Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 12 december 2011

Av Anneli Gustavsson - 12 december 2011 23:36


Telefonen ringde innan i kväll o de va min "darling" M..  Vi pratade en stund o då kom mitt "buttra, ledsna" jag fram. Jag sa att jag är så trött på min vikt, att jag aldrig går ner som alla ni andra gör hela tiden.

Ja, jag sa att de gör ont i mig även att jag alltid gläds med er för de gör jag verkligen.


M påminde mig om att operationen är ju bara ett verktyg o de hade jag på något sätt glömt bort igen. Visst vet jag att själva operationen är endast ett verktyg för att underlätta för mig o mitt kämpande med vikten.

Han sa så många kloka saker, ja han är verkligen en klok "darling" den här M. 


Jag kom på mig själv att tänka på samma sätt som många gör när det gäller den här magsäcksoperationen. Många tror att man får allt serverat, du blir opererad o genast blir du lycklig o får ett normalt BMI.......

Där va jag igen, jag blev en av Dom.......... Så är de INTE...... Jag,,,, JAG måste hela tiden själv kämpa med mitt mål.. Får att nå de mål jag vill ha. 

Jag kan inte bara sitta här o tro att allt ska bli bra o mina kilon ska försvinna hux flux bara sådär. 


Nä ,,, jag kan inte jämföra mig med andra som har gjort den här operationen utan jag är mig själv närmast. O de är jag o bara jag som gäller.. Jag mot mig själv.

Låter de knasigt ? Ja, de gör de men jag fattar själv vad jag menar =)


Jag har redan vunnit så otroligt mycket. Jag har vunnit mitt liv tillbaka. Jag har faktiskt förlorat 48 kg , jag är idag glad o mår hur bra som helst.

Mitt JAG har börjat leva, mitt hem har oxo fått liv. Ja de finns så mycket som bara är så positivt.


Jag har hela tiden sagt att de får ta den tid det tar att gå ner i vikt nu, men ibland vill mycket ha mer. O man vill att de ska gå fort. 


Det är JAG som räknas i detta o ingen annan. Det är Jag Mot Mig Själv..... 


Nyss fick jag ett mail från M som bara ville visa att M tänker på mig o TROR på mig.

Tack min vän.

Jag hoppas att du vet hur mycket du betyder för mig.


Nu kanske jag kan somna utan att tänka på vikten utan på nåt mycket trevligare.



Hej igen!
Vill vara skicka med dig två små tänkvärda tankar mitt i allt :)


"Så länge man inte ger upp,
har man inte förlorat "


"Våga älska dig själv!"


Fantasin ger livet vingar.
Ge inte upp!


Tänker på dig, kram  M "darling" ( darling är mitt ord inte M;s )

Av Anneli Gustavsson - 12 december 2011 20:03


De va ju inte rätt att stackars Ben fick åka hem ... 

Både Suzy o Christian  är dom som ska ut. Suzy har hela tiden bara

haft sån tur när hon har lagat mat..


Håller tummarna att Adrian eller Jennifer VINNER......


Man blev nästan lite rörd när Gordon "kickade"  ut Ben.. 


Av Anneli Gustavsson - 12 december 2011 19:04



Nu är de spännande... Christian står o hånar dom andra hela tiden.


Han får bara INTE vinna.....




Av Anneli Gustavsson - 12 december 2011 17:58


Jessica här kan du se vem Kevin Borg är ... Han är så söt killen. O han sjunger underbart.



LYSSNA PÅ VINNARLÅTEN    H  Ä  R

Av Anneli Gustavsson - 12 december 2011 16:46


Inatt hade jag en stor elefant som min lille bebis.. Ja jag bytte inte på honom utan daltade med den stora stora saken som en liten liten bebis...

Jag har ingen aning om varför han dök upp i mina drömmar men jag ville skydda den här superstora elefanten. Han kom till mig o gnuggade sin snabel mot mig , precis som när en katt stryker sig emot något/någon.  Han va så försiktig o så mysig.

De va många som ville klappa den däringa saken men han ville inte.. Ja jag vet inte hur de slutade för jag kommer inte ihåg mer.


Snart har snön smält bort helt. Trist som 17, får hoppas att de kommer ny snö snart så de blir lite juligt över de hela.


Har försökt hur länge som helst att ladda ner filmsnuttar på bloggen men de går inte. Nu äntligen har jag lyckats få ner 2 st.... 

Självklart är dom på Liam. 



Liam försvann ur bild för en liten sekund.. Jag kunde inte hålla mig för skratt. 

Det tillgjorda goa skrattet som Liam kör med gjorde även hans pappa, så om ni tittar på detta vet ni oxo hur hans pappa var som barn.



Måste ju visa trollet när han tuggar tuggummi,, han älskar de. 


Ha en mysig kväll, ska se om jag kan få till lite fler filmer medans de funkar.


Puss I Pannan ♥



 
 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards