Mitt Nya Liv

Alla inlägg under juli 2018

Av Anneli Gustavsson - 31 juli 2018 17:49



Inatt har jag faktiskt sovit riktigt bra. Jag somnade fort oxo o jag har inte varit uppe något ,, som jag kommer ihåg ...

 

Barnen är ju väldigt livliga även när dom sover.. Jack skrek ; aj aj aj aj aj o Liam skrek; neeeeeeeej.. Jag försökte få svar från dom båda men jag fick inget =)

När sonen pratade i sömnen när han var liten så fick jag ofta svar,, jag kunde fråga honom lite o han svarade på det.. 

Jack tjatade igår om att han ville ut o cykla på sin kickbike men när vi kom ut var det inte så roligt, han är lite försiktig av sig o det är bra.. Men dom vill gunga lite o det klarade han själv nu oxo så jag slapp slita ut mina armar =)


   

Han gick mer jämte kickbiken än cyklade på den =)


Fina Jack ♥




 
  Han är helt makalös när han ska äta något, han smaskar så , jag fattar inte hur han tuggar,


 

Fina Liam ♥


 

Liam - Nu sticker jag, jag vill inte vara kvar här längre.

Jag - Nej stanna,, jag äääääälllllsssskkkaaaarrr dig ju.

Nä, skojar lite, han ville bara prova på att hoppa ut från fönstret =)


     

Älskar det här trädet,, det är ett körsbärsträd.


   

Stannade o tog lite kort på vägen hem från mitt Puva-bad.


 

Klockan var halv sex o det är så varmt ute,, detta är i skuggan.


 

Mina fötter har blivit så mycket bättre. Men jag är rädd att jag ska få tillbaka min läderhud som jag hade innan. Detta var Puva-bad nr8


Dom har sagt att jag har lättare för att få tillbaka mitt eksem eftersom jag har fått det från början men det är inte säkert. Skulle det komma tillbaka så ringer jag bara till hudmott så får jag komma direkt, så jag behöver inte gå till VC först.


Det är så varmt här inne i min lgh, jag får ingen luft trots att jag har öppet i köket o sovrummet,, altandörren men jag har ju alla mina fönster åt samma håll. Takfläkten går på för fullt men luften är varm.. 


Om det är sol ute i morgon så får jag inte sola, jag får ju inte vara i solen på ett dygn efter mina fotbad o på torsdag får jag se om jag kan bada fötterna för maskinen (solariet) funkade inte som den skulle idag så dom var där o tittade på den. Men jag har fått ett nr som jag ska ringa på morgonen o höra så jag slipper åka in i onödan.

 

Nu ska jag dricka ifatt mig med lite vatten.. Ni glömmer väl inte bort att dricka mycket vatten nu, det är jätteviktigt.

 

Ha en fin kväll där ute. Var rädda om er o varandra. 

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 31 juli 2018 12:01


Jag har haft min insamling ganska länge nu o jag tänker fortsätta ha den ett tag till. Datumet säger att jag har en dag kvar sen har jag nått mina mål,, men jag har redan nått målet med summan men jag valde att fortsätta..

 

Jag har fått några till som har skänkt en slant o det är jag tacksam för, alla bäckar små =)

 

Ni får gärna skänka en liten peng till barncancerfonden o det gör ni HÄR..

 

 

Av Anneli Gustavsson - 30 juli 2018 01:16


Tidigare ikväll kom barnen till mig, dom ska stanna tills på tisdag. Marcus o Nina jobbar nu o dagiset var visst stängt.

 

Goingen Liam ♥

 

   

Jag fick en slängkyss av Jack ♥

 

Det var lite svårt för dom att somna, Jack är en riktig pladderkvarn o sen ska dom alltid busa lite i sängen när jag har släckt lampan.. Det var Liam som somnade först, sen Jack o jag har inte kunnat somna än men jag ska stänga av tv;n nu o försöka sova lite. Det är så varmt i rummet o jag har takfläkten på men jag kan inte ha den på maxfarten för den låter så då..

 

När jag o barnen var ute i trädgården innan så fick Bailys ett spel o sprang upp i trädet, han brukar göra det, han tycker om när man busar lite med honom där, sen får han spelet o springer ner oxo..

 

     

Han passade på att gosa lite med grenen innan han fortsatte neråt.

 

     

 

Han är så fin Bailys o gosig.. Han kommer in o hälsar på hos mig oxo, han går o kommer som han vill o det har han alltid gjort. Det är roligt att han känner sig hemma hos mig oxo.

 

Nä nu ska jag försöka sova lite. Hoppas att ni sover gott nu.

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 29 juli 2018 16:17


Idag är nog första gången under hela sommaren som jag svettas o tycker att det är lite jobbigt. Jag kom t.om på att det fanns en till hastighet på min takfläkt så nu flåsar den på =)

 

Har varit nere o handlat lite mjölk o nallekorv till Jack för barnen ska komma hit ikväll o stanna till tisdag, det ska bli så mysigt.

 

Igår var jag bjuden till Rohde på mat, det blev flygande Jacob, ris o sallad o till efterrätt blev det hennes äppelmaräng som är så farligt god.

 

     

Vi satt ute på hennes balkong, det var först lite varmt men sen fläktade det lite.

 

     

Jag kollade mitt tryck o det ska ju alltid pumpa upp så förbenat hårt så jag gråter nästan o det släpper ju ut luften så sakta ... Jag trodde att min arm skulle sprängas, jag kan inte förklara hur ont det gör, men det märktes lite på min puls för den var lite högre men inget att bry sig om.

 

Jag skulle vara hemma hos mamma kl 18 för hon skulle slinga håret på mig, jag blev så mörk nu när jag klippte bort det lilla ljusa jag hade kvar efter slingorna..

 

Det tog nästan 40 min för att dra upp slingorna för det gjorde så ont, jag hade så ont i min hårbotten, jag får det ibland o sen blev det ju svettigt o det gjorde inte saken lättare.

 

Blanda blanda, jag har 2 pkt som jag gör åt.

 

   

Mamma har köpt en ny mössa i Ullared så jag fick inte lika täta slingor som jag är van vid, den här var lite glesare.. Man kan t.om skymta att jag är lite gråhårig o det absolut inget, det är dom svarta håren som jag drar bort, dom gråa får stanna kvar. Jag är lite mörk i håret.

 

Klabba klabba, nu ska jag bara sitta tiden ut.

 

Jag gick in till mig sålänge men det går ju fort så det var nästan dags direkt att gå in till mamma igen för att skölja bort det o smörja in den mjukgörande, det är så skönt när hon gör det.. Men sen gick jag in till mig o duschade så då sköljde jag bort det.. Det blev jättebra framtill men på sidorna o baktill så blev jag inte lika ljus, jag förstår inte varför det är så ? Hon tar ju i så mycket gegga där oxo o det blir mycket med 2 pkt. Nåja, det blev bra i alla fall så nu är jag nyklippt o slingad, nu vill jag ha lite krullor oxo, men jag vet inte om jag ska våga köra en permanent ? Jag får tänka på det en stund.

 

       

Lille Bailys ligger o njuter ute på altanen ♥

 

Ska snart in till mamma o äta lite mat, syrran m familj kommer dit oxo. Sen som sagt va kommer huliganerna till mig,, mysigt ♥

 

Ha en fin kväll där ute o glöm inte att dricka mycket vatten..

 

Puss I Pannan ♥

  

Av Anneli Gustavsson - 28 juli 2018 15:33


Idag har det mullrat o regnat lite men det blev inte så mycket med det. Men det är lite svalare ute nu, men inte inne. Jag har ju bara fönster åt ett håll så jag får inte den genomströmningen

då.. Jag kan gå upp till ytterdörren i trapphuset o öppna den, sen öppna min ytterdörr här nere så kanske det blir lite korsdrag ..

 

Den här våren/sommaren hade jag sett fram emot.. Att få ta mina långa härliga promenader flera gånger i veckan, precis som jag gjorde förra året. Jag gick trots att jag hade stora,, jättestora blåsor på fötterna men sen började sprickorna blossa upp men jag gick ändå.. I efterhand kanske det var dumt men jag ville gå o då gick jag.

 

Det har inte blivit en endaste promenad i år o jag känner mig så snuvad på den här härliga underbara sommaren,, inte på sommaren utan på promenaderna, att få gå ut o gå, lyssna på radion prata med folk som jag mötte o heja på  bilarna som körde förbi.. Jo då jag har en latmask i mig men jag VILL verkligen kunna komma ut igen.. Sist när jag var på mitt Puva-bad så frågade jag lite o hon sa att jag måste ta det väldigt försiktigt nu när fötterna börjar bli ganska fina så jag inte tror att dom är bra igen för det är dom inte. Dom är väldigt känsliga nu med tanke på baden.. Men jag kanske kan ta en sväng runt husen, men det är allt. O nu börjar det ju vända o snart kanske vi har regn, blåst, kallt o snö o då mår inte min kropp bra.. Är det så snö så går jag o spänner mig o då blir ju värken sämre för den skull. Jaja, jag får inte tänka så nu. Jag kanske hinner med att gå lite innan det skiftar väder o vind.

 

     

I torsdag efter mitt fotbad åkte jag hem till Eva o lämnade 2 kuddar o en pilatesboll. Tänkte att lilla Nellie kanske ville ha den ute o leka med, om inte så kanske Eva vill använda den själv.. Hon är riktigt mysig den här lilla damen, hon är så söt,, hon har ett brunt o ett isblått öga,, nästan vitt i vissa lägen.

 

Nu ska jag snart gå bort till Rohde på lite mat sen ska jag till mamma o hon ska slinga håret på mig. Jag blev av med alla slingor sist jag klippte mig.. 

 

Jisses, jag svettas o det har jag knappt gjort den här sommaren förutom när jag ligger ute i solen. Men jag har så förbenat ont i mina axlar o resten av kroppen så det gör att musklerna jobbar för fullt, förbaskade fibromyalgi tänk om den kunde bli bättre. Men jag har sagt att jag kan ha den bara mina fötter bli bra igen så nu kämpar vi på =)

 

Ni får ha en fin kväll där ute. Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 28 juli 2018 01:08


Idag har varit en härlig dag. Ja det har varit varmt men jag tycker det är så skönt. Vi får njuta nu, ta vara på den här underbara sommaren för snart kommer hösten o allt slaskande sen dröjer det jättelänge innan våren kommer igen.

 

Det är lite tröttsamt att höra på alla som gnäller att det är för varmt o visst förstår jag dom som är sjuka, små barn, gamlingar o djuren. Det är synd om dom som inte mår bra i värmen o jag förstår, jag gör verkligen det. För några år sen hade jag jätteproblem med värmen, då satt jag i duschen på en plaststol hela dagarna. Men nu mår jag så bra i själen av detta, värken är inte bättre men den blir något "mjukare"..


 

I går kväll såg jag månen, jag försökte få till ett bra kort men det blev inget. Jag trodde att det var igår natt som månen skulle vara blodröd, det var många som trodde det men det var ju ikväll som den var det. Men jag såg den inte för den var så låg o den kommer inte hit förrns nu o det blev inget bra kort nu heller så jag slängde det. Men vi får nog snart se massor med jättefina bilder både här o där.. Jag vill ha en ny lins till min kamera, en där jag kan zooma in lite mer. Ja jag kan inget så jag måste få lite hjälp.

 

 

I torsdags var jag o badade händer o fötter igen, det var bad nr 7 av 15.. Det kan bli fler bad Om fötterna inte blir bättre. Men dom har ju redan blivit mycket bättre. Jag kan gå på hela fötterna o det gör mig så glad. Jag frågade när jag kunde få promenera men hon sa att jag måste vara väldigt försiktig o vänta lite till, jag får inte gå alls mycket. Jag avskyr att ha något på fötterna o särskilt nu när det är så varmt men jag gör som dom säger.. Ska strax smörja in dom igen o sätta på mig strumpor ..

 

   

Det var längesen jag fick ett skrivet recept, detta var på plåster som jag har hemma nu ifallt jag får nya sprickor under fötterna. Jag har fått så mycket hjälp på hudmottagningen o jag är så tacksam..

 

 

Efter jag hade badat fötterna åkte jag o Rohde till Max o åt lite. Jag äter alltid spicey chicken, jag tycker inte om färs o den här kycklingburgaren är supergod.. Men den här gången var den så stark så tårarna steg i ögonen på mig, munnen började brinna o läpparna började det sticka i så jag kunde inte äta upp den sista biten. Jag åt mer än vad ni ser på bilden. Men jag fick t.om lämna lite av stripsen... Men jag blev mätt ändå, men den var nog lite fel kryddad, men jag sa inget. Jag har aldrig reagerat på detta innan.

 

 

På vägen hem var jag tvungen att stanna till o ta 2 kort, det var så vackert med molnen.

 

       

Innan idag tog jag dessa kort, det var så underbart vackert med molnen så jag kunde inte låta bli. Man ser hur solen försöker ta sig igenom molnen.

 

 

Jag fotade mammas blomma =)

 

 

Nu till saken som jag vill berätta.. För drygt 2 månader sen såg jag att en klasskompis hade beställt veckotidningar o fått en multihackare plus... Jag har varit ute efter en sån här "hackare" länge men dom har varit så dyra o jag har inte velat köpa en billigare variant som går sönder efter första användningen så jag ringde o beställde 10 tidningar o den här hackaren med 10 olika saker i för ,,,, 160 kr eller om det var 180 kr... Det är superbilligt för allt detta o det ångar jag inte på..

 

Nu gäller det bara att hacka på för fullt.. Lite roligt med något nytt.

 

Nä nu ska jag tillbaka till sängen igen. Har inte lyckats sova nåt än, men jag tror att jag kan somna gott snart.

 

Hoppas att ni sover gott nu. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 26 juli 2018 01:18


I tisdags var det dags igen för mina bad med händer o fötter, puva-bad nr 6. Det har börjat kännas varmt o stickigt men inget allvarligt..  Man blir ju känsligare när man får den här behandlingen o jag får absolut inte vara i solen på ett dygn. Det gäller även om jag kör bil eller sitter ute då måste jag ha vantar o skor som skyddar dom områdena som jag badar. Men sen är det fritt fram att vara i solen..

 

Men det är ju lite dumt för jag badar tisdag o torsdag så då får jag inte vara i solen på 4 dagar varje vecka. Så det går massor med soltid som försvinner för mig, men jag vill ju att mina fötter ska bli  bra igen så jag får stå ut.

 

   

Det har blivit mycket bättre, dom har fått bort så mycket hård hud men det har varit kämpigt. Jag måste smörja hela tiden, jag har en salva som "slipar" bort den hårda huden o sen måste jag smörja med en mjukgörande salva, men det torkar in direkt.

Den sköterskan jag hade i tisdags ,, Emma var helt underbar. Hon fixade med fötterna, tog bort löst hud o masserade in mjukgörande. Det var så skönt o jag njöt. Det var längesen som jag kunde njuta när någon tog på mina fötter, det har gjort så ont så jag har gråtit.

 

Nä nu ska jag försöka somna om igen. Hann sova va 30 min men vaknar ju hela tiden. Men nu brukar jag somna o sova ett par timmar.

 

Hoppas att ni sover gott nu. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 25 juli 2018 00:53


I fredags var jag hos mig läkare, äntligen fick jag Min läkare ,, han är svår att få men jag säger att jag vill ha honom, han är så bra.. Jag har haft 2 underbara läkare o den första var Peter Gadd men sen dog han,,, han är saknad av många.. Han var den första läkaren som trodde på mig o min värk (fibromyalgi) o som gjorde nåt åt den + att han lyssnade o brydde sig om hela min familj.

 

Jag har nu en yngre läkare som oxo är jättebra o jag hoppas att han stannar kvar så jag slipper byta..

 

 

Han i mitten är min läkare ;)

 

 

Den här söta draken finns på min vårdcentral

 

 

Jag var alldeles ensam i väntrummet, det var så fruktansvärt varmt o obehagligt.

 

Hur som helst så sökte jag för min värk, huvudvärk, att jag tappade orden, att jag var orkeslös, har en tung trötthet, känns som att något fattas i kroppen på mig, skallevärk, vimsig, glömsk, svårt att hitta orden, tappar koncentrationen, tappar bort orden o kastar om dom, tappar saker + att jag tog upp det här med mini demens test. Sen tog jag upp mina kramper i magen om det kunde bero på gallan men det glömdes bort sen.

 

Hur som helst så pratade han länge o jag hade svårt att hålla reda på allt han sa, jag fick fråga ett par gånger vad han hade sagt.. 

 

Han ville att jag skulle ta nya prover, men vad det var för prover kommer jag inte ihåg nu o jag har inte loggat in på 1177 heller..

 

Jag ska få göra ett mini demenstest + att jag ska få göra om o se om jag har andningsuppehåll.. Jag låg på gränsen när jag gjorde det för 15 månader sen så jag får se vad dom säger nu, då funkade inte ljudet men dom kunde visst tyda det ändå.

 

 

Så här ser det ut utanför apoteket. Jag fattar inte att folk kan skita ner så här ? Undra om folk gör likadant hemma hos sig ?

 

Jag somnade till lite innan, kanske 30-40 min men jag ska försöka somna om igen.

 

Hoppas att ni ligger o sover gott nu. Dröm vackra drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards