Mitt Nya Liv

Alla inlägg under januari 2017

Av Anneli Gustavsson - 28 januari 2017 17:27


Det är en enkel glädje som gör sallader godare, eller som jag gillar dom. Bara med lite salt & olivolja på som ett sunt mellanmål.

 

Jag hade ingen aning om att det kunde vara så enkelt att odla tomater.

 

Många har odlat på detta sättet o om jag inte minns fel så har även min svärdotter gjort det.

 

Allt du behöver är en plastkruka, bra kompostjord & en egen mogen tomat skuren i skivor.

 

Du kommer att se i filmen hur man ska göra. Lycka till..

 

 

Av Anneli Gustavsson - 24 januari 2017 01:54


Det är klart att man petar i näsan nån gång, men man ska nog tänka sig för. Snyt dig i stället om du kan. Se filmen så får ni veta mer.

 


Av Anneli Gustavsson - 23 januari 2017 17:04


Fredagen den 16;e var vi först på stranden o badade i havet. Tänk att det kan vara så underbart skönt. Havet var lite kallt men det var helt ok för min del. Sanden däremot var riktigt het, det gjorde så ont att gå på den så jag fick ha på mig mina flipflop.. 

 

Vi var bjudna på vernissage till Grus. Jag tänkte väl först att han är väl som alla andra konstnärer som kluttrar dit lite färg här o där men det skulle ändå bli roligt att se vad han hade målat. Jisses i min låda vilka tavlor... Jag blev helt paff, dom var så fina o han var så duktig. Vilken konstnär han är.. Vi blev bjudna på vin o tilltugg, det var riktigt gott.  Det skulle vara så roligt att äga en av hans tavlor,, ja det kanske blir en gång i tiden när jag har vunnit lite pengar =)

 

Efteråt gick jag o mamma till restaurang gatan o tittade på allt folk + att vi skulle äta lite.. Jag kommer inte ihåg vilken av restaurangerna vi stannade till på men jag beställde kycklingfilé men den var ganska smaklös. Dom var väldigt dåliga med att salta maten så det var tur att det fanns på bordet ... Undra hur många försäljare som går där o säljer allt möjligt ? Dom är väldigt många o dom stör lite när man sitter o äter, så det kunde vara lite jobbigt ibland för dom gav sig inte alltid.

 

Lördagen den 17;e var vi som vanligt på stranden o solade.. Vi låg där i regel 5 timmar o bara gottade oss. Ja vi hade nån dag som vi låg vid poolen oxo. Efter stranden gick vi upp o åt något lätt, gjorde oss i ordning för att sen gå bort till Vivi.. Mamma lärde känna henne första gången hon åkte hit.. Jag träffade henne o Gunilla en gång när dom var hos mamma så det var andra gången jag träffade dom när jag åkt till Fuengirola. Hur som helst så var vi bjudna till henne o när vi kommer dit fanns det en till kvinna,, Britten. En frisk fläkt, mycket trevlig även hon. Hon var kläddesigner , så hon hade sytt upp några kläder så mamma, Gunilla o Vivi mannekängade .. Det slutade med att mamma köpte två fina plagg. Vivi bjöd på en god soppa, den hann jag inte fota för jag hann äta upp den innan, ja det var riktigt gott.

 

Vi gick hemåt vid 12 slaget, tittade på lite folk o hade det riktigt gott.  Jag somnade som en stock när jag hade lagt mig. Detta tar ju väldigt mycket på krafterna att hålla igång som jag har gjort genom att gå i många timmar, upp ganska tidigt. Men det var så roligt så jag hade gjort om det igen utan att tveka. 

 

Söndagen den 18;e låg vi vid poolen .. Det var lagom kallt o jag flöt o hade det riktigt gott. Jag bara fanns där, jag gjorde inget. Det var en befrielse att bara få vara.. Mitt på dagen så gick vi upp o åt en macka o sen solade vi lite till.

 

Sen på kvällen gick vi bara runt o tittade på folket o i butikerna. Självklart handlade jag varje dag, jag hittade alltid något nytt att köpa o dyrt blev det, det blev även att vi åt tapas, det var ganska gott =)

 

 

     

Mamma o jag tog oss ett glas vin innan vi gick iväg till Vivi.

 

 

Vivi hade dukat fint på balkongen, hon hade en jättefin lgh. Tyvärr så hann jag inte fota maten, jag hann äta upp den =)

 

Tog lite kort på vägen hem till oss på kvällen. 

 

     

Dom här gick runt med sina skyltar o jag kramade självklart om dom. Killen kramades så gott + att när han höll om mig så knöt han sina fingrar o drog dom i ryggen på mig, det var så skönt så jag hade kunnat stå där hela natten =)

 

 

Ja här kom den här bilden in, vi åt crepe med skinka, lök o ostfyllning. Det var ganska gott.

 

Jag hade lånat ut min "bil" för jag behövde den inte den här kvällen =)

 

   

Så lugnt, så vackert.

 

  

Den här vita katten var utanför flera kvällar så mamma hade köpt kattmat som den fick. Han var ganska skygg o försiktig.. 

 

 

Grus & Göran.. Två underbara människor, det var så roligt att få träffa dom.

 

Ni skulle varit där. Det var underbara färger, skuggor, ljuset som föll på tavlorna, helt otroligt.

 

     

Göran är så underbar ♥

 

 

Alla skulle behöva en Grus, det är bara glädje o skratt, o massor med hyss ♥

 

 

 

Ja det var några dagar till. Det kommer fler bilder o utflykter. Dom bästa bilderna har inte kommit än =)

 

Ha en fin kväll.. Puss I Pannan   

Av Anneli Gustavsson - 20 januari 2017 14:56


En bloggare som heter Rhonda Gessner delade nyligen en berättelse om en kroniskt sjuk kvinna för att göra fler människor medvetna om ”mördaren i ditt kylskåp” som du förmodligen inte ens vet finns där. Hennes syster frågade henne om hon drack mycket lightläsk . Märkligt nog, stod hon i det ögonblicket och skulle precis öppna en burk lightläsk. Cancer.org avslöjar några intressanta fakta om Aspartam!


1. Olidlig smärta

En kvinna blev plötsligt mycket sjuk. Hon började få allvarliga spasmer i magen och var i ett konstant tillstånd av smärta.


2. Hon kände sig döende!

I mars 2002, hade kvinnan redan genomgått flera operationer. Hon hade recept för hela 24 olika läkemedel , men läkarna hade ingen aning om vad som var fel.


3. Hennes sista tid!

Så hon började göra upp planer, hon skrev sitt testamente och planerade en sista semester.


4. Hon kände sig inte riktigt 100%!

Kvinnan slutade omedelbart att dricka lightläsk och sa ”hon kände sig inte riktigt 100%”, men hennes hälsa hade förbättrats. Hon var snart ur sin rullstol och med endast en receptbelagd medicin för att bota aspartamförgiftning.


5. Ingen mer aspartam!

”Aspartam används i många livsmedel och drycker eftersom det är cirka 200 gånger sötare än socker, så mycket mindre av det kan användas för att ge samma nivå av sötma. Detta i sin tur sänker kalorier i mat eller dryck.”


6. Ät hälsosamt , håll dig frisk.

Det visar sig att aspartam är ett av de mest kraftfulla konstgjorda sötningsmedel som används som sockerersättning . Studier visar att människor kan få diagnosen MS när de lider av aspartamförgiftning.


Av Anneli Gustavsson - 18 januari 2017 18:57


Den 14;e september 2016 åkte jag ner till mamma i Fuengirola där hon hade hyrt en lgh. Jag var så nervös långt innan så jag mådde dåligt. Jag kunde inte sova på natten innan utan var vaken hela natten. Det var dags att åka från Jönköping kl 07. Inne på stationen mötte jag Vivi o Gunilla, dom skulle oxo ner dit men dom skulle åka med ett annat bolag. Dom hjälpte mig så jag var inte lika nervös,,, förrns jag satte mig på planet. Jisses vilket skraltigt plan, NU blev jag rädd igen.

Det tog ca 4 timmar, vi fick sätta på oss bältet 2 ggr för det var sån turbulens, sen fick vi flyga i cirklar för vi fick inte landa på en bra stund, varför vet jag inte. Men när jag tittade ut från fönstret så blev jag så glad, nu var jag snart på plats.

 

Jag följde med kvinnan som satt jämte mig för jag hade ingen aning om hur man skulle gå för att få resväskan, hon visste inte det heller men dom hittade till slut. Man fick gå en ganska bra hit men när vi väl kom dit så kom väskan fort. Nu gällde det bara att hitta mamma.. Jag gick som hon hade sagt till mig så hon stod  utanför o väntade på mig. Jag var helt slut.. Jag hade så ont.  Mamma hade med sig vatten o två bullar som jag tog till min medicin. Det var så skönt att se henne, hon mådde bra.. Nu gick vi till tågstationen o där löste hon biljetter. Hon vet precis hur vi ska gå, hon känner till väldigt mycket där så hon hittar.. När jag satt på tåget så såg jag hur det såg ut runtomkring ,, Spanien är speciellt för mig o jag har alltid älskat det landet o dom ställena som jag har varit på.

 

Vi kom till lgh o jag gjorde mig i ordning lite o packade upp lite saker, sen gick vi ut o tittade vad som fanns där ute.. När vi gick runt där så märkte jag ju att hon hade pratat med många människor för dom hälsade på henne. En kille i en butik där jag köpte mina första örhängen kramade om henne o det gjorde mig så glad att se.  Killen på stranden som hade sängarna pratade glatt med henne varje morgon när vi kom dit för att bada.

 

Första dagen tog vi det lugnt, vi åt lite o strosade lite.. Första maten blev en pizza på Papa Luigi har jag för mig att den hette. Pizzan var jättegod o killen som jobbade där var underbar ,, Goran, han var alltid glad o skrattade så man kände sig välkommen.

Jag var rätt så trött så vi var inte ute så länge. Jag somnade nog vid 01 tiden o sov hela natten, det brukar jag inte göra.

 

På torsdagen den 15;e gick vi till havet på morgonen. Vi åt frukost på balkongen, tänk att det smakar så gott.. Utanför hade vi poolen, så den ville jag ju oxo inviga vartefter.

Ner till stranden o där låg vi o solade i många timmar, det var ganska kallt i havet. Mamma sa att det hade varit mycket varmare innan jag kom, men jag badade ändå.

Vi gick upp o gjorde oss i ordning, ut o se oss omkring.. Vi gick till restaurang gatan, där fanns hur många restauranger som helst, alla ville att man skulle komma in till dom. Men innan vi skulle äta så träffade vi Audry o John på en drink, han bjöd oss. Sen gick vi på varsitt håll. Vi stannade till o åt grillad lax, det var ganska gott.. Gick runt lite till o tittade i butikerna som var öppna sen gick vi hem för klockan var mycket.

 

Jag var fortfarande väldigt trött o sov gott även den här natten. Värken sa verkligen ifrån, den blev lite mjukare men intensivare. Men det var det värt... 

 

Här kommer lite bilder från dessa dagar. Jag har kanske inte riktig koll på vilka bilder som är till vilken dag , men jag har gjort mitt bästa.. Jag kommer att göra fler inlägg med resten av bilderna..

 

Jag kan bara säga att jag blev förälskad i Fuengirola o en till, men det tar vi i ett annat inlägg =)

 

   

Jag bad killen som satt vid fönstret att ta några kort åt mig =)

 

           

Söta Goran =)

 

       

 

 

Av Anneli Gustavsson - 18 januari 2017 17:41


Det finns många lösningar som kan köpas på apoteket, men här kommer vi att presentera en kraftfull lösning som ger betydligt bättre resultat.

 

 

 

Vanligtvis innehåller kemiska droppar isopropylalkohol som man använder för att tvätta örat. Vårt botemedel här är helt naturligt och består av vit vinäger och alkohol. Vitvinsvinäger är kraftfull antibiotika och antimikrobiella som effektivt bekämpar infektioner. Kombinationen av dessa två kraftfulla ingredienserna motverkar infektioner, tar bort smärta och motverkar öronvax .

 

 

Som vi tidigare nämnt, för framställning av denna lösning behöver du vitvinsvinäger och alkohollösning.


Blanda 1 del alkohol och 1 del vitvinsvinäger. Ta en tesked, 5 milliliter av blandningen och häll det i örat genom att luta huvudet åt sidan. Stanna i detta läge under 1 minut. Efteråt, låt blandningen rinna ut ur örat genom att sitta upprätt.

 

Upprepa proceduren två gånger om dagen för att rensa ut instängt vatten, öronvax och behandla öroninfektion.



 


 

Obs – Om du inte känner förbättring efter tre dagar,uppsök läkare !

 

 

Av Anneli Gustavsson - 17 januari 2017 20:46



Kvinnan lägger ett papper på golvet och skrynklar det med fötterna. Jag visste inte att detta kan minska smärta!

Många lider av smärta i fötter, tår, vrister eller hälar. Men förutom att gå till din läkare, finns det lyckligtvis några enkla övningar du kan prova för att lindra smärtan, eller ännu bättre; få den att försvinna helt.

 

Den svenska sjukgymnasten och fitnessexperten Åsa Rip har gjort en video där hon visar några enkla små övningar som kan stärka din fot och hjälpa dig. Tipsen kommer att göra underverk för dina fötter på nolltid.



Det tar inte mer än fem minuter, och om du gör övningarna några gånger om dagen, kommer du att se resultat snabbt. Men kom ihåg, om du har svår smärta, måste du alltid rådgöra med din läkare först.


Av Anneli Gustavsson - 17 januari 2017 17:16


Jag brukar säga att jag är helt slut när barnen har varit här,, men idag ÄR jag helt slut   . Dom har bråkat hela dagen,, ja ok inte sista timmen då har dom varit sams.
 
Jag har fått sära på dom hela dagen från det att dom vaknade tidigt tills nu på förkvällen. Jag har satt dom vid bordet o förklarat varför man inte får slåss, sparkas, bryta fingrarna på varandra, bitas, boxas o nypas. Dom lyssnade ett par minuter sen var dom igång igen =)
 
När vi satte oss i soffan så började dom busa med varandra men buset övergick till slagsmål så jag fick sära på dom. Liam fick sitta på högersidan av soffan o Jack på den andra så jag satt i mitten.. Jack tyckte verkligen inte att detta var roligt utan ville åka hem =)
 
Idag är första dagen som jag har fått visa dom vem som bestämmer o att man absolut inte får hålla på att slåss o att man måste lyssna.. Dom är inte vana vid att jag måste säga till på det sättet som jag har fått göra idag, men jag har inte skällt på dom utan varit väldigt bestämd.
Trots allt så har vi haft det riktigt bra o mysigt. O det har inte varit så farligt som det låter =)
 
Natten däremot var lite jobbig. Jag låter barnen somna i min säng o sen bär jag över Jack till tältsängen så han får ligga där. Precis när jag ska somna så kommer Liam krypande o lägger sig snett över mig med både armar o ben. Jag puttar tillbaka honom men han kommer tillbaka lika fort o så håller vi på. Jag låter han ligga kvar o somnar med honom liggande halvt över mig tills klockan blir ca 03 då Jack kommer krypande så nu ligger vi alla tre i sängen.. Alla ligger på ena halvan av sängen o den andra halvan är tom. Jag försöker putta över dom lite men det går inte så jag försöker somna istället. Jag har vaknat titt som tätt dels för att det har varit väldigt trångt o väldigt varmt. Jag är van att ha fönstret öppet även på vintern men det har jag inte när barnen sover här för dom är inte vana vid det. 
 
Vi gick upp vid halv 9 o åt frukost sen har dagen gått i en rasande fart. Sonen kom vid halv fem tiden så nu är dom hemma hos sig.
 
Bailys är här inne, han har varit ute lite så han kom in till mig. Han får stanna kvar tills jag går bort till Rohde, då får han gå in till sitt en stund så släpper jag ut honom när jag kommer hem o kan hålla koll på honom nu bara för att det är kallt ute. Annars klarar han sig bra.
 
Ja, det var mitt dygn, jag hoppas att ni har haft ett bra dygn oxo =)
 
Var rädda om er o varandra. Puss I Pannan   
 
 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards