Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Träning / Gymmet / GASTRIC BYPASS / Foton

Av Anneli Gustavsson - 12 oktober 2011 23:17


Förra veckan skulle jag ju faktiskt gå ner o börja på gymmet, men jag ville först prata med min läkare..

De har jag ju gjort nu o jag vet att jag kan få ett intyg OM det skulle behövas,, om jag inte kan fortsätta att träna pga min fibromyalgi...


De är bara dom på gymmet jag måste prata med lite o höra om jag ev får "bryta" innan ett år har gått OM jag nu skulle behöva, annars är det så sura pengar..


Tänk er själv att betala 299;- / mån i 1 år o inte kunna utnyttja de. Nä de funkar liksom inte för mig som har en taskit pension.


Sen känner jag att jag drar lite på att gå ner på gymmet för jag vill INTE visa upp mig.. De är så fruktansvärt jobbigt bara att tänka tanken.

Jag har ju kommit så långt med mitt nya liv o jag trivs som fisken i vattnet. Jag har tom lagt ut bilder på hur jag såg ut innan operationen + bild på magen med alla mina blåmärken.. 

Jag har "blottat" mig här inne, varför ska de då vara så svårt att sätta ena foten före den andra o traska ner till gymmet ???


Jag kämpar verkligen, inte för att andra vill de utan för att jag själv vill leva Mitt Liv. 

Ett liv som har slösats på i alldeles för många år.  Jag har tagit tillbaka de nu o jag tänker fortsätta att leva... 

Jag älskar mitt liv. Jag tycker tom om den personen jag har blivit,, ja ok den personen jag håller på att bli för jag är inte färdig än på långa vägar.


Den 8 mars 2010 hade jag ett BMI på 51,5   .... Idag har jag ett BMI på 34,1.. Jag vet att jag har skrivit de några gånger, men de är liksom mig själv oxo som jag påminner när jag skriver för de går inte riktigt in i huvet... 

Jag ÄR fortfarande FET o har min FET-vikt kvar... Ja inte på vågen eller måtten utan de sitter i skallen. 

Tittar jag på bilden före o efter eller ser mig i spegeln så ser jag ju att de är en stor skillnad.. 


  Jag fick lite mer blåmärken efter jag tog den här bilden. Längst ner är ju lite blåmärken efter alla sprutorna jag fick ta i 2 veckor.


  Detta är en stor hårboll sparat från 2 dagar. Jag grät o va livrädd att jag skulle bli flintis. Jag hade långt spikrakt hår, sen försvann mer än hälften o nu när de har vuxit ut har jag fått jättefina krullor. Många tror att jag har permanentat mig men det har jag Inte gjort. De är numera mina alldeles egna krullor. Hoppas att jag får behålla dom resten av mitt nya liv.


   Här vägde jag som mest. Då jag hade ett     Här har jag ett betydligt mindre BMI

BMI på 51,5                                                                        på  34,1........


Jag klarade ju av att eller om jag säger så här att jag vågade göra en operation då ska de väl inte vara så svårt att gå ner till gymmet heller !!!!


Nä skärpning.. Nu får jag allt ta mig i kragen o få fart på FET-vikten igen. 


Nu är det dags för John Blund att göra sitt. Hoppas han vinner snart =)


Va rädda om er mina goa vänner. Dröm söta drömmar, dom onda blåser vi bort.


Puss I Pannan ♥


 
 
Sussie

Sussie

12 oktober 2011 23:52

Herre jösses vilka blåmärken du fick :-O
Jag hade ett som jag tyckte var ganska stort på ETT av mina titthål men det var inte alls stort om man jämför med dina :s
Och jag tappar med MASSOR hår...men inte sådär mycket hehe...känner nu att jag ska kanske inte klaga så mycket på mitt håravfall ;p jag kanske inte har det så jobbigt om man jämför med dig...jag har visserligen inte gjort sådär och kollat hur mycket jag egentligen tappar men det där såg ju ut att vara JÄTTEMYCKET!

Är det bättre idag eller känns det fortfarande som att du ska bli förkyld och sjuk?
Sov gott!
Kramar!

http://sussisviktblogg.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

13 oktober 2011 21:16

Oh joo man får klaga så mycket man vill =)

Ja lite blåmärken hade jag allt o dom hade jag länge. Men det gjorde inget.

skönt att du inte fick några större blåmärken..

Idag känns de bättre, så de blir ingen förkylning här.. Tackar som frågar..

Va rädd om dig o ha en mysig kväll kram kram ♥

 
Ingen bild

Måna

13 oktober 2011 11:56

Hua vilken bild med blåmärken...Du är modig som tagit steget. jag är övertygad om att du är modig nog att ta nästa steg1 Soliga styrkekraMen

Anneli Gustavsson

13 oktober 2011 16:01

Ja du jag hade alla läckra färger =)
Jag är glad att jag vågade ta steget för nu har jag fått mitt liv tillbaka..
Ha en underbar dag vännen kram kram ♥

 
Kaisa

Kaisa

13 oktober 2011 19:26

Jag är faktiskt imponerad över dina beslutsamma steg, trots rädsla! ***Stor stjärna i taket*** Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

Anneli Gustavsson

13 oktober 2011 21:20

Tack vännen så gullig du är..
Ja de är ingen lätt match att ge sig ut o "visa upp sig" för att bli av med FET-vikten. Men jag ska göra de..
Stjärnan den har jag satt i taket så den ska få sitta där för alltid =)

Kram kram ♥

 
Margit

Margit

15 oktober 2011 10:53

Vilken skillnad...då man ser de båda bilderna!!!
Kram och LYCKA TILL!!

http://margitholm.blogg.se

Anneli Gustavsson

15 oktober 2011 12:56

Tack snälla Margit, roligt att du ville skriva.
Jag blir alltid glad när jag får höra sånt här för de ligger mycket jobb bakom.

Ha en härlig lördag o va rädd om dig.
Kram kram ♥

 
Tuula

Tuula

23 november 2011 10:36

Hej! Hittade till dig via Sussie. Mycket kul att läsa om din vikt-resa. Himla stor skillnad, verkligen :)

Hur mycket har du gått ner sammanlagt? :)
*kram*

http://carismatic.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

23 november 2011 18:14

Tack Tuula, kul att du tittade in här.
Jag svarade inne hos dig, men jag har gått ner 48 kg sen operationen. Men jag har mycket kvar att gå ner så jag kämpar vidare =)

Ha en mysig kväll kram kram ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards