Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Anneli Gustavsson - 20 oktober 2011 23:00


Fy fan, de känns som luften har gått ur mig helt. Jag kan inte glömma den här lappen som jag fick från Värnamo ang mått o bmi man måste ha för att få ev hjälp..

De är Inte sagt att jag ska ta till den hjälpen, de beror helt o hållet på om jag lider av hänget sen. O de är för de första inte aktuellt än, de är för den 8;e mars 2012 som de  har gått 2 år.. 


Nä de är att OM jag nu behöver hjälpen så måste jag gå ner 25 kg till,,, utöver dom jag redan har gått ner. Alltså 48 tappade kilon.. Jag är jätteglad över att jag har gått ner så mycket i vikt o jag har ju även minskat i omfång lite drygt 1 meter sist jag mätte mig.


När läkaren frågade mig vad jag förvändade mig av operationen så sa jag att jag förväntar mig att han gör sitt jobb, så ska jag minsann göra mitt jobb med resten.. 

O jag kämpar hela tiden med min äckliga FET-vikt.. De känns som jag fortfarande är precis lika stor som jag va innan operationen , fast jag vet att jag inte är de.


Jovisst ja,, jag sa oxo till läkaren att jag förväntar mig inte att bli trådsmal som jag har varit en gång i tiden utan jag vill få till en måbravikt. De är det viktigaste för mig. 

Jag vill komma ifrån vissa följd sjukdomar som hör till fetman osv. Men att gå ner till size zero är inget för mig. 

Fan jag vill inte börja slita mina kläder innifrån heller ..... De ska vara lite hull att ta av.. Men att behöva gå ner ytterligare 25 kg,,,, hur fåglarna ska jag klara av de ?


Nä förresten,, sköterskan ringde inte idag så hon jobbade väl inte. Hoppas att hon ringer i morgon istället så jag säkert får veta vilket bmi de är som gäller. Men jag tror att de är 25 o inte 29... 


Teddy ligger jämte mig i soffa nu när jag skriver, han tycker att de är så lugnt o skönt när Liam sover =)))

Ja vi har busat som bara den ikväll så jag trodde att öronen skulle börja krulla upp sig på Teddy.. 


Liam har skrattat från hjärtat,, sådär gott så han kiknar... De är mysigt de. De lever jag på länge. 

Visst han är en klie o har svårt att sitta still men vilken unge gör de ? Näää de ska han inte göra,, han är så normal ett barn kan bli o han är en frisk liten klie som är både högt o lågt...


Han är stor nu,, visste ni om de ??

Jo då,, han ÄR stooora killen för han får faktiskt tugga tuggummi nu men man får inte svälja... 

Han har tuggat o tuggat o tjatat o tjatat o visat sitt tuggummi flera gånger.. Jo då, han är duktig må ni tro... 


Nä nu ska jag ta min kvällsmedicin o försöka sova lite.. Sova bort tankarna på mitt BMI......................


Alla tror att de är så lätt att gå ner i vikt när man väl har fått den här operationen men tjiiiiii vad ni bedrog er... 

JA, de är väldigt lätt för många men inte för alla. Så ni som tycker att det är fusk med en operation kan dra dit pepparn växer................


Dröm söta drömmar. Jag tittar runt till er i morgon, jag orkar inte de nu.. 

Va rädda om er o varandra. 


Puss I Pannan ♥

Av Anneli Gustavsson - 20 oktober 2011 21:06


Mitt lilla troll sover en en stund tillbaka. De har varit mycket bus o roligheter. Vi la oss i sängen o varvade ner o han somnade så gott. 

Jag satte mig en liten stund nu för jag ville se om de hade hänt nåt i utredningen om pojken, men de va inget nytt där.


Däremot hittade jag en annan hemsk sak.. En kille som lekte med en pinne.. Ja de kan gå illa o snabbt går de oxo..



Av Anneli Gustavsson - 20 oktober 2011 19:14


Ja de är bara förnamnet =)

Liam är hos mig, jag har inte kunnat skriva om det innan för det skulle vara en överraskning till Nina.. 

Ja inte att jag skulle ha Liam direkt utan att Marcus skulle bjuda ut henne på middag o bio....  Därför kom trollet hit till mig o jag tackar ju inte nej =)


Han håller på att träna utan blöja, de har hänt 2 olyckor så här långt men än hinns de med fler =)


Liam - Pumpa läns.... Nu ska jag rita.. Fast jag vill ha nåt att sitta på.... Fammoo..


Så tyvärr hinner jag inte skriva mer. Ha en mysig kväll..


Puss I Pannan ♥








Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR

Gå Med I Blogstart

 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />

Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se

 BlogRankers.com   

Av Anneli Gustavsson - 20 oktober 2011 12:37


Jag skulle precis skriva att solen skiner nu,, men så försvann den =)

Ja den tittar ju fram lite då o då idag o de är uppehåll så de är skönt väder. Sitter o dricker mitt goa kaffe, ska fixa lite i lgh o sen småhandla lite  till helgen. 


Väntar på att telefonen ska ringa,, ja att de är sköterskan från Värnamo som ska förklara för mig vilket BMI jag måste ha för att få hjälp... 

Jag behöver nog inget svar, de är säkert 25 som gäller o de tycker jag är mycket.


De känns som jag Aldrig kommer att klara att gå ner 25 kg till när de är så jobbigt som de redan är. 

Jaja, de är bara att gilla läget o jobba vidare. 


Nu ska jag ta de sista med dammsugaren. Ha en bra dag go vänner. 


Puss I Pannan ♥







Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR

Gå Med I Blogstart

 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />

Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se

 BlogRankers.com   

Av Anneli Gustavsson - 20 oktober 2011 00:01


Idag så fyller Nina år.. Hipp hipp hurra hurra hurra.. 

Ett stort grattis på din födelsedag.

Hoppas att Marcus o Liam skämmer bort dig extra mycket idag. 

Va rädd om dig.

Puss ♥



     

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards