Mitt Nya Liv

Alla inlägg under februari 2016

Av Anneli Gustavsson - 29 februari 2016 19:35


 


Jag bor i en tvåa så det går fort o smärtfritt att städa den. FEL,,, det tar tid för mig att städa pga min värk.

Jag har slarvat sista tiden med att städa, visst jag har dammsigit med struntat i resten o det har varit så lätt att strunta i tack vare min värk. Nu var det hemskt så jag fick dammsuga allt med möbelgrejen så bokhyllan o allt blev dammsugit först sen torkade jag det. Jag klarade inte att svabba golven, det får jag ta vid nästa städning. Detta tog mig ca 3 timmar att gå igenom men nu är det fint igen.

Gissa om jag har ont ?

Ja ni vet nog redan svaret på det.

 

Teddy väckte mig halv 8 i morse o jag avskyr att gå upp tidigt, men vi la oss sen när vi hade varit ute o när frukosten var klar. Sov ett par timmar o sen blev det lite plockande o städet.

 

Det var så tråkigt att läsa om Josefin Nilsson innan, hon blev bara 46 år. Det står fortfarande inte vad hon dog av mer än att hon hade fysiska besvär. Usch vad hemskt för hennes familj & vänner.

 

Det får mig att tänka på min pappa som dog när han bara var 46 år i cancer. Han hade cancer i levern, men det upptäckte dom först när han låg på operationsbordet o skulle få en ny lever, den låg gömd. Den nya levern stöttes bort så han dog, men det var nog bäst för honom för han skulle ha svårt att tvingas leva det nya livet. 

 

Jag mötte min söta granne tidigare idag när hon var ute med sina barn o sin hund. Teddy älskar hennes hund o särskilt nu för hon ska börja löpa så det är hon som ställer till det för Teddy för han blir tokig o bara vill ha kärlek. Så nu är det bara att gilla läget o se glad ut   

Ikväll är det lite på tv;n

 

30 grader i februari tv 1

Gift vid första ögonkastet tv1

Married By Mom & Dad TLC

Wentworth tv4

 

Dom har snott kanal 11 för mig så den har jag inte kvar. Jag måste ringa o fråga vad dom sysslar med för jag pratade med dom för ett par veckor sen då sa dom att dom INTE skulle plocka bort några kanaler, men det verkade inte stämma.

 

Nu ska jag lägga mig o titta på tv;n. Hoppas att ni har haft en bra dag. Var rädda om er o varandra. Dröm vackra drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 





En underbar låt med Josefin Nilsson


Av Anneli Gustavsson - 28 februari 2016 18:52



Jag mår inte alls bra. Inatt vaknade jag av att jag fick sura uppstötningar så jag flög ur sängen. Det lugnade ner sig en stund men sen fick jag spy o jag har mått illa sen dess. 

Mitt ansikte har svullnat upp o är rött, det ser ut som jag har festat i en månads tid.. 

 

Jag känner mig tung i huvudet, är trött men kan inte sova o kroppen värker. Ska snart lägga mig igen o hoppas att morgondagen blir bättre.

 

Jag skickade ett sms till min son innan, jag gör det ibland, jag inte så ofta men det händer o då får jag svar o jag blir så glad för dom. Det är så skönt att höra att man är älskad. Det händer att jag skickar till mina syskonbarn oxo o säger att jag älskar dom o dom är så gulliga att svarat tillbaka. 

 

Detta fick jag av sonen innan =)

 

 

 

Jag fick mig ett gott skratt. Min mobil brukar oxo stava åt mig, så det kan bli lite galet.

 

Satt o tittade lite på bingolotto men bara för att pro Taberg var där o jag känner några, jag såg ett par som jag kände igen. Roligt för dom att komma ut på lite festligheter. 

 

Ikväll blir det farmen, tittar bara på söndagarna. Sen blir det en film på trean The call , jag har ingen aning om ifall den är bra, men det finns inte mycket mer att se. Jag upptäckte precis att dom har plockat bort kanal 11 för oss. Jaha, ska den försvinna helt nu då ? Ända sen vi gick över så har det strulat hela tiden, det är så dålig stil.

 

Har varit dålig på att svara på era kommentarer men det kommer. Jag kikar in till er om en liten stund. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm vackra drömmar. 

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 27 februari 2016 20:17



Mamma o jag var ute på en promenad, det var skönt ute o vi hade lite dåligt samvete för att vi smög ut så att ingen skulle märka att vi var borta. Vi gick in till en butik o frågade om dom hade mentol cigg,, ja vi hade sagt att vi skulle prova att röka men bara lite. Vi har båda varit så röksugna länge så nu sa vi att vi skulle röka o sen fick det vara bra. Jag sa till mamma att jag troligtvis skulle trilla dit ordentligt, men det fick det vara värt. Vi betalade våra paket o gick ut från butiken. Vi gömde oss o när vi skulle plocka upp paketen så fanns dom inte där, hur vi än letade så var dom borta. Pakten hade omvandlats till en läder jacka o en läder kjol.. Vi förstod inget o vi tittade oss omkring o sen vet jag inget mer för jag måste ha vaknat.

 

Så tillbaka till verkligheten   

 

 

I morse vaknade jag vid halv 8,, sen strax innan 9. Smög mig ner i sängen så att jag inte skulle väcka Teddy, somnade om o vaknade inte förrns halv 12.. Väcka Teddy för att gå ut, in o äta frukost o ta lite medicin, ner i sängen för att sträcka ut ryggen o resten av kroppen.

Skulle fixat lite idag med att rensa lite, men jag har knappt kunnat så rakt upp än mindre sitta.

Nu har det blivit lite bättre så nu sitter jag vid datorn en stund. 

 

   

Innan så hade jag ner min kruka med ett doftljus i, himlans tur att krukan bara gick i två delar, ja nån gång ska jag oxo ha tur ..

 

Ikväll är det inget speciellt på tv;n, ja jag har inte kollat så noga..

Men jag har ett bra tips på en superduperbra film.  Untamed Heart med Christian Slater han är så snygg. så poppa lite popcorn o luta dig tillbaka så har du en bra film som du kan njuta av.

 

Jag ska försöka kika in till er om jag klarar att sitta kvar vid datorn, annars lovar jag att jag kommer till er i morgon. Hoppas att ni mår bra mina goa bloggvänner. Var rädda om er o varandra. Dröm vackra drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 26 februari 2016 21:38



För ett tag sen så gick jag med i YouGov. Det är en sida där man tjänar poäng för att sen kunna handla för dom. Man svarar helt enkelt på lite frågor om olika undersökningar. Det är inte alls svårt o det tar inte lång tid. Jag har redan svarat på 8 undersökningar o har fått ihop 455 p.. Ja jag fick 100 p i välkomstundersökningen. Undersökningarna kommer lite då o då o man väljer själv om man vill svara på den. När man ändå sitter vid datorn så kan man lägga ner lite tid där.

 

Klicka HÄR så kommer du dit o kan anmäla dig.

 

Jag har sett flera på fb som oxo håller på med detta o dom har fått massor med fina saker.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 26 februari 2016 20:14



I morse vaknade Teddy tidigt, så vi var ute redan strax innan kl 8.. Inte roligt alls, jag är så trött på moronen o har alltid varit. Ryggen var fruktansvärd, jag hade så ont så jag kunde knappt gå, det är alltid så på morgonen. Vi åt frukost när vi kom in o sen somnade vi o sov ett par timmar, det var så skönt.

 

Jag skulle städa lite idag men jag gick till mamma o blev sittandes där o fika med henne o grannen Lasse. 

 

In sen o göra en zucchini o kyckling sallad ,, det tar tid ska ni veta pga min värk. Jag avskyr att stå o hålla på vid diskbänken, allt tar så mycket längre tid. 

 

Tvättade upp sängkläderna så nu är dom rena. Hoppas inte att Teddy kan smita ur sin blöja o blöda ner det igen, ja då är det bara att tvätta.. 

 

Ut med Teddy för sista rundan, hälsade på Rohde då hade hon haft främmat så det var ju roligt för henne.

 

Hem igen ,, träffar på mamma så vi öppnade en flaska vin. Jag tog ett glas o hon tog flaskan hahaha.. Det fick hon göra för jag har två till. Flaska vi öppnade var Mia, ett vitt vi o det är så gott.. 

 

Tog lite sallad o nu sitter jag här. Kroppen värker o jag är så trött,, eller kroppen är trött o orkeslös.. 

När jag vaknar på morgonen så blir jag lite rädd för det blir bara värre o värre med värken o stelheten, jag börjar ifrågasätta om det "bara" är fibromyalgi ? 

 

Jaja, det är som det är. Nu ska jag lägga mig på sängen, dricka mitt vin o se om det är nåt bra på tv;n. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. 

Dröm Vackra Drömmar. 

 

Puss I Pannan ♥



   

Kokt potatis - Zucchini - Plommontomater - Majs - Rödlök - Hackade i lite äpple - Kyckling.

Dressing ; Olja ca 3 msk - Saften av en citron + skalet - Basilika - Pressad vitlök 1st.


 

Det är sällan som jag får till ett bra foto på mammas katt Bailys ♥


 

Så här vackert var det inatt när jag var ute med Teddy i trädgården.

 

 

 

♥ Trevlig Helg ♥ 

 

Av Anneli Gustavsson - 25 februari 2016 20:42


Ja det där med träning är ju ett nödvändigt ont   .. Inte alls roligt när man måste hela tiden.

För några år sen promenerade jag jättemycket o jag ska försöka komma igång när snön har försvunnit o det har blivit något varmare ute. Jag får sån värk så fort det är lite kallt så det är det inte värt.

 

Jag tänkte på Tant Glad när jag gjorde den här bilden =)

 

 

 

Så ni ser att den 30 februari lovar jag att jag ska börja jogga o äta sallad    

 

Nu ska jag göra ett nytt försök att få in mammas katt.. Dags att krypa ner i sängen o titta lite på tv;n sen. Gåsmamman börjar snart så missa inte den.

 

Dröm sött .. Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 25 februari 2016 17:59


Idag körde jag grannen till veterinären med hennes katt Maja. Hon var lite orolig när vi åkte i bilen o hon pratade ganska mycket, men jag svarade henne så gott jag kunde.

Hon är ,, hmmm drygt 1 år ? Ja jag har glömt hur gammal hon är men dom skulle kolla upp hennes vikt efter kastreringen/steriliseringen.

 

Vi fick inte sitta o vänta alls länge utan kom in nästan direkt. När vi kom in i undersökningsrummet så började hon prata lite igen. Hon fick gå ur buren o sätta sig på vågen, den vägde inte rätt så hon fick hämta en annan som funkade. Hon satt så snällt på vågen o gjorde inget väsen av sig alls, hon vägde 4,2 kg. Skötaren strök henne över ryggen o sa att hon vägde lite för mycket,, ja hon borde gå ner 4 hg................ 4 HG............ 4 hg hit eller dit på en normal katt är absolut inte övervikt !!!  Hade det varit en liten hamster så hade jag förstått det.

När hon frågade Rohde vad hon gav sin katt att äta så sa hon att hon hade köpt mat för innekatt o för kastrerad katt. Jag trodde att skötaren skulle försöka sälja på henne en massa onödigt så när skötaren gick före oss ut så sa jag till Rohde att hon inte skulle köpa nåt för det var bara löjligt. 

 

Det var ju bra att dom kollade upp Maja, men dom gjorde inget annat än att kolla vikten. Jag tycker att dom skulle lyssnat på hennes hjärta, kollat munnen, öronen o ögonen o känt igenom henne men inget av det gjorde dom,, det var dåligt. Jaja, nu är hon vägd o skötaren sa att hon var fin,, o det är hon.

 

På vägen hem så var jag tvungen att stanna till på apoteket o hämta lite medicin. Det var fullt med folk där så det tog extra tid. Iväg till Ica för att handla lite o där tog det oxo tid i kön. 

Dom håller på att göra om så det blir nog bra, jag blev lite vimsig när jag kom in o såg detta för jag är ju så van att sakerna har sin plats o har haft så länge =)

 

Hem o släppa av Rohde o lilla Maja o sen in o hämta Teddy hos mamma. Jag glömde fråga om han hade skött sig men jag antar att han har ylat o gråtit som vanligt. Han blev glad när jag kom, in o äta lite o nu sitter jag här o skriver. Ska snart ut med honom o sen ska jag se om det är nåt bra på tv;n.. 

 

Idag kom vaktmästarna Thomas o Krister hit o fixade två av mina fönster draperi heter det inte,, vad fasen heter det ? Jag har det på tungan men får inte fram det. Det är inte rullgardin ,, ja va fasen det kommer snart. Nu är dom fixade i alla fall. Det är ordning på torpet nu när den gamla har slutat =)

 

Draperi,, nää det heter inte det.. Asch    !!!

 

Nu måste jag ut med Teddy. Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. 

Var rädda om er o varandra. Dröm Sött när det blir dags. Persienn heter det ,,, nu kom det   

Jag blir så trött på mig själv när jag tappar orden.. 

 

Puss I Pannan ♥

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards