Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 15 december 2020

Av Anneli Gustavsson - 15 december 2020 16:36


Idag gick jag först med Rohde, hon ska ta det lite lugnt för hon har lite ont i ena foten, men hon ville ta en promenad så jag följde med henne,, man vet aldrig vad hon hittar på..


   

Det regnade fast inte så mycket när vi var ute,, det duggade mest. 


   

Ja så det blev en liten promenad för Rohde ändå.. Hon är duktig som kämpar.


 

Jag fortsatte runt sjöarna igen, det är rätt lagom att gå den svängen. 


 

Det var lika mycket dimma när jag kom tillbaka andra varvet.. 


 

Jag är genomblöt, jag såg knappt för alla droppar på glasögonen.


 

Ja nu är jag snart hemma ,, inte långt kvar =)


 



Regnet rann ner på mina vantar så jag fick vrida ur dom när jag kom hem plus min reflexväst, så nu hänger västen, jackan o byxorna på tork,, ja vantarna oxo.

 

Det blev sammanlagt drygt milen i dag oxo.. Men det gick lite trögare o det var jobbigare men jag är så glad att jag gick o nu blir det en varm dusch..

 

Ha en fin kväll o regna inte bort =)

 

 

Av Anneli Gustavsson - 15 december 2020 10:15


 

 

 

Mars 2020. Fyra patienter vårdas på intensiven på King’s College-sjukhuset i London. Alla är drabbade av covid-19. Under sex månader följer vi de drabbade och deras anhöriga. Kommer de att klara sig? Och hur blir i så fall deras liv framöver? I en tid när Europa kämpar mot den andra vågen är kvällens film en kraftfull påminnelse om det nya virusets oförutsägbarhet. Brittisk dokumentär från 2020 av Nick Holt.

 

 

 

 

 

Jag fick höra att det fanns en dokumentär om patienter som låg inne på intensiven o jag visste först inte om jag "vågade" se den eller inte ? Men jag gjorde det o jag blev så både rörd o ledsen.. 

 

Detta är våran vardag nu.. Att vi går o är rädda för att ett virus ska kunna slå ut oss helt,, ta vårt liv.. 

 

Många har mist sina föräldrar o många har mist sina barn,, detta är fruktansvärt o ingen vet när det kommer att vända... 

 

Igår när jag var inne i stan så hade fler munskydd på sig o det är bra.. Många höll även avståndet o det måste vi.. Det finns oftast handsprit som man kan ta, oftast är dom fastsurrade så att ingen ska kunna ta med sig dom hem. 

 

Jag tänker på tiggarna som sitter utanför affärerna helt oskyddad, inget munskydd men dom sitter där hela dagarna. 

 

Det är så viktigt att vi håller avståndet,, tvättar o spritar våra händer.. Jag tycker även att det ska bli "lag" på att ha munskydd tillsvidare. Om alla bar munskydd så skulle det nog lugna ner sig ganska bra.. 

 

Igår fick många ett sms av Fohm . MSB där det stod följande; 

 

Information från myndigheterna; Följ de nya skärpa råden för att stoppa spridningen av covid-19. Läs mer på webbplatsen.

Krisinformation.

 

Jag förstår inte vitsen med att skicka ett sånt här sms ?? Det säger ju för tusan inget.. Många har inte tillgång till nätet, många har inga anhöriga som kan hjälpa dom med detta. Många har bara sin mobil men vill inte ha någon surf utan bara vill ha mobilen så dom kan ringa o skicka sms.. När dom ändå skickar ett sms så skriv för tusan vad det är som gäller.. Vilka NYA skärpa råd som man ska följa o inte bara säg åt oss att gå in på webbplatsen. Det är så dåligt !!!

 

Jag rekommenderar den här dokumentären, om ni inte har sett den ,,, gör det.. Ni hittar den HÄR.

 

Var rädda om er o varandra. 

 

BE SAFE ♥

 

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards