Mitt Nya Liv

Alla inlägg under april 2015

Av Anneli Gustavsson - 29 april 2015 18:38


Datorn jävlas, det har tagit en kvart att kunna logga in o börja skriva. Teddy gnäller o har hållit på så i en vecka. Jag vet inte om det är en löptik igen för han springer ute o drattlar hela tiden.

Första gången vi gick ut i dag var kl 05 o sen halv 7. Vi har varit ute 6 ggr idag =(


Äntligen ringde min läkare innan o han lyssnade på mig. Jag sa till honom att jag bröt ihop totalt helgen som varit. Jag har vaknat inatt o fått massera min arm o få upp lite värme i den..


Nu fick jag en ny medicin gabapentin som dom hoppas ska hjälpa mot min nervvärk. Jag ska följa ett schema i 12 dagar innan jag börjar äta den 2x3 tillsvidare. 

 

På måndag ska jag till sjukgymnasten o sen får jag väl prata igen med läkaren om vad hon har att säga.

 

Förhoppningsvis blir det en remiss till nevro ortopeden..

 

Jag frågade även om jag kunde gå till en osteopat men det fick jag inte för det skulle inte funka på dom diskbråcken jag har.. 

 

Ja det är vad som händer här. Saknar mina barnbarn otroligt mycket. Jag har några filmer o bilder i min mobil som jag brukar titta på.

 

Ibland önskar jag mig långt härifrån där värk inte finns o alla mår bra. Undra om den platsen finns här på jorden ?

 

 

Har betalat räkningarna så nu får jag bo en månad till, det är allt vad jag klarar av att sitta vid datorn så nu måste jag gå ifrån den.

 

Var rädda om er o varandra. Puss I Pannan ♥

Av Anneli Gustavsson - 27 april 2015 18:47


Jag gick upp tidigt för att få tag i min läkare o prata om mina smärtor men han var ledig. Jag ringde till sjukgymnasten o sa att jag inte vill ha mer nålar då det blev ännu värre sista gången o jag har alltid haft ont efteråt.


Jag fick en tid till henne den 4;e maj då hon ska undersöka mig igen o sen prata med min läkare om en remiss till nevro otropeden.


Hoppas nu att dom gör nåt för det här är inte ok.


I lördags bröt jag ihop totalt o grät i två dagar. Jag orkar inte ha det så här. Det känns inte som om min vänster arm hör till min kropp längre ..


Men jag är glad att värken inte går ut i höger arm då en av diskarna buktar åt höger, ja nåt får man vara glad för.


Puss I Pannan ♥

Av Anneli Gustavsson - 25 april 2015 17:53


Min värk har blivit sämre igen. Den blev bättre några dagar men nu är det ganska illa igen. Ska ju avvakta en månad för att se OM det läker ut av sig själv MEN det tänker jag inte göra. 

Varför ska jag behöva gå med den här värken bara för att läkaren tycker det ?  

Jag ska ringa till Vc på måndag o säga att han måste skriva en remiss till nevro otropeden, det tar ändå lång tid innan jag får komma in dit. 


Jag klarar inte av att ha det så här. Jag kan inte sova på nätterna, o det värsta av allt är att jag inte klarar av att ha mina barnbarn som jag vill =(


Jag saknar dom så otroligt mycket, o jag saknar det vi har när dom är hos mig. 


Klarar inte att sitta vid datorn heller men jag var tvungen att logga upp för att kolla medicin listan.. 


Ha en fortsatt trevlig helg. Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 25 april 2015 17:44


Jag har tidigare gjort ett inlägg om den här mannen som lurar tjejerna som han dejtar. Håll ögonen öppna nu.


Carl ”Carlitto” Eriksson, 41, lockar kvinnorna med evig kärlek och tar deras pengar.

Carl ”Carlitto” Eriksson har lämnat bedragna kvinnor efter sig i många städer runt om i landet.

Det som börjar som en eldig kärleksaffär slutar ofta med besvikelse och tusentals kronor som är borta.

Carlitto är dömd för en rad brott, bland annat stöld, förskingring och bedrägeri. 2007 dömdes han för att ha lurat 23 kvinnor.


Dömd för flera brott

Carl ”Carlitto” Erikssons tidigare domar:

20 februari 2007

Brott: 32 bedrägerier, stöld och snatteri. Straff: 1,5 års fängelse.

14 december 2000

Brott: Förskingring. Straff: Skyddstillsyn.

8 januari 1997

Brott: Stöld. Straff: Villkorlig dom och 50 dagsböter.

16 januari 1991

Brott: 4 bedrägerier. Straff: Villkorlig dom och 60 dagsböter.




Ni kan läsa mer om honom HÄR.

Av Anneli Gustavsson - 14 april 2015 18:48


Ja cancer är ju tyvärr något som alla har drabbats av på något sätt. Antingen du själv, någon i familjen eller en eller flera vänner.


Det är en hemsk sjukdom som tar många liv, alldeles för många liv.. 


Det finns människor som gör allt för att stödja cancerforskningen  o det gör även FORLIFE


Ni kan gå in på deras hemsida o beställa jättefina armband o skal till iPhone till bra pris. Kika in på deras sida o beställ något. 


Hela överskottet går till insamlingen av cancerforskning..


Du får gärna dela detta inlägg på Din blogg.


ForLife  ♥

Av Anneli Gustavsson - 13 april 2015 19:29


Uträtad Iordos. Generellt dehydrerande diskar och disksänkningar c4-c5, c5-c6 och c6-c7.

Obetydlig bakåtbuktning av disken c4-c5.

Disken c5-c6 buktar centralt och paramediant mot höger och disken c6-c7 buktar på samma sätt fast mot vänster.

Utseende som vid diskbråck i båda nivåerna som lätt påverka formen av ryggmärgen, relativt smal spinalkanal. Unkovertebralt c5-c6 och c6-c7 finns dessutom en del pålagringar som påverkar foramina, största bengålagringar i c6-c7 nivå till höger och c6-c7 nivå till vänster, förutsättningar för nervpåverkan. Förutom den tidigare påpekade formförändringen av ryggmärgen är den normal, inga signalförändringar.

En del degenerativa förändringar i halsryggen.


Ja, lite av detta förstår jag ju men inte allt. 


Jag var hos sjukgymnasten idag o fick akupunktur för 5;e gången. Dom två sista gångerna har jag fått med ström i o i dag kändes det rätt skönt även att det gör ont.


Sjukgymnasten har pratat med min läkare nu o vi ska avvakta i 1 månad för diskbråck kan läka ut av sig självt. En månad låter som en hel livstid men det måste gå det oxo. Jag ska även fortsätta med nålarna tillsvidare.


Om det inte blir bättre så kommer jag troligtvis få en remiss till nevro ortopediska , så få dom avgöra vad som ska göras.. 


Ja mer än så här klarar jag inte sitta vid datorn så nu stänger jag ner igen.


Var rädda om er o varandra. Puss I Pannan ♥

Av Anneli Gustavsson - 1 april 2015 19:55


Idag har jag varit o fått akupunktur igen, jag känner fortfaranade knappt när hon sätter i nålarna o det har med att nerven ligger i kläm.


Jag frågade min sjukgymnadst om hon kunde se om mitt röntgenutlåtande hade kommit o det hade de. Hon började läsa upp en hel radda o jag fattade inget. Det var rena grekiskan, ja det var väl för att jag inte ville höra det hon läste upp. 


OM jag förstod det rätt så är 5 diskar inblandade i min värk i nacken. C 3,4,5 har det blivit benlagringar på. Disk 5 o 6 var utbuktade, en åt höger o en åt vänster + nerven i kläm. 


Nu ska sjukgymnasten prata med min läkare sen ska han kontakta mig så vi får se vad som kommer att hända mig. Jag försökte gå in på mina vårdkontakter för att läsa utlåtandet själv men jag förstår mig inte på den sidan.. 


Ja det är inte bara vanlig värk. När jag kom hem så tog jag värktabletter o grät mig till sömns. 


Jag hoppades på att sjukgymnasten skulle säga april april ...............


Jag orkar inte mycket mer nu !!

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards