Mitt Nya Liv

Alla inlägg under februari 2014

Av Anneli Gustavsson - 17 februari 2014 17:37


Ja då har vi varit hos veterinären igen för undersökning av prostata o testiklar.. Ultraljudet såg att prostatan är väldigt stor o ojämn som det är sagt innan, men jag tror ändå att den har minskat lite för han kan bajsa lite bättre nu än vad han kunde för några dagar sen. 


Testiklarna såg bra ut. Alltså ingen cancer i varken prostata eller testiklar.. Jag är så så så så glad, bästa dagen på länge. 

Teddy har fått lite mat o medicin nu, han var tvungen att vara fastande o det klarade han ,, han var duktig.. 


Däremot så blev Teddys vä öga lite irriterat i helgen så han ville inte använda det. Det blev lite bättre igår men jag bad veterinären att titta på det ändå o det visade sig att han har en inflammation i det ögat så nu får han ögondroppar o dom klarar han av att ta utan problem..


Jag måste ringa till dom i morgon för det stämmer inte riktigt,, han ska ta droppar morgon o kväll i 10 dagar, men jag har bara fått för 6 dagar. Han missade ju nåt där. 


Jag är så glad att jag har honom försäkrad. Tänk dom som har djur o inte bryr sig om att försäkra dom. Det kostar ju hur mycket som helst även att man får hjälp från försäkringsbolaget. Nu får jag ju inte så mycket hjälp eftersom han ska fylla 13 år snart. Det ändras ju redan i 8 års ålder att den minskar. 


Medicinen gick på 95 kr tror jag det var.

Mottagningsavgift återb  530 kr (när det är åb så borde dom inte ta så mycket betalt,,, bara 80 kr billigare)

Receptarvode  70 kr..... Det är skamligt att ta betalt när jag ändå är där o får betala så jävla mycket !!! 

Undersökning  353,75 kr

Rtg/ultraljud 1269 kr

Laboratorie extern  387 kr

Behandling  160 kr

Förbrukningsmateriel  83 kr

Fakt - Frakt - Exp - Avg  180 kr  (jag antar att detta är regleringen, den har kostat 100 kr innan)


Summa exkl moms  2426,20 kr

moms 25%  606,55

Summa inkl moms;  3033 kr

Försäkringsbolag ers; 2226 kr

Betalt kontokort 807 kr


Nu hoppas jag att vi slipper att åka in igen. Att han kommer att få må bra.. 


Ha en bra kväll, det ska vi ha =)


Puss I Pannan ♥

Av Anneli Gustavsson - 13 februari 2014 13:46


Nu har jag äntligen gjort min gastroskopi........... Jag sov kanske 3-4 timmar inatt för jag har varit så nervös för den här undersökningen. Jag har gjort den flera gånger så det var därför som jag visste vad som skulle hända o hur fruktansvärt det är..


Eva körde mig o vi var där i god tid. Jag behövde bara betala 50 kr , nu har jag kommit upp så jag har frikort... 

Jag fick komma in innan min tid. Jag fick lägga mig på britsen. Jag sa till ssk;an att jag var jätterädd o ville att dom skulle knocka mig. Hon satte en nål i armen o jag fick lite lugnande den vägen. Då tyckte jag inte att det hjälpte men nu i efterhand så var jag allt lite groggy.. Det gick fort tack o lov o dom behövde inte ta några prover för det såg jättebra ut. 


Allt gick som det skulle.. Vi stannade till på Ica när vi om hem så nu ska jag göra en god sallad tills i kväll. Men först ska jag lägga mig o sova lite. 


Tack o lov att den här dagen är över. Jag har varit så orolig. När jag satt i väntrummet så började jag må illa, men det gick ju som sagt bra.. 


Tack Eva o mamma för hjälpen ♥


Ha en underbar dag allesammans.. I morgon blir en rolig dag =)


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 10 februari 2014 21:59


Idag har Teddy varit hos veterinären. Han var så duktig, men han skakade så dom sa att dom aldrig har sett ett djur skaka så mycket. Jag lämnar honom inte utan är hela tiden vid hans sida o pratar o klappar på honom. 


Dom tog blodprover o röntgen. Röntgen visade inga urinstenar eller nåt sånt. Blodproverna var bra,, det var lite, ytterst lite förhöjt på lever o socker .. Men det kan man räkna med när det är så pass gamla hunder o sockret kan bero på att han var så rädd.. 


Hon kände på hans prostata o den var förstorad o ojämn. Ojämn har den varit innan men inte förstorad. Han hade inte ont när hon undersökte den så det var skönt. Jag tog även upp att han har tappat rätt mycket päls, jag har pratat med några hundägare o dom har sagt att det blir så när dom blir gamla så jag har ju inte tänkt mer på det. Men så sa veterinären det oxo när jag påpekade det att så mycket päls tappar dom inte om det inte är nåt fel på dom.


FEL FEL FEL FEL FEL Ordet bara ekade i huvet på mig.. Hon förklarade att det kan bero på flera orsaker men en av orsakerna kan vara sköldkörteln, eller så kan det vara cancer i testiklarna........ Jaha, cancer, jag hatar det ordet. Jag blev ju lugnad när hon sa att hans prostata ser godartad ut.. 


Hans allmäntillstånd är som det ska vara, han äter ,, dricker o gör sina behov. Han skäller på dom som rör sig utanför hans fönster så det känns skönt =)

Han fick medicin men den hade dom inte hemma, jag kan hämta den på onsdag, den kommer att kosta ca 280 kr. 


Jag är glad att jag fick med mig Teddy hem o att dom än så länge inte har upptäckt nåt allvarligt. 


Nästa måndag ska vi tillbaka för ultraljud på prostatan o testilkarna. Hon ska även kolla upp hans cystor som han har i rumpan... 


Så än så länge är det godartad prostataförstoring. Dom tog odling oxo, dom hör av sig om det skulle vara nåt annars får jag svaren på måndag. 


Starckars mamma satt i bilen i över 3 timmar medans vi var inne hos veterinären. Tack mamma för att du hjälper mig ♥♥♥


Nu ligger han o sover gott i min säng. 



Mottagningsavgift   610

Undersökning  118,75

Röntgen 925

Laboratorie internt 1526

Behandling 211.40

Förbrukningsmateriel 179

Fakt/exp avg/ Regleringsavgift 100


Summa exkl moms 2936.12

Moms 25%  734.03

Summa inkl moms 3670

Försäkringsbolag ers; 1656

Att betala 2014

 

 

Tack för alla tummar o tår ni har hållit ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 9 februari 2014 14:46


I morse när jag vaknade så såg jag lite blodstänk i köket. Teddy har en fistel som kan spricka ibland så jag tittade men det var inget sånt.. Jag kollade igenom honom men såg inget. 

När vi var ute o han skulle kissa så var det något koncentrerat , o jag tänkte inte mer på det. Sen när han kissade igen så kissade han blod.


Ju mer han kissade desto mer blod kom det. Jag blev jättenervös o började skaka i hela kroppen, sitter fortfarande med hjärtklappning.. Han kissade bara mer o mer blod, o det var färskt.. 


När jag kom in så ringde jag till veterinären o hon sa att så länge han kan kissa o hans allmäntillstånd är bra så kan jag avvakta tills i morgon. Men jag måste kolla upp detta. Han äter o är som vanligt.. Hon frågade oxo om han har haft problem med prostatan o jag sa att den är ojämn men problem har han inte haft.. Han har haft massor med andra problem så varför skulle det inte vara nåt med prostatan nu. Hon frågade oxo om han var kastrerad, men det är han inte.. 


Jag ska ringa till veterinären i morgon o få en tid.. 


Nu är det ju så oxo att mitt körkort gick ut den 6;e feb så jag får inte köra bil. Det krånglar ju till det ganska bra. Men jag får se om nån kan köra in mig. Jag har ju mamma o grannen om det skulle vara nåt.. 


Hoppas verkligen att det inte är nåt med honom nu. Han är ju trots allt gammal, han fyller 13 år i mars.. Men han har säkert många friska år kvar som han får vara med mig =)


Ha en bra dag allesammans ...


Puss I Pannan ♥


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards