =)


Puss I Pannan ♥

Av Anneli Gustavsson - 17 december 2011 00:44


För några dagar sen skrev jag att jag hade fått nåt skojigt med posten. De va Zumba  =)

Har försökt att få tag i de länge nu o nu fick jag chansen med ett erbjudande på en tidning. Billigt o bra =)


Nu va jag ju tvungen att testa lite Innan jag kör igång på "riktigt"..


Vill ni se när jag dansar Zumba ?



Ja nu är de ju så att jag kommer att vara bakom kameran tillsvidare så ni får tyvärr inte se mig riktigt än.. Men man vet ju aldrig vad som kan hända när jag har fått kläm på de o jag har gått ner lite mer i vikt =)

Som ni ser så åker kameran fram o tillbaka, de är jag som zumba med tjejerna ...

Dags att be John Blund om en "dänga" så jag kan sova gott.. Dröm söta drömmar.


Puss I Pannan  ♥



 

Av Anneli Gustavsson - 16 december 2011 23:03


I januari i år drabbades 17-åringen av symptom som liknade magsjuka, bland annat kräkningar.

Pojken sökte vård, och symptomen gick i skov under våren. 


" Trots olika behandlingsförsök avled pojken senare på intensivvårdsavdelningen. "


POJKE  AVLED 


Är de så svårt att kolla upp sånt förutsatt att de inte är slarv ?

Ser man inte de när man tar blodprover ? För jag antar att dom gjorde de från början för att "köra" uteslutnings metoden ??


Bra att dom anmälde sig själva för att utesluta slarv...

Av Anneli Gustavsson - 16 december 2011 20:51


Måste ju bara visa mitt sexiga knäckebröd som jag bakade nu, o förra helgen, o helgen innan dess osv =)


Detta är mitt godis, mitt helg godis o de är så gott. De äter jag som chips. Jo jag vet att jag har sagt de innan, men de är värt att säga igen.


Har ni inget att äta så baka detta. Så gott. Jag har inget på utan äter dom á la naturell ..





RECEPTET


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards