Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Anneli Gustavsson - 10 oktober 2011 22:11


17 oxo,, jag blev sur när ni andra klarade av att resa er på ett ben o inte jag kunde de.. Så nu testade jag igen att resa mig med ett ben.


När jag va hos läkaren o gjorde detta så hade jag foten precis rakt ner.. Alltså knä o rakt ner va foten ,, då gick de inte.. 


Men nu när jag provade så tog jag foten lite längre bakåt så gick de ju... Jag klarade oxo av de =))))


Men ni får tänka på att jag fortfarande har mycket fet-vikt kvar + att jag har ont i mina muskler............


Ja das är alles =)


Av Anneli Gustavsson - 10 oktober 2011 21:58


De va Inte mycket som handlade om Maria Montazami kvällens avsnitt. Fan så är de slut oxo..


Jag måste säga att om jag mötte Gunilla en mörk kväll o hon blev förbannad som hon blev på den stackars utländska kvinnan som skulle ta hand om hennes mamma så hade jag nog kissat ner mig o börjat gråta av skräck... 


Jag tycker att hon kan vara riktigt läskig.. Jag vill inte vara elak men jag får rysningar när jag ser henne eller hör henne prata. O särskilt när hon pratar med sin dotter.


" Kära lilla barn,,, du är den mest talangfulla som ska uppträda du kommer att slå alla dom andra "


Vad händer den dag ingen vill ha hennes dotter ? Stackars kära lilla barn av jesus kommer att bli helt knäckt.. Hon kommer ju tro att hon är värdelös...


Jaja,,, Gunilla försökte i alla fall få till de med den sista karl som skulle hjälpa henne med manuset. Först såg han inte alls nåt vidare ut,, men hon försökte nog intala sig själv att han va riktigt snygg för hon vill verkligen ha nån som försörjer henne............


That´s it folks !!!



När du talar med en Björn med Mycket Liten Hjärna, får du inte glömma bort att långa ord kan besvära honom.

Nalle Puh


Av Anneli Gustavsson - 10 oktober 2011 21:46


Jag tog ju upp de här med gyn till min läkare o han tyckte att jag skulle söka privat, för jag får säkert till en snabbare tid än på landstinget. 

Sen på vc är bara gynläkaren där varannan var tredje vecka så nää jag får nog söka mig privat. 


De måste jag fixa i morgon............ Påminn mig =)      Tack...


Sen måste jag ringa till Värnamo o be dom skicka lite papper om fetslapphudshängelisväng =)))

De är inte dags än för nån hudreduktion, jag har mycket FET-vikt kvar. Sen har jag inte fixat mitt BMI heller.

MEN det kommer,, va så säkra..


Nu ska jag titta klart på Fru - M............ 


Puss I Pannan ♥








Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR

Gå Med I Blogstart

 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />

Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se

 BlogRankers.com   

Av Anneli Gustavsson - 10 oktober 2011 20:45


Ja glöm inte att titta på Hollywood fruarna, de är sista avsnittet ikväll. De är trist för de är verkligen nåt jag gillar att titta på. 


Tänk om Fru M kunde få en egen tv-show,, jisses i min låda vad skoj det skulle vara. Jag skrattade  så åt henne i förra avsnittet vad andra sa om där bor dom med den fina dörren,, ja hon kom inte på vad hon ville få sagt =)



Toodles ♥


Av Anneli Gustavsson - 10 oktober 2011 19:56




Sköt Dig Själv & Stötta Alltid Andra .........



Av Anneli Gustavsson - 10 oktober 2011 19:15


När jag va hos läkaren så pratade vi om min vikt bla o att jag har fått ondare lite här o var.

Jag har aldrig haft ont i mina knän innan , men de har jag fått nu + att jag har fått ont i hälarna..

Men det är inte så konstigt för jag rör mig bra mycket mer nu än jag har gjort innan. Så han pratade om att jag skulle ta svängen förbi sjukgymnasten vilket jag glömde så jag får ringa till dom istället.. 

Dom ska hjälpa mig att bygga upp musklerna på rätt sätt. Så de kan jag ha lite hjälp med nu när jag ska börja träna, att jag börjar träna på rätt sätt.


Men han ville kolla en sak o bad mig sätta mig längst fram på stolen o resa mig upp på ETT ben ,, jag fick inte hålla mig i utan jag skulle försöka resa mig upp utan nåt..


Jag sa till honom att de fixar jag aldrig, dela har jag inte den styrkan sen har jag inte ,,,,, va fasen nu tappade jag ordet. 

Jag är vinglig,, då har jag alltså ingen ,,,,,,,,,,,,, hjälp mig !!!!!!!!!


Styrsel nää,, jag har ingen,,, va fasen då ska de vara så svårt att komma på ordet ?

Ja de kanske kommer snart... Hur som helst så klarade jag inte av att resa mig upp med ett ben,, jag kom knappt upp när jag fick hålla honom i händerna..

Jag skojade med honom o sa att jag inte ville ta i för jag va rädd att jag skulle dra omkull honom =))


Jag hade rätt teknik när jag reste mig med hjälp av båda benen så de såg tack o lov bra ut.. 

Jag har fortfarande inte kommit på ordet än ???


Jag har ingen,, jag är utan styrsel näääääää skit samma.. De kommer nog när jag har somnat inatt =)


BALANS !!!!!!!!!


Där har vi de... Jag hade ingen balans heller för att kunna ta mig upp med ett ben.


Kan NI resa er upp från en stol med hjälp av endast ett ben ???


Puss I Pannan  ♥


Av Anneli Gustavsson - 10 oktober 2011 18:26


Jag glömde ju säga att när jag hade varit hos läkaren o apoteket så åkte jag upp o handlade lite på Ica... Än en gång måste jag säga att dom är så bra där uppe..


När jag kommer in på Ica så känner jag en sån stank, de stinker bondgård. Men de är inte riktigt den där "goa" stanken som brukar finnas utan nåt så in i norden vidrigt.. 

Jag fortsätter att gå in bland hyllorna, tar lite hundmat o annat gott. När jag kommer till charken så höll jag på att kräkas rätt ut...


De stank BAJS.... Både gammal o nyskiten bajs... Näsan började rinna på mig, jag hostade o hulkade. Hoppas att jag gjorde de lite mer i smyg.. 

När Helena frågade vad jag ville ha i charken så kunde jag först inte säga något utan fick klökningar.. 


De va alltså en ända människa som ställde till med denna stanken.  Jag fick borsta tänderna när jag kom hem för de kändes som stanken fanns kvar både i näsan o munnen.... 


Jag skyndade mig att plocka ner grönsaker o lite frukt för jag ville hinna före den här människan i kön...

ALDRIG att jag ville hamna bakom XXXX... 

Jag hann inte mer än att lägga upp mina första saker på rullbandet förrns den här människan kom o ställde sig bakom mig. 

Jag kunde inte andas, jag började hosta, ögonen började tåras o näsan rinna igen.


Mary som satt i kassan är riktigt snabb men jag gillade inte att hon va så snabb när de va dags för den här männsikan att betala sitt, så jag fick skynda på.


Jag har nog aldrig sagt så lite till dom på Ica som jag gjorde nu... Men jag kunde inte andas =)))


Ja så snabbt har jag nog heller aldrig handlat =)








Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR

Gå Med I Blogstart

 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />

Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se

 BlogRankers.com   

Av Anneli Gustavsson - 10 oktober 2011 17:04


När jag kom till vc så kollade jag om Inga-Lill jobbade, jag har gått till henne innan för att försöka gå ner i vikt. Men hon va inte där. Så när jag går ut från distrikt-ssk;an så börjar en söt tjej prata med mig.. Alltså de tar ju en stund innan de hinner gå från mina ögon till min hjärna då allt ska Pliiiiiing koppla... De va Sandra, vi stod o pratade en stund o jag säger att jag ska in till min sexige läkare.. 


När vi står där o pratar så ser jag hur han är på väg förbi mig så jag väntar bara på att han ska se mig,,, men de gör han inte. 

Han går ut i väntrummet o ropar upp mitt namn, då måste jag ju ge mig tillkänna o säga att jag stod bakom honom i korridoren. 


Han tittar konstigt på mig, sträcker fram sin hand o hälsar som han alltid gör sen säger han ;

Läkaren - Men så såg du väl inte ut ?

Jag - Eh nää jag har nog ändrat mig lite... Jag rodnade..

Läkaren - Men du har ändrat dig mycket.....

Jag - Ja jag har gått ner 48 kg hittills o 1 meter i måtten..Ja sist jag mätte mig.

Läkaren - Vilken skillnad, du ser ut att må bra ?!...

Jag - Ja du, jag mår oförskämt bra. Jag har aldrig mått så här bra i vuxen ålder.  Så operationen har hjälpt mig enormt mycket. Men det är segt för de har stått still länge. 

Läkaren - De är bara bra,, de behöver kroppen. 


Jag berättade att jag ville gå ner ca 15 kg till o kommer jag dit o jag fortsätter att gå ner är de bara en bonus.. 

Men han tyckte att de räckte ungefär dit jag sa. 


Jag sa att jag inte va ute efter att bli smal, jag vill bara ha en måbra vikt. O de höll han med om.


Min läkare tar sig tid att lyssna, prata o allt annat som är viktigt med ett besök. O sen är de ju så oxo att jag alltid är lite smått förälskad varje gång jag har varit där =)))


Nä nu ska Teddy ut, sen måste jag skynda mig att göra en stor bytta med sallad. Jag har inte kunnat göra den tidigare för jag hade inget hemma.


Nu får ni ha en mysig kväll ....


Puss I Pannan ♥


Hmmm jag glömde ju ta upp de viktigaste att jag har fått så mycket ondare i muskler o leder... Jaja,, jag fick ju med lite annat viktigt.  Man kan inte begära allt =)

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards