Mitt Nya Liv

Alla inlägg under november 2013

Av Anneli Gustavsson - 30 november 2013 22:08


Natten har som vanligt inte varit rolig. Jag somnade ganska fort men vaknade efter ca 30 min igen o hade svårt att somna om pga värken.


Jag hade ställt klockan till 10, så precis när den ringer så ringer mamma o ska väcka mig. Men jag var vaken för jag hade sån värk men jag hade inte orkat gå upp än... 


Upp o göra mig i ordning, ut med Teddy, äta lite frukost o sen iväg till min moster, hennes man o mina 3 kusiner..


Dom bjöd på glögg , pepparkakor o nån god turkisk yoghurt/mögelost tjosan som var så gott att dippa pepparkakorna i.. Till glöggen hade jag russin,, mumma mumma... Det var stark glögg oxo så det kändes i hela kroppen hur det "värmde" till =) Jag är inte van att dricka alkohol men det var gott. 


Till middag hade hon potatisgratäng, fläskytterfile en god sås å sallad... Till efterrätt blev det oj, vad heter det nu,, jo cheesecake ,, två olika .. En med choklad o en med apelsin o till det var det glass, dricka o kaffe.. Mums =)


Efter det var det dags för Camilla, Mats, Julia, Jacob, Mia, Peter, Sanna o Tilda att gå ner på stan för Eksjö hade julmarknad.. Jag, Teddy o Johanna stannade hemma.. Det hade blivit för mycket för Teddy med folk som irrar omkring... Vi tittade lite på tv o myste.. 


Sen kom dom hem o då blev det fika........ Jädrans jag kom på nu att jag glömde fota fikabröden... Ja det var gott som bara den. Camilla hade gjort biskvier, mjuk pepparkaka, lussebullar o pepparkakor, kaffe o dricka. Har jag missat nåt ? 

Vi har inte gjort annat än ätit o gott har det verkligen varit. Jag skulle kunna åka dit i morgon oxo o äta samma mat igen..


Teddy har varit helt, fantastisk o underbar hela dagen. Snäll som bara den, inget gnäll eller tjurande. Jag har knappt märkt av honom o det är ovanligt för att vara Teddy... Han gnällde lite på dit o hemresan men det är egentligen inget att nämna.. 


Han ligger helt utmattad i min säng nu så han kommer sova gott hela natten. 


Camilla o Mats hade lämnat bort sin hanhund bara för att jag skulle kunna följa med dit. Det var jättesnällt av dom för Teddy går inte ihop med hanhundar.. Så deras Lipton blev nog glad när dom hämtade hem honom hos grannen..


Tack Camilla, Mats, Julia, Johanna o Jacob för en supermysig dag. 


Hoppas att ni har haft en bra dag allesammans. Var rädda om er o varandra. 

Dröm sött.


Puss I Pannan ♥


     
Det är fruktansvärt dåliga bilder men jag har tagit dom med min mobilkamera =)



Av Anneli Gustavsson - 29 november 2013 15:53


Nu börjar det snöa lite smått, hoppas att det kommer rejält o att det får stanna för jag vill inte ha regnet o klabbet..


Vaknade inatt med huvudvärk, men jag somnade om o vaknade igen vid 6 tiden då jag fick gå upp o ta treo o imigran för jag kände att migränen var på väg.  Har fortfarande ont i huvudet o känner lite i halsen men det blir väl som vanligt bara lite drattel med det..  Ja jag vill inte bli sjuk nu för imorgon är det utflykt, skriver mer om det i morgon.


Har dammsugit , satt upp stakarna i fönsterna , ja den i sovrummet funkar inte så jag skickade bud med mamma nu när hon ändå är i stan.. Hon har hittat en fin, så det ska bli intressant att se vad det är för nåt. 

Visste ni att den säkraste tiden på året för att slippa sex är nu mellan jul & nyår ?!. Då står ju stakarna i fönstret o kulorna hänger i granen   


Teddy är inte rolig just nu, det är nog någon som ska löpa för han kan inte koncentrera sig när vi är ute. 5 ggr var han på väg att sätta sig o "babba" men så kom det nån doft som svepte förbi honom istället o det var mycket mer intressantare än att "babba"...


Jaja, nu får han hålla sig tills vi går ut i kväll, så är det. NÄÄÄ märker jag att han behöver gå ut så får han faktiskt göra det.. Vi har inga tider utan det är Teddy som bestämmer när han är vill... 


Nu ska jag ta en mugg kaffe o dricka en massa vatten o hoppas att skallevärken går över snart. 


Ha en bra dag allesammans. Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 28 november 2013 18:39


I förrgår kväll när jag låg i sängen fick jag så ont på insidan av min högra vad. Det kändes som något brast o jag tittade efter men jag såg inget. Sen igår kväll kände jag att jag hade ont där o tittade, då har jag ett ganska stort blåmärke med en liten knöl ... Jaha,, är detta en propp ?? Hur ter sig proppar ? 


Jag passade på att gå in till vårdcentralen, ja jag chansade på att det fanns någon som kunde titta på mitt ben o det fanns det. Jag fick komma in till en läkare direkt o hon konstaterade att det inte var någon propp utan en muskelbristning... 


Hon var tvungen att undersöka båda mina ben ordentligt så när hon klämde o tryckte höll jag på att börja gråta.. Jag har ju så ont i mina muskelfästen.. Jag ville skrika rakt ut, men bet mig i tungan o försökte skärpa till mig. Hon sa till mig att jag inte skulle oroa mig , o att det kan ta några veckor innan det försvinner, så om jag ville lindra värken kunde jag köpa nån sån där smörja. Men det bryr jag mig inte om för jag har ändå en jävulusisk smärta dygnet runt då gör det lilla varken till eller från.


Jag är glad att jag slapp uppleva proppar nu, dom kanske kommer vartefter ändå.. 


Så på 5 minuter blev jag 150 kr fattigare, men det var det värt för nu kan jag slappna av. 


Jo hon sa oxo att det hade blivit en inflammation vid muskelbristningen. Ja det var nog ronden för den här gången   


Ha en mysig kväll. 


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 24 november 2013 00:25


Nu är det bara 1 månad kvar till julafton.. Nu vill det till att vara lite extra snäll så man får några klappar i alla fall. 


Dags för lite sömn. Dröm sött, var rädda om er o varandra. 


Puss I Pannan ♥


 


Klicka på bilden så kommer du till Gilla & Dela / Like & Share..



Av Anneli Gustavsson - 23 november 2013 14:03


Innan när jag var ute med Teddy så kom min Peter, Tilda o syrran. Dom skulle hämta nåt hos mamma så Tilda sprang ner o hämtade det medans jag pratade lite med syrran.


Jag berättade för henne att jag ramlade ute häromdagen,, jag ser hur hon ser detta framför sig o börjar skratta som bara den. Hon undrade hur jag bar mig åt ? Jag förklarade att jag inte fick med mig vänstra benet.. 


Där är vi väldigt lika, vi skrattar när något sånt här händer för vi ser framför oss hur dumt det ser ut. Tänk dig själv hur jag ligger bakom sopstationen o sprattlar för fullt för att komma upp igen =)


Men det är nog oxo det enda vi är lika med jag o syrran. 


Har precis tittat på ett program på tv3 som handlade om barnmorskor.. Det är intressant att titta på. Nu är det väl inget mer förrns ikväll så nu ska jag ta mig lite kaffe igen. Kaffe o en frukt, det blir nog ett äpple... 


Ha en bra dag allesammans. 


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 22 november 2013 22:13


Som sagt va så är detta mammas kattunge.. Jag kan inte låta bli att ta kort på honom, han är så charmig o busig.. 

Jag gillar inte namnet han har gått - Baileys. Han passar inte med det namnet. Jag tycker att han ska heta Alfons för han är busig o syrran tycker att han ska heta Karlsson för det heter dom som födde upp honom. 


Baileys

Alfons

Karlsson


VAD ska han heta ?


                     

Av Anneli Gustavsson - 22 november 2013 20:12


Idag fick jag ett brev med posten, jag hade inte tänkt öppna det för det var från Edgemont. Jag trodde att dom ville sälja på mig nån skit men jag öppnade det o ser en lapp från Hemmets Journal o 2 trisslotter   


Då har jag skickat in ,, ja jag skickade in 2 bilder så jag vet inte vilken det är jag har vunnit Min Vackraste Blomsterbild med ?  Den var i Hemmets Journal  41/13.. Så om det är nån där ute som har en liggandes så hojta gärna till. 


Nu har jag 13 trisslotter o 2 Sverigelotter som ska skrapas. Mina trisslotter har jag haft ända sen januari detta året..


Tänk om jag har en stor vinst liggandes här hemma ? Ja i dagsläget kanske jag är miljonär =)  


Jag har alltid gjort så här med mina trisslotter. Mamma blir galen på mig, hon tjatar   på att jag ska skrapa dom så dom inte går ut .. 


 

Av Anneli Gustavsson - 22 november 2013 14:22


Då har min unga mamma fyllt 65 år, ja det gjorde hon för 1 vecka sen. Vi var där hela familjen o grattade henne. Natten innan så pyntade jag trapphuset lite med ballonger o serpentiner. Uppifrån o ner till hennes dörr. Det ska synas att man fyller år =)


     

Det var uppdukat o fint..

 

Nästan alla fick plats i soffan. Det var bara jag , Liam o mamma som inte satt där =)

 

Matvraket väntar på sin mat. Han är väldigt glad i mat o allt gott =)


 

Nina, min svärdotter 

 

Linus o hans söta Amanda. O självklart lille Kotten..


 


 

Mamma fick stora , sammetslena, rosor av grannen. Dom doftade så gott, precis som rosor ska dofta.


 

Jag kommer inte ihåg vem hon fick den här buketten av, men jag tror att det var Marita.

 

Mys.........


 

Kotten tittar så gott på Mia.

 

Amanda o Linus ♥ Dom passar så bra ihop.


 

Bustrollet =)

 

Den här bilden är fin på mor o son ♥

 

Liam hjälper gammelmormor att öppna paketet som jag köpte till henne. Hon fick mycket fint.



 


En stavmixer med iskross..


 

Tänk att det är så roligt att leka med papper =)


 

Dom här fina tomtarna fick hon oxo.. 


Ja jag tog kort på maten, men jag vet inte var dom är ? Det är flera kort som jag saknar.. Det är konstigt, så har det varit sista tiden att saker o ting försvinner från mig, men dom dyker upp till slut =)


Ha en bra dag allesammans. Puss I Pannan ♥


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards