Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Anneli Gustavsson - 25 oktober 2011 23:35


Jag skulle kika in till er men jag orkar inte de nu. Har blivit så förkyld så jag ska ta o krypa ner i sängen o försöka sova lite..

I morgon kommer trollet o ska stanna tills på torsdag så vi ska ha mysbusigt.. 


Teddy han ligger fortfarande i min säng o sover gott. Jag måste väcka honom så han får kissa lite innan vi somnar.

Tack för att ni höll tummar o tår för mig.. 


Dröm sött ,, va rädda om er o varandra.


Puss I Pannan ♥



       







Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR

Gå Med I Blogstart

 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />

Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se

 BlogRankers.com   

Av Anneli Gustavsson - 25 oktober 2011 20:50

Liam undrar alltid vad det är som gamlemormor har i munnen ? 

De är en tandpetare, ja hon är hopplös med dom. Finns de ingen i hennes närhet om hon har ätit så får hon spader. Självklart så vill Liam oxo prova på de här med att vara en stor kille o få ha en tandpetare.. Mmmm säger han," jag har kött i tänderna titta här fammoo. "


Duktig som han är så rensar han ut köttet (som inte finns) o sen får han snällt slänga tandpetaren så han inte gör sig illa. 



   


Som vanligt så är de en massa lek o här kör han racer så bilen kärde omkull honom..

 




Men de va ingen fara, han slog sig inte.. Han slängde sig ner själv =))



  

Av Anneli Gustavsson - 25 oktober 2011 19:00


Fy 17 vilken dag de har varit. Jag är helt slut nu, ont i huvet o hela kroppen.. 

Jag va inte hemma förrns klockan va 18;15 men då hade jag hunnit med gyn, hem o hämta Teddy, veterinären, apoteket o konsum...


Jag är så glad att jag fick låna bilen av Marianne.. Tack snälla goa du för lånet ♥


När jag kom till gyn så va jag som ett asplöv ,, jag skakade så nervös var jag. Den läkaren som jag har haft innan har slutat så nu fick jag börja om igen med den nya läkaren Bo.. Jag blev lite full i skratt för han var så lik Folke som var där innan.. De komiska i detta är att Folke påminner om min pappa, alltså gjorde Bo de oxo.. Hur trevligt är de att ligga där med benen i vädret o ha pappa i tankarna ???  Inget roligt alls. 

Vi pratade lite men jag frågade om han inte kunde undersöka mig direkt så de blev gjort, men han behövde ju veta lite innan undersökningen. Sen var de dags ,, av med byxorna o upp med underredet för en full service..


Jag kände att de började köra lite i magen o jag blev så nervös att jag skulle,, ja ni vet .... Så jag förklarade att sen jag gjorde den här operationen så händer de ibland att de tutar till rätt ut hur som o när som. Ja ifall de skulle hända nåt ... Men de hände inget som tur är....

Jag hade RÄTT,,,,, de fanns två cystor på högra äggstock o de är dom jag har känt av en längre tid nu. Den ena va lite drygt 2 ½ cm o den andra var något mindre.. Läkaren sa att de är såna som man har till o från så dom var troligtvis inte farliga,, men dom tog prover i fall om att.. O de är jag bara glad för. 

Jag hade oxo lite vita blodkroppar i urinen så de skulle dom skicka vidare. Cellprov är taget,, ja de var nog allt när det gäller mig. Så hela underredet är i gott skick,, inga större skavanker eller rost.. 


Hem o hämta Teddy,, var tvungen att ta en banan innan jag åkte igen. Han var så duktig, men han har ju lite ont. Vi fick komma in direkt så de va skönt.. 

De var flera söta valpar där inne så Teddy var lite nyfiken.. När han blev inropad så ville han gå ut, han ville absolut inte följa med tjejen så jag fick dra honom in.. Han tycker inte alls om att gå till veterinären.


Han blev undersökt, hon fick klippa bort lite päls o där såg man ett sår.. En böld, så han har fått in något men vad vet jag inte. De är bara att hoppas att de inte finns kvar o att de blir bra med hans antibiotika o smärtstillande som han fick. 

Hem till apoteket, in till konsum o sedan hem. 


Upp till Marianne o lämnade bilnycklarna o tacka för lånet,, sen ner o äta lite mat o här sitter jag medans Teddy ligger o sover gott.. 


Känner mig inte vidare pigg, känns som jag börjar få en förkylning. Har lite ont i halsen, jag glömde köpa halstabletter.. Jaja, de är som de är..

De gick nästan på en tusenlapp med veterinär o medicin till Teddy.. Men så är de, de är bara att betala o se glad ut.


       


Dom har de så mysigt inne på Maya mottagningen.. 

  De var längesen som jag va nere på stan, de blir alltid att jag åker till A6 OM jag måste handla nåt.


     

Lille tuttenutte är helt slut.. Lilla såret, ja han är ganska svullen. 


Nu måste jag sträcka ut ryggen innan den knakar sönder för mig.


Läkaren kommer att höra av sig så fort proverna är klara. Javisst ja, jag måste ringa in o ändra mitt nummer. Jag säger alltid fel.. 


Puss I Pannan ♥







Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR

Gå Med I Blogstart

 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />

Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se

 BlogRankers.com   

Av Anneli Gustavsson - 25 oktober 2011 11:41


Vilken tur att jag har snälla o goa grannar. Ja i detta fallet en snäll o go granne som ställer upp o lånar mig sin bil så jag först kan åka till gyn, men sen oxo nu när Teddy har fått en tid till veterinären 16;20.....


Han blöder från tassen o har ganska ont så jag är glad att vi fick en tid idag.. 


Usch är de inte de ena så är det de andra sa kärringen o blödde näsblod.. Hmm var fick jag de ifrån ? De va många år sen jag använde mig av det uttrycket. 


Det är hemskt att säga men nu kommer besöket hos veterinären att kosta massvis med pengar. Fasen de kostar ju 500 att bara öppna dörren o gå in där.. Jag vet att man Inte ska prata pengar när de handlar om djur, men de är oförskämt dyrt att värna o hålla efter sina djur för man vill att dom ska må bra. 

Dom borde införa något slag högkostnadsskydd för djuren oxo, tänk så många familjer det är som har husdjur idag dom skulle fortfarande tjäna en massa pengar på veterinärsbesöken..


Nä nu ska jag försöka få tag i svärdottern igen, jag skulle gått till dom efter gyn-besöket men det kan jag inte nu för jag vill hem till Teddy o pyssla om honom.. Tidsmässigt skulle de inte vara några problem ,, men jag vill hem o se efter hur han mår.


Jahaa nu ska jag dricka upp mitt kaffe o försöka slappna av lite... Aaaaaaooooouuuuuummmmmmm aaaaooouuuuummm .. Nä de funkar inte =)


Fan vad nervös jag är........................


Puss I Pannan ♥

Av Anneli Gustavsson - 25 oktober 2011 10:51


De är inte många timmar som jag har sovit inatt. Har haft ont av skallevärk o varit orolig till tusen.

Jag är så nervös så hela kroppen känns som ett enda stort muskelpaket som bara jobbar o jobbar.

Håll tummarna för mig idag kl 14 ,, snälla snälla.. 


De blir en helt ny gynläkare idag.. Usch usch o dubbel usch..


Igår kväll när vi skulle lägga oss så upptäckte jag att Teddy haltade på vänster framben. Jag måste ringa veterinären nu.. 


Ha en bra dag ..


Puss I Pannan ♥







Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR

Gå Med I Blogstart

 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />

Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se

 BlogRankers.com   

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards