Mitt Nya Liv

Alla inlägg under juli 2015

Av Anneli Gustavsson - 29 juli 2015 17:21


Det är inte klokt hur dom bara kan släppa ut en man som har förstört så mångas liv. Dom kan inte släppa ut honom ensam för permisson men dom kan släppa honom helt från fängelset. 


Varför är Svenska lagarna så in i helvetes åt skogen ?? Han får mer hjälp än offren. Dom som han har förstört livet för dom är helt utlämnade ... Var i detta ligger rättvisan ???


Det är fruktansvärt, lås in honom på livstid o då menar jag inte några fjuttiga år för att sen släppas fri. Släng nyckeln o låt honom bli någons "bitch", där kan han få känna på hur det känns att bli våldtagen. Låt honom lida precis som offren har fått göra o får göra resten av sina liv.


Vakna NU o se efter hur Svenska lagarna är åt skogen. Det är som att bli tillrättavisad som när man är barn o får lära sig den vägen. Hårdare är det inte. Det är fruktansvärt. 


Att han rehabiliteras är INGET straff i mina o mångas ögon. Ett straff är när man får sitta av tiden som man har gjort sig förtjänt av.. Att få vård för hur sjuk i huvet han är ,, är absolut inget straff. Alla som gör på detta sättet ska absolut rehabiliteras men dom ska ÄVEN få sitta av tiden fängelset !!! Det är själva straffet !!!




Jag läste detta på fb ;



Idag släpps du fri, Niklas Lindgren. Du får 3500kr till körkort, det svenska samhället har hjälpt dig att få en yrkesutbildning där det krävs körkort, så då är det klart att du ska få pengar till detta. Du dömdes ju bara för två fall av grov våldtäkt, två fall av våldtäkt, mordförsök och två fall av våldtäktsförsök. Ditt straff blev 14 års fängelse med villkorlig frigivning tidigast juli 2015, självklart håller svenska samhället sitt ord och släpper ut dig så snabbt som möjligt trots att du löper stor risk för återfall då du inte är "rehabiliterad".

Du portas från Umeå och tvingas genomgå behandling för ditt alkoholproblem och dina sexualbrott. Du överklagar allt och kräver pengar för körkort, lite väl magstarkt även för dig?

Du saknar empati för andra människor och jag hoppas varenda själ i detta avlånga land saknar empati för dig.

INGEN i detta land glömmer ditt ansikte, hoppas det är du som kollar dig över axeln på kvällen och inte alla kvinnor som är rädda för dig, tror tyvärr jag har fel där..

Jag hoppas av hela mitt hjärta att ditt liv på denna jord inte blir långvarigt.

Tacka det svenska rättssystemet för att du är ute, gärningsmännen är ju viktigare än brottsoffren, eller hur?

 

   

  

Av Anneli Gustavsson - 25 juli 2015 19:35




För en vecka sen råkade en vän/medlem i min grupp ut för en trafikolycka. Han låg nedsövd ända tills igår kväll då han fick somna in.

Han dog av en blödning i hjärnan.

Ikväll fick jag reda på att han har donerat sitt hjärta så han kommer att leva vidre i den här personen.


Jag tror att det är viktigt att vi stannar upp o tar det lugnt. Man får sig en tankeställare när nåt sånt här händer. 

En olycka händer så lätt. 

Vad hemskt det skulle vara om något blev osagt. Om personerna som lever kvar har "bråkat" med personen som dog. 

Jag skulle få ångest om detta hände mig. Jag hatar att bråka, att somna osams med någon är fruktansvärt. Det har hänt mig så många gånger o det vill jag inte göra nåt mer.


Det spelar ingen roll om det är din partner, din familj eller dina vänner som du inte håller sams med. Försök att reda ut saker o ting. 


Ett förlåt kan vara så svårt att säga, men säg det heller än att nåt sånt här ska hända.


Erik, du fattas i min grupp o vi saknar dig så otroligt mycket. Du skulle följt med oss på den här kryssningen oxo o jag hoppas att du kan titta till oss, o att du ändå är med.


Erik Sov Gott ♥ ♥ ♥



 

Av Anneli Gustavsson - 24 juli 2015 22:55



Den 22;a juli 1924 föddes min mormor. Hon dog när jag bara var några år så jag kommer

inte ihåg henne. Jag tänker på henne väldigt ofta o önskar att jag hade fått lära känna henne.

Jag hoppas att hon är en av mina änglar som vakar över mig.

För snart 2 år sen så la jag till hennes namn till mitt så nu heter jag även Mary.


Grattis Mormor ♥


 

Av Anneli Gustavsson - 24 juli 2015 14:16





Sonen ringde igår o frågade om jag ville ha Jack några timmar medans han, svärdottern o Liam gick på bio.

Självklart vill jag ha Jackieboy ♥


När han kom hit så ville han ha min hemgjorda isglass med små äppelbitar i =)

Sen var det dags att hämta ut cykeln från cykelförrådet o sen gick det som bara den.

Han cyklade några varv runt området o sen ville han ha gammelmormors bullar så vi satte oss på altanen o fikade. Teddy fick oxo en god kaka så klart. 


Sen ville han cykla lite till o efter det så ville han ringa till kompisen Adam. Adam är mycket äldre än barnen men dom älskar honom o vill ringa till honom så fort dom kommer hit =)

Han är så snäll o leker med dom ♥


Efter några timmar kom dom o hämtade Jack o då blev allt tyst.. Knäpptyst.. 

Teddy la sig i min säng o sov som en stock, han blir så trött den gamle mannen..


Dom kommer till mig på måndag o stannar över till tisdag .. Det ska bli roligt att ha dom igen. 


Ja dom kommer nästnästa vecka oxo o stannar månd till onsd =)


Var har sommaren tagit vägen ? Solen tittar fram några få gånger men stannar bara några minuter innan den 

gömmer sig igen. 

Ska vi inte få nån varm o solig sommar innan hösten kommer ?

  Jackieboy ♥  

Av Anneli Gustavsson - 19 juli 2015 19:16


Ja vad ska man säga ? Det är ju helt otroligt, så gulligt. Ofta vill flickorna gifta sig med sin pappa men inte den här flickan. 




Hon är den sötaste brud någonsin.


4-åriga Abby har leukemi, och som en del av hennes behandling kommer hon på en klinik i New York.


Här har hon enligt Popsugar träffat sjuksköterskan Matt Hickling, som hon har varit mycket nöjd med.


Tidigare i veckan sade Abby till sin mamma att hon planderade att gifta sig med Matt, när hon var på väg till kliniken igen.


Mamman tyckte det var gulligt och skrev ett sms till Matt, där hon berättade om sin dotters planer.


Men hon förväntade inte svaret hon fick tillbaka: “Vi planerar ett bröllop i morgon.”


På mindre än 24 timmar hade Matt och resten av personalen hos Albaby Medical Center arrangerat Abbys drömbröllop.


Matt har postat en video av “ceremonin” på Facebook med texten” Vår patient frågade om jag skulle gifta mig med henne. Jag tvekade inte att säga ja.”


Abby bar en vacker vit prinsessklänning när hon gick på “gång” som var strödda med rosenblad.


En läkare från sjukhuset agerade som en präst och efter ceremonin drog paret tillbaka till deras “Nygifta-bil.”


Det var den bästa dagen någonsin, berättar Abby.


Av Anneli Gustavsson - 15 juli 2015 22:57


HIPP HIPP HURRA HURRA HURRA ♥


Stort Grattis på Din födelsedag Sanna. Hoppas din dag blir underbar, vi ses.



Älskar Dig ♥







   (16;e juli)



Av Anneli Gustavsson - 9 juli 2015 21:25


Jag älskar min kycklingsallad, den är lätt att göra..


 
Jag hackar zucchini, rödlök tomater o har i majs.

 
Citron, basilika o olja

 
Riv citronskal, pressa citronen o hacka ner basilika i 4 msk olja

  
Riv, dela en mozzarella.

 

Blanda ihop allt o njut.


Smaklig Måltid ...



Av Anneli Gustavsson - 9 juli 2015 17:59



Jag är så glad nu när mina diskbråck har blivit bättre. Jag känner inte av det alls nu tack vare den nya medicinen.

Jag har även kunnat ha mina barnbarn o det betyder allt för mig.


För ett tag sen åkte jag o Liam till A6 o hade en heldag.



 
Innan vi åkte så ville han göra lite glass. Vi använde hackade äpplen, saft o vatten. Det blev så gott.

 
Liam ville räkna alla sina pengar innan vi åkte ..

 
Liam blev eld o lågor när han såg den här bilen så jag frågade killen som satt i den om vi fick fota den..

 
Snygg-Liam ♥

 
Buuuu, blev du rädd nu fammoo ?

 
BigMc o Co.. Han åt som bara den =)

 
När vi hade kommit hem så ville han gå till hembygdsgården o titta till tomten, men vi såg honom inte. Men Liam hörde honom när vi smög omkring där.

 
Jag ska se om jag ser nåt...

 
Liam har lärt sig cykla på sin stora bmx.. Han är så duktig ♥

  
Även Jack visade att han kunde cykla på sin nya cykel.. Inte illa ♥

 
Ja ,, varför skulle man inte kunna ligga under bordet ?

 
Vi har mys i soffan ♥ Det var när dom sov över hos mig för ett tag sen.

  
Jackieboy ♥

  
Liam the man ♥

 
Ja jag provade om jag oxo skulle fastna =)


Dom kommer till mig i morgon oxo o stannar några timmar, jag längtar efter dom ♥ ♥ ♥



Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards