Mitt Nya Liv

Alla inlägg under mars 2021

Av Anneli Gustavsson - 31 mars 2021 20:44


Ja det har varit en härlig dag. Först gick jag o Neo en runda, sen gick vi hem o myste lite innan jag gick ut på min egna runda.

 

Jag gick bakom sjöarna, Martins gården, förbi Åsasjön Åsa dagis, förbi Rut hemåt, gamla parkeringen, 23an o hem.. 

 

Jag lyssnar på radion när jag går, det är skönt att ha någon som pratar med även att dom spelar musik. Det är så skönt för jag brukar gå i takt med musiken så ibland får jag stega på rejält för att hinna med.. Går låten för sakta så går jag så fort jag kan i stället =)

 

   

Älskar när det blommar.

 

 

Tänk om löven kunde vara äkta guld =)

 

 

Can broken things be fixed ?

 

     

Vackert =)

 

 


 

Det blåste rätt bra men det var inga kalla vindar så det var skönt =)

 

 

Solnedgången från min trädgård.

 

 

Neo o jag stegade på. Han gick ganska långt i dag, jag bar honom 3 gånger men det var inte långa sträckor =)

 

 

Det blev 15.906 steg med båda rundorna.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. 

 

BE SAFE STAY SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

Ta en titt inne hos Neo, jag skrev ett nytt inlägg innan. HÄR. 

 

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 30 mars 2021 19:46


Nu har isen smält på sjöarna o det känns som att våren är på väg. Det har regnat ett par dagar men jag har ändå varit på mina promenader. Det blåser rätt friskt men det är ändå skönt på nåt sätt. Skönt att komma ut. Jag längtar bara till jag kan ta milen o lite till kanske. Jag har planerat att gå en längre sträcka men den får vänta lite till tills jag mår bättre. När jag inte känner mig yr, matt o skakig.. Det är läskigt när det blir så.

 

Det har varit mäktiga moln, jag älskar ju molnen förutom när jag vill ligga ute i solen. Men molen kan vara så fina, ibland kan man se en figur eller nåt i molnen.

 

 

Det är tunga moln, mäktiga moln.

 

           

Det är så vackert när alla blommor börjar blomma.

 

           

Jag älskar mossa,, jag vet inte vad det är som gör att det är nåt speciellt. 

 

   

Undra om den finns nåt längre in i skogen ?

 

 

Övergivet hus,,, lite spökligt över det.

 

     

Jag tänkte på dig Wiolettan när jag ser den här grinden med hjärtan ♥ på.. Du hittar ju ofta hjärtan när du är ute o går.

 

       

Det blev 2 kortare promenader idag med Neo. Som jag har sagt innan så är han så duktig. Det var inte många gånger jag bar honom på dessa promenader, men han säger till när han är trött.

 

 

Egentligen får han inte leka med pinnar för han tuggar sönder dom o det kan sätta sig i halsen. Här ville han komma upp till mig, det är klart att han får sitta på första parkett. 

 

Jag har skrivit i Neos blogg nu oxo, du hittar den HÄR

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. 

 

BE SAFE STAY SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 


Av Anneli Gustavsson - 26 mars 2021 13:30

 
Nu har min läkare ringt till mig o han sa att alla prover var bra o jag blev så glad för jag har varit nervös för detta samtalet o vad det kunde ha varit.
 
Men,,, nu står vi där o inte vet varför jag mår som jag gör ? Det kan vara så att jag är totalt utmattad pga min fibro som har varit hemsk ett par månader nu men han ville inte släppa mig utan jag ska till honom igen den 15 april så det känns bra. Jag ska givetvis ringa om jag blir sämre.
 
Jag sa till honom att jag gör allt vad jag kan vad jag vet om. Jag äter bra, dricker som jag ska o tar mina promenader. Men han sa att jag skulle ta lite lugnt med dom,,, som han sa - Det är allt eller inget för dig =) Ja tänk så väl han känner mig. Men jag sa att dom sista dagarna har jag tagit det lugnare o delat upp rundorna så det var han nöjd med. Ja det var det de =) Jag blev i alla fall så glad att det inte var nåt annat på gång =)
 
Jag ska försöka skriva upp när o om jag börjar må dåligt eller om nåt annat händer i kroppen för jag rycker oftast på axlarna o säger - Jaha, det var ytterligare en sak till listan o sen tänker jag inte mer på det o då blir det svårt att kunna säga till läkaren hur länge jag har mått som jag gör. 
 
Men det är ju som dom säger - Mycket ska ha mer,,, men det tycker inte jag för nu räcker det !!!
 
 

Av Anneli Gustavsson - 26 mars 2021 08:49


 

Nu när jag är ute o går så ser jag hur våren kommer fram sakta men säkert. Vädret är underbart o fåglarna kvittrar för fullt. Det är lite roligt att se Neo hur han lyssnar på dom.

 

Jag ser oxo hur många nya hus som byggs o hur fort det går att sätta upp dom. Men det är ju viktigt att man har rätt redskap så man mäter rätt som ett rotationslaser . 

 

 

 

Det är så roligt att få köpa nya saker som en robotgräsklippare, eller motorsågar ja hela köret. Såga ner träden o sen hugga så man har ved till vintern, det är så mysigt att tända en brasa o bara sitta o njuta. Sitta o titta på när robotgräsklipparen gör jobbet, ja det har ju sin tjusning. 

 

Det byggs så mycket omkring där jag går mina promenader o det är så roligt att se hur det ena huset efter det andra ploppar upp. Det ska bli så roligt att se hur det ser ut sen när dom är klara..

 

Av Anneli Gustavsson - 24 mars 2021 16:56


   

 

Jag har ju mått lite dåligt ett tag nu, dels med mycket,, massor av värk o sen att jag har varit yr, skakig, matt, orkeslös, nästan så att benen inte bär mig. Pulsen slår hårt o fort. Så idag har jag varit hos läkaren o dom gjorde först ett EKG o det låg på 160/108 o en puls på 75 så den var ju bra. Han var inte orolig för mitt EKG heller eller blodtrycket men vi ska ändå ha det lite under uppsikt o det känns bra. 

 

Jag sa till honom oxo att jag har tappat hår på mina armar o jag har inte mycket kvar på benen heller plus att jag har tappat lite mer när jag har borstat håret. Så jag har tagit lite prover idag o han ska ringa mig på fredag när han har fått svaren. Så det är bara att hoppas att det inte är nåt galet. Jag ska ev mäta trycket i 1 vecka för att se hur det ligger till.

 

Jag passade på att gå till apoteket. När jag kom hem så åt jag för jag hade inte ätit innan jag åkte dit i fall dom ville ta prover på fastande mage.

 

Sen i eftermiddag skulle vi gå ut o gå en längre runda men det gick inte. Jag hade sån värk o jag kände mig matt så den blev betydligt kortare än vad jag ville. Ja, jag får ta en i morgon.

 

     

 

Nu ska jag ut med lillen så han får "läsa tidningen".. Ja han nosar ju runt =)

 

 

Var rädda om er o varandra. BE SAFE STAY SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 


Nytt Inlägg I Neos Blogg HÄR.

Av Anneli Gustavsson - 23 mars 2021 10:00


Det är ju helt otroligt, jag vinner ju aldrig något. Jag hade 1 år på mig, ja jag glömde först bort att jag hade den o glömde titta på när den gick ut men så kom jag på den en kväll o såg att jag bara hade ett par dagar kvar. 

 

När jag vann den så hade en kompis B sagt att han ville följa med för Mats kunde inte det så därför frågade jag B.. Men när jag sen påminde honom så ville han inte följa med o jag ville inte åka själv.

 

Jag frågade först mamma men hon kunde inte, sen frågade jag syrran o hon ville inte bara för att det bara var 1 vecka. Ja, jag skulle gärna åkt längre tid oxo men nu var det så här. Sen frågade jag en annan men ingen kunde eller ville så jag tjatade på mamma igen o hon gav med sig tillslut, tack o lov.

 

Jag packade fort, ja nu hade dom dagarna gått så detta var samma dag som resan skulle bli av så det var snabbt med packningen. Jag skulle åka först till flygplatsen,, som låg på en bensinstation, fråga mig inte varför för det vet jag inte heller. Men när jag kom dit så försökte jag hitta gaten som vi skulle till o jag ställde min stora väska där. Jag hade packat ner allt i min resväska, men stoppade resväskan i en stor bag för att ingen skulle se resväskan o ta den för mig. 

 

Jag såg mamma komma med sin väska så jag gick till henne o sen tittade vi runt lite när vi hör att det är sista utropet o jag fick panik, jag hade ju inte min väska med mig men jag kom ihåg var jag hade lämnat den så jag gick dit o lyfte upp den,,, den vägde inget. Jag öppnade den o även resväskan men allt var borta. Pass, pengar, kläder ja allt o jag skriker rätt ut att jag har blivit bestulen. Så mycket som jag fick ordna med fram o tillbaka dom sista dagarna för att få med mig någon för jag ville inte åka själv så blev det ingen resa i alla fall. Jag var så ledsen o det gjorde så ont i mig för jag älskar verkligen Spanien. 

 

Jag ser hur det ser ut när jag kom in där, jag ser människorna som kommer o går o jag ser mamma komma gående oxo... MEN,, det var ju bara i en dröm allt detta. Ja tänk om det hade hänt i verkligheten att jag hade förlorat allt bara för att jag var så klantig o bara ställt väskan där utan tillsyn o sen förlorat även resan. Nä då var det bättre att det bara var en dröm, men så verklig.

Av Anneli Gustavsson - 22 mars 2021 19:23


Javisst är det underbart med fågelkvitter.. Det är vår, ja det har jag märkt även inne i lägenheten för jag har fått jaga myror,,, redan.. Det var många år sen jag hade problem med myror, det har dom sista åren i stället varit problem med tvästjärtar,, o dom avskyr jag. Jag har lagt ut lite "fällor" här inne,, ja inte så Neo kommer åt dom såklart. Hoppas att dom drar sig dit o att det inte blir mer.

 

Idag har jag o Neo gått en liten runda o han lekte med en söt liten tjej. Han var så glad men han är lite rädd för större hundar för det var nån som skällde så högt så han blev lite rädd så jag tar det lugnt med dom så han får i stället leka med dom i hans storlek. 

 

Sen gick jag o Rohde runt sjöarna ,, det var så skönt, men jag började må lite dåligt igen men inte alls som förra gången. 

 

 

Är det någon som kan räkna ut hur gamla träden är ? Jag kan det inte =)

 

 

Spegelblankt, så vackert.

 

   

Vi har en vacker sjö o det är så mysigt att sitta där o filosofera.

 

 

V som i victory = Seger.

 

 

Jag tycker att den här ladan är så fin.

 

         

Neo o jag gick den här rundan. Han var så otroligt duktig på att gå. Jag bar honom bara en gång o det var inte länge.

 

 

Den långa rundan o det var så skönt att komma ut.   

 

Jag har även ringt till VC i dag så dom ringde upp mig igen o jag sa att jag hade mått dåligt sista tiden o ville ha en tid till min läkare så hon skulle lägga det på team-sköterskan o dom skulle återkoppla till mig. Men det gick väl bara 10 minuter så ringer hon igen o säger att hon pratade med min läkare som fixade en tid till mig redan på onsdag, så jag blev så glad. Det är säkert inget men jag vill ändå kolla upp så det inte är något.

 

Jag har ju haft sån hemsk värk länge nu så det kan vara det som kör slut på mig. Jag har haft det här skovet länge o det tar faktiskt på krafterna, mer än vad man tror. Men jag är så van att ha värk så jag försöker hela tiden ,,, jag ger allt eller inget o det är det jag håller på med så gott jag kan. Men jag har ändå tagit det ganska lugnt ett par dagar nu o det känns bra. Det känns lite som att luften går ur mig när det är så jobbigt ändå. Men jag får se om han vill ta lite prover på mig. Jag ska se till att vara fastande i fall han vill ta såna prover. Så nu är det bara att hålla tummarna att det inte är nåt,, nytt. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

BE SAFE STAY SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 22 mars 2021 10:41



 


Igår när jag öppnade upp den nya rullen med avfallspåsar så stank det bensin. Jag fattade först inte var det kom ifrån ? Men sen luktade jag på påsen o det stank rejält. Jag har aldrig känt detta innan. Det kan ju inte vara bra ?!. 

 

Är dom behandlade med bensin ??

 

Jag har försökt att googla på det men hittar inget svar..

 

Är det någon som vet varför dom stinker bensin ??

 

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards