Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 17 december 2011

Tårarna Rann När Jag Klädde Granen / Foton

Av Anneli Gustavsson - 17 december 2011 21:15


Jag har varit ute i mitt förråd o letat fram mina julsaker.. Granen stod där som den har gjort i många år, tomtarna hittade jag oxo ganska snabbt men pyntet till granen fick jag leta efter.

Jag hittade de till slut o bar in allt...  Ljusslingan som jag har,, har jag haft i hur många år som helst.. Ja ända sen Marcus va liten. Jag provar den alltid innan jag börjar klä granen för att se så alla lampor funkar. En lampa va trasig men dom andra lös så fint..


Jag gick in till mamma o frågade om hon hade nån extra över, samtidigt frågar jag henne hur längesen de är som jag hade min gran uppe ? Ja mitt julpynt överhuvudtaget. Men de kommer hon heller inte ihåg. De är många år sen i alla fall.


Jag har inte velat fira jul, ja de har inte funnits något att fira överhuvudtaget. Allt har bara varit så jobbigt. Inget är desamma sen Marcus växte upp o man började räkna ner julen nästan innan sommaren hade tagit slut.

De blev inte bättre av att jag mådde dåligt både med värken, men framför allt med vikten. Jag hatade mig själv o jag hatade allt vad umgänge hette. Jag ville Inte inte vara bland människor även min familj. Jag orkade inte med mig själv. 

Jag hade min trygghet i min lägenhet o min stora trygghet va oxo Teddy,, min älskade hund. Han älskade mig villkorslöst. 


Jag ville inte vara med längre, så illa va de. Allt vände när jag fick min magsäcksoperation o jag började gå ner i vikt.. Jag tänker inte tjata om de igen, men de är därför som jag inte har orkat med något.


Jag har en plastgran som jag har haft i många herrans år. Den ska vikas ut gren för gren så de är lite pilljobbg men den blir fin när den är klar.


Jag har inte kartongen kvar så jag har fått snöra om den för att inte grenarna ska fällas ut o ta en massa plats. När jag såg granen stå på mitt golv kände jag hur tårarna trillade...

De va så längesen jag brydde mig. Jag började gråta av en hopsnurrad plastgran..

 

Ljusslingan lägger jag alltid ut så här, de är lättare innan grenarna är utfällda.


 

Virkgarnet som va snörad om granen.. När jag klippte av de så började jag gråta på riktigt. Jag fick så starka känslor som bara vällde över mig.. Tankar från förr hur de va mm. O tankar från NU att jag har kommit så långt som jag har gjort.


 

Jag skulle ju ta ett glas vin, men de glömde jag bort. Jag hade klätt nästan hela granen innan jag kom på de. 


 

Mitt guldglitter är visst lite slappt på några ställen, men de fixar jag till sen.

MIN gran,,, o den är klädd o står inne i min lägenhet.

 

De är mysigt. De tog tid att klä den, men jag lyssnade på härlig musik o gick här med mina tankar.

Teddy låg i soffan o tittade på mig. 

 

Den här ängeln tror jag mamma har gjort. Jag kommer inte ihåg vem jag har fått den ifrån.. Sorry.


     

Jag älskar mina guldklockor. Jag har ganska många,, dom köpte jag på Jysk för många år sen. 



Här har vi ändå det bästa av allt. Teddy är så snäll o gör precis de jag ber om. Jag ville ha ett kort på honom med tomteluvan o de fick jag.

Den är lite stor så den åkte ner över ögonen lite. Men han önskar ER alla en God Jul.


Detta har jag roat mig med i kväll,, o de va mysigt... Nu känner jag mig så nöjd, nu blir de inga fler tårar =)


Ha en mysig kväll..


Puss I Pannan  ♥



 
 
Kaisa

Kaisa

17 december 2011 21:45

Underbar vacker gran, väl pyntat och väldigt trivsamt ser det ut.... Jag är frusen och har ont i halsen, tror jag går och lägger mig.... GodnattKram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

Anneli Gustavsson

17 december 2011 23:40

Tack min vän.
Hoppas inte att du blir sjuk,, du får allt hålla dig varm o torr..
Va rädd om dig o sussa gott kramar ♥♥♥

 
Helena

Helena

17 december 2011 22:17

Underbara bilder och så glad jag blir att du sätter upp din gran iår och att du gillar det:)
Den är underbart fin..njut av den i massor
har du gjort bra..och lille Teddy är ju ur söt
Klockan sprang iväg även denna kvällen och nu är jag slut..tyvärr inget tjat.
När törs jag ringa dig i morgon på förmiddagen??
Kramizar i massor

http://hea71.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

17 december 2011 23:09

Hej vännen, ja du jag förstår att tiden inte räcker till för dig.
Du får ta de lite lugnt.. Försöka i alla fall.

Kul att du gillade min gran, jag är nöjd med den. O de känns så bra.

Lilleplutten är så söt i sin luva. Mammas lille kille.

Ha en mysig kväll, va rädd om dig kram kram ♥

 
Tjocka Tanten

Tjocka Tanten

17 december 2011 22:18

Nä men vilken fin gran du fick ihop... den är lik min när de är utan pynt... likadan fot har vi i allafall. Standard vid plastgranar kan jag tänka mig.
Vad bra att du fick upp den iår efter år utan den. Hoppas den ger dig julglädje nu.
Krameli Kram

http://tjockatanten.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

17 december 2011 22:54

Tack vännen. Ja dom är lika granarna..
De va lite mysigt att få upp den igen. Nu ska bara resten av tomtarna upp oxo o klapparna inhandlas.
Nu ska de bli julglädje så de räcker o blir över =)

Kram kram ♥

 
Simona

Simona

17 december 2011 22:54

Det blev en riktigt fin gran du fick upp. när du väl blev klar med att klä den. Kram! Teddy blev ju också för söt i sin tomteluva :)) Kram

http://pagottochont.blogspot.com

Anneli Gustavsson

17 december 2011 23:07

Tack så mycket.
Ja lilla Teddy är fin o jättemysig.

Ha en mysig kväll kramar ♥

 
Lena Lindberg

Lena Lindberg

17 december 2011 23:33

Jag förstår hur du känt förut jag har oxå varit där & alltför många år, vet..
Härligt att du har lust till livet igen, det är fantastiskt att leva, man måste bara komma på det.. :) kram <3

http://lenalindberg.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

18 december 2011 00:05

Tack.. Ja de är underbart, jag behövde nog den här tiden antar jag men nu känns de så "lätt".

Vi ska inte tillbaka dit utan nu ska vi njuta.

Sussa gott kram kram ♥♥♥

 
Ingen bild

mamsi

18 december 2011 07:50

Ahhhh,den mest härliga underbara mysiga goa julgransberättelse jag nånsin läst!
Önskar dej den allra bästa jul du bara kan få!
Varma julkramar till dej och din lille lurvige tomtevän :)

Anneli Gustavsson

18 december 2011 15:27

Tack mamsi..
De kändes verkligen att klä granen, de va mysigt o inte bara ett påhäng.

Hoppas du mår bra. Va rädd om dig. Puss o Kram från oss båda ♥♥♥

 
Sussie

Sussie

18 december 2011 21:33

Vilken fin gran! :)
Och Teddytomten var supersöt :p

Kramar! <3

http://sussisviktblogg.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

18 december 2011 22:42

Tack snuttan, ja visst är han söt lille tuttisen...
Kram kram ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards