Mitt Nya Liv

Alla inlägg under december 2020

Av Anneli Gustavsson - 31 december 2020 19:00


 

 

 

Förra året var inget bra år för mig.. Jag fick åka in akut pga min gallblåsa o det höll på att kosta mig livet,,, 2 ggr.. Ingen tog det på allvar när jag gick i 3 år med smärta i magen, dom skyllde på min fibromyalgi.. Men under den tiden som jag låg inne gick jag ner 10 kg på 1 vecka o sen var hela året en kamp för mig, att försöka komma tillbaka. Jag orkade knappt gå runt huset där jag bor o det är inte stort. Jag tog mig igenom det året med nöd o näppe men det gick. Jag hade tänkt att ta tag i saker o ting, bla att ha mina barnbarn så mycket jag bara kunde, men jag orkade inte. 

 

Så detta året skulle blir mycket bättre. Jag skulle ha mina älskade barnbarn så ofta jag kunde o fick men coronan satte stopp för det. Alla blev vi rädda för att bli smittade o även detta året kunde jag knappt ha dom hos mig, det var bara i början på året som dom var här några gånger men det var allt.

 

Jag är i riskgruppen så jag måste vara försiktig så jag försöker att hålla mig på min kant, jo jag träffar mamma o Rohde men sen jag pratade med min läkare så går jag knappt in till dom längre.

 

Jag o Rohde har varit på våra promenader o jag har gått mina egna oxo.. En vecka gick jag över 6 mil,, ca 8 km från 7 mil som jag hade siktat in mig på, men blåsor på foten sa nej så jag fick snällt ta det lugnt. 

 

I ett par veckor nu har jag tagit det lugnt men ändå tagit några rundor o det har känts bra förutom att vädret är hemskt o det gör att värken blir ännu värre.. 

 

Det är så skönt att gå min runda, jag går o släpper loss tankarna o bara är. Jag njuter trots att det regnar spik o stormar. Sen när jag kommer hem så är det inte mycket med mig, men det är ok jag kan ju ta det lugnt då.

 

Jag gick väldigt mycket i våras o i början på sommaren men sen blev mitt eksem under fötterna hemska så jag kunde inte gå på ca 2 månader så jag har varit så ledsen.. Jag fick börja med min medicin igen o sen tar det ett bra tag innan det blir bra men nu har jag kunnat gå igen o det är jag så glad för. 

 

Jag kämpar som bara den för att vara stark. Att inte äta en massa farligt goda saker som godis o fikabröd trots att jag har bakat mycket så har bla mamma fått smaka av om det har varit gott. Jo då, jag har oxo smakat ibland men jag har mest gett bort det.. 

 

Jag är nöjd med hur det ändå har blivit att det stod still länge,, i 2 månader stod det still o jag höll på att tappa orken att fortsätta kämpa.. Men jag kämpade på o jag har dom som har stöttat mig.. Sen i slutet av mars har jag gått ner 24 kg.. Plus dom 10 kg som jag gick ner förra året så sammanlagt är det 34 kg på 1 år. 

 

Jag frågade sonen innan i dag när jag pratade med honom vad Jack väger så han gick o vägde sig.. Han vägde lite drygt 24 kg så jag har gått ner en hel Jack..

 

Här står han med vågen, han har precis vägt sig.. Tänk om jag skulle gå o bära på honom hela dagarna det hade jag inte klarat. Hela Jack är försvunnen från mig,, ja i vikt alltså. Det känns så otroligt bra o jag är ändå lite stolt över mig själv.

 

Nu hoppas jag att jag kommer att kunna fortsätta mina promenader o att min hälsa är så pass så att jag kommer ut på mina rundor. Jag vill fortsätta att gå ner i vikt, jag har mycket kvar som ska bort.. Sen ska jag ju i sommar nån gång få mitt bråck opererat för det har jag lite ont av. Men jag har på mig en gördel som känns så bra när jag är ute o går,, det håller allt på plats..

 

Trots coronan som har tagit mångas liv i år så har jag ändå klarat mig bra o det är jag glad för. Jag önskar mig själv o alla er där ute ett GOTT SLUT & ETT GOTT NYTT ÅR.

 

Ni måste vara rädda om er o varandra. BE SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 

Min stora kille Liam 12 år. Jag ÄLSKAR DIG

 

 

Lillebror Jack 8 år. Jag ÄLSKAR DIG

 

Ni är så otroligt fina o duktiga o jag är så stolt över er. Ni är mitt allt ♥

 

 

 

  

Av Anneli Gustavsson - 31 december 2020 17:29


Ja det har varit samma skitväder idag oxo. Först gick jag o Rohde en liten runda o det regnade hela tiden.. 

 

 

Vi stannade o pausade några gånger men det var ändå rätt skönt o vi tog det lugnt.

 

 

 

Sen kände jag att jag ville gå lite till så jag gick runt sjöarna. Hem över Åsa dagis förbi ner mot Kulla Gården, förbi Hembygds Gården, parkeringen o sen hem. Jag orkade inte mer men det gick så otroligt bra trots blåst o regn.. Jag hade min snabbaste tid så det blev en bra avslutning på året.. MEN jag kom inte ända i mål för december.. Men,, jag startade inte heller förrns det hade gått över 1 vecka så hade jag gått med från början så hade jag varit i mål så jag är ändå nöjd. I dag blev det 10.79 km o 17.132 steg.

 

 

Man ska ta 200.000 steg för december o jag tog 189.219 steg så det fattades 10.781 steg. Jag tror att jag hade klarat av att gå det oxo men jag ville inte utmana ödet. Får se hur fötterna håller efter den här promenaden.

 

 

När jag kom hem drack jag kaffe o skulle äta en clementin,, det är inte roligt när man får 18 st kärnor i en enda clementin,, det smakar inte gått då..  Tur att jag hade en till o den var det inga i ..

 

Sista promenaden för i år.. Jag är så nöjd o jag hoppas att nästa år blir lika bra, men att vädret blir mycket bättre o att kroppen håller.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 30 december 2020 19:07


 


Ännu ett år har gått. Det har inte heller varit det bästa. Förra året var jag så sjuk så då orkade jag inget o det höll på att sluta riktigt illa.

 

Detta året har vi Alla kämpat med att hålla oss friska o vid liv. Det har varit ett hemskt år på alla sätt o vis.

 

Coronan har härjat vilt o många har förlorat livet. Många bryr sig inte utan lever som vanligt o på den vägen förstör för många som verkligen försöker att göra sitt bästa både för sig själv men även för sina medmänniskor. 

 

Vi måste hålla ut ännu längre, vi får inte ge upp,, fortsätt kämpa. Det är det värt för vi kommer dit då vi vågar träffa våra familjer igen,, det kommer en tid då vi vågar kramas o får kärleken från våran familj o vänner. Vi törstar efter att få kramas men det kommer.. Jag älskar att kramas o känner mig helt tom men,, jag får stå ut. Jo, jag har kramat min lilla familj några gånger men det är allt.

 

Jag önskar Dig ett friskt o kärleksfullt år 2021. Jag önskar dig allt gott o mer därtill.

 

Tack så mycket för detta året. Jag hoppas att du orkar o vill följa mig nästa år oxo. Jag är tacksam för att jag har min familj o mina vänner.

 

Jag önskar Dig allt gott. Jag önskar dig ETT GOTT SLUT & ETT GOTT NYTT 2021..

 

 

 

♥ GOTT SLUT & GOTT NYTT ÅR 2021 ♥

 

 


  Ja så här gör jag =)

 

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 30 december 2020 19:00


Idag blev det en runda runt sjöarna, det var så skönt men väldigt mycket trafik o många som var ute o gick. 

 

 

Ser ni bananskalet ?? Ja ni skulle sett apan, men den försvann =)

 

 

Många bilar o fler som promenerade. 

 

 

 

Träffade även på 2 jägare som ville få tag i rådjur men jag är glad att dom inte sprang på nån .. Tänk om jag skulle fått se när dom sköt en,, fy tusan..

 

 

Undra om det finns guld vid berget =)

 

 

Det blev några pauser men dom var sköna..

 

   

Det var skönt väder idag. Det duggade lite men sen blev det inte mycket mer.

 

 

Vi gick runt sjöarna, hem till Rohde. Sen gick jag några varv runt parkeringen o 21;an o 23;an sen gick jag oxo hem. Det gick bra o det kändes skönt men jag får alltid sån värk. Det spelar ingen roll hur jag går, fort eller tar det lugnt. Men det funkar bra ändå som det är nu.

 

 

Jag har ju Samsung o där har dom en app som heter Samsung Health o där kan man vara med i utmaningar varje månad. Jag hade glömt bort detta o anmälde mig när det hade gått över en vecka, men jag ville ändå se hur det gick den här månaden. 

 

Den här månaden ska man gå 200.000 steg för att komma i mål, sen kan man ta stjärnor oxo o jag har tagit dom även att jag inte har varit med från början.

 

Jag har gjort mitt bästa men jag kommer inte att komma i mål den här månaden.. Jag har gått hittills 171.847 steg så jag har 28.153 steg kvar till mål o det kommer jag inte att klara tills i morgon,,, men det gör inget för jag har gjort bra ifrån mig ändå o jag är så nöjd.

 

 


Av Anneli Gustavsson - 30 december 2020 16:03


 



Det är inte lätt för djuren när det smäller o har sig. Dom blir rädda o dom förstår inte vad som händer.. Det finns även vuxna o barn som är jätterädda. Det kan vara så vackert med fyrverkerierna men det skadar så många.

Det är många som t.o.m får lugnande för att klara av nyårsafton o flera åker ut till skogen för att slippa ha rädda djur.

Snälla tänk på våra små älsklingar , vi kan inte förklara för dom att det inte är något farligt.

Köp istället rislyktor o tänd dom. Men se till vart ni är när ni skickar iväg dom..

Skydda våra älskade djur   

 

 

Av Anneli Gustavsson - 30 december 2020 09:45


Skulle tagit mammas bil o handlat i går men den startade inte så vi fick ringa till färdtjänst. Fick vänta 1 timme på att den skulle komma så vi var inne senare än tänk så det var mycket folk.
 
 
 
Jag hade munskydd på mig hela tiden o höll avståndet. Ok inte när jag o Rohde tog kortet då var vi nära men annars är jag noga med avståndet.
 
Jag spritar händerna så fort jag kan.
 
 
 
Vi fick vänta 30 min på bilen när vi skulle åka hem så vi gick ringa 2 ggr. Han som kom var en riktig slapptask som suckade o ville skynda på oss för att tiden gick.
 
 
 
 
 
Men när vi skulle åka så tutade han på ett par tjejer så den ena slet upp dörren o där stod hon o pratade med honom en stund o han fick hennes nummer o ringde upp henne för att se till så att det var rätt. Han gasade på sen så kassarna välte men inget gick sönder.
 
När han hade lämnat av Rohde, ja han ville först inte hjälpa henne in med 2 kassar för hon hade inte den servicen men det har hon alltid haft så han suckade o bar in dom. Han kom ur o suckade ännu högre o sa att han hade en skit dag.
 
Han hade fått ett sms av sin tjej som hade gjort slut med honom i dag o gått tillbaka till sitt ex. Han trodde verkligen inte att detta skulle hända. Han var helt knäpp o fortsatte sitt suckande .
Råkar jag ut för honom på detta sättet fler ggr så kommer jag säga i från.
 
Handlade mat, saxar o ett brynstål. Mina knivar är så slöa så nu hoppas jag att dom ska bli bättre. Den jag har är så gammal så den slipar inte längre som jag vill. 
 
Det blev ingen promenad i går för vi var helt slut när vi kom hem.
 
Får se om det blir nån lite senare idag, hoppas att vädret o värken tillåter.
 
Ha en fin dag där ute. 
 
BE SAFE ♥
 
Puss I Pannan ♥
 
 

Av Anneli Gustavsson - 29 december 2020 10:30


Sjuksköterskan tar vaccinspruta och kollapsar – men vaccinet var inte orsaken.

 


UPPDATERAD 21 DECEMBER 2020PUBLICERAD 20 DECEMBER 2020
 

Tiffany Dover, en sjuksköterska på ett sjukhus i Tennessee i USA, har just fått Pfizer-Biontech covid-19-vaccinet, och ska intervjuas av tv.

 

Mitt under intervjun börjar hon ta sig för pannan och kollapsar sedan på marken. Nu sprids videon av vaccinmotståndare i sociala medier – trots att vaccinet inte var orsaken till att sjuksköterskan svimmade.

 


”Ursäkta, jag känner mig lite yr”, säger sjuksköterskan Tiffany Dover. Kort därefter ligger hon på marken, avsvimmad.

 

Några minuter innan hade hon vaccinerats med Pfizer-Biontech covid-19-vaccinet.

Den dramatiska händelsen har fått stor spridning i sociala medier, både på engelskspråkiga och svenska sidor. Bland vaccinmotståndare har videon fått extra fart, med påståenden om att kollapsen berodde på att vaccinet är giftigt.

 

I vissa sammanhang har det påståtts att Tiffany Dover avled på grund av ”dödsvaccinet”.

Men det är inte korrekt.

”Jag mår bra nu”

Sjuksköterska intervjuades senare av WTVC-TV Newschannel 9, en lokalkanal i området, och berättade att hon mådde mycket bättre.

 

”Det slog till helt plötsligt, jag kunde känna det. Jag kände mig lite desorienterad, men jag mår bra nu, och all smärta är borta”, säger hon, enligt Reuters, och tillägger att hon ”svimmat sex gånger de senaste sex veckorna”.

 

Hon säger också att hon har ett medicinskt tillstånd som gör att hon ofta svimmar vid tillfällig smärta.

 

Under lördagen gav sjukhuset själva en uppdatering på Twitter, där de berättar att Tiffany Dover är hemma och mår bra.

 

Enligt USA:s nationella folkhälsomyndighet, Centers for Disease Control and Prevention (CDC), så är det förhållandevis vanligt med svimningar i samband med vaccinering, och att det kan bero på smärta, eller ångest i samband med nålsticket.

Se filmen här med sköterskan.

 

 

 

Ja vi får väl se hur vaccinet ter sig efter ett tag om det har större biverkningar eller inte ?

Jag tycker inte att dom ska gå ut med det så här eftersom hon har lätt för att svimma o hade gjort det flera gånger dom sista veckorna. Detta hade inget med vaccinet att göra.. Detta skrämmer ju tyvärr många. Man kan ju inte vara säker som det är nu för nu är det tidigt.. Men,, vad ska man göra ? Jag tycker ändå att alla måste vaccinera sig för att coronan ska försvinna.

 

Ska du vaccinera dig ?

 

Av Anneli Gustavsson - 28 december 2020 16:16


Det blev samma runda idag som i går. I går blåste det storm o i dag var det snöblandat regna ta mig tusan hela vägen. Jag var dyngsur när jag kom hem så nu hänger kläderna på tork i badrummet. 

 

Men jag är så glad att jag har gått idag igen men det känns i musklerna. Hoppas att vädret blir bättre snart så det är lite lättare att gå.

 

Jag skulle tagit med mig plastpåsen o lagt mobilen i för det var riktigt blött, men den klarade sig..

 

 

 

Det var så vackra färger med regnet,, ja det kanske inte syns lika mycket på fotot som det gjorde i verkligheten.. 

 

 

Ja det var segt men vi gick på ändå.

 

 

Hoppas att det vänder snart o bli bra väder så jag kan gå milen igen. Jag hittade en sån bra runda o den vill jag gärna ta.. Så jag håller tummarna att vädergudarna är med mig =)

 

Ha en fin kväll där ute ♥

 

 


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards