Mitt Nya Liv

Alla inlägg under augusti 2019

Av Anneli Gustavsson - 28 augusti 2019 22:45


Tänk om man kunde få ha dessa män med sig när man flyger, då skulle jag nog inte vara så rädd som jag är att flyga. Det är hemskt, fruktansvärt o jag mår så dåligt när jag vet att jag ska iväg.. 

 

Förra året när jag o mamma flög hem så fick jag ångest, jag fick ingen luft. Jag o mamma gick längst fram i planet o där lugnade jag ner mig, det är fruktansvärt men det redde ut sig tillslut.

 

Lyssna på deras ljuvliga stämmor.. Hoppas att det går att se nu när det strular så på bloggen, annars kan ni klicka på länken;

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=49&v=GQNs_HA32Js



Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 28 augusti 2019 15:11


Det är hopplöst att få svar från admin på den här portalen, jag förstår inte varför dom nonchalerar en på det sättet hela tiden ??

 

OM dom nu skulle få massor med "klago mail" så kan dom ju lägga ut nåt på deras "hemsida" om att det strular med vissa saker här inne, men det gör dom inte. 

 

Vad är det som är så svårt/jobbigt att svara på mailen, lösa det som inte funkar så att det blir som det ska ?

 

Vad är meningen med att ha en admin då ?

 

I början när jag mailade dom så fick man svar direkt men sen struntade dom i det. Det är ju deras jobb att dom ska försöka fixa det som är "trasigt"...

 

Det är flera som skriver till mig o frågar hur dom ska göra o jag har ju inte svaren. Innan när statistiken inte funkade,, med flashen så kunde man fixa det via uppladdning av bilder, på det avancerade men det funkar inte längre för den knappen är inte klickbar längre o har inte varit på ett bra tag.

 

Detta skrev jag till dom den här gången ;

 

Jag vet inte hur många gånger man måste skriva till er för att få svar. 
Det har strulat på bloggarna länge nu med olika saker. 
Varför är det så svårt att svara på mailen o rätta till felen som har påpekats länge.
Jag har skickat med printar så ni ska kunna se vad som felar.
Jag får frågor till mig på min blogg där dom ber om hjälp, eller så skriver dom till min mail o så
ska det inte vara. Jag ska inte behöva sitta o försöka hjälpa dom bara för att dom inte får
svar från er.
 
  1. Det går inte att länka till fb för då får man upp felmeddelanden att bloggplatsen inte använder en säker anslutning, samt att man måste godkänna frågorna som man inte har fått.
  2. Flash har slutat att fungera, endast på bloggplatsen. Den funkar på andra sidor precis som det ska.. När detta inte funkar så kan man inte ladda upp bilder under avancerade för det går inte att klicka på den "knappen"..
  3. bild 1 ser ni hur flash inte funkar o det har alltid funkat innan.
Jag hoppas verkligen att jag får svar nu för jag har inte svaren till dom som skriver till mig !!!

 

Dessa bilder skickade jag till dom igen ;

 

 

Man ser inte längre under inställningarna sin statistik, det har man kunnat fixa innan genom att ladda upp avancerade bilder.

 

   

Koppla bloggen till fb har inte funkat på väldigt länge för att bloggplatsen inte är "säker". Det ser ni uppe vid url-adressen.

 

 


Att ladda upp flera bilder samtidigt funkar inte heller för den "knappen" går inte att klicka på, den är inte klickbar.. Så har man många bilder som man vill ladda upp får man ta dom en o en.. 

 

 

Flash funkar inte o därmed är det flera saker som inte funkar på  bloggen.. 

 

Snälla fixa till detta nu. Det ska väl inte vara så svårt för er som vet hur man gör..

Jag uppskattar att bloggare frågar mig men jag vet inte så mycket..

 

 

 


Av Anneli Gustavsson - 26 augusti 2019 20:30


För ett tag sen var mammas väninna hos henne o med sig hade hon sin underbart söta lille hund, som jag har glömt namnet på.. Ja mitt minne är lika med noll. Har för mig att han är 13 månader.

 

Han var ca 2 kg mindre än Teddy. Han hade oxo världens sötase underbett som Teddy hade. Men hans ena framtand i underkäken stod ut på vänster sida o på höger på Teddy.


Bichon Frise har ju en triangel i ansiktet mellan ögonen o nosen o det hade även den här lille killen. 


   

Titta bara så fin jag är ♥


 

Han var så gosig o han delade gärna ut pussar, det har jag saknat sen Teddy somnade in så jag njöt verkligen.. 


Här lockar mamma med skinka så han satt så fint o var så duktig.


   

Han låg jämte oss i köket medans vi åt..


 

Titta på det söta lilla underbettet, jag smälter.. Han fick mig att sakna Teddy ännu mer. Han tyckte om att ligga på min axel precis som Teddy o där njöt han, så mysigt.


Lille virvelvinden, sån fin päls. Men han skulle visst klippa sig så jag vet inte hur han ser ut nu.


 

Kortet är så suddigt men det var för att jag zoomade upp det. Han tyckte att det var gott med skinka =)  Klart att man ska skämma bort dom, det gjorde jag med Teddy i alla år, varenda dag i 15 år.. Mammas väninna skämmer bort honom o han har det så bra.

 

Skaffar man sig djur så ska man skämma bort dom så att dom har det allra bästa hela tiden så länge dom lever. Man får inte bara skaffa djur o den ha dom som slit o släng när det passar ... Det är ett heltidsjobb, det är jobbigare eller inte jobbigare men det kräver mer än att ha barn för dom växer upp o kan tillslut ta hand om sig själva men det kan inte djuren. 

 

Jag har funderat fram o tillbaka på om jag vill skaffa hund ? Men jag kommer bara fram till att jag mer än gärna hade skaffat hund om jag fick tillbaka Teddy. Jag är inte redo för en egen hund än, det gör fortfarande fruktansvärt ont i hjärtat av saknaden. Jag är så fruktansvärt ensam utan honom. Vart jag än vände mig innan så hade jag honom där, det har jag inte nu så nej,, det blir ingen egen hund,,,än.

Jag får njuta av andras hundar. 

 

Sonen ringde innan idag o pratade bort en stund, det är så roligt när han ringer till mig så jag får höra hans röst. Det är skönt att dom mår bra.. Lille Jack har börjat 1;a klass o Liam har allaredan börjar 5;e klass, det är inte klokt vad tiden går fort, jag förstår inte vart den tar vägen ?

 

Igår o idag har jag njutit av solen. Jag har ju inte kunnat göra det i början av sommaren för jag var så sjuk o sen fick jag inte vara i solen o sen nu har vi bara haft massor med moln, regn o  blåst så det har varit skitväder här. Men nu har jag fått njuta, det ska jag göra i morgon oxo men först ska jag till hudmottagningen o visa upp mina händer o fötter o sen ska jag klippa mig,, håll tummarna att allt blir bra.. Sen ska jag hem o sätta mig i solen. Måste nog handla lite först.. 

 

Jaja, nu ska jag se om det är nåt bra på tv;n. Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 26 augusti 2019 00:12


Vilken underbar dag det har varit idag. Inte ett endaste moln såg jag o det är vi verkligen inte bortskämda med här. Vi har inte haft annat än moln o regn, grått o trist. 

 

Jag har ju inte kunnat njuta av sommaren som var tidigare för att jag var sjuk o jag mådde inte alls bra. Sen fick jag ju inte sitta i solen heller när jag hade mina dränage.. 

 

   

 

Så i dag har jag verkligen njutit. Det ska bli fint i morgon oxo, så jag hoppas att det stämmer o att vi får sol hela dan.

 

 

Igår följde jag med mamma till kyrkogården o vattnade lite. Mamma vattnade o jag la kottar på gravarna. 

 

Vi var på mormors grav sen åkte vi vidare till pappas familjegrav, där ligger även farmor o farfar. 

 

 

Kyrkan är fin, det var så vackert när solen sken mellan träden, men det blev inte lika bra på bild.

 

   

Mäktigt, det känns lite spökligt över det här korset.

 

 

Det växer blad på stammen, ser ganska läckert ut.

 

 

 

Sista dagarna har jag tänkt på att jag har en laptop men jag har inte använt den på flera år så jag tog fram den o har laddat den o den funkar =)

 

Men den är så slö, men det går ju att skriva på den. Ska se om jag kan hitta en bra sida där man kan kolla på filmer,,, vet ni nån bra sida så säg gärna till.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm sött. 

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 

 


Av Anneli Gustavsson - 23 augusti 2019 15:30


Ni vet när man precis har köpt en ny mobil o vill ha massor med olika saker till men det är för dyrt att handla kanske i butikerna. Man vill ha ett fint skal, en längre sladd, trådlösa hörlurar mm. 

 

När jag köpte min mobil så var den dyr, ja den är fortfarande dyr så det blir att man får försöka hitta tillbehören på andra ställen o det är minsann inte det lättaste o många gånger hittar jag kanske det som är billigare till mammas mobil istället,, hennes Iphone, ja jag har ju inte det =)

 

Men hur som helst så tro det eller ej så trillade jag in på en sida som jag inte har sett innan o den är helt otrolig, vilka priser... Jag menar det, ni får inte missa detta..

 

Coolify är en sida där man kan hitta allt till en billig peng. Ta tex USB- kabel ,, du har oxo trådlösarlurar o dom är jag rätt så "kräsen" med men här finns det fler att välja på. Du har så du kan välja på flera färger på Air Pods fodralen oxo.

 

Kanske ska skicka efter något till mamma eller så kan jag länka sidan till henne så hon får skicka efter själv =)

Nä men det kan ju vara nåt som man kan ge bort i julklapp.. Man får varan först o sen betalar man, det är ju jättebra..

 

Kolla in sidan så hittar du säkert nåt. Jag gjorde det =)

 

 

Av Anneli Gustavsson - 18 augusti 2019 17:14


 


Grattis lilla morfar, idag fyller du år men du firar den med

 

Änglarna. 

 

Önskar du var med oss.

 

Saknar Dig

 

 

Av Anneli Gustavsson - 13 augusti 2019 00:59



Jag stavade Rohdes namn fel inatt när jag gjorde bilden =) 


Hipp Hipp 


Hurra Hurra Hurra


Stort GRATTIS på din födelsedag.


Ha en underbar dag


♥ Kramar ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 8 augusti 2019 20:53

I natt fick jag ringa in till mamma så hon fick komma in o hjälpa mig för jag var så fruktansvärt yr, jag kom inte ur sängen. Det kändes som det stod många människor som drog i mig åt alla håll o kanter. Jag mådde illa men inte så jag behövde kräkas. Jag blev först rädd att det kunde varit en Stoke så jag testade mig själv genom att lyfta armarna, le o säga några meningar. Jag var riktigt orolig.

Mamma hjälpte mig att packa en väska för jag var så nära att ringa ambulansen, men jag ville avvakta. Jag tyckte att det kändes så dumt att ringa dom bara för att jag var yr. Hon gick ut till förrådet i natt oxo o hämtade in min rullator. Men sen gick hon in för jag sa att jag skulle försöka sova lite. Jag har svårt att somna på rygg så jag la mig på högersidan, hela rummet snurrade så jag fick räta upp mig. Men jag gjorde några försök till o jag lyckades somna en stund tills det var dags att gå på toan. Jag reste mig väldigt sakta men det snurrade på ändå men jag tog mig tillslut ut till toan o tillbaka igen. Tack o lov att jag har min rullator.

När jag vaknade så reste jag mig väldigt försiktig igen för jag ville inte åka i golvet som jag höll på att göra i natt. Jag kände att det var något bättre men inte alls bra så jag ringde VC så jag fick en tid på eftermiddagen.

När jag kom ner dit så frågade han ut mig hur det började o hur det kändes o jag förklarade så gott jag kunde. Sen tittade han mig i öronen för att utesluta öroninflammation eller vaxpropp. Mina öron var jättefina så då var det bara kristallsjukan kvar. Jag fick lägga mig på britsen o han vände o vred på huvudet sen fick jag ligga kvar på sidan i 3 min både på höger o vänsters den högra var värst. Jag frågade om han såg att mina ögon hoppade för det kändes som dom hade dansade salsa , fram o tillbaka. Han sa att dom hoppade rejält , o det tydde på att jag blev yr av hans rörelse men det var så det skulle gå till för han försökte få tillbaka kristallerna..
Det var en jobbig undersökning o jag blev helt slut.

Medans han hämtade ett papper till mig med övningar på så kom min svärdotter fram till mig, då hade hon precis slutat jobba. Hon jobbar som tandskötetska våningen över VC
Så hon kom o pratade med mig sen följde hon mig ut till bilen som mamma hade kört fram.

Det var så skönt att komma hem jag tog mina värktabletter o satte mig skönt i soffan. Jag blev så trött så jag nickade till ett par gånger.

Nu har jag lagt mig o det känns ytterligare något bättre, men bara lite. Det kanske känns bättre oxo för jag är inte rädd att det ska bara nåt farligt så jag slappnade nog av.

Hoppas att jag kan sova i natt, o att jag är lite piggare i morgon ..

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute.

Dröm Sött. Puss I Pannan ?

Min lille Kurtan.

Mina övningar som jag ska göra.

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards