Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Anneli Gustavsson - 17 oktober 2011 23:20


Migrationsverkets förtroendeläkare,,, hur står de till egentligen ??

Även om det inte finns något medicinskt hinder så gör man inte på det sättet !!!


Hur kan man bara "slänga" ut en gammal tant som är dement, har hjärtproblem o är nästan blind  ??


Hur ska hon klara sig i Ukraina utan några som helst släktingar eller vänner ?  Vem ska ta hand om henne ?

Här hemma har hon sin familj... Hon stör ingen... 


Jag blir mörkrädd med all skit som händer jämt o ständigt. Är de inte små barn som mördas så slänger vi ut gamla o sjuka människor.


De är våran skyldighet att ta hand om dessa.. Punkt Jävla Slut !!!







Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR

Gå Med I Blogstart

 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />

Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se

 BlogRankers.com   


Av Anneli Gustavsson - 17 oktober 2011 22:25


Nu söker dom med ljus o lykta efter mördaren. 


Ska andra föräldrar vara oroliga för att låta sina barn vara ute eller kan dom vara som dom normalt är ??


Familjen hade i somras fått en anmälan på sig från socialen o en utredning gjordes.. Men de va inte aktuellt med något omhändertagande ....


Hallå har socialen ännu en gång misslyckats med sina utredningar ???

Ska de verkligen behöva hända såna här saker ??

OM de nu är någon i familjen vill säga. Jag vet vad jag tror o de har jag sagt hela tiden. 


Håll reda på era barn o om det är något barn som försvinner så gör en ANMÄLAN DIREKT !!!


 

Av Anneli Gustavsson - 17 oktober 2011 22:04


Hittade den här texten inne på min jättegamla hemsida.. Jag kommer så väl ihåg detta, men jag kommer inte ihåg VEM det var.. De är tråkigt.. Undra hur de har gått för tjejen ?

I dag som alla andra dagar går jag ut med Teddy. Vi har en liten hembyggdsgård som jag brukar gå runt. Det är jättefint där.
 
I många år så har skolan haft sin avslutning. Dom lägger ut brädor, som blir till bänkar, där barnen å lärarna sitter.
Det ser ut som en stor grop, nere i gropen så står rektorn å pratar, kören sjunger osv.
 
Men i dag när jag gick där så såg jag en tjej som lunkade nere i denna gropen där barnen brukar vara glada inför sommaren. Hon satte sig på en liten sten, jag såg att hon ville vara osynlig.
 
Men jag ropade på henne å frågade om något hade hänt. Hon svarade tveksamt
- nej.
Jag frågade om hon var lessen, å hon svarade lika tveksamt
- nej.
Sen frågade jag om jag fick gå ner till henne, å det fick jag.
 
En liten söt tjej satt på denna stenen tittade upp på mig med tom blick. Gud vad det gjorde ont i mig. Så jag frågade igen om hon var lessen, då svarade hon att det var lite bättre nu.
 
 Jag visste först inte om jag skulle våga fortsätta fråga henne, men jag gjorde det, å hon började prata lite med mig.
 
Hon "vågade" titta lite mer på mig nu, samtidigt som hon sa att hennes föräldrar hade bråkat så hon hade gått hemifrån.
Jag bara rös..
 
Dom hade bråkat om hennes födelsedag som är nästa vecka, hon ska fylla 14 år. Det blev bråk om maten sa hon. Men vad det igentligen handlade om var att hennes pappa ville att hon skulle leva som han ville.
 
Hon skulle leva sitt liv som han gör. Ha samma kristna tro som han har. Det hade hon haft ända tills nu. Nu visste hon inte var hon stod nånstans.
 
Jag försökte förklara för henne att man föds inte till att vara på ett speciellt sätt utan man blir som föräldrarna formar en. Det är först när man blir äldre, som hon som man upptäcker att man kanske inte har samma värderingar som föräldrarna.
 
Den tron hon har haft har hon fått genom sin mamma å pappa. Men att nu var det dags för henne att försöka komma underfund med vad hon själv tror på.
 
Jag riktigt såg hur hon lyssnade å tog in det jag sa. Jag frågade om hon hade pratat med sina föräldrar om detta, men det hade hon inte. Jag försökte förklara för henne att det är viktigt att man ska i alla fall försöka prata med dom.
 
Säga att nu vill jag gärna prata med er för jag mår inte bra.
Jag är lessen.
 
Det var inte lätt att försöka få en okänd liten söt tjej att förstå vad jag menade. Så jag sa att det är lika svårt som förälder att kunna se sitt barn bli vuxet, som det är för sina barn att kunna växa upp.
 
Man är alltid ett litet barn i sina föräldrars ögon. Jag försökte få henne att gå efter vad hennes hjärta säger. Att hon ska söka, att hon ska stå på sig. Flera gånger var hon nära att börja gråta. Det var nästan så min röst inte bar alla gånger.
 
Men det kändes nog lika bra för henne att hon kunde prata om det, som för mig att jag kunde hjälpa henne.
 
Jag frågade om hon var redo att gå hem å prata med dom, å det var hon.
Hon berättade att hon hade vänner som hennes pappa hade valt, som var kristna, men att hon oxå hade vänner som hon själv hittat.
Vänner som hon trivdes med.
 
Jag försökte förklara för henne att det var viktigt att ha dom nära. När hon tittade på mig, så blev jag varm i hela kroppen, jag sa till henne att hon ska inte vara lessen. Att hon är en jättesöt tjej, som ska vara glad, vara med sina vänner. Oh vad hon lyste upp när jag sa att hon var söt. Hon log. *S*..
 
När vi stod där nere i gropen å skulle gå hemåt, så började det småregna. Jag förklarade för henne vart jag bodde, om hon behövde prata nångång. Hon fick mitt telenr om hon behövde ringa . Hon tittade förvånat på mig, men jag sa att hon får gärna ringa, även om det är mitt i natten. Hon skrev upp mitt nr i sin mobil.
 
Jag kramade om henne, precis då började det hagla.. Hon ville inte släppa mig, så vi höll om varandra länge.
 
Jag höll lite om henne när vi gick upp från gropen, sen frågade jag igen om det kändes bättre. Det gjorde det, men hon tittade fortfarande ner i backen. Så jag sa att försök nu att prata med dom där hemma så du kan koppla av å ha en riktigt rolig födelsedag nästa vecka.
 
Jag kramade om henne igen, då kände jag att hon kunde gå hem. Jag påminnde henne igen om att jag fanns inte långt borta. Hon tackade mig för det.
Det var inte roligt att lämna henne, men hon behövde gå hem.
 
Jag hoppas att hon har kunnat prata med sina föräldrar om sin tro. En tro som jag sa till henne kan vara så mycket. Det behöver inte vara en tro på gud. Utan det kan vara nåt helt annat.
 
Innan hon gick så frågade jag henne om det kändes jobbigt att jag pratade med henne. Men hon sa att hon blev glad å det kändes bättre.
Jag hoppas att hon ligger å sover gott nu. Å att jag springer på henne igen, men att hon är glad då.
 
Jag hade inte tänkt gå den vägen, men jag ångrade mig, så det var nog meningen att jag skulle gå där i dag oxå.
 
Jag kan inte sluta tänka på henne, så jag ville skriva av mig lite. En tjej på snart 14 år med en sån tom å lessen blick. Efter en lång stund så log hon, vilken betalning jag fick där. *S*..
 
Å kramarna ska vi bara inte tala om.
 
Jag tittade på henne när hon gick iväg. Tårarna började givetvis trilla på kinderna. Det var blandade känslor.
 
Tänk att två främmande människor kan öppna sig så för varandra ?
Våga lita på varandra..
Det är helt otroligt.
 
 Anneli 2005-05-09


 
Har inte kunnat sluta tänka på lilla ***** (som hon heter).
Undra om hon kunde prata med sina föräldrar ??
Tänk om dom blev arga på henne för att hon ville ta upp detta med dom ??
 
Det var kanske helt fel av mig att ge henne dom råden att hon ska känna efter å söka sin egna väg ?
Men hon är ju ändå så pass stor så hade inte jag sagt det så kanske någon annan hade gjort det ?
Måtte jag inte ha gjort saken värre bara....
 
Jag gick till samma ställe i dag, jag nästan smög fram för jag ville inte se henne sitta å vara lessen på den lilla stenen igen.. Visst hade jag gått till henne om hon satt där.
Men jag hade så gärna viljat träffa henne för att höra hur det hade gått.
 
Jag kommer att gå åt hennes håll tills jag möter på henne. Jag håller tummarna att hon vill ringa mig, bara för att säga att hon mår bra.. Eller ringa för att hon vill ha stöd..
 
Hon har fastnat på min näthinna.
Oh jag ville bara ta med mig henne hem igår. Sitta å prata, lyssna, låta henne vara den hon är.
 
Ge en tröstande kram.
 
Jag får tro att hon mår bra. Å att jag springer på henne snart.
 
Anneli 2005-05-10
 
 
 
 

 

I dag när jag hade varit ute med Teddy så tittade jag på min nr presentatör om någon hade ringt. Jag väntade på att mammas kusin skulle ringa ang min bil som han skulle fixa.
Jag såg att det hade ringt, så jag ringde upp. Någon svarade ,
 
- Hej det är *****.
Jag fattade först inte för jag hade väntat mig en karlröst.
Sen sa jag ***** är det du ?
 
Jag förklarade för henne att det var jag, å att jag inte visste vem tele nr gick till.
Sen frågade jag henne om hon kunde prata, om det var någon i närheten ?
Men hon var själv hemma.
 
Jag blev så glad att hon hade ringt, jag sa det till henne. Jag frågade hur hon mådde. Om hon hade pratat med sina föräldrar. Men hon ville vänta på rätt tillfälle.
 
Men att sen vi pratade så hade hon haft mycket kontakt med sina vänner.
Hon sa oxå till mig att utan hennes vänner så hade hon inte kommit så långt som hon har gjort i dag. *skrämmande*
 
Hon sa att det kändes bättre, å hon ville gärna ha min mail adress.
Så nu har vi bytt, sen har jag fått hennes mobil nr oxå.
 
Det var så härligt att få höra hennes röst.
Jag hörde ju att hon lät gladare i dag. Jag behövde inte se henne, jag kunde nästan höra hennes leende.
 
Jag ville inte prata för länge i fall det skulle komma hem någon. Men jag sa till henne igen att hon får höra av sig precis när hon vill.
 
Jag sa att det kanske var bäst om hon hörde av sig till mig för jag ville inte tränga mig på. Men hon ville att jag skulle höra av mig oxå..
 
Härligt härligt härligt,, vilken dag.
 
Nu behöver jag inte fundera längre utan att jag kan fråga henne i stället.
 
Anneli 2005-05-10
 
 
 
 

Av Anneli Gustavsson - 17 oktober 2011 21:55


Är de någon nu som kan gissa =))))


 

Av Anneli Gustavsson - 17 oktober 2011 20:29


Polisen: Obduktionen tyder på att pojken mördats

Ja men vad skulle annars ha hänt den stackars pojken ? Frågan är hur det har hänt ?


Och VEM det är som har tagit pojkens liv  ?


Och VARFÖR dröjde det 2½ timme innan mamman kontaktade polisen?


De är ofattbart, jag skulle ringt direkt...........


 

Av Anneli Gustavsson - 17 oktober 2011 18:30


Vilken tid det tar att rensa ur datorn. Jag har hur många bilder/filmer som helst.

Jag har suttit i flera timmar nu o de är inte klart än på länge. Orkar inte sitta mer nu, får ta de lite senare kanske.


Jag har tv;n på i bakgrunden.. De är en film Flicka - Den bruna mustangen.. Den är gripande.. 

Jag ångrar nu att jag inte har sett den ordentligt.. Hoppas ni såg den. 


Tänk om dom kunde visa så här bra filmer på helgerna istället.


Oj vad tiden gick nu, jag måste ut med Teddy innan min tv kväll börjar. 


Ha en mysig kväll ...


Puss I Pannan ♥

Av Anneli Gustavsson - 17 oktober 2011 18:02
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anneli Gustavsson - 17 oktober 2011 17:18


Nu var de ett bra tag sen jag hade gissa bilden.. 


Kan NI gissa vad detta är för nåt ???



 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards