Mitt Nya Liv

Alla inlägg under augusti 2013

Av Anneli Gustavsson - 31 augusti 2013 12:32


God morgon,, jo jag har varit vaken en bra stund nu.. Jag har varit på #apoteket o hämtat ut min medicin, jag fick hämta ut dom en dag tidigare,,,, tackar.. Dom är alltid så gulliga på Mitt apotek.


Vad jag inte tänkte på var ju att det är Hammarrundan idag, så det var en massa #cyklister, mycket folk o olika stånd, barnen kom med sina #ballonger med ett leende.. En kille såg sin ballong flyga iväg så han var inte så glad, stackars liten.  Pappan ordnade säkert en ny till honom... 


Hem o hämta Teddy hos Rohde o sen in o fixa lite frukost så nu dricker jag mitt goa #kaffe o har ätit lite keso med yoghurt, det är så gott. 


Har även betala mina räkningar, jo jag fick ju för mig att jag hade betalat dom innan men det var ju Rohdes jag hade fixat så det var bara att sätta sig o göra det nu. Så nu får jag bo en månad till,,, skönt de =)


Ska fixa lite till innan Trollet o Kotten kommer till mig. Äntligen ska jag få ha båda över natten   


Nu får ni ha en bra dag allesammans, jag ska dricka upp mitt kaffe.. 


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 30 augusti 2013 16:42


Sådär ja, då har jag pratat med apoteket om mitt recept som ska hämtas ut på söndag, men eftersom dom inte har öppet i Norrahammar o jag har mina barnbarn lörd till söndag så får jag hämta ut dom på lördag istället. Det gäller ju bara en dag, så det går nog bra.. 


Idag regnar det till o från o det är tråkigt som bara den. Jag har varit o handlat, fixat med mina blommor o snart ska jag dammsuga o fixa mat tills i morgon då barnen kommer så jag slipper stå med det då. 


Det blir första gången som Jack ska sova över här oxo, o det blir första gången som jag har båda barnen över natten .. Det ska bli så spännande o roligt. Hoppas inte att Teddy skäller så Jack vaknar, han är väldigt lättväckt.. 


Nä det är bäst att sätta fart. Ha en bra dag o trevlig helg.


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 29 augusti 2013 19:37


  1.  29 augusti 2013 - 19:34
  2.  Övrig träning - Gång
  3.  5,25 km
  4.  1:02:00
  5.  11:49 min/km

Det var fruktansvärt tungt att gå. Min värk ställde verkligen till det för mig så nu har jag fått ta medicin.. 
Steg - 7916 / 62 min

 

Jag ska väl kanske vara nöjd med tiden ,, jag har ju trots allt inte gått på väldigt länge + att värken jävlas.... 

 

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 29 augusti 2013 10:48


Ja det har varit en god morgon. Klockan ringde fem i halv fem så det var bara att gå upp o fixa till sig för att sen gå ut med Teddy innan jag åkte till barnbarnen. 

Jag o Teddy la oss i soffan o precis när jag höll på att somna strax innan sju vaknade dom så det var bara att göra dom i ordning. Jack åt sin välling, han var så duktig medans Liam inte ville ha sin macka men han åt upp den o yoghurten till slut så han var oxo duktig. 


Vi har lekt o gosat, ja Liam har väl mest tittat på nån film men han var med o lekte lite oxo.. 

När Nina kom hem så fixade hon till sig, körde hem mig o sen tog hon barnen till dagis. Jack skulle sova där för fösta gången idag, hoppas att det går bra. Han är så duktig, o dom har blivit så stora. 


Nu har jag ätit lite frukost så nu ska jag lägga mig, blev inte många timmars sömn inatt =)


Ha en mysig dag.. Skicka gärna hit solen för hon har gömt sig här ..


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 28 augusti 2013 22:56


Ja jag har ställt klockan på halv 5 så jag hoppas verkligen att den ringer då... Jag ska åka hem till barnbarnen o ha dom.. Nina jobbar dygn, hon började igår ,, näää det var nog idag o slutar i morgon bitti.. Marcus börjar jobba klockan sex o han måste åka hemifrån halv sex o där kommer jag in i bilden. 


Hoppas barnen sover lite så jag kan sträcka ut mig på soffan en stund, annars gör det inget för jag kan åka hem o sova senare. 

Nina måste köra hem mig, eller om jag har med mig deras bil hem. Ja de får vi se hur det blir.


Hoppas ni har haft en bra dag.. Dröm söta drömmar, var rädda om er o varandra. 


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 28 augusti 2013 21:35


Jisses i min låda... Mamma ringde precis till mig o det lät som hon stortjöt...


Jag - Ja vad är det ?

Mamma - %¤&##&&/``"¤%%

Jag - Hallå

Mamma - ^^?/%&"!¤/)

Jag - Mamma ??

Mamma - hahahahaha

Jag - Vad är det ?

Mamma - HahahahahahahaHAHAHAHA hahaha

Jag - Men vad är det ?? Vad gör du ??  ( det lät först som hon grät )

Mamma - Jag läser det du har skrivit o jag kan inte fortsätta läsa för tårarna rinner på mig.

Jag - Ja du är väl inte klok.

Mamma - Jo men du skriver så bra hahahahahahaha.

Jag - Ja men jag skriver ju bara som du är.. 

Mamma - Hahahahaha


Hmmm undra om hon har tullat på nåt gott ??  =)

Hon kanske sitter där inne o joddlar för sig själv nu hehehehe.. Nä då hon har inte tullat på nåt, men hon skulle behöva sig en liten fylla hahahahahaha




Av Anneli Gustavsson - 28 augusti 2013 20:50


Sist jag var o handlade så ville mamma att jag skulle köpa bubbelvatten åt henne,, självklart gjorde jag det, ja jag brukar glömma ibland men jag kom ihåg det nu.. 

När jag kommer hem så säger hon att det inte är bubblor i vattnet utan bara vanligt vatten så flaskan har stått här inne hos mig som jag skulle ta med mig o byta nästa gång jag handlade, vilket jag gjorde ikväll.


Men först så ska det strula lite.. I morgon ska jag vara barnvakt redan kvart över fem på morgonen till ca halv elva på förmiddagen... Jag hade glömt säga detta till mamma så jag kunde inte ta bilen till dom i morgon så hon får köra ner mig till sonen o hämta deras bil.. Hem igen o lämna Teddy hos mamma sen iväg till fammoos Ica =)

När jag kommer in så knackar jag på glasdörren så att AL ska se mig när jag kommer med min redan köpta flaska... 

Jag går runt o frågar om jag får byta den för mamma ville ha bubblor i sitt vatten...


Jo jag glömde säga att jag o mamma redan hade diskuterat detta med bubblorna, jag sa att det står Naturelle när det Inte är nån smak men hon säger att det Inte är några bubblor då.. Jaja.. Nu tillbaka till Ica.


Jag - Snälla kan jag få byta till bubblor i stället ?

AL - Men det är bubblor i.

Jag - Nej det är ju inte det. 

AL - Jo visst är det det. Står det att det är utan bubblor ?

Jag - Nej, det står naturelle o mamma säger att det är Utan bubblor.

AL - Nej, men fråga Marie hon vet det. 


Jag går runt i affären o letar efter henne o hittar henne till slut.


Jag - Jag vill gärna byta flaska så jag får med bubblor istället.

Marie - Jo men det Är bubblor.

Jag - Nä det är ju inte det,, jag säger att det är det men mamma säger att det inte är det för det står naturelle..

Marie - Jo men titta här får du se... 


Jag har själv inte tänkt tanken på att läsa om det står med eller utan bubblor. Men det står att det är bubblor. 


Jag skojar med Marie o säger att min mamma säger att det Inte är några bubblor då är det så.. Kan du förstå hur det är att försöka tala om för henne när hon inte vill lyssna. 


Marie - Gå hem till mamma o öppna flaskan framför henne , sen skrattar hon.. 

Jag - Ja du det är väl det jag får göra. Jag har förklarat för mamma att naturelle betyder att det är utan smak men hon tror mig inte. Nu kanske hon gör det.. 


Jag ställer ner flaskan i vagnen o fortsätter handlar, jag ringer mamma.. 


Mamma - Ja vad är det ?

Jag - De va då fan jag säger ju att jag har rätt.

Mamma - Va då ?

Jag - Det är BUBBLOR, säger jag ju.

Mamma - Nej det är det inte. 

Jag - JO men jag har ju stått här o tjafsat med dom nu ,,, ge dig. 

Mamma - Jaha var det bubblor ( säger hon o skrattar gott )

Jag - Tänk om du kunde lyssna på mig nån gång när jag säger nåt.

Mamma - Jaja... 


Sen la vi på o jag handlade klart. När jag väl kommer hem så får hon sin flaska MED bubblor,,,,, BUBBLOR.. Hoppas bubblorna smakade gott.... Här har jag gått i ett par dagar o sett flaskan stå i köket o tyckt synd om mamma som inte fick sin flaska med bubblor... Jo då,, hon har klarat sig för jag har bubblat med mina egna bubblor till henne...


Det var ett jädrans bubblande nu =)


Hon har fått sin flaska o hon fick ge sig för jag hade RÄTT !!!!



Av Anneli Gustavsson - 28 augusti 2013 13:38


Äntligen har mamma fått hem sin nya bil. Den skulle kommit i början på juli men kom igår, ja hon fick den igår. Den är så läcker,, en riktigt lite racerbil ,, den är sexig =)

Jag körde den en liten snabbis bara för mamma skulle på möte o den spann som en liten kattunge =)


Tyvärr gör inte bilderna bilen rättvisa, solen sken jättemycket o alla löven speglar sig i lacken.. Färgen ser ut att vara matt, men det är den inte.


   

Här ser man den lite bättre hur den speglar sig..


   

En söt liten rumpa =)


Precis när jag tog bilden så tittade solen fram så det blev för ljust, men den är så läcker. Den har allt,, ja mamma har beställt allt..


   

Den är ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, sexig =)


 


Mamma blev väl emottagen när hon kom o skulle hämta bilen. Dom hade skrivit välkommen på en skylt med hennes namn på som stod jämte bilen o hon fick rosor o nåt mer som jag inte kommer ihåg nu. Roligt för henne att hon fick lite uppmärksamhet... 

Nu sitter hon på sitt jobb o har möte tills i kväll när hon helst vill vara ute o köra sin pärla... 


Ska ta mig lite kaffe nu så får jag se vad dagen har att erbjuda. Ha en bra dag allesammans. 


Puss I Pannan ♥



Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards